BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä odotellaan edelleen ovista. En ole vielä aloittanut sitä terolut kuuria kun en halua sen vaikuttavan ovikseen. Kun lämpöjen perusteella on ovis tapahtunut niin vasta sen jälkeen aloitan.

Liitteet

• Screenshot_2025-05-19-12-01-11-68_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-05-19-12-01-11-68_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    193.8 KB · Katsottu: 40
Oon pysynyt taka-alalla vaan lueskelemassa teidän juttuja, kun ei tuo oma kuukautiskierto vieläkään ole käynnistynyt… nyt 6,5kk synnytyksestä. Lämmöt kuitenki ollu nyt jo pidempään tuolla oman perustason yllä ja pari raskaustestii ja ovistestiä on tullu otettua mut kaikki negatiivisia. En tiedä et vaikuttaako sit vaan nää lämpenevät ilmat noihin lämpöihin. Oireita on silti vaikka mitä, mitkä viittais uuteen raskauteen tai alkavaan kiertoon mut enpä sitten tiedä🤷🏽‍♀️ vähän alkaa jo turhauttamaan ku oireita koko ajan mut kuukautisia ei vaan näy, imetyski alkanut jo vähenemään aika paljonki niin luulisi pian tapahtuvan.

Liitteet

• IMG_0027.png
    IMG_0027.png
    409.3 KB · Katsottu: 54
@Opahc ainakin oireet kuulostaa hyvälle 🤞 Toki voi olla myös hormonimuutokset jotka jyllää, mut toivotaan parasta ✨

@salamana jee onnea oviksesta! Luulis että huomenna näkyisi jo lämmöissä, ellei sit oo lähtenyt myöhään irti 😆 ja ovispäivänä kuitenkin vielä mahdollisuudet, jos on nopeita uimareita paikalla 😊

@Jolinda säkin pääsit nyt piinakerhoon ✨ Jännää nähdä onko tukilääkkeistä apua. Mulla ei oo mitään kokemusta tosta ovitrellestä et mihin saumaan se ovis sen laittamisen jälkeen tulee 😆

@Haaveilija25 pahoittelut menkoista 😔

@Pogo Toivotaan, että ovis tulee pian ✨

@Nukkelapsi pahoittelut negasta 💔

@Haaveilua96 Tervetuloa mukaan mittailemaan 😊 toivottavasti pian kierto käynnistyisi! Sehän voi olla, et sit kun imetys loppuu niin sit käynnistyy kierto. Kai se riippuu vähän henkilöstä, et kuin pian käynnistyy ✨

Täällä tosiaan kp1 ja ilmoittauduin nyt siihen inssiin! Letrot pitäisi aloittaa kp3. Ultra on jo kp10, joka tuntuu mega aikaiselta kun ovis tulee yleensä siinä kp16-21 😆 Et näinköhän siellä mitään näkyy kp10 tienoilla. Toki voihan se olla et noi lääkkeet aikaistaa ovista✨

Oi kiitos kaikille sympatioista! :red-heart: Jospa nää menkat tästä kärsisi pois nopeasti!

@Jolinda On ultra varattuna DPO10, katsotaan silloin kuinka monta follia sieltä lähtee letroilla kehittymään!
Toivon mukaan sulla ovis vahvistuu nyt huomisaamuna!

@Ness Nyt ollaan ihan synkassa kun on sama kp, sama letrojen aloituspäivä ja vielä samana päivänä ultrakin! Kyllä lääkkeet varmasti aikaistaa, mullakin siis edellisessä oli ovis KP27 mut käskivät silti letrojen aloituksessa ultraan jo DPO10-12. Mut jee voidaan siis DPO10 verrata ultratuloksia! :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Mun on ihan pakko kertoa tää. Eilen kun saatiin siimahännät matkaan, tuli sellainen jännä fiilis että niistä joku onnistuis pääsemään oikeaan osoitteeseen ja onnistuis tehtävässään. Mulla on joskus aiemminkin tullut ihan samanlainen tunne ja silloin on tärpännyt. Mä en vaan nyt odota yhtä varmana samaa tapahtuvaksi mutta oishan se jännä jos niin tapahtuisi.

Ne limat tuli ja meni. Ei siis enää ollenkaan sellaisia ovismaisia limoja mutta kosteaa kuitenkin.

Aloin nyt illasta katsomaan mitä premom mulle kertoo. Sen mukaan mulla ois nyt dpo 2 tai 3. Mä vaan en usko sitä koska ei ole vielä tullut sellaista lämpöjen nousua.

Eilen/toissapäivänä aloitettu viestiluonnos hävisi :sad001 Täällä ollaan myös ovista odottelevien kerhossa. Oon vaihtanut seksikkäämpään =ohuempaan yöpukuun ja se näkyy ehkä lämmöissä. 😆 Limoja ja kipuja oli otse asiassa jo lauantaina mutta ne katosivat, joten ehkä se oli vasta jotain varoittelua/suolistoperäistä.

@Pogo limojen katoaminen kuulostaa lupaavalta, jospa ne lämmötkin sieltä huomenissa 🌈
@Haaveilija25 tsemppiä menkkoihin ❤️
Ja @Ness samoin... iik sulla on jännä kierto tulossa!
@Haaveilua96 Ääh, voin kuvitella että toi kierron alkamisen odottelu kuluttaa hermoja. Jospa ne sieltä lähimpien viikkojen aikana, kyllähän ne oireilut kuitenkin jostakin hormonimuutoksesta kertoo.
@Jolinda hyvä pointti että lääkkeet voi muuttaa miten lämpökäyrä menee. Tsemppiä tähän kiertoon! Oliko tämä teille jokin inssi-/alkionsiirtokierto?
@salamana plussaltahan voi ovistestit näyttää, toivottavasti ne lämmötkin pian sieltä...
@Nukkelapsi hurjaa, ehkä siellä on jotain yrittämässä/yrittänyt tapahtua 🧐 Ootko testannut vielä uudestaan sen negan jälkeen vai odotatko vaan menkkojen alkua?
@Opahc hieno nousu! Nyt vaan piinailemaan 🌈 Ja mulla on ollut juurikin ff:n ilmaisversio käytössä niin pitkään etten enää muistakaan mitä erikoisominaisuuksia siinä maksullisessa oli 😀 Että kyllä tähän tottuu nopeasti.
@Ansq pahoittelut lämmöistä... ❤️ hyvää taukoilua!

Liitteet

• IMG_20250520_072703.jpg
    IMG_20250520_072703.jpg
    158.5 KB · Katsottu: 46
@Pogo limojen loppuminen on sinäänsä hyvä merkki, toivottavasti lämmöt pomppaa pian.

@Haaveilua96 tervetuloa seurailemaan lämpöjä! toivottavasti imetyksen väheneminen palauttaa kiertoa pikkuhiljaa, itsellä loppui aikoinaan imetys seinään niin siitä aika pian palasi myös kierto.

@Ness tsemppiä hirveesti tähän kiertoon! jännitetään sun kanssa täällä 🤩 varmasti jännää seurata miten siellä follit kypsyy.

@Haaveilija25 toivottavasti menkat loppuisi pian, tsemppiä myös hoitokiertoon sinne!

@Yrttiteetä tekisi mieli kohta sielläkin alkaa piinailut ✨ mihin kohtaan sulla ovis ylensä asettuu? matalat lämmöt ainakin enteilisi että tuosta voisi pian pompata.

Täällä lämmöt edelleen alhalla, ellei huomenna mitään dramaattista tapahdu niin jäi tämä kierto todennäköisesti ovuloimattomaksi. LH-testit on haalistunut myös perustasoon mutta seurailen niitä nyt vielä muutaman päivän. Tavallaan harmittaa mutta toisaalta parin viikon päästä on ekat kesäfestarit missä ei haittaisi jos saisi pari drinksua juoda 🤭

1747720261670.png

@Yrttiteetä tekisi mieli ton lämpödipin voisi olettaa ennustavan ovista 😍 toivotaan, että se kohta tulee, eikä vaan johdu ohuemmasta yöpuvusta! Meillä on tuettu-kierto ajoitetuilla yhdynnöillä, eli ei ivf/inssi ☺️ hypätään suoraan sit ivf jos nämä ei kohta anna tulosta, mutta viime plussa tuli tällä tavalla, eli luottoa tämän toimimiseen löytyy vielä 🌈

@salamana tympeää, että siellä ei ovis vielä ollutkaan! Voi olla, että keho vielä palautuu. Onneksi on jotain kivaa odotettavaa myös sen varalta, jos ei tule raskaaksi ☺️ mä yritän miettiä samoin: jos nyt ei tärppää niin menen sit viinitilalle maistelukierrokselle kierron alussa kun oon keskieuroopassa 😅

@Pogo mulla on joskus kans vastaavia "etiäisiä" ja usein ne on pitäneet paikkansa ☺️ toivotaan, että sulla pitää! Itse viime raskaudessa näin unta siitä, kuinka monta vauvaa vatsassa oli, tiesin sukupuolet oikein ja kans km ei tullut täytenä yllätyksenä, vaikka sitä "etiäistä" en ollut halunnut uskoa.

@Haaveilija25 @Ness mahtavaa, että te ootte nyt ihan synkassa 😀 hauska päästä seurailemaan ja tukemaan toisianne ☺️❤️ toivotaan, että letrot tekee ihmeitä 🌈

Täällä vihdoin lämmöt nousi, oon ollut kahden vaiheilla mihin laittaa ovis, mutta päädyin nyt siihen, että nyt on dpo2. Ovitrellesta tulee ovis 24-36 tunnin sisään, eli periaatteessa voisi olla dpo3 jo, mutta meen nyt tällä laskelmalla ☺️

Liitteet

• Screenshot_20250520_083255_FF App.jpg
    Screenshot_20250520_083255_FF App.jpg
    153 KB · Katsottu: 43
Hei! Tietääkö kukaan voiko tuota beuer merkkistä lämpömittaria yhdistää FF appiin? Tuntuu oudolta käyttää tuo ovy sovellus ku tottunut tohon FF n🤔 tietenkin voi itse lisätä sinne ne lämmöt mutta oishan se kätevä jos ne sais samallai siirtymään ku tonne ovy n.

@Pipsis ei mielestäni ainakaan suoraan 🧐 onko sulla Apple health käytössä ja saisiko niitä mittarin lukemia sinne ja sieltä kautta sit FF:iin? Vähän leikkaa ja liimaa systeemi , mut ehkä silleen onnistuisi.

@Pipsis ei mielestäni ainakaan suoraan 🧐 onko sulla Apple health käytössä ja saisiko niitä mittarin lukemia sinne ja sieltä kautta sit FF:iin? Vähän leikkaa ja liimaa systeemi , mut ehkä silleen onnistuisi.
Ei oo tuttu mulle toi Apple health. Pitää varmaan vaan jaksaa laittaa ite ne sinne FF n tai sit opetella käyttää sitä ovy sovellusta😄 saa jakaa siitä ovysta kokemuksia, kiinnostaisi😁

Ei oo tuttu mulle toi Apple health. Pitää varmaan vaan jaksaa laittaa ite ne sinne FF n tai sit opetella käyttää sitä ovy sovellusta😄 saa jakaa siitä ovysta kokemuksia, kiinnostaisi😁
En ole FF:ää käyttänyt, mutta musta toi Ovy tuntuu simppeliltä. En ole katsonut enää manuaalia BT-parituksen jälkeen mutta jos kaipaa ohjeita, ne löytyy sovelluksesta settings -> user manual.

Lämpötila menee sinne automaattisesti niin ei oikein tarvitse tehdä mitään. Ja jos ei synkannutkaan, siinä on kotinäkymässä se plussanappi josta voi lisätä lämpötilan manuaalisesti.

Kotinäkymässä näkyy ympyränä nykyinen kierto, siihen tulee näkyviin esim menkkapäivät (jos niitä naputtelee ylös Ovyyn) ja hedelmällisen ikkunan arvio (se arvio päivittyy lämpötilojen mukaan myöhemmin sit kun ovis on ohi).

Graph-napista saa ton lämpökäyrän näkyviin mitä mäkin oon tänne postaillut. Käyrän alapuolella näkyy muut tiedot, näköjään samaan tapaan kuin FF.

Tai sitten naputtelee ne lämpötilat sinne FF:n puolelle manuaalisesti jos haluaa käyttää sitä!

Täällä lämmöt nousi sen verran että ff merkitsi tän päivän lukeman punaisella. Ovistestiin en ole plussaa saanut mutta selitys voi olla siinä että mä olen testannut vain kerran päivässä. Jos on ollut oikein nopea piikki niin on voinut jäädä huomaamatta. No oli miten oli niin ainakin on hyödynnetty tilaisuus. Odotan vielä huomiset lämmöt ja sen jälkeen aloitan kuurin.

Liitteet

• Screenshot_2025-05-21-07-43-11-39_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-05-21-07-43-11-39_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    202.4 KB · Katsottu: 40
@Ansq ja @Ness kiitos kun vastasitte teidän kokemuksista! Sitä kahta viikkoa en kyllä suostu odottaa lisää, mutta tehtiin nyt niin että otettiin muutamaa päivää myöhemmin, vaikka eipä sillä oikeesti varmaan ole mitään merkitystä 🤷

@Jolie sielläpä oli mahtava folli ultrassa, toivottavasti se enteilisi hyvää! Siellä on nyt hyvät tallettelut alla! ✨

@Haaveilija25 harmi kun uusi kierto sieltä sit alkoikin 😞 Mutta kiva että letrokierto tuo nyt vähän uutta intoa seuraavaan kiertoon!

@Ansq samoin sulle, tsemppiä uuteen kiertoon ❤️ toivotaan että siitä sermatropista on apua! ✨ kurjaa kun nyt joutuu vaan odottelemaan, mutta onneksi on kesä, aika kuluu nopeampaa kun on paljon kivaa tekemistä.

@Nukkelapsi pahoittelut nega testistä 😞 tsempit uuteen kiertoon ❤️

@Ness pahoittelut kierron alkamisesta ❤️ mutta teillä onkin nyt sitten jännittäviä asioita mitä odottaa uudessa kierrossa! ✨

@salamana lähtikö siellä lämmöt nousuun?

Täällä ff pitkään arpoi pitkään, että milloin se ovis tapahtui, enkä ihmettele kun on nää lämmöt nyt taas ollut vähän mitä on. Tänään se sitten heitti sen kp21 kohdille, mutta asetin sen kp19 koska edellisenä päivänä oli pientä jomotusta ja kp19 loppui ovislimat seinään.
Hassun oireeton kierto ollut nyt, ei edes alaselkä ole kipuillut. Kaippa stressin lasku on vaikuttanut positiivisesti pms -oireisiin. Kävin mielenkiinnosta mittauttaa progesteronin eilen.

IMG_20250521_101726.jpg

Muokattu viimeksi:
Mä en nyt enää ole varma noiden lämpöjen perusteella mistään. Tein tänään ovistestiin ja se olikin aika lähellä plussaa. Täytyy vielä jatkaa harjoituksia niin ois paremmat mahikset jos ovis onkin vasta nyt tulossa.

@Jolinda viinitila keskieuroopassa kuulostaa hyvältä varasuunnitelmalta 🍷 tuo näyttää ihan loogiselta ovis-viivan paikalta!

@SyysSumu luottaisin myös itse enemmän omiin oireisiin ja tuntemuksiin kun FF:n arpomaan viivaan, se saatta vaihdella tosi paljon jos on oudot lämmöt kierrossa,

@Opahc kieltämättä aika siksakkia menee 🫣 koska ajattelit testailla vai odotatko vaan?

Täällä lämmöt nyt nousi mutta sykkeet on vielä tosi matalalla verrattuna normaaliin kiertoon, eli vielä jatkuu jännitys että mihin tämä kierto lopulta asettuu. Parit tallettelut tuolla on joukossa mutta ei mitenkään tarkoituksenmukaisesti olla tässä yritetty.

1747814030177.png

@salamana kieltämättä tekis mieli testata jo lähipäivinä mut yritän malttaa ainaki sinne dpo12 😄 mulla kierrot yleensä 29pv ja nyt menossa 20 niin turha edes herkällä testata ku niissä on et 6pv ennen oletettuja menkkoja.

Takaisin