BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
@minttutuuli onpa huojentavaa kuulla đŸ’ȘđŸ€© ehkĂ€ tĂ€ssĂ€ on oikeasti sit joku mahis 🌈 teillĂ€ on kyllĂ€ ollut kunnon sissi-alkio, kun selvisi myös sun kuumeesta ja sairastelusta đŸ€©đŸ˜… hĂ€n oli pÀÀttĂ€nyt, ettĂ€ nyt on hĂ€nen vuoro đŸ’Ș

@Ansq siinĂ€ on foolihappoa ja myo-inositolia, joka on tutkitusti lyhentĂ€nyt ja tasannut PCOS:sta kĂ€rsivien kiertoja ja musta tuntuu, ettĂ€ moni muukin on siitĂ€ saanut helpotusta epĂ€selviin kiertoihin. Mulla on PCOS mitĂ€ ilmeisemmin usean lÀÀkĂ€rin mukaan, niin pÀÀtin kokeilla ja tuntuu, ettĂ€ se toimii 😅 oon kyllĂ€ super tyytyvĂ€inen, jos saan nĂ€in lyhennettyĂ€ kiertoa, kun muuten tÀÀ yritys on ollut niin odotusta odotuksen perÀÀn 😅

@Pogo aiotko köydĂ€ vielĂ€ ultrassa tarkastamassa tilannetta follien kannalta tĂ€ssĂ€ kierrossa? Toivotaan, ettĂ€ siellĂ€ folli kypsyisi vasta alkuviikosta đŸ’Ș

@Ansq @marik91 hitsi kun tekisi mieli mennĂ€ ostamaan miehelle toi sermatrop. Mut en nyt jotenkin viitsi, kun on se letrokuuri menossa. Et sit jos syö montaa droppia samaan aikaan, niin ei tiedĂ€ mikĂ€ tepsi (jos siis joskus tulevaisuudessa haluaisi vielĂ€ yrittÀÀ vaikka eiköhĂ€n tĂ€ssĂ€ aika lopu kesken😅 ) Ja en tiedĂ€ et olisiko siitĂ€ meidĂ€n tilanteessa edes hyötyĂ€, kun miehellĂ€ monet hormoniarvot vinksallaan ja ainakin lukemani mukaan olisi ollut toimiva apu niillĂ€, joilla spermanĂ€yte 👎, mutta kaikki verikokeet 👍

@Opahc hitsi kun en uskalla laittaa kovin paljon likoon nĂ€ihin lĂ€mpödroppeihin. Mulla on sellainen melkein joka kierrossa ilman yhtĂ€kÀÀn plussaa 😅 mutta aina se pieni toivo siellĂ€ kuitenkin on đŸ€ž

@SyysSumu meillĂ€ oli kans se 3kk vĂ€liĂ€ nĂ€ytteiden vĂ€lillĂ€. En nyt muista tarkkoja pĂ€ivĂ€, mut just niin, ettĂ€ 09/2024 ja 12/2024. EhkĂ€ viikon yli 3kk tms, mut ei kuitenkaan alle. Mun mielestĂ€ se oli ihan ok, koska haluisin myös, et on sit oikeasti tutkittu et ”vika miehessĂ€â€. EipĂ€hĂ€n tarvi arvuutella ettĂ€ oliko nĂ€yte annettu liian aikaisin. Mut noissa teidĂ€n pĂ€ivissĂ€ ei kai pitĂ€isi niin olla vĂ€liĂ€ sillĂ€ viikolla tai parilla đŸ€·â€â™€ïž

@Jolinda oho siellĂ€ on todellakin mollukka kasvamassa! MiltĂ€ nĂ€yttÀÀ ovistestit? Letroillako saanut noin mukavaa buustia? 😄 ehkĂ€ sitĂ€ sit jaksaa kestÀÀ ne oireet, jos on positiiviset vaikutukset đŸ€ž

Donafertysta ainakin @Ansq kyseli
 tosiaan myo-inositolia sisĂ€ltÀÀ, joka parantaa insuliiniherkkyyttĂ€ (POCSiin yleensĂ€ liittyy just tÀÀ heikentynyt insuliiniherkkyys/sokeriaineenvaihdunnan hĂ€iriöt..) niin saa monien tĂ€stĂ€ kĂ€rsivien kierrot tasaantumaan ja/tai lyhenemÀÀn. Mulla ei ole POCS todettu, mutta kierrot heittÀÀ niin, ettĂ€ myo-inositolilla 28-32 pĂ€ivÀÀ ja ilman sitĂ€ 32-40 pĂ€ivÀÀ (jos jotain hyvÀÀ, niin tĂ€ssĂ€ melkein 2v yrityksen aikana on ehtinyt testata đŸ€Ł) Mulla on kuitenkin suvussa diabetestĂ€, niin en tiedĂ€ onko sillĂ€ mitÀÀn tekemistĂ€/ vaikutusta tĂ€hĂ€n asiaan, vai onko jo ihan eri asia đŸ€·â€â™€ïž

LĂ€mmöt ne pomppas takaisin ylös 😅 mulla on tuntunut mennkakipuja jo vĂ€hĂ€n tĂ€nÀÀn. Samoin myös rinnat tosi herkĂ€t (mulla on 9/10 kierroista todella turvonneet rinnat😅) Niin kyllĂ€ ennusmerkit ainakin viittaavat ettĂ€ se vuoto alkaa tiistaina 😄
IMG_8561.jpeg

@Jolinda en ajatellut kÀydÀ vaikka houkuttaisi kyllÀ. Mietin kyllÀ jos kokeilis mun harkkapaikassa residuaali ultralla miltÀ nÀyttÀisi. En kyllÀ tiedÀ miten sillÀ yleensÀ ois mahdollista nÀhdÀ muuta kuin virtsarakko. Oon suunnitellut katsovani itseltÀ tuon ultran joskus kun oon ensin kÀyny pissalla.

@Pogo Voin sanoa ettÀ residuaaliultralla ei nÀy oikein muuta kuin rakko ja ehkÀ suolistokaasu. Oon mÀ joskus tosin ileuksenkin bongannut, mutta oli aika graavi tilanne. Munasarjoja en oo koskaan onnistunut bongaamaan.

MeidÀn asiat nytkÀhti eteenpÀin ja kutsu tuli ensikÀynnille heinÀkuun loppuun. MÀ niin toivon ettÀ kÀvis joku ihme ja pÀÀstÀisiin peruutusajalle aiemmin. TietÀÀkö joku pitÀÀkö sinne itse olla yhteydessÀ, jotta tarjoaisivat peruutusaikoja? Tilkan viuhkasta siis kyse.

@Nukkelapsi nÀin mÀ vÀhÀn ajattelinkin ettei nÀkyisi. Oishan se aika kiva jos nÀkyisi ja vaikka toinen opiskelija samassa paikkaa katsois miltÀ nÀyttÀÀ. Harmi kun mulla ei ole harkka missÀÀn sellaisessa paikassa missÀ vois ihan oikealla ultralla katsoa. Oon siis psykogeriatrisella osastolla ja siellÀ ei muuta ultraa ole kuin tuo residuaali.

Jos mulla ois rahaa enemmÀn niin menisin uusiksi mutta kun ei ole enkÀ halua sÀÀstöihin koskea.

MÀ oon kirralla eikÀ meillÀkÀÀn ole muuta kuin bladderscan. Oon pitkÀÀn odottanut ettÀ joku raskaanaoleva osuisi kohdalle, ettÀ vois testata rakkoultraa siihen ettÀ nÀkeekö sillÀ mitÀÀn.

@Ansq joo se kÀtevÀsti synkkaa lukeman automaattisesti! VÀlillÀ tosin vÀhÀn bugaa (tuntuu ettÀ Bluetooth-laitteet aina bugaa) jolloin sen pystyy kyllÀ myös kirjoittamaan manuaalisesti.
Ja Donaferty sisĂ€ltÀÀ myo-inositolia, terve keho tuottaa sitĂ€ itse niin sitĂ€ ei kannata kĂ€yttÀÀ jos ei ole esim pitkien kiertojen, insuliiniresistenssin tai PCOS-oireiden kanssa ongelmia, mutta jos on, se on kĂ€tevĂ€ "lÀÀkkeetön apu". Metformiini on se varsinainen lÀÀke mitĂ€ yleensĂ€ suositellaan (kĂ€ytetÀÀn myös diabeteksen hoitoon) mutta siinĂ€ on vĂ€hĂ€n se haaste ettĂ€ joillekin sopii ja joillakin tulee rasittavia sivuoireita niin vĂ€hĂ€n jĂ€nnittÀÀ enkĂ€ ole sitĂ€ vielĂ€ pyytĂ€nyt kĂ€yttöön vaikka ainakin tk-lÀÀkĂ€ri meinasi sitĂ€ suosittella. 🙈 Gyne taas sanoi ettĂ€ ei ole vĂ€lttĂ€mĂ€töntĂ€ kun on jo Donaferty kĂ€ytössĂ€.

@Jolinda Ihan hyvĂ€ltĂ€ nĂ€yttÀÀ, vĂ€hĂ€n sahaa lĂ€mmöt mutta pysyy ylhÀÀllĂ€! đŸ€ž
Ja jee, onpa hyvĂ€ ettĂ€ nĂ€kyi ultrassa johtofolli! 😍 Toivon mukaan limakalvokin vielĂ€ paksuuntuu!

TÀnÀÀn on DPO9, huomenna pÀÀsee tekemÀÀn ekan testin! JÀnnittÀÀ!

Liitteet

• 1000052817.jpg
    1000052817.jpg
    407.7 KB · Katsottu: 39
@Haaveilija25 oi jĂ€nnÀÀ huomisen testi! Raportoi sit tĂ€nne tuloksia 😍 toivotaan plussaa đŸ’Ș

@Pogo ymmĂ€rrĂ€n kyllĂ€ ton, ettĂ€ olis kiva pÀÀstĂ€ katsomaan sitĂ€ tilannetta ultralla, mutta se on kyllĂ€ hurjan kallista yksityisesti 😣 toivotaan, ettĂ€ ovis antaa odottaa itseÀÀn alkuviikkoon!

Otin tosiaan pistoksen eilen, @Ness
kyseli miltĂ€ ovistesti nĂ€ytti eilen ja hyvĂ€ ettĂ€ siinĂ€ erottui viivaa 😅 luulen, ettĂ€ tÀÀ kierto olisi ollut ovuloimaton ilman ovitrellea tai munasolu olisi ehtinyt vaan kasvaa liian isoksi.. hoitojen alussa, kun ovitrellea ei ollut kĂ€ytössĂ€ oli just niin, ultrassa kaikki oli lupaavaa ja follit sen kokoisia, ettĂ€ oviksen pitĂ€isi olla ihan kohta, mutta sitĂ€ vaan ei koskaan tullut.

Tein tĂ€nÀÀnkin ovistestin lĂ€hinnĂ€, ettĂ€ sovellus sen huomioi analyyseissaan, positiivinen kuten olettaa voi ovitrellen jĂ€lkeen đŸ’Ș nyt vaan tĂ€nÀÀn ja huomenna vielĂ€ talletteluja ja sit pÀÀsee siirtymÀÀn piinailijoiden kerhoon 😅

Screenshot_20250517_095827_Premom.jpg

Liitteet

• Screenshot_20250517_095742_FF App.jpg
    Screenshot_20250517_095742_FF App.jpg
    134.7 KB · Katsottu: 50
Muokattu viimeksi:
Kiitos yleisesti kaikille jotka tuosta donafertysta vastasi! Nyt on jotenkin helpompi taas lukea tekstejĂ€ missĂ€ siitĂ€ puhutaan, kun tietÀÀ mitĂ€ se on😂

@Jolinda Tuo limakalvo kuulostaa vielĂ€ ihan hyvĂ€ltĂ€, kun se ehtii paksuuntumaan kuitenkin vielĂ€ viikossa! Kuulemma onnistuneita alkionsiirtoja on saatu tuolla 6-7mm limakalvolla joten siihen tuskin kaatuu jos ei onnistu🙈 HyvĂ€t tallettelut tulee teille alle joten pian piinailemaan!đŸ€žđŸŒ

@Ness Joo, ehkĂ€ nyt teidĂ€n kohdalla ei niin jĂ€rkevÀÀ varsinkin kun on se letrokuuri pÀÀllĂ€đŸ˜‚ kauanko se muuten jatkuu? Voi olla ettĂ€ oot jo sanonut, mutta en muistađŸ«Ł Hieno pomppu myös lĂ€mmöissĂ€!đŸ€­ jos kuitenkin alkuviikosta alkaa vuoto, niin pÀÀseepĂ€hĂ€n sitten hoitokiertoa kohti!đŸ«Ą

@Nukkelapsi Ei kyllĂ€ hajuakaan, pitÀÀkö Tilkkaan ilmoittaa jos haluaa hyödyntÀÀ mahdollisia peruutusaikoja, mutta ite varmaan sinne ilmottelisin! LisĂ€ksi luulin ettĂ€ Tilkka on heinĂ€kuun lopussa suljettu, mut ilmeisesti kuitenkin kĂ€yntejĂ€ tehdÀÀn vaikkei hoitoja?😳 HyvĂ€ vaan, niin pÀÀsee jono liikkumaan kokoajan!

@Haaveilija25 PidetÀÀn sormet ristissĂ€ huomisen testin kanssa, tuuhan sit kertoo miten kĂ€viđŸ€žđŸŒ

TÀÀllĂ€ sermatrop kuuri aloitettu ja nyt odotetaan ettĂ€ aika kuluu ja toivotaan ettĂ€ olisi jotain apuja!đŸ˜đŸ€žđŸŒ LĂ€mmöt hienosti reagoi eilis illan kasvimaan kÀÀntĂ€miseen kun oli hieman rankkaa hikihatussa sielĂ€ vÀÀntÀÀ ja lisĂ€ksi varmaan korkeampaan huonelĂ€mpöön aurinkoisen pĂ€ivĂ€n jĂ€lkeen tuollaisella kunnon lĂ€mpöpompulla😂 huomenna varmasti lĂ€mmöt laskussa taas. Toivoisin, ettĂ€ luteaali olisi nyt sieltĂ€ lyhyimmĂ€stĂ€ pÀÀstĂ€ ja seuraava kierto myös lyhyt jotta sitĂ€ seuraava ovis saatais hyödynnettyĂ€ paremmin, kun siinĂ€ on just tiedossa vĂ€hĂ€n menoja jos ei yhtÀÀn aikaistu ennuste😟
IMG_9604.jpeg

TĂ€nÀÀn tuli lĂ€mmöt alas mut eiköhĂ€n ne sieltĂ€ huomenna taas nouse. Outo juttu noi mun sykkeet viimeset 4 pv ollu sama lukema 😄
Pystyykö tota ffn Àppii vielÀ kÀyttÀÀ vaikka tais loppuu se ns ilmane et anto niitÀ analyysejÀ yms. Ja jatkaa sit kÀyrÀÀÀ vielÀ huomenna. TÀl hetkel nÀkymÀ vaan tuo.

IMG_4960.jpeg

@Ansq se miehen kuuri on nyt alkuunsa 4vko, eli vielĂ€ 2 viikkoa ja sit olisi verikoe edessĂ€, et onko vaikuttanut arvoihin ollenkaan 😅 Harmi ettĂ€ lĂ€mmöt tuli alas, tsempit alkukiertoon 🙏

@Jolinda noniin siellĂ€ pÀÀseekin sitten kohta piinailemaan 🎉

@Opahc lĂ€htikö lĂ€mmöt takaisin nousuun? HyvĂ€ltĂ€ muuten nĂ€yttÀÀ ja noi alun dropit on kai ihan normaaleja 😆

KÀyrÀ jÀlleen laskusuunnassa. Eli nyt sit vaan menkkojen odottelua

IMG_8577.jpeg

Muokattu viimeksi:
DPO10 ja tuli testistĂ€ nega, mutta jatkan vielĂ€ huomenna testailua! LĂ€mpö vielĂ€ pysynyt ylhÀÀllĂ€. đŸ€ž On suht zen fiilis vaikka ei tĂ€rppĂ€iskÀÀn kun on ne letrot odottamassa ensi kiertoon. 😊 Sanon nyt nĂ€in mutta katsotaan sitten menkka-alhossa ettĂ€ mikĂ€ fiilis đŸ€Ł

1000053065.jpg

Joo kyllĂ€ ne sieltĂ€ nous. Ja leposyke taas sama 64 😅 oireina tĂ€l hetkel vĂ€sy, etova olo ja illalla palelu mut nÀÀ nyt johtuu pelkĂ€stÀÀn hormoneista.
Testailen varmaan siinÀ dpo12-14 jos tulee sellane olo.
IMG_4963.jpeg

TÀnÀÀn oletettavasti dpo 10 ja kaikeksi jÀrkytykseksi sekÀ pc ettÀ easy@home tarjosi haamujen esiÀitiÀ. Kuvaan en saanut ikuistettua. YhtÀÀn ovulaatiota ei ole tullut nyt yrityksen alettua. EnsikÀynti olisi tilkkaan heinÀkuun lopussa. Seuraavat pÀivÀt nÀyttÀÀ mitÀ tÀssÀ nyt tapahtuu. Ollut voimakasta pahoinvointia useita pÀiviÀ jo (todennÀköisesti ihan vaan keltarauhasesta) ja outoja kipuja sekÀ repÀisykipuja aivastellessa. Rinnat tosi turvoksissa.

@Ansq voimia vuotojen odotteluun <3

@Ness <3 tsempit alkukiertoon ja inssin odotteluun.

@Haaveilija25 toivottavasti zen-tila jatkuu, odottavat letrot varmasti helpottaa mieltÀ. Mutta ei dpo10 vielÀ hukkaan heitettyÀ ole :)

@Opahc ja @Jolinda HyviÀ piinailuja sinne!

@Nukkelapsi đŸ«Ł olisipa iloinen yllĂ€tys, tsemppiĂ€ piinailuun! jos siellĂ€ jotain on kiinni niin viimeistÀÀn parin pĂ€ivĂ€n pÀÀstĂ€ kyllĂ€ tietÀÀ.

MenipĂ€ loppuviikko sellaisessa hulinassa ettĂ€ nyt onkin jo yllĂ€ttĂ€en sunnuntai đŸ˜” mulla oli työkeikkaa perjantaina ja mies oli pe-la reissussa, itse taas la-su viisutouhoussa ystĂ€vĂ€n luona (nĂ€kyy leposykkeissĂ€, lĂ€mmöissĂ€ ei niinkÀÀn) niin ei pÀÀsty nĂ€itĂ€ nyt hyödyntĂ€mÀÀn, ja mietittiinkin jo ettĂ€ tĂ€mĂ€ kierto menee miten menee eikĂ€ oteta stressiĂ€. Voi olla ettĂ€ illalla vielĂ€ tallettelut ihan muuten vaan đŸ€­ Nyt kun tietÀÀ ettĂ€ kehon hivenaine- ja mineraalivarastot huutaa melkein tyhjĂ€nĂ€ niin voi jotenkin rauhallisemmin mielin niitĂ€ koittaa tĂ€ssĂ€ parannella.

Jokseenkin on nyt aikaisempi ovis kun tavallisesti mutta oon ihan tyytyvÀinen ettÀ ovulaatio tapahtui suht normaalisti eikÀ venynyt erikoispitkÀksi tÀmÀ kierto.

1747574795323.png

1747574873555.png

MeillÀ mies kotiutuu tÀnÀÀn ja sopivasti nyt alkoi tulla ovismaisia limoja. Voi kun oiskin ovis vasta tulossa niin ehtis hyödyntÀÀ. VielÀ ei testien ja lÀmpöjen perusteella ole toivoa menetetty.

LĂ€mpötila pitÀÀ turhaa toivoa yllĂ€ kun eilen alkoi iltapĂ€ivĂ€stĂ€ tulla pari pisaraa verta ja illalla ihan kunnolla kirkkaanpunaista verta. 😞 EiköhĂ€n se kierto taas pÀÀttynyt DPO10 ja tĂ€nÀÀn taitaa olla KP1, taitaa lĂ€mpötila pudota huomenna.
Tein huvikseen vielĂ€ testin aamulla vaikka se nyt menikin tragikoomisen puolelle kun veritulvan keskellĂ€ varmistelee ettĂ€ hmm, voisko kuitenkin tulla vielĂ€ plussa testiin... 😅
1000053213.jpg

@salamana kiva lukea, ettĂ€ vaikuttaa kuitenkin olevan ihan hyvĂ€t fiilikset nyt, vaikka ovista ei saanut tĂ€ysin hyödynnettyĂ€. Vaikuttaa kuitenkin, ettĂ€ pienet mahikset olisi, jos simpat elÀÀ pitkÀÀn 🌈 hyvÀÀ myös se, ettĂ€ kierto vaikuttaa palautuneen ja ovis tuli 🌈 aiotko "piinailla" tĂ€ssĂ€ kierrossa?

@Haaveilija25 oon pahoillani uudesta kierrosta 😟 onneksi nyt uuteen kiertoon letrot, onko sulla ultra-aika myös, ettĂ€ pÀÀsee katsomaan follien tilanteen?

@Nukkelapsi miltĂ€ testi nĂ€ytti tĂ€nÀÀn? đŸ€©

@Ness pahoittelut kierron luultavasti pian alkamisesta. Onneksi on letrot ja inseminaatio edessĂ€đŸŒˆ

@Ansq pahoittelut sullekin lĂ€mpöjen laskusta ja tsemppiĂ€ alkukiertoon ❀

TÀÀllĂ€ lĂ€mmöt pomppineet vĂ€hĂ€n miten sattuu. TĂ€nÀÀn lapsi herĂ€tti kl. 5, mikĂ€ on tunti ennen tavallista herÀÀmistĂ€ (usein kyllĂ€ saatan ottaa lĂ€mmön 5.30, mutta se on mun mielestĂ€ vielĂ€ OK-vaihtelu aika), mutta tĂ€nÀÀn lĂ€mmöt oli tosi alhaalla, joten pÀÀtin ottaa ne huomioitta.. toisaalta sunnuntain lĂ€mpö-pomppu tuntui kans aika aikaiselta 😅 no, oviksen olisi pitĂ€nyt nyt kuitenkin olla ja ei nĂ€itĂ€ lĂ€mpöja voi oikeen tulkita ovitrellen takia sen enempÀÀ, kuitenkin varuilta otettiin vielĂ€ tĂ€nÀÀnkin aamulla tallettelut, ettĂ€ ei varmasti missata mahdollisuuksia.. nyt mun pitÀÀ vaan pÀÀttÀÀ mihin mĂ€ oviksen tökkÀÀn FF:ssa 😅 (nuoli kĂ€yrĂ€ssĂ€ on ovitrellen otto-pĂ€ivĂ€).

Cyclot aloitan varmaan huomenna illalla â˜ș

Liitteet

• Screenshot_20250519_090332_FF App.jpg
    Screenshot_20250519_090332_FF App.jpg
    177.2 KB · Katsottu: 42
@Haaveilija25 voi surku 😔 paljon tsemppiĂ€ uuteen kiertoon ❀‍đŸ©č

@Jolinda En vielĂ€ 100% varma olekaan oviksen tapahtumisesta 😁 lĂ€mmöt menee tÀÀllĂ€kin miten sattuu niin on vaikea tulkita mitĂ€ tapahtuu. En usko ettĂ€ tĂ€ssĂ€ kierrossa tulee kauheasti piinailtua, jos nyt nĂ€yttÀÀ ettĂ€ kuukautiset alkaa olemaan tosi myöhĂ€ssĂ€ niin voin testata mutta muuten oon vielĂ€ "palautumis"-moodissa. Jatkan varmaan ovistestien uittamista niin nĂ€kee ettĂ€ miten ne etenee.

1747640876529.png

Takaisin