BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Omaa napaa yön jälkeen vähän.. Heräsin yöllä ja tuikki ainakin toiseen rintaan (en muista enää, oliko molempiin) kovaa, niin kuin sukkapuikolla olisi painettu nänniin sisältäpäin.. Kesti ehkä 5-10 min ihan jatkuvana kipuna. Tuollaista ei kyllä ole aikaisemmissa kierroissa ollut. Ja kova nälkä oli myös, vaikka illalla söin ihan reippaan iltapalan. Tämähän meneekin vähän jännäksi. 🫣🤭

Liitteet

• IMG_20250528_071748.jpg
    IMG_20250528_071748.jpg
    225.2 KB · Katsottu: 63
Lämmöt droppasi tänä aamuna mutta mä nukuinkin eri paikassa kuin aiemmat yöt ja nyt oli viileämpi paikka nukkua. Jos nuo lämmöt tästä nousee huomenna niin sitten on jännät paikat.

Liitteet

• Screenshot_2025-05-28-07-38-30-27_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-05-28-07-38-30-27_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    220.2 KB · Katsottu: 51
Lyhyesti vaan omaa käyrää - ylöspäin on kivuttu, FF siirsi ovis-arviotaan pari päivää myöhemmäksi mutta jotenkin ovisolot oli enemmän alkuviikosta vaikka limat silloin vielä merkkaamatta jäikin. Joka tapauksessa, täällä nyt jotain dpo6-8 tienoilla ja ollaan tukevasti mulle tyypillisten luteaalilämpöjen puolella.

Liitteet

• IMG_20250528_070853.jpg
    IMG_20250528_070853.jpg
    149.3 KB · Katsottu: 72
Oi Täällä on monta jännän äärellä 😍 kuulostaa tosi lupaavalta @Puolikuu ! Toivotaan plussakiertoa 🌈

@Yrttiteetä tekisi mieli tsemppiä piinapäiviin! Milloin oot ajatellut testata?

@Mustikkatäplä ihania ultrauutisia 😍❤️ paljon onnea ja ihanaa odotusta ❤️

@Ness ja @Haaveilija25 päivittäkää sit ultrakuulumisia! Paljon tsemppiä ultraan 🌈

@Ansq tsemppiä alkukierron odotteluun ☺️

@SyysSumu oi kiitos paljon hyvistä vinkeistä! Kiva löytää suomalaisia kans jotka puhuu samoista asioista! Kuulostaa siltä että ollaan tehty samoja muutoksia 😅 toivottavasti ne nyt pikkuhiljaa alkaisi kantamaan tulosta 🌈 luulen että sun kiertohistorialla ei pitäisi olla ongelmia saada luteaali-tukea gynellä 🌈

@salamana tsemppiä huonoihin öihin, Täällä meillä samanikäinen ja unitaantuma näyttää olevan ihan totta 😅 toivotaan parempia öitä molemmille!

Omaa napaa: onneksi en eilen innostunut liikaa, koska tänään testi on omaan silmään haaleampi ja harmaampi (dpo10, ovitrelle +12). Kyllä siinä viivalaseilla näkee vielä jotain, mutta jos tämä ei olisi ovitrellen peruja pelkästään, olisin odottanut tänään jo vähän vahvempaa punertavaa sävyä viivaan. Katseet on jo aikalailla uudessa kierrossa, mutta voihan tämä kierto vielä yllättää.. oudointa eilisessä testissä oli kans se että testiajalla se oli aika selkeä haamu ja kun tulin töistä ja katsoin testiä illalla, ei siinä näkynyt mitään 😅 no mutta uutta kohti ja koska oon jo aikalailla päättänyt, että en jaksa hoitoja ensi kierrossa, niin kierron "ajoittamisella" ei ole nyt niin väliä, niin odottelen vielä rauhassa ja jatkan cyclojen käyttöä.

Lämpöjä en edes tänään mitannut kun yö meni taas niin huonosti 😅 mutta kellon mittaus nousi taas. Katsoin kyllä edellistä kiertoa ja siinä kellon lämmöt nousi myös tälleen lopussa, eli ei kyllä taida mulla olla merkki mistään 😅

20250528_072029.jpg
Screenshot_20250528_075227_FF App.jpg

Muokattu viimeksi:
@Jolinda aattelin juuri kysellä et onko vahvistumista tullu ❤️

Tullu taas niin paljon tekstiä viimekäynnin jälkeen et oon pudonnu kärryiltä 🙈

Ekan plussan jälkee tuli hirvee flunssa päälle.. olispa hyvä juttu. Muistan kuopuksen raskauden alussa oli vähän sama. Nälkä on jotenki kovempi tuntuu et vatsa kurnii vaik söi vasta. Tänään olis oviksesta laskettuna 4+0 ja viimeks päästiin 4+5 asti. Siitä ku mennään ohi niin voin ehkä huokasta vaikka edelleen voi käydä huonosti. Lämmöt nous ja samoin sykkeet sekä pieni vahvistuminen testissä. Kerroin ystävälle niin hän sanoi myös että plussas ❤️ olis ihanaa jos molemmilla menis kaikki hyvin ja voitais olla mammalomalla samaan aikaan 😍
IMG_5014.jpeg
IMG_5015.jpeg
IMG_5017.jpeg

@Mustikkatäplä ihanaa kuulla, että kaikki hyvin siellä! 😍 Joo, mä kans meinasin varautua sinne ensikäynnille kiertolistojen ja kaikkien testitulosten kanssa. Onnellista odotusta sinne 💖

@Ness ensi viikolla torstaina on meidän ensikäynti, alkuviikosta simppakontrolli!

@Puolikuu no siellähän on nyt jännittävää! Toivotaan, että oireet enteilisi hyvää ✨

@Yrttiteetä tekisi mieli on ainakin hyvän tasaisesti talletteluja alla ✨, oli ovis nyt sitten siun oireiden tai ff:n mukaan. Itse nykyään luotan enemmän omiin tuntemuksiin kuin lämpöihin.

@Jolinda voi, oon niin pahoillani, jos näyttää nyt siltä että viiva ei vahvistukaan 😞❤️
mä itseasiassa nyt hyppäsin tuon mainitsemani Sonjan valmennukseen mukaan. Lähdin kuuntelemaan eilistä luentoa ajatuksella "tuskinpa enään mitään uutta opin", mutta sieltä tulikin niin selkeätä (ja uuttakin) informaatiota että tuntui sijoittamisen arvoiselta. Kaikki keinot käyttöön nyt ✨

@Opahc voi toivottavasti pääsette ystävän kanssa onnellisesti odottamaan ja mammalomailemaan yhdessä 😍✨

Täällä alkaakin olemaan paljon porukkaa mukana 😁 jos unohdan vastata jollekin niin en sitä tahalleen tee <3

@Mustikkatäplä ihana kuulla hyviä kuulumisia ja että kaikki menee siellä hyvin ❤️ kivaa kun kävit kertomassa kuulumisia!

@Haaveilua96 vähentynyt imetys voi varmasti herätellä pikkuhiljaa kiertoa, vaikka jäisikin vaan oireilun tasolle. varmasti palaa vielä ajallaan!

@Puolikuu oireet ja lämmöt vaikuttaa tosi hyviltä 🤩

@Yrttiteetä tekisi mieli meilläkin on näköjään suurinpiirtein samat dpo:t, hyvin tasaista on siellä :)

@Jolinda helpottavaa kuulla että ei olla yksin tämän yösekoilun kanssa. harmi että viiva lähti haalistumaan ❤️‍🩹 toivottavasti viinitilalla käynti vähän lohduttaa 🤭

@Opahc 😍 ah, varovaiset onnittelut! onhan se viiva selkeästi vahvistunut!

Täällä iso dippi lämmöissä - implantaatio? kierron loppu? who knows. rinnat edelleen kipeät ja tunteet erittäin herkässä, jälkimmäinen ainakin kuuluu ihan normaaliin luteaalin loppuun 😁 eilen oli esikoisen päiväkodin kevätjuhlat ja siellä sitten lauloivat haloo helsingin maailman toisella puolen, en onneksi ollut ainoa kun tirautti siellä.

1748419244594.png

@Jolinda voihan harmitus jos se on ovitrelle joka sielä vielä kummittelee. No huomenna varmaan viimeistään tietää että kummasta kyse… ❤️‍🩹

@Opahc hyvältä näyttää ja toivottavasti jatkaa vahvistumista 💕 onnea vielä ✨

@salamana voi kun olis kiinnittymisdippi! Huomenna sit näkee taas lähteekö lämmöt nousuun 📈

Nyt on ultrassa käyty. No eihän sielä mitään näkynyt 🤣 Mä kyllä vähän epäilinkin, kun tänään vasta kp10. Ovisplus tulee usein kp16-19… Ultraava lääkäri sanoi, että siellä on nyt johtofollin rekrytointi käynnissä. Molemmilla puolilla näkyi yhdet 11mm follit ja sen lisäksi pienempiä 8-9mm kavereita. Ettei nyt tiedä, että mikä niistä lähtee kasvuun. Limakalvo 5mm (ensikäynnillä ovispäivänä limis 11mm), et vielä vähän pitäis kasvaa. Sain siis uuden ajan maanantaille. Lääkäri sanoi, et optimi olis la-su, mut koska vklp ei ole vastaanottoa, niin katsotaan jos toi maanantai riittäisi. Jos ovisplus sit tulee su tai ma, niin täytyy katsoa et mitä tehdään 😅😅

IMG_8716.jpeg

@Ness Kärkyinkin täällä ultrakuulumisia!😂 mut hitsi, ei siis letrot näemmä aikaista ovista sulla. Tosin siitä hyvä että jos sielä isoin folli on vasta 11mm niin vois olettaa, ettei ovis osu viikonlopulle ja ensiviikolla pääsee inssiin 🥳 Limis kuulostaa hyvälle kun ehtii viel hyvin kasvaa 💪🏼

Kiitos kaikille tsempeistä! ♥️

Mäkin tuun nopee töiden välissä kertomaan aamun ultrakuulumiset, eipä mullakaan näkynyt oikein mitään. Limis oli ohut (ei sanonut määrää kuinka ohut) ja oikealla oli vaan pieni 11mm folli. Maanantai uusi ultra sitten, totesi että todennäköisesti ei sitä ennen tapahdu yhtään mitään ja pitää ensi kierrossa nostaa annosta. Mutta ennen maanantain uusintaultraa määräsi 3 päivää letroja lisää, joten tänään jatkuu taas väsymyspillereiden ottaminen. 😂 Jospa ne jotain tekisi viikonlopun yli! Toki tikutan joka päivä jos mun keho vaikka heräiskin nyt toimimaan.

Eli päästään @Ness taas maanantainakin vertaamaan ultratuloksia 🤣 Sulla sentään on useampi sieltä kypsymässä jos joku niistä olisi maanantaina valmiina, toivon mukaan ei kerkee viikonloppuna tulemaan ovista ettei mee inssi ohi! 🤞

@Jolinda Meillä on ihan vaan ajoitettu yhdyntä, hyviä uimareita näytti olevan sankoin joukoin eli tää on lähinnä vaan mun haaste 😅 Jos nyt kunnon ovista saisi aikaan niin se auttaisi! 🤞

@Haaveilija25 no voihan vitsit! Kylläpä mennään nyt samoissa 😆 Mulle ei sentään lisää letroja määrätty. Ehkä ihan hyvä. Mä toki ovuloin ilmankin niitä, mutta vähän vaihtelevalla aikataululla ja välillä venyy pitkällekin. Jännityksellä siis odotellaan, että mikä on maanantain tilanne! En kyllä usko että ovis ennättää tässä loppuviikosta tulla, ellei tapahtu joku follin megaboost 🤣

Ja hei hyviä uutisia myös miehen puolelta - hemoglobiiniarvo on noussut viiterajoihin (edelleen siellä matalassa päässä mut nää nousee kai aika hitaasti?), eli rautakuuri näyttää toimivan 🙏 Tänään tuli myös tieto 1kk letrokuurin vaikutuksesta testosteroniarvoon ja se on nyt 18 (viiterajat 10-38)! Ihan tosi ihana uutinen, että se on toiminut. Mittauksissa testot siis aikaisemmin olleet kaikkea 4-8 väliltä, eli aika alhaiset 😆 Mielenkiintoista nähdä, että miten tämä vaikuttaa siittiötuotantoon ja laatuun. Ei varmaan suurta vaikutusta vielä tässä tulevassa inssissä, mutta kesän jälkeen vois olla jo vaikutusta 🌈✨

@Ness Joo mäkin ovuloin itsekseni mutta niin hiton myöhään (edelliset ovikset KP34 ja KP27) että mä olisin tyytyväinen jos ovis tulis letrojen avulla vaikka KP20, mutta vissiin gyne oli asian suhteen malttamattomampi kuin minä. 😂 Nooo kun meillä ei ole inssiä vaan itse seurataan menoa niin meille käy ovis kyllä milloin vaan kunhan se nyt olis oikein vahva ja elinvoimainen ovis! En oo varma miten kypsiä mun follit on olleet edellisissä kierroissa, oma veikkaus on että vähän raa'aksi ovat jääneet kun keho näyttää olevan vähän laiska tän ovulaation suhteen 😅

Ai että onpa ihania uutisia nuo että miehen arvot ovat paranemaan päin! 😍 Tuo aina lohtua että vaikka ei tähän kiertoon ehtisi parantua laatu, seuraavassa voisikin jo sitten olla aika priimaa! 👌 Tulevaisuudessa valoa näkyvissä! 😍

Noniin nyt vielä hetki töitä vaikka mieli on jo jossain ihan muualla! 🤣 Pitkä viikonloppu tulossa!

Jes viikonloppu alkoi ja nyt ehdin lueskella muitakin viestejä!

Tervetuloa @Jossu123!

@Puolikuu @Pogo @Yrttiteetä tekisi mieli Tsemppiä piinaklubiin! 🌈 Onkin monta piinaamassa samaan aikaan, tulispa tänne tärppejä! :smiling face with heart-eyes:

@Jolinda No voi höh, onpa harmi että testi on haalea. Mutta toivo ei ole vielä menetetty! 🤞 On tässä vielä useampi päivä mahdollisuuksien aikaa, jos siihen vaikka huomenna pärähtäisi selkeä viiva! :smiling-eyes:

@Opahc Voi vitsi paljon onnea, toivon mukaan menee kaikki hyvin! :smiling face with heart-eyes: Olispa ihanaa olla noin synkassa ystävän kanssa! Mulla ei ole tuttavapiirissä ketään joilla olisi lapsia tai edes aikomusta hankkia lapsia, pitääpä etsiä mammakavereita sitten jos joskus pääsee sinne asti! :smiling-eyes: Paljon tsemppiä lähiviikkoihin molemmille!

@SyysSumu Hyvä kun täällä vinkkasit tuosta Sonjan hormonit ja hedelmällisyys -webinaarista, kävin sen kuuntelemassa! En hypännyt valmennukseen mukaan mutta laitoin itselleni ylös niitä kirjoja mitä siinä oli mainittuna niin voin syventyä niihin. Olenkin PCOS:n kautta tutustunut tohon verensokerin merkitykseen hormonitasapainossa ja tehnyt muutoksia ruokarytmiin ettei tule päivän mittaan glukoosipiikkejä (esim. aamupalalla 30g proteiinia mutta ei mitään sokerista kuten mehua tai smoothieta, ja jos muutoin päivän aikana syön jotain makeaa, syön sen vasta ihan aterian päätteeksi; joka aterialla kasvikset ensimmäisenä ja ylipäätään paljon kuitua, proteiinia ja hyviä rasvoja joka aterialla jne). Instassa GlucoseGoddess on ranskalainen biokemisti joka testailee itsellään glukoosipiikkejä ja jakaa vinkkejä verensokerin heittelyn välttelyyn, ne on ollut tosi käteviä vinkkejä! Oon harkinnut että lainaisin sen Glukoosikumous-kirjan kirjastosta niin voisi lukea lisää. :smiling-eyes:

Jos jotakuta kiinnostaa että mitä kirjoja oli mainittuna tuossa Sonjan webinaarissa niin tässä muutama:
Sara Gottfried, MD - The Hormone Cure
Lily Nichols & Lisa Hendrickson-Jack - Real food for fertility
Alisa Vitti - In the Flo
Alisa Vitti - Woman Code
Dr. Joe Dispenza - Breaking the Habit of Being Yourself

Jaahas... FF meinas että on liian aikaista vielä sanoa onko kyseessä luteaalidippi vai ei. Jäädään siis odottelemaan vielä. Jos lämmöt alkaa olla tuota luokkaa pidempään niin kai se voi olla kyseessä.

Liitteet

• Screenshot_2025-05-29-06-23-57-27_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-05-29-06-23-57-27_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    220.9 KB · Katsottu: 47
@Ness toivotaan, että maanantaina ultrassa olisi yksi hieno valmis folli 🌈 jännää!

@Haaveilija25 oi jännää, että letroja nyt jatketaan! Harmi, kun sulla on tullut niistä väsymystä, mutta toivottavasti lisäannostus nyt auttaa ja seuraava ultra olisi jo vähän lupaavampi 🌈

@salamana näyttää lupaavalta toi nousu 🌈😍 voi kun tästä tulisi pysyvä plussa 😍

@Opahc hienosti vahvistunut! Voi kun pysyisi nyt mukana ❤️🌈

Omaa napaa: nukuin vihdoin hyvin! Ihanaa ❤️ testi oli aivan tosi haamulainen, eli haalistui edelleen 😩 eli noi edelliset on sitten olleet ovitrellen peruja kai.. jännä kun ekassa testissä ei silloin näkynyt mitään, mutta voihan testeissäkin olla eroja. Mun olisi tehnyt mieli lopettaa cyclot jo tänään, mutta jatkan nyt niiden käyttöä ainakin huomiseen. Mulla r-testit olleet aina positiivisissa kierroissa haamulaisia dpo9 ja selkeä plussa dpo10, niin vaikea uskoa, että tämä kierto enää yllättäisi. Mutta nyt on kiva kun saa keskittyä taas hetken ihan muihin juttuihin kuin yrittämiseen, lähempänä ovista sit taas jännättään 🤣💪

Liitteet

• Screenshot_20250529_065654_FF App.jpg
    Screenshot_20250529_065654_FF App.jpg
    146.1 KB · Katsottu: 43
@Jolinda Äähh pahoittelut ettei testi lähtenytkään tummumaan 😩❤️‍🩹 ihanaa kun osaa kuitenkin nauttia muista jutuista sit alkukierron ajan🫶🏻

@salamana Vaikuttaa ja näyttää hyvältä! Nyt on ne jännät päivät pian käsillä🤩🤞🏼

@Haaveilija25 Voi hitsi ettei sielläkään juuri letroille vastetta 😕 Toivottavasti letrojen jatkokuuri tehoais ja maanantaina olisi ultrassa jo selkeä johtofolli 🤞🏼

@Ness Jes mahtavia uutisia miehen osalta!🤩💪🏼 toki ärsyttävää, kun eihän ne muutokset heti näy spermassa mutta parempaan päin silti menossa🤞🏼

@Opahc Hienosti on ainakin testi tummunut ensimmäisestä 🌈 kumpa tämä pysyisi kyydissä loppuun asti💕

@Yrttiteetä tekisi mieli Sielä on ainakin tasainen luteaalilämpökäyrä jos ei muuta🙈 jännät päivät sieläkin, onneksi ne normaalia alhaisemmat luteaalilämmöt ei aina merkkaa huonoa🫶🏻

Ja nyt mulla loppuu aika kun pitää käyttää lapsen päikkäriaikaa hyödyksi nyt muihin puuhasteluihin joten anteeksi niille joille jää vastaamatta 😩 Täällä ei käyrässä ihmeempää, nous takas tonne ns. normi lukemiin tuon yhen dropin jälkeen, ovistikutukset alotettu ja ihan haaleaa vielä niinkun näin kp11 usein onkin🙈 Ei mitään ovis oloja vielä mutta viimekierrossakin yllätti joten saa nähdä miten nyt, montaa päivää ei pitäisi kuitenkaan enää mennä😂
IMG_9781.jpeg

Muokattu viimeksi:
@Ness Toivottavasti siellä ovis jaksaa odotella maanantaihin. Ainakin useampiakin tarjokkaita siellä mukana ultran mukaan. 👍 Ja hienoja uutisia miehen suhteen, kaikki parannukset on plussaa! 💪

@Haaveilija25 Toivottavasti letrot auttaa ja ovis aikaistuisi! On kyllä pitkiä aikoja odotella uutta kiertoa sulla. Itsellä on 34..36 päivän kiertoja ja nekin tuntuu pitkiltä. 😟

@Pogo Peukkuja pidetään, että lämmöt pysyy koholla! 👍🙏

@salamana Jes, onpa lupaavaa että pomppasi lämmöt ja sykkeetkin takaisin ylös! ☺️

@Jolinda Harmi, jos se nyt siltä näyttää, että haamut oli Ovitrellen peruja. Tai voihan se toki olla myös kemiallinen, jos nyt edelleen vain haalistuu ja välillä ei näkynyt mitään.. Hienoa, että sulla on noin positiivinen asenne joka tapauksessa, se auttaa varmasti kyllä. 🤗 Ja hienoa, että oot saanut levättyä. ♥️

@Ansq Siellä hyvässä vaiheessa kierto, toivon suotuisia tuulia tuleville talletuksille! 😍

ON: Mulle tuli eilen migreeni pitkästä aikaa. Tietysti luin siitä, että etenkin alkuraskaudessa yleistyy aurallinen migreeni. (Ei kyllä ollut aiemmassa raskaudessa) Tänään on ollut tosi väsynyt olo.. Ja iltapäivällä pojan futisharkoissa pienestä juoksentelusta ja kyykkimisestä tuli oudon hengästynyt olo. Se oli mulla eka raskausoire aikoinaan, kun ei ollut vielä mitään hajua siitä, et olin. No nämä on taas sitä toiveajattelua kaiketi, mutta kunnes toisin todistetaan, niin fiilistelen näitä pieniä oireita. 😅 Lämmöt pomppasi aamulla pykälän ylöspäin, ja eilen illalla oli ihan sairaan kova vilu jalkoihin, vaikka villasukkiä ja vilttiä oli päällä sohvan nurkassa. On kyllä parhaat lämmöt mitä ollut näissä kolmessa kierrossa. ☺️

Liitteet

• Screenshot_2025-05-29-20-54-40-45_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    Screenshot_2025-05-29-20-54-40-45_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    231.8 KB · Katsottu: 47
Täällä itse asiassa lämmöt hyppäsi tänä aamuna ihan reilusti ylöspäin (liekö se mikä on kovin väsyttänyt tänään, piti nukkua kahdet päiväunet), ja lähellä 36.6-36.7 on mulle ihan tavallista luteaalissa. Kiva ettei edellisen kierron outoilu jatkunut, nyt tuntuu meno normaalimmalta. Pientä alavatsan nippailua/turvottelua, aika perus-luteaalioireistoa.

Liitteet

• IMG_20250529_095621.jpg
    IMG_20250529_095621.jpg
    151.1 KB · Katsottu: 54
Mä en nyt tiedä mitä uskoisin. Dpo ois lämpöjen mukaan noin 10 mutta testien mukaan 6. Oon nyt syönyt 6 nappia Terolutia ja tänään ois vuorossa 7. Ei ole tuntemuksia mihinkään suuntaan.

Liitteet

• Screenshot_2025-05-30-08-15-02-43_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-05-30-08-15-02-43_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    219.2 KB · Katsottu: 41
  • Screenshot_2025-05-30-08-19-53-09_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    Screenshot_2025-05-30-08-19-53-09_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    136.5 KB · Katsottu: 45
Takaisin