BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Haaveilija25 ou jee! Letrosynkassa mennään siis 😆 mielenkiinnolla luin sitä mahdollisten haittavaikutusten pitkää listaa, katsotaan ilmaantuuko mitään 😅

@Jolinda hyvältä näyttää siellä! Toivotaan et lääkkeet toisi teille toivotun tuloksen eikä tarvitsisi edes hoitoihin mennä 🙏 Oliko sulla muuten mitään oireita letroista?

@SyysSumu sä menetkin jo pitkällä piinaviikoilla✨ Kävitkö mittaamassa progen siksi, että halusit varmistuksen että ovis oikeasti tapahtui, vai oliko joku muu syy mittaukseen?

@Opahc on kyllä kieltämättä vähän siksakkia mut ehkä se siitä tasaantuu! Alku aina vähän on sellasta joko hidasta nousua tai tommosta arvontaa 😆harvoin pomppaa suoraan ylös niin et pysyisikin siellä 😆

@salamana jee hyvä että lämmöt lähti nousuun!

Maailman epäjännittävin alkukierron käyrä.. 😆 nyt päivä 1 letroja ja sen kuurin jälkeen jo melkeen saa alkaa tikuttamaan ovista. Niin outoa aloittaa jo kp9 😆 Aikaisin mitä oon tikuttanut on varmaan kp13. Myös outoa on tehdä ovistestit super aikaiseen aamulla. Tilkassa ne haluaa ovistestin aamuvirtsasta ja ilmoittaa sinne klo 8 mennessä positiivisen testin tulos ja sit miehen pitää juosta sinne klo 8:30 mennessä antamaan näytteensä😅😅 mä kyllä meinasin tän aamutikutuksen lisäksi tehdä noita halpistestejä iltapäivällä, et näkee vähän koska ovis lähestyy ja jos lähtö tulis seuraavana aamuna, että osaisi edes vähän varautua 😅
IMG_8625.jpeg

@Ness mulla on ollut sellainen tunne, että proge saattaa olla matala, kun luteaali on lyhyehkö ja lämmöt ollut matalemmalla, niin kiinnosti sen takia se käydä sitten tarkastuttamassa. Oviksenhan tuosta käyrästä kuitenkin selvästi havaitsee.
No ohhoh, onpas siellä tiukka aikataulu tuohon miehen näytteenantoon 😀 Hyvä kyllä varmasti varautua myös noilla iltapäivätesteillä, niin ei tarvi ihan niin olla lähtövalmiina joka aamu.

Progesteronin tulokset tulikin. Viitearvo yleisesti luteaalivaiheelle on18-72 nmol/l ja itselläni se oli 16 nmol/l. "Dpo7 25 nmol/l on selkeä merkki ovulaation tapahtumisesta" ja dpo7 sen otatin, mutta kyllähän noista lämmöistä tosiaan kuitenkin selkeästi näkee että ovulaatio on tapahtunut.. jos nyt oikein ymmärrän niin tää ei ole huonoin arvo, mutta matalahko. Tohtori Chat gpt sanoo, että "vähentää raskauden alkamisen todennäköisyyttä, mutta ei se ole mahdotonta".

@SyysSumu Mie oon sit taas kuullu sellasta että progen pitää olla vähintään 30 nmol/l jotta raskaus voi ylipäätään alkaa 🤔 tuo 16 nmol/l kuulostaa kyllä aika matalalle. Voiskohan tuohon saada jotain progetukea mukaan, jos se oliskin niin ’pienestä’ hoitomuodosta kiinni?

Ainiin ja tuohon spermakontrollinäytteen antamiseen, kyselin just polilta onnistuisiko miehen käydä antamassa näytettä viikkoa ennen kun se 3kk on mennyt, sillä siihen sattuisi just meidän kesäloma ja aikataulullisesti kävisi meille paremmin. Menee lääkärille käsittelyyn kunhan on paikalla, niin voin sit tulla vielä kertomaan miten tarkkoja tuola meidän polilla tosta ollaan. Toimenpiteestä olisi silloin kuitenkin jo tasan 12vkoa takana, niin uskalsin kysyä, mutta en uskalla varata ilman lupaa aikasemmaksi..😅 jos se ei onnaa, niin se menee siitä sitten parin viikon päähän, vastauksessa menee viikko et sit ollaan jo elokuun puolivälin yli kun vastaukset saahaan. Toivotaan että onnistuisi noin

Muokattu viimeksi:
@SyysSumu mielenkiintoista! Mulla ei oo koskaan progea edes mitattu, mutta ovis kyllä tapahtuu ja luteaali on 13–14pv. Mut tässä inssikierrossa se kans mitataan viikon päästä oviksesta, niin näkeepähän sit et missä lukemissa menee 😊 ja hyvä ehdotus @Ansqlta että jos progetuesta olisi apua!

@Ansq hmm niin, tuntuu nyt tulevan tosi monenlaista mielipidettä asiasta vastaan kun googlettelee (keskustelupalstoilta). Joillekin joilla ollut samantyyppistä arvoa on sanottu, että ihan ok ja joillekin kommentoitu että saisi olla reilut 20 🤷 asiantuntijoiden kommenttia en aiheeseen oikein löytänyt. Mutta joo, tää on kyllä kans hyvä asia mainita sitten kun pääsen asiasta jollekin viimein puhumaan (ehkä miehen tulosten jälkeen, ellen sit malttamattomana varaile gyneä jo aiemmin). Että josko tällä ja 10pvä luteaalilla saisi sen progetuen.
Ah, no hei mielenkiintoista kuulla sit että mikä siellä on mielipide kontrolliaikaan! Toivotaan ettei se olisi ihan niin tarkkaa ja aikaisempi aikataulu onnistuisi teillä, niin teidän ei tarvitsisi odotella niin kauaa.

@Ness joo näinhän se taitaa olla, että julkisella noita arvoja ei hirveästi mittailla, mikä on sinänsä hassua kun niiden avulla varmaan voisi joissain tapauksissa saada oleellista tietoa jo vähän aiemmin ja nopeuttaa asioita. Mutta kiva että se nyt tässä kierrossa varmistetaan. Sulla on hyvän pituinen luteaali ja lämmöt myös tasaisen korkealla luteaalissa, niin uskoisin ettei niissä oo ongelmaa 😊

Muokattu viimeksi:
Moikka, onko jollain kokemusta toimiiko lämpöjen seuraaminen, jos on pcos? Itsellä ensimmäistä kertaa tässä kierrossa ouran ja natural cyclesin avulla lämpöjen seuraaminen käynnissä. Tämä kierto ollut ihan super pitkä taas vaihteeksi (74), ja aikamoinen sahaviiva lämpötilakäyrä. Natural cycles virheellisesti vahvisti ovulaation kolme kertaa jo, vaikka sitä ei kyllä todennäköisesti ole vielä tapahtunut.

Itse vasta uskaltautunut kirjoittelemaan foorumille, tosiaan pcos todettu vuoden alussa.

Moikka, onko jollain kokemusta toimiiko lämpöjen seuraaminen, jos on pcos? Itsellä ensimmäistä kertaa tässä kierrossa ouran ja natural cyclesin avulla lämpöjen seuraaminen käynnissä. Tämä kierto ollut ihan super pitkä taas vaihteeksi (74), ja aikamoinen sahaviiva lämpötilakäyrä. Natural cycles virheellisesti vahvisti ovulaation kolme kertaa jo, vaikka sitä ei kyllä todennäköisesti ole vielä tapahtunut.

Itse vasta uskaltautunut kirjoittelemaan foorumille, tosiaan pcos todettu vuoden alussa.
Mulla on myös pcos monen lääkärin mukaan ja oon seurannut lämpöjä pitkään ☺️

Silloin kun mulla oli pitkät ja epäsäännölliset kierrot ja myös ovuloimattomat kierrot, hyppi lämmöt paljon ja niistä ei oikeen aina ottanut selvää, mutta "selvää" oli se, että oikeaa ja pysyvää lämpönousua ei tullut. Sit taas joskus se lämpöjen nousu näkyi selvästi ja siitä kans alkoi sit menkat odotetusti 10-14 päivän sisään (eli ovulaatio oli tapahtunut). Näihin aikoihin en tiennyt PCOS:sta. Kun kuulin "diagnoosista" olin jo hoidoissa amenorrean ja anovulaation takia ja silloinkaan lämmöistä ei ottanut oikeen selvää, kun sitä ovista ei tapahtunut.. nyt kun on lääkkeet kierron aloittamiseen, ovulaatioon+tukemiseen, niin lämpönousut näkyy normaalisti ☺️ mutta kyllä mä luottaisin niihin lämpökäyriin aika pitkälle, usein jos kunnon pysyvää nousua ei tule, ei oviskaan ole vielä tapahtunut.

Voi vitsi täällä on monella jännät paikat! Tsemppiä @Ness ekaan inssikiertoon, pidän niin sormia ristissä teille 🤞❤️ ja @Jolinda ja @SyysSumu tsemppiä piinailuun! Ja @Ansq ihana ollut lukea, että teilläkin asiat etenee vihdoin. Toivottavasti kesä menee vauhdikkaasti odotellessa ❤️

Täällä oli tällä viikolla eka neuvola ja me käytiin tänään vielä yhdessä mielenrauhaultrassa. Tänään 9+0, ja vauva oli kasvanut ihan viikkojen mukaan ja näytti jo ihan vauvalta 😭 En vaan kertakaikkiaan edelleenkään käsitä, että oon raskaana. Vaikka olo onkin ollut tosi huono. Neuvolassakin oli ihan huijari olo, että mitä me nyt täällä. Jospa tässä pikkuhiljaa uskaltautuisi vähän luottamaan tähän raskauteen 🥹 nyt seuraavaksi sitten odotellaan aikaa nt-ultraan.

Toivon niin kovasti tänne plussatuulta kaikille 🫂

Mulla on myös pcos monen lääkärin mukaan ja oon seurannut lämpöjä pitkään ☺️

Silloin kun mulla oli pitkät ja epäsäännölliset kierrot ja myös ovuloimattomat kierrot, hyppi lämmöt paljon ja niistä ei oikeen aina ottanut selvää, mutta "selvää" oli se, että oikeaa ja pysyvää lämpönousua ei tullut. Sit taas joskus se lämpöjen nousu näkyi selvästi ja siitä kans alkoi sit menkat odotetusti 10-14 päivän sisään (eli ovulaatio oli tapahtunut). Näihin aikoihin en tiennyt PCOS:sta. Kun kuulin "diagnoosista" olin jo hoidoissa amenorrean ja anovulaation takia ja silloinkaan lämmöistä ei ottanut oikeen selvää, kun sitä ovista ei tapahtunut.. nyt kun on lääkkeet kierron aloittamiseen, ovulaatioon+tukemiseen, niin lämpönousut näkyy normaalisti ☺️ mutta kyllä mä luottaisin niihin lämpökäyriin aika pitkälle, usein jos kunnon pysyvää nousua ei tule, ei oviskaan ole vielä tapahtunut.
Okei, pitääkin tarkkailla jos joskus sattuis bongaamaan kunnon lämmönnousun 😅 nyt tosiaan just noin ku sanoit, että selvää ainostaan että ei oo selvää pysyvää lämmönnousua tapahtunut.

Mulla on diagnosoitu PCOS ja lämpöjen nousu on aika selvä! Laitoin liitteeksi sen kohdan viime kierrosta missä näkyy selvä lämmön putoaminen ennen ovulaatiota ja sit nousu lopulta 37 asteeseen muutaman päivän jälkeen (just leikkaa kuvasta 37.05 seuraavana päivänä).

Oon lukenut että välillä PCOS:ssä ovulaatiotestit voi näyttää positiivista vaikka se ei sitten onnistunutkaan irtoamaan. Ja keho voi yrittää ovulointia useamman kerran kierrossa jos ei eka kerta onnistu. Toissa kierrossa ovistestit näytti korkeaa yli 10 päivää, sitten ne haalistui ilman että tuli huippua, mutta sit lähti yhtäkkiä lähti taas vahvistumaan ja lopulta tuli ovisplussa KP34. Silloin myös nousi lämpö ja oli kaikki muutkin oireet (limat ja yksipuolinen jomotus) niin pakko sitä oli uskoa vaikka tapahtui niin myöhään. 😅

Mulla oli 3 ovuloimatonta kiertoa putkeen ennen kuin aloin käyttää myo-inositolia (Donaferty) ja nyt muutaman kuukauden jälkeen oon saanut pari ovista, edellinen "jo" KP27, niin sitä ainakin suosittelen! 😊 Oon kans yrittänyt välttää glukoosipiikkejä (yritän syödä joka aterialla proteiinia ja kuitua niin se auttaa ja vältellä sokeria) ja liikkua aktiivisesti ja tuntuu että sekin on auttanut. Mutta ei tarpeeksi niin letrot käyttöön seuraavaksi! 😅

Liitteet

• Screenshot_20250521_202432_Ovy.jpg
    Screenshot_20250521_202432_Ovy.jpg
    139.2 KB · Katsottu: 43
@Haaveilija25 ou jee! Letrosynkassa mennään siis 😆 mielenkiinnolla luin sitä mahdollisten haittavaikutusten pitkää listaa, katsotaan ilmaantuuko mitään 😅

En oo uskaltanut lukea haittavaikutuslistaa, toivon mukaan ei tuu mitään pahoja sivuvaikutuksia! 🤞 Päätin ottaa sen joka päivä kello 21 eli nyt on tunti ekasta, en tiedä miksi jotenkin jännitti niin hirveesti napata se 😅 Oon laittanut parikin hälytystä nyt joka päivä että varmasti saan otettua samaan aikaan, onneksi on vaan 4 muistamista lisää ja sit kohta pääseekin tikuttelemaan!

Huvittaa kyllä toi että sun pitää ihan lääkärille kilauttaa kun ovistesti näyttää plussaa 😂 On varmasti absurdi fiilis! Mulla toi ClearBlue-kone haluaa aloittaa testauksen joka kierto KP9 (vaikka sen pitäis kyllä nyt vuoden jälkeen hyvin tietää ettei ennen KP20 tapahdu yhtään mitään). No onpahan kerrankin sopiva aloitusaika! 😅

Edit: BBT mukaan vaikka Ovy avuliaasti totesikin että ei mun tarvis menkkojen aikana mitata 🤣 Se on jo tapa!

Liitteet

• Screenshot_20250521_220718_Ovy.jpg
    Screenshot_20250521_220718_Ovy.jpg
    88.6 KB · Katsottu: 38
Lämpöjen perusteella ovis ois ollut jo mutta testit tummuu vasta nyt. Tänään ainakin mun silmään selkeä plussa. Eihän tän näin päin pitäis mennä. Eikä voi olla niin että ovistesti reagoisi raskauteen koska kävin silloin vähän reilu viikko sitten gynellä ja silloin ei oviksesta ollut tietoakaan.

Liitteet

• Screenshot_2025-05-22-08-24-16-92_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    Screenshot_2025-05-22-08-24-16-92_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    159.8 KB · Katsottu: 63
  • Screenshot_2025-05-22-08-24-31-74_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-05-22-08-24-31-74_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    214 KB · Katsottu: 61
@Opahc no, hetken saa siis piinailla vielä! ✨

@Ness Siinä voikin tulla aamulla sitten kiire miehelle 🫣 edeltävänä iltana testailu on varmasti hyvä idea niin tietää olla kengät jalassa valmiina aamulla!

@SyysSumu en itse osaa noihin tuloksiin mitään mutta toivottavasti niiden perustella voisi saada jotain apuja

@minttutuuli ihana kuulla että ultrassa oli kaikki hyvin ❤️ ihanaa odotusta sinne!

@Pogo kieltämättä jännä lämpöviiva jos ovis vasta tuloillaan 🤔

lämpöjen mukaan olettaisin että ovis piirtyy tuohon kp15 huomenna, tuntuu vaan kovin "myöhäiseltä" siihen nähden että LH-huippu oli siitä pari vuorokautta aikaisemmin vaikka varmaan mahtuukin siihen 24-36h ikkunaan nippanappa. yö taas erittäin sekava (mikä unitaantuma vaja 4v lapsilla on 🥴) ja myöhäiset treenit varmaan vaikuttaa myös tuohon sykkeiden nousuun.

1747894075064.png

Huikkaan vaan tähän nopeasti omaa napaa, ei onnistunu se heinäkuun loppu sille simppanäytteelle koska minimi aika on sen 3kk 😩 Eli päästää antaa se näyte 11.8. , tuloksissa menee viikko eli ne on valmiit 18.8. ja menee varmaan vähintään se pari viikkoa että saadaan aika sinne polille sen jälkeen, joten voi olla että vasta syyskuun puolella päästään😩No mutta eipä voi minkään, yhtä odotteluahan tämä vaan on, jälleen kerran.

@minttutuuli Ihana kuulla että sielä menee hyvin ja vauva kasvaa niinkun kuuluukin🥹🫶🏻

@Ness Onko sulla ollenkaan kontrolliultraa letroilla että miten toimii, vai ihan pelkästään positestillä meette? 😊 ja oho, sielä siis tehdään inssi ovisplussa päivänä? Mitenköhän toi mahtais onnistua pidempää tuleville, jos aamun testin perusteella pitäisi päästä paikalle 8:30 mennessä😂 oon ollu siinä käsityksessä, et inssi tehtäis vasta ovisplussan jälkeisenä päivänä mutta ei ilmeisesti ainakaan Tilkassa🤔

Muille yhteisesti tsemppiä eri tilanteisiin 💕

Heippa kaikille. Oon näitä keskustelujanne lueskellut, kun tuo BBT kiinnostaa ja olen kanssa seurannut omia lämpöjä nyt toista täyttä kiertoa, mutta vain normaalilla kuumemittarilla ja aamuisin wc-käynnin yhteydessä, eli ei mitenkään tarkin tapa. Saako tänne osallistua tällaisella epätarkemmalla tavalla vai onko kaikilla muilla supertarkat mittaustavat? 🤭

Joka tapauksessa tsemppiä kaikille eri tilanteisiin ja on ilo ollut huomata, että täällä on tullut paljon plussiakin viime aikoina. 😍

@minttutuuli ihanaa että kaikki siellä hyvin 💕 Onnellista odotusta ❤️❤️

@Ansq voi hitsi kun ovat noin tarkkoja noissa aisoissa😔 Toivotaan et se polikutsu tulisi sitten nopeasti ton näytteen jälkeen eikä siinä menisi mitenkään kauaa 🙏 ja joo on kontrolliultra ens viikolla. Se on vakiona ekaan letro-kiertoon. Jos inssejä tulee enemmän niin sit ei enää ultrata. Ja on kyllä jännä systeemi tämä, että ovistestin tulos pitää ilmoittaa 8:00 mennessä jotta pääsee saman päivän inssiin mukaan. Munhan pitää herätä ihan sairaan aikaseen joka aamu tikuttamaan ja saada mieskin ylös, kun näyte pitää olla 7:30-8:30 välillä tilkassa 🤣 Meiltä ajaa kuitenkin sen 30min ja täytyy vielä ottaa mukaan lisäaikaa aamuruuhkaan 😅 Ehkä pitkänmatkalaisille tehdään inssi ovisplussaa seuraavana päivänä, niin et jos ilmoittaa plussatestin tuloksen 8:00 jälkeen niin inssi on sit seuraavana päivänä?

@Pogo on kyllä yllättävän korkeat lämmöt jos ovis vasta tulossa. Eikä ole mitään flunssaa meneillään? Mut selkeä plussahan toi on. Varmaan jos myöhemmin tänää ja huomenna vielä tikutat niin näet sitten, että lähteekö haalistumaan.

@salamana hyvä että lähti lämmöt nousuun! Ehkä se munasolu sit vaan irtosi vähän viiveellä ja siksi kesti et lämmöt lähti nousemaan ✨

@Puolikuu tervetuloa mukaan! Ja totta kai saa osallistua, jokainen mittaa omalla tavallaan 😄 Oletko kuitenkin järkevän näköistä käyrää saanut tuolla mittailulla? Tietysti jos sen lämmön ottaa heti herätessään, niin on kaikken tarkin :)

@Ness ajattelin vielä tikuttaa niin näen mihin suuntaan kehittyy. Enkä tiedä onko flunssanpoikasta vai ei, oon vaan tosi väsynyt mutta se nyt voi johtua niin monesta asiasta ettei voi vetää yhtään johtopäätöksiä.

Mulla on diagnosoitu PCOS ja lämpöjen nousu on aika selvä! Laitoin liitteeksi sen kohdan viime kierrosta missä näkyy selvä lämmön putoaminen ennen ovulaatiota ja sit nousu lopulta 37 asteeseen muutaman päivän jälkeen (just leikkaa kuvasta 37.05 seuraavana päivänä).

Oon lukenut että välillä PCOS:ssä ovulaatiotestit voi näyttää positiivista vaikka se ei sitten onnistunutkaan irtoamaan. Ja keho voi yrittää ovulointia useamman kerran kierrossa jos ei eka kerta onnistu. Toissa kierrossa ovistestit näytti korkeaa yli 10 päivää, sitten ne haalistui ilman että tuli huippua, mutta sit lähti yhtäkkiä lähti taas vahvistumaan ja lopulta tuli ovisplussa KP34. Silloin myös nousi lämpö ja oli kaikki muutkin oireet (limat ja yksipuolinen jomotus) niin pakko sitä oli uskoa vaikka tapahtui niin myöhään. 😅

Mulla oli 3 ovuloimatonta kiertoa putkeen ennen kuin aloin käyttää myo-inositolia (Donaferty) ja nyt muutaman kuukauden jälkeen oon saanut pari ovista, edellinen "jo" KP27, niin sitä ainakin suosittelen! 😊 Oon kans yrittänyt välttää glukoosipiikkejä (yritän syödä joka aterialla proteiinia ja kuitua niin se auttaa ja vältellä sokeria) ja liikkua aktiivisesti ja tuntuu että sekin on auttanut. Mutta ei tarpeeksi niin letrot käyttöön seuraavaksi! 😅
Kiitos tosta mallikäyrästä! Kävin viime viikolla ensikäynnillä terveyskeskuksessa, ja se lääkäri sanoi että mun aika turha tehdä ovulaatiotestejä, kun en ole ikinä saanut positiivista ovulaatiotestiä, vaikka oon testaillut useamman kierron joka päivä ja välillä jopa useemman kerran päivässä 😅

Itsellä käytössä kanssa myo-inositoli, mutta vielä en ol huomannut mitään vaikutusta. Itse koittanut kanssa lisätä liikuntaa, seuraava steppi olis koittaa just sokeria karsia kanssa.

Tsemppiä letroihin! Itselläkin ne varmaan edessä, kunhan saadaan hus ensikäynti, joka menee varmaan alkysyksyyn.

@Malttamatonq täällä sama ovistestien kanssa, ne tosi harvoin näyttää mitään, jollei sit oo lääkkeet ja irrotuspiikki.. outoa kun usein sanotaan että pcos:ssa ne testit on enemminkin usein positiivisia 😅 mutta ei ainakaan olla yksin tämän kanssa.

@Pogo jännä kyllä tuo selkeä lämpönousu ja + vasta nyt 🤔 toivottavasti saatte vielä varuilta talletettua myös nyt

@Ness teillä menee tiukille inssi sit ovisplussasta 😅 jännää kuinka nopeaa sitä pitää sit toimia. Onko siinä kans ohjeena, että miehen näyte pitäisi olla n. 2 päivää sitten uusittu vai miten? Mietin vaan kuinka hankalaksi ajoitukset menee 😅 hyvä idea testata jo illalla vähän 😊

@salamana sielläkin on nyt sitten piinapäivät! Jännää kyllä miten lämmöt ja testi nousi vähän eri tahdissa 😀

@Ansq onpa tympeää, että aika menee noin pitkälle 😩

@Puolikuu tervetuloa mukaan 🤩

Omaa napaa:

Täällä lämmöt ylhäällä ja kävin lääkärissä prolaktiinin takia. Saan lääkityksen alentamaan arvoja ja multa otetaan myös magneettikuva myöhemmin ja tarkistetaan, että aivolisäkkeessä ei ole kasvainta. Cyclot aloitin eilen, eli voi olla että vaikuttaa lämpöihin ☺️

Liitteet

• Screenshot_20250522_155231_FF App.jpg
    Screenshot_20250522_155231_FF App.jpg
    138.3 KB · Katsottu: 43
Muokattu viimeksi:
Mä nyt sitten uskaltaudun mukaan, kiitos vain tervetulotoivotuksista. ☺️ Oon mielestäni saanut sen tasoista käyrää, että pystyy näkemään oviksen jälkeisen lämmön nousun ja toisaalta lämmön laskusta on voinut ennustaa menkkojen lähestymisen. Sahailevaa se toki muuten on, että todennäköisesti mittaustapa vaikuttaa siihen.

Taustaa sen verran, että helmikuussa on poistettu kierukka, sattui olemaan just kierron alussa, joten lähti siitä sit aika normaalisti kierrot liikkeelle. Nyt yk3 ja oon tosiaan viime kierron loppuvaiheilta asti seurannut lämpöjä päivittäin. (Muistin näköjään ulkoa, et pitemmänkin ajan) Laitan tähän liitteeksi kuvan tästä ja edellisestä kierrosta. Edelliskerralla ovishuippu kesti kauemmin ja ovis tuli myöhemmin. Tässä kierrossa oli erilaisia esteitä, että ei mennyt tallettelut nappiin.. Toivon, että ovis olis ollut yli vrk ovisplussasta, niin olis edes jonkinlainen mahdollisuus.. Ainakin lämmöt nousi päivän myöhemmin verrattuna Premomin ovulaatioennusteeseen. Voi silti olla, että tämä kierto oli huti. 😕

Keho on kyllä ihmeellinen, niin kuin @Pogo sulla esimerkiksi näyttää lämmöt ja ovistesti vähän jännästi. Kierron pituus sit kenties kertoo, miten oli, tai toki toivomme, että uusi kierto ei alkaisikaan..! ☺️

Liitteet

• IMG_20250522_074234.jpg
    IMG_20250522_074234.jpg
    198 KB · Katsottu: 57
  • IMG_20250522_074259.jpg
    IMG_20250522_074259.jpg
    220 KB · Katsottu: 54
Takaisin