BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Malttamaton145 onpa testit vahvistunut! toivottavasti tämä päivä tuo selkeyttä ❤️ pidetään sormet ristissä että kaikki on siellä hyvin.

@Jolinda toivottavasti tutkimukset menee nopeesti ja pääsisitte hoitoihin mahdollisimman pian <3

@Mustikkatäplä tsemppiä varhaisultran odotteluun 😁 lämmöt näyttää ainakin tosi hyviltä!

@Nukkelapsi ❤️‍🩹 voimia surutyöhön, ihan ymmärrettävää ettei tuollaisen jälkeen ole fiiliksiä talletteluihin.

@Haaveilija25 tsemppiä piinailuun! toivottavasity cycloista on apua luteaaliin, oliko ne nyt ekaa kertaa kokeilussa?

@Ness tsemppiä myös sinne piinailuun ✨ jospa kävisi luomu-ylläri ennen inssiä?

@Yrttiteetä tekisi mieli osuipa ikävään kohtaan tuollainen outo-kierto 😱 mutta eipä noista tosiaan koskaa tiedä että mistä johtuu se ettei alkua pidemmälle kanna, todennäköistä on kuitenkin se ettei omalla tekemisellä ole siihen voinut vaikuttaa ❤️‍🩹

@Ansq on varmasti turhauttavaa odotella että jostain ollaan joskus yhteydessä 🫠 toivottavasti tauti alkaisi helpottaa, nuo lämmöt ainakin näyttää hyviltä 😊

En oikein tiedä mitä täällä tapahtuu 😅 en usko kp5 ovikseen ellei koko kroppa ole nyt sekaisin sen kemiallisen jäljiltä. En yleensä näitä alkukierron herkkiä hetkiä merkkaile tuonne mutta nyt laitoin varmuuden vuoksi. Mitään ovikseen viittaavia merkkejä ei muuten ole ilmoilla niin tiedä sitten, voi olla että on vaan ollut peitto tosi tiukasti päällä yöllä.

olen jo asennoitunut että tämä kierto menee palautuessa mutta meinasin parin päivän päästä alkaa tikuttelemaan ovista pelkästä mielenkiinnosta.

1747030823307.png

Kiitos kaikille tsempeistä! ♥️ Toivotaan parasta! 💪

@salamana On ekaa kertaa käytössä cyclot, vähän jännitti että tuleeko jotain sivuvaikutuksia mutta ei oo ainakaan yhden päivän jälkeen ollut muuta kuin että ärsyttävää kun sitä töhnää pitää tarkkailla ettei leviä kaikkialle. 😅

@Yrttiteetä tekisi mieli kysyi talletteluista, otin nyt isomman screenshotin vähän pidemmältä, ne näkyy tuossa lyhenteellä UP eli ihan hyvin tais osua DPO-5, DPO-2 ja DPO-1! Meillä on normaalisti aika matalat libidot mutta piti tsempata kun viimein tuli ovulaatio. 😅 Onneksi jos nyt ei tärppää aloitan ensi kiertoon letrot niin ei tarvitse odottaa KP26-35 että ovulaatio ilmaantuu!

1000052613.jpg

Mulla on ollut lämpöjen mukaan luteaalivaihe 8-9 päivää mikä on raskautumista ajatellen liian lyhyt. Kävin tänään gynellä juttelemassa asiasta. Samalla ultrattiin. Vasemmalla puolen näkyi 3 kappaletta ja oikealla 1-2 kappaletta kehittymässä olevia munasoluja. Sain keltarauhashormonia luteaalivaiheeseen avuksi. Katsotaan miten vaikuttaa. Ihan en ohjeen mukaan uskalla aloittaa kp 15 koska mulla ovis on tullut myöhemmin ja raskautumisen kannalta ois huonompi juttu aloittaa tuossa vaiheessa.

Lääkäri totesi että mulla on onnistuneisiin raskauksien nähden tosi hyvässä kunnossa paikat eikä laskeumasta tietoakaan. Oli ihan yllättynyt miten ylhäällä mulla oli kohdunsuu.

En jaksanut enää eilen kirjoitella.

Mutta siis eilen illalla tuli nyt uusi hcg tulos, ollen vain 204 💔
Nyt torstaina aika naistenpolille.
Edelleenkin vuoto on sellaista on Off tyylistä. Voi kumpa tämän voisi kärsiä vain nopsasti ja helposti ohi, että pääsisi pian uutena yritykseen 🥺🌈

Mä pidän täältä nyt varmasti taukoa ja palaan kun kiertokin palailee sitten joskus. Kiitos Hei teille kaikille kun piditte loppuun asti toivosta kiinni 💖

Edelleenkin vuoto on sellaista on Off tyylistä. Voi kumpa tämän voisi kärsiä vain nopsasti ja helposti ohi, että pääsisi pian uutena yritykseen 🥺🌈

Mä pidän täältä nyt varmasti taukoa ja palaan kun kiertokin palailee sitten joskus. Kiitos Hei teille kaikille kun piditte loppuun asti toivosta kiinni 💖
Olen tosi pahoillani 💔 toivottavasti mahdollinen tyhjennys menee hyvin. Meillä on myös oma salainen puoli menetyksen ja keskenmenon kokeneille, suosittelen liittymään jos tuntuu yhtään siltä, että haluaa enemmän tukea tai lukea ja kuulla muiden kokemuksia 💔❤️‍🩹

Oon niin pahoillani😭 paljon haleja ja tsemppiä, tervetuloa takaisin kun on sen aika❤️‍🩹

@Malttamaton145 voimia ❤️‍🩹❤️‍🩹

Itse seuraillut viime aikoina taustalla kun ovista odotellut. Se tuliki yllättäen nopee. Onneks saatiin eilen talleteltua, tänään jos koittais vielä 🙈
Oudosti testit antaa vielä ekaa kertaa isoo lukemaa. Tällä kertaa pelkästään pcn liuskat käytössä. Lämmöistä sit näkee huomenna.
Lämmöt ollu nyt alhasemmat mitä viimeset 2 kiertoo taitaa olla peittoon kääriytyminen joka on vähän vaikuttanu 🙈
IMG_4899.jpeg
IMG_4901.jpeg

@Yrttiteetä tekisi mieli eiköhän tuolla annoksella putoa sinne alle 2.5 kun on jo noin lähellä! Mulla oli kans kontrollissa 2.6 ja pienemmällä annoksella kuin tuo sun tuplaus laski 2.02 ✨

@Ansq no joo kyl mä vähän oon luovuttanut tän kierron suhteen 😅Mulla on oikeestaan vaan katse seuraavassa kierrossa, kun sit saa sen inssin tehtyä jos kaikki menee hyvin. Miltäs siellä lämmöt näyttää? Ootko vielä kipeenä?

@salamana miltäs sieltä lämmöt näytti? Kp4 ovis olis kyllä aikamoinen 😄Mut ei kai se mikään mahdottomuus olisi kuitenkaan ?

@Haaveilija25 mullakin alkaa ens kierrosss letrot! Mielenkiintoista nähdä, et aikaistaako ovista ja millaset olot muutenkin tulee 😄 Mitenkäs siellä on piinapäivät edenneet?

@Jolinda mitenkäs siellä menee? Luin akupunktio-keskustelusta sun kokemusta. Mulla on vielä ajatuksen tasolla se visiitti… ja en tiiä innostiko tieto, et sua sattu yks neula yhtään enempää menemään hahah 😅😂

Täällä käyrä piirtää yllättävän tasaista 🤔 ja lämmöt normaalia alhaisemmmat. Tuntuu, että käyrät on yleensä sellaiset et pomppaa jonnekin 36.8 ja on siellä 3pv, sit joku megadroppi ja taas räjähtävä nousu 3-5 päiväksi kunnes laskettelee alaspäin loivaa rinnettä kohti menkkoja 😄 Tää on melko seesteinen käyrä 😅
IMG_8515.jpeg

@salamana Mites siel on lähteny käyrä jatkumaan, tuliko lämmöt takaisin ylös vai jatkuiko nousu?

@Ness No on kyllä tasaista! Tulee vaan @minttutuuli mieleen, kun oli melkein menettänyt toivonsa, lämmöt
normaalia alempana ja sitten tulikin plussa! Mutta jos sielä ei nyt käy ylläriä, niin onneksi inssi jo ensi kierrossa🌈 Sekin vois oikeasti tuottaa tulosta jo ihan sillä, kun sieltä saadaan siittiöpesussa pois ne vasta-aineet🤞🏼

@Opahc Tuleeko sulla yleensä selkeä plussa noilla ovistesteillä vai jääkö tuollein vähän vajaaksi? Mietin vaan että tuo testiviiva on vielä vähän haaleampi kun kontrolli, ja kun testit pysyttelee tummana niin voisko ovis olla vasta tuloillaan? Vai lähtikö LH jo laskuun ja lämmöt nousuun?🤭

Täällä yhä edelleen yskä riesana😅 en kuitenkaan usko lämpöihin enää vaikuttavan, aika normi luteaali taas😁 Mietin, että jos ei ensi viikolla ilmesty omakantaan mitään kirjauksia jatkosuunnitelmista, niin kehtaako jo sitä seuraavalla viikolla kysellä perään polilta? Vai vaan kiltisti odotella?😅
IMG_9537.jpeg

Muokattu viimeksi:
@Ansq näistä pcn liuskoista oon kyl lukenu että saattaa jäädä vähän haalemmaks ku kontrolli. lh-tasost en tiiä ku loppu testit ja en hakenu lisää 😁 mut lämmöt nous tänään niin eiköhän se ovis ollu eilen katellaan mitä mieltä FF on. Viime kierrossa anto pvn myöhemmin.

Eilen oli kyl niin tukala olo. Kamala turvotus ja paineen tunne lantionpohjassa. Ei oo aikasemmin tollasta ollu. Onneks tänään jo parempi.
IMG_4903.jpeg

@Ophac tsemppiä piinailuun! toivottavasti kerkesi tallettelut vielä kyytiin 😁

@Ness no nyt on tasaista, meinaatko testailla jossain kohtaa vai onko vaan kierron lopun odottelua tiedossa?

@Ansq kehtaa kysyä ainakin omasta mielestä 🙂 jos sieltä sitten todestaan että odottele kiltisti niin sitten voi sen tehdä 😅

Lämmöt tippui taas normaaliin eli joku muu häikkä näissä nyt oli, FF piirtää näköjään kauhean herkästi ton punasen merkin tuonne varmuudeksi. Rupesin tänään tikuttamaan ovista mutta kovin haaleaa on vielä näillä vanhentuneilla halpistesteillä 😁 en muistaakseni oo näillä räikeitä viivoja koskaan saanutkaan.

1747209630713.png

1747209688152.png

No nyt tulikin sieltä polilta viestiä!

Elikkäs elokuussa miehelle spermakontrolli, sekä labrat (HepHiv, FSH, LH, Testo) ja elokuussa myös mulle labrat (HepHiv, ths, t4v, pvk). Kaikki nää labrat (paitsi hoitoja varten noi hep/hiv) on jo annettu mutta halutaan kai kontrolloida uusiksi kun menny aikaa jo sen verran. Sitte kun nää on ok niin ilmoitellaan sinne ja kuullaan lisää, ihanaa että ne nyt ilmoittikin sieltä!🥹

Muokattu viimeksi:
@Ness Onpa seesteinen käyrä! Mä heti tietysti mietin, että voisko olla tärppikierto, kun on erilainen kuin ennen 🤩💪 mutta ymmärrän sun rauhallisesti ottamisen ja jo ensikiertoon katseen suuntaamisen, toivon silti teille ylläriplussaa ❤️💪 akupunktiosta: itsekin yllätyin kivusta, mutta se kesti ehkä minuutin ja oli "säteilevää", kuullema joskus osuu vähän johonkin pikku hermoon 😅 mutta silti rentouttava ja kiva kokemus, toki piikkikammoiselle se ei ehkä oo niin rentouttavaa 🙈

@Ansq ihan mahtavaa, että sieltä tuli nyt seuraavat askeleet hoitopolulle 🤩💪 syksyllä sit hoitoihin kunhan kaikki näyttää hyvältä. Toivottavasti siellä olot alkaa jo flunssasta parantua ❤️

@salamana toivotaan, että ovis sieltä pian näyttelisi tuloaan, vaikka toki kierto voi myös mennä vielä toipumiseen

@Opahc nyt sit piinailemaan 🤩 hyvä, että ehditte hyödyntää oviksen noin hyvin!

@Haaveilija25 toivotaan että nyt tärppäisi, mutta hyvä että ensi kierrosta pääset kokeilemaan jos letroista olisi apua 😊

@Yrttiteetä tekisi mieli positiivista, että siellä ehkä oli jotain yritystä 🌈 aiotko tässä kierrossa testata ovista vai menetkö lämpöjen ja oireiden perusteella?

Täällä ollaan yhä alkukierrossa, eilen söin vikan letron ja kävin ottaa uudet verikokeet ja prolaktiini oli yhä yli 800.. lääkäriltä tuli viesti, että vastaanotolle on kuukauden jono, eli ei auta kuin odotella.

Mulla on perjantaina kp10 eka folliultra, toivon että siellä näkyisi yksi johtofolli jo 🌈 nyt ultra on varuilta super aikaisin kun viimeksi ovis yllätti kp12, luulen että donaferty vaikuttaa mulla aika paljon 😅 jännä nähdä jos munasarja vasemmalla puolella toimii yhtä aktiivisesti, kun siinä on iso kysta myös. Mun toiveena on, että ovis odotuttaisi maanantaihin ja voisin vielä tarkastaa silloin ultralla, että limakalvo on paksuuntunut ja käyttää ovitrellen boostaamaan ovista. Jotenkin luotto edes jollain tasolla "luonnolliseen" kiertoon on aika nollissa..

Sitten ihan toinen kysymys: tiedättekö miten FF:ssa saisi tuon toisen oranssin "chartin" seuraamaan samoja arvoja kuin tuossa vasemmassa reunassa? Kellon lämpökäyrä ei vastaa ollenkaan arvoja vasemmalla (nyt ollut lämpö 36.7, mutta käyrä on 36.35 kohdalla 😅)

Liitteet

• Screenshot_20250514_121558_FF App.jpg
    Screenshot_20250514_121558_FF App.jpg
    124.9 KB · Katsottu: 43
@Ness Oi jännää! Samaa pohdin minäkin, jos aikaistuisi ovis se olisi jo iso voitto! 🤞 Mutta jännittää kans että millainen hormonihirviö musta tulee 5 päivän ajaksi! 😅 Oon kyllä törmännyt netissä keskusteluihin että jos sen ottaa iltaisin voisi sivuvaikutukset jäädä lievemmiksi! 🤔 Sillähän ei onneksi ole väliä mihin aikaan päivästä sen ottaa, kunhan on aina samaan aikaan. Kyselin letro-ketjusta ja tuli sieltäkin vahvistus että vähemmän sivuvaikutuksia iltaisin otettuna. Taidan siis kallistua samaan, otan sen sitten iltaisin! Tai onhan tässä vielä tää vika mahis ilman. Piinailu etenee maltillisesti, vähän liian aikaista saada mitään oireita mutta kyllähän sitä vähän jo jotain nippailuja kuvittelee. 😇 Tosin vähän puskee flunssaoireita päälle, toivon mukaan en tule kipeäksi. Mites siellä? Olitko kans ollut kipeänä?

@Jolinda Niinpä, on iso helpotus että on jo joku apukeino odottamassa jos nyt ei onnistu! 🤞 Mullakin on Donaferty nyt ollut käytössä 3kk ja voisin vannoa että on auttanut, kun joulu-helmikuussa ei tullut ovista ollenkaan, mutta viime kierrossa (2kk Donafertyn käytön jälkeen) sain viimein oviksen KP36, ja tässä kierrossa (3kk Donafertyn käytön jälkeen) tuli ovis KP29. Voihan se olla sattumaakin, mutta en kyllä usko! Mulle tk-lääkäri sanoi ettei tiedä mikä inositoli on että kannattaa kaikki "epämääräiset" ravintolisät lopettaa mutta jatkoin kuitenkin sen käyttöä, nyt taas viime käynnillä yksityinen gyne sanoi että siitä on monelle PCOS:stä kärsivälle ollut apua (kun keho ei todennäköisesti silloin osaa tuottaa sitä itse tarpeeksi) ja totesi että kannattaa ehdottomasti jatkaa käyttöä. Näin kyllä teen! 🙏 Jännä kyllä miten lääkärien näkemyksetkin eroaa toisistaan noin paljon. 😅 Mutta kiva että se sullakin on auttanut, kuinka pitkään oot käyttänyt? 😊

Ai niin ja @Opahc mulla oli tässä kierrossa käytössä Sofin liuskat CB-monitorin lisäksi ja se oli aluksi niin haalea että hyvä kun edes viivaa näki. Kyllä sen ovisplussan sitten aiempiin verrattuna näki, vaikka olikin hieman kontrolliviivaa vaaleampi. Ja molemmat testit näytti plussaa samaan aikaan niin kyllä siihen sitten uskoin! 😅 Mutta on kyllä jännä miten välillä saa silmät siristettynä pohtia että onko se nyt posi vai ei 🤣

1000052676.jpg

@Malttamaton145 oon pahoillani 😭 Voimia suruun ja tervetuloa takaisin sitten kun jaksat ja haluat ❤️‍🩹

@Ansq olispa tässä yritysasiassa sama kuin muussa elämässä että aika tuntuisi menevän tosi nopeasti 😄 Tai sehän siinä ehkä on, että kun aika menee näin aikuisempana niin paljon nopeammin kuin nuorempana että kaikki viivytykset lisää sitä 'mitä jos olen liikkeellä liian myöhään'-stressiä.
Kai niitten jatkojen perään voi polilta kysyä, varsinkin jos siihen liittyy jotain omaan elämään vaikuttavaa mikä pitää ottaa huomioon.

@salamana toivotaan pikaista kehon palautumista! Mun mielestä täälläkin ketjussa on tapauksia joissa useammassa peräkkäisessä kierrossa on tullut kemiallinen eli hedelmöittyminen on onnistunut.

@Opahc toivottavasti lämmät rävähtää pian ylös kun on noin selkeitä oireita!

@Ness kiitos toiveikkuudesta, jospa se tällä annoksella 👍 Nyt vaan toivon että pääsisin närästyksestä eroon. Seesteistä välikiertoa jos juuri nyt ei luomuplussa tunnu todennäköiseltä, vaikka lämmöt vielä hyvin ylhäällä ovatkin.

@Jolinda meen lämmöillä/oireilla, talletteluja tulee kumminkin tasaisesti läpi kierron niin tikut ei tunnu tarpeelllisilta 🙂 Ehkä harkitsen uudelleen sitten jos tämäkin kierto jää hirmu epämääräisekso lämpöjen puolesta. Toivon sulle parasta perjantain ultraa ajatellen!

Akupunktiosta: mä oon kokeillut kerran sitä vasta harjoittelevan tyypin tekemänä, ja se oli kyllä täysin kivutonta. Mutta siitä tyyliin yli 10 vuotta eli silloin ei ollut yrityksestä/kierron seuraamisesta vielä tietoakaan.

@Haaveilija25 muistutatko vielä oliko sulla jokin erityiskierto menossa, vai oliko lääkkeet kokeilussa ihan vaan että ovulaatio tulisi säännöllisemmin?

Täällä ei omassa käyrässä kummempaa, lämmöt hivuttautuneet hypertasaisesta (sama kuin edellisen kierron lopussa) pikkuisen alaspäin.

Liitteet

• Screenshot_20250514-181127_FF App.png
    Screenshot_20250514-181127_FF App.png
    209.3 KB · Katsottu: 36
@Haaveilija25 muistutatko vielä oliko sulla jokin erityiskierto menossa, vai oliko lääkkeet kokeilussa ihan vaan että ovulaatio tulisi säännöllisemmin?

Täällä ei omassa käyrässä kummempaa, lämmöt hivuttautuneet hypertasaisesta (sama kuin edellisen kierron lopussa) pikkuisen alaspäin.
Mulla on vielä ns "normaali" kierto menossa, ja ens kuussa aloitan letrot! Tai en tiedä onko normaali sopiva sana kun vuosi on yritystä takana ja talvella oli kolme kiertoa missä ovis jäi kokonaan puuttumaan, ja kierrot on vähän turhan pitkiä, kun edelliset kierrot oli 43 päivää (ei ovista) ja 46 päivää (ovis KP36). Eli mulla on hyvin pitkät ja epäsäännölliset kierrot ja ultrassa näkyi PCO-tyyppiset munasarjat (etenkin vasen), niin gyne määräsi siihen letrot tueksi että varmasti tulisi ovis ja mieluummin vähän aiemmin. 😅 Tässä kierrossa ihme kyllä ovis ilmestyi itsestään KP27, eli on jopa toivoa! 🤞 Ja kiva ettei tarvitse odottaa ihan niin pitkään että pääsee testaamaan lääkkeillä voimistettua kiertoa. 😊 Miehen analyysissä oli kaikki ok, eli haasteet on mun puolella. 😅

Mutta ainakin on tiedossa se juurisyy! Uskoisin kyllä että letrot tulee tähän ihan hyvin tehoamaan, ainakin kaikki lääkärit on rauhoitelleet että lapsettomuuden syistä PCOS on siitä kiva että lääkitys tehoaa yleensä hyvin, jos nyt jotain positiivista haluaa lapsettomuudesta kaivella. 🤣

Täällä odotellaan ovista edelleen saapuvaksi. Aion odottaa siihen asti että lämpöjen perusteella on ovis tapahtunut ja vasta sen jälkeen aloittaa nuo terolutit ettei vaan estä ovista. Ihan sama vaikka kierto venyisikin kunhan se ovis tulis ja luteaali ois riittävän pitkä.

Mulla on jotenkin tunne että ovis vois tulla just tyyliin ens maanantaina kun mies on sitä ennen vkl ajan reissussa. Täytyy vaan perjantaina ennen lähtöä harjoitella ja sunnuntaina illasta. Lauantai jää väkisinkin väliin mutta ei auta.

Ja mä en ole miehelle uskaltanut kertoa että näkyi useampi munarakkula kaikki suht samankokoisia. Eihän se kerro muuta kuin että voi irrota useampi yhtä aikaa.

Liitteet

• Screenshot_2025-05-14-11-08-38-63_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-05-14-11-08-38-63_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    174.7 KB · Katsottu: 31
Takaisin