BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Malttamaton145 Onpa kurjaa, että ovis odotuttaa itseään. Oliko tää sulle tyypillistä? Toivottavasti uudet testit on hyviä!

@Ansq Oho siellä pääsi ovis yllättämään, onko sulla aiemmin ollu näin aikaisin ovis? Ja ehkä lämmöt vaan tällä kertaa nyt vähän odotuttaa, et nousevat kunnolla.

@SyysSumu Tsemppiä uuteen kiertoon. Toivottavasti testeistä tulisi hyviä tuloksia!

@Nukkelapsi Mä seuraan limoja. Ennen ovulaatiota on tosi selkeet limat. Pieniä eggiksiä alkaa olee jo aika hyvissä ajoin ennen ovista, mut sit siin pari päivää ovista ennen niitä on ihan valtavia klimppejä ja pyyhkiessä vessapaperi vaan liukastelee haarovälissä. Sorry tmi. :No Evil Monkey::No Evil Monkey:

@Ness Sanoko lääkäri mitään siitä, et vaikuttaako noi miehen poikkeavat arvot siittiöiden laatuun? Hyvähän se toki on selvittää, jos kropassa asiat on vähän vinossa, mut toisaalta, jos niitä siittiöitä kuitenkin tulee, niin eikö vois hommassa mennä jo eteenpäin. :No Evil Monkey:Et vois niilläkin jo IVF:ään mennä. Mut eipä noista aina tiedä mikä vaikuttaa mihin. Ja julkisella taidetaan aina kaikki muut kivet kääntää eka. 😕 Kivaa viikonloppua sinne!

@Jolinda Kurjaa, että jouduit palaamaan tänne, mutta tervetuloa joukkoon! 🫂

@salamana Tsemppiä uuteen kiertoon. :red-heart:

@minttutuuli Hah, samaistun tohon, et pettyy, kun ourassa on hyvät arvot :rolling: Siellä on jännät hetket käsillä :Eyes:

@Yrttiteetä tekisi mieli Hyvännäköinen pomppu. Oliko sulla edeltävästi jtn ovisoireita?

Täällä taas pitkästä aikaa kirjoittelen. Hämmentävä oviksen metsästys takana. (Onko se takana?) Ovista enteilevät merkit alkoi aika aikaisin taas, mut kunnon limat tuli vasta kp10-11 paikkeilla. Sitä ennen olikin hyvä yritysputki takana ja odottelin ovista lähipäiville. Torstai aamuna heräsinkin vatsatautiin ja siihen meni se päivä. Perjantaiyönä oli lämpöä, niin ei merkintää FF:ssä. Limojen perusteella odotin, et ovis olis kp13, koska se on tyypillinen päivä ja koska niitä limoja oli jo ollut niin monta päivää. Mut ovistikut ei näyttäny plussaa. Vissiin se vatsatauti sit siirs sitä LH-huippua.

Olin tikuttanu ovista RFSU:n testeillä, mut ne pääs loppumaan, mut löysin viel 3 pregcheckin testiä ja testasinkin sit yhden samaan aikaan vikan rfsu:n testin kanssa kp14 illalla. Rfsu oli tosi haalea, mut pregcheck plussa. Seuraavana aamuna kans pregcheck näytti viel lähes plussaa, mut illalla sit jo haalee. Mut nyt sit paha sanoa, et missä kohti oli sit se isoin huippu. Koska se kp14 illan rfsu oli haaleempi kuin mitä ne oli ollu lähipäivinä. Et olisko sit pregcheckilläkin sit ollu vahvempi plussa jo aiemmin, jos olis testannu. Mut toisaalta oon noilla rfsun testeillä saanu aiemmissa kierroissa paljon vahvempia viivoja, kuin nyt tässä kierrossa, et oliko pregcheckin plussa sit väärä posi? Ja oikee peak olikin vasta myöhemmin, mut testit loppu. Tää on vähän paha, kun kesken kierron vaihtaa merkkiä, kun ei ne sit oo vertailukelpoiset, et missä kohti ollut se peak. Mut kyl mä nyt meen oletuksella, et se oli siin kp14. 🤷‍♀️

Noh kp15 oli sit lupaavan tuntuista vihlontaa alavatsalla ja päivän aikana myös limat kuivahti totaalisesti supermärästä tahmeeksi. Oletin, et nyt se ovis tuli ja meni. Viikonloppuna ei oltu ehditty mitään tehdä ja sit sillon kp15 aattelin, et no myöhästä se enää on talletella ja ei ollu jaksamistakaan, niin annoin olla. Mut sit aamulla ei ollukaan lämmöt noussu. :No Evil Monkey: No aattelin, et se nyt ei vaan ehtiny siihen yöhön vielä, mut alakerrassa oli jo ihan rutikuivaa, et kyllähän se selkeesti meni jo. Eikä taaskaan tehty mitään ja taaskaan ei sit ollu lämmöt noussu. Aaargh :No Evil Monkey:

No sit päättelin jo, et se ovis nyt säikähti sitä vatsatautia ja jäi kokonaan väliin. Tai yrittää myöhemmin uudestaan (joskin olisko sit enää mitään kelvollista munasolua ees, jos oli jo ihan ylikypsä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:). Vähän väkipakolla sitten illalla heiluteltiin peittoa varmuuden vuoksi. Noh tänä aamuna lämmöt oli sit lopulta pompannu luteaalitasolle. Eilen ei kyl mitään merkittävää ovikseen viittaavaa ollu.

Nyt sit ihmettelen, että missähän ihmeen välissä se ovis nyt sit oli. Sillon kp15 ja lämmöillä kesti hetken tajuta? Yleensä kyl lämmöt nousee heti ainakin vähän. Vai oliko ovis kuitenkin sit vasta eilen ja limat loppu jostain syystä ennen aikojaan?

Oon tässä yrittänyt googlailla, et mikä tarkalleen ottaen aiheuttaa limojen kuivumisen eli estrogeenin laskun siin oviksen kohalla. Ku siitä mä oon usein päätelly oviksen ajankohdan, kun limat kuivuu. Oon aatellu, et oviksen jälkeinen proge saa estrogeenin laskemaan. Mut liittyykö se itse ovikseen sittenkään mitenkään? Reagoiko estrogeeni esim. siihen LH:n nousuun? Et vaikka ovista ei tuliskaan, niin se silti laskis? Jolloin limojen/estrogeenin loppumisesta ei voi päätellä mitään. Vai voiko? 😅 Kaikilla sivustoilla aika ympäripyöreästi asiaa kuvaillaan, enkä jaksanu sen enempää ruveta asiaan perehtymään. Taas yks asia lisää, jonka voisi kuukautiskierrosta oppia. Onks jollain tietoa? 😁

Mut harmillisesti tallettelut ei osunu nyt yhtään kohilleen. Jos se ovis oli kp15, niin sit toi kp12 siel viel olis hyvissä asemissa. Mut jos taas oli kp16-17, niin ei sit varmaan toivoakaan. Ei tuo eilen illalla myöhään oleva talletus varmastikaan mihinkään ehtiny. 🤔 Mut sehän se olis, et ku kaikissa muissa kierroissa tallettelut on osunu mulla hyvin, niin pysyvä plussa tulis sit just siinä kierrossa, kun ne on päin honkia. 🤞😅

Screenshot_20250213_180124_FF App.jpg

Screenshot_20250213_175925_Premom.jpg

@Mustikkatäplä ei ole tyypillistä. Toki Imetyksen lopettamisesta on vasta 2kk ja muutama kierto synnytyksen jälkeen nyt ollut. Tämä kierto nyt ensimmäinen oviksen metsästyskierto.

Maaliskuisesta silloin n. 7 kiertoa seurailin ja ovis kyllä löytyi ja lämmöt nousi kuten kuuluukin. Mulla yleensäkin pitkä kierto et ovis ollu siellä kp23 paikkeilla. Mutta nyt kroppa kyllä säätää jotain muuta. 🤔

Sielläkin mielenkiintoinen metsästys takana, jos ovis nyt oli. Mielenkiintoista seurata millaista käyrää lähtee nyt piirtymään. Toi ois niin sopivasti et silloin tärppäis kun sitä vähiten ajattelis näin käyvän, toivotaan! 🤩🌈🤞

@Ansq joo, kyllä mie huomenna taidan testata. Oon vaa 99% varma negatuloksesta, ja tää luteaali on menny ihan ennennäkemättömän rauhallisissa merkeissä oireiden tarkkailun suhteen. No, ensinnäkään mitään ei oo ollu ja usko luomutärpistä on aika kaukana. Mut itseasiassa nyt ku kirjoitin tän, nii tajusin et oon ollu oudon hyväntuulinen koko luteaalin! Missä mun pms-itkuvitutus on 🤣 ehkä sit viikonloppuna... Toivottavasti siellä lähtis huomenna jo lämmöt selkeään nousuun! Ärsyttävää toi, ettei ne voi vaan aina tehdä selvää pomppua heti.

@Ness mullakin on luteaali yleensä 14pv, nii hyvin ehtii vielä laskea 😅 Ihan tosi ikävää tuo äitisi kommentointi 😔 mä en jaksa ymmärtää, miten ajattelemattomia ihmiset on. Sain eilen itsekin niin pöyristyttävän kommentin omaan lapsen yritykseen liittyen et menin ihan sanattomaksi. Ärsyttää, kun noissa tilanteissa niin usein vielä jäätyy eikä osaa sanoa mitään vastaan! Noiden "neuvojen" ja typerien kommenttien takia ei tee edes mieli kertoa tästä lapsen yrityksestä ja siihen liittyvistä vaikeuksista kenellekään. Ihanaa, et siellä on kivoja viikonloppusuunnitelmia luvassa 😍

@Malttamaton145 hei oisko siellä ovis ihan näillä näppäimillä lähettyvillä! Monesti tulee just tollanen dippi lämmöissä ja testitki alkaa näyttää aika hyvältä 🤞

@Mustikkatäplä kiva kuulla susta! En osaa kyllä sanoa mitään tohon et mikä sen limojen kuivumisen aiheuttaa 🤔 mullakin se tapahtuu kyllä melkein samantien oviksen tapahduttua. Mut hei, muistaakseni tässä ketjussa @Bella95 plussakierrossa oli hyvin samankaltaisilla ajoituksilla tallettelut ja plussa tuli vaikka hän oli ihan varma et just se kierto meni ihan pipariksi niiden osalta 🤩

Hei ehkä tyhmä kysymys niille ketkä käyttää premom appia. Jos sinne ottaa kuvan vaikka nyt siitä ovistestistä ja haluaakin jostain syystä x poistaa sen niin onko tosiaan ettei sitä kuvaa saa poistettua ja se jää näkymään siihen listaan?

@minttutuuli näköjään onnistui noin. Oon miettinyt pääni puhki tuota enkä vaan ole keksinyt.

Testi oli nyt illasta jo tosi lähellä plussaa ja varmaan huomenna tai jo ens yönä ois plussa. Täytyy vielä testata huomenna ja katsoa tulos. Ennen tätä testiä saatiin siimahännät matkaan ja nyt kun jaksais pari päivää vielä niin sitä vois jäädä odottamaan.

Mä en nyt muista mitä piti kommentoida ja kenelle. Pää on kuin reikäjuustoa eikä siellä pysy mikään. Liekö jännitys siitä, että mulla alkaa harkka reilun viikon päästä mulle ihan uudella alalla.

Liitteet

• Screenshot_2025-02-13-21-21-04-95_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    Screenshot_2025-02-13-21-21-04-95_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    119.6 KB · Katsottu: 61
Noniin. Tän aamun testi oli niin nega kun voi vaan olla 😔 toivottavasti menkat alkaa viimeistään maanantaina niin pääsis heti ilmoittautumaan siihen aukkariin. Vähän kyl alkaa mietityttää, et pitäskö mennä suoraan vaan inssiin kuitenkin, jos päästään jo ensi kierrossa.

Screenshot_2025-02-14-06-22-51-98_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

/Edit. Ainiin! Hyvää ystävänpäivää kaikille 🥰 kiitos teille jokaiselle kun ootte, tässä ketjussa on aivan ihana yhteishenki ja tuki.

Muokattu viimeksi:
Tulihan se plussa sieltä ovistestiin. Tällä kertaa 2 päivää aiemmin kuin edellisessä kierrossa. Saa nähdä milloin lähtee lämmöt nousuun. Totesin miehelle että nyt pitää ainakin tänään ja huomenna jaksaa mutta sen jälkeen voi olla taukoa jos ei pysty/jaksa/halua.

Jos viime kierron mukaan menee niin menkkojen odotettu alkupäivä on sunnuntai 23.2. Toki toivon ettei ne ala ollenkaan vaan tulee plussa. Onpahan ainakin eilinen osunut aika hyvin kohdalleen.

Liitteet

• Screenshot_2025-02-14-07-55-28-58_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    Screenshot_2025-02-14-07-55-28-58_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    87.9 KB · Katsottu: 63
  • Screenshot_2025-02-14-07-56-00-43_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-02-14-07-56-00-43_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    222 KB · Katsottu: 64
@Ness No kerrankin kuulee, että ovat heti alkaneet hommiin!😄 Tosi hyvä, ja kätevää että onnistuu viesteinä! Meilläkin on sellain chat yhteys auki polille jonka kautta hoidetaan kaikkia asioita😊 Niin kurjaa kuulla aina noista ihmettelyistä ja kommenteista.😭 Viikonloppusuunnitelmat kuulostaa hyvältä, rentoudu💕

@Yrttiteetä tekisi mieli Elämme siis jänniä päiviä! Mielenkiintoista mihin suuntaan lämmöt jatkaa🌈

@Malttamaton145 Mulla lähti kierto synnytyksen jälkeen lapsen ollessa 4kk, imetinkin vielä. Suht nopeasti tasottui, ekat kierrot heitteli pituuksien osalta muutamalla päivälla ja kiertojen pituus oli 27-31. Nyt on aika vakiintunut 27-28pv. Oli kyllä ekat kierrot niin selkeät ovisoireet, että niistä ei voinut erehetyä😅

@Mustikkatäplä Joo on ennenkin tullu ovisplussa jo kp12, yleensä se kyllä on silloin tullu vasta illalla ja useimmiten tulee kp13-14. Mutta tässä kierrossa en uskonu tulevan noin ajoissa😂
Sulla on kyllä tosi mielenkiintosia pohdintoja ja mietintöjä aina! Itse en osaa kyllä vastata tohon mitään, toivottavasti joku osaisi🙈 Ja on kyllä kieltämättä ristiriidassa lämmöt ja ovisplussa🤔 Olisko ovis voinut tapahtua vasta kuitenkin joku päivä ovisplussan jälkeen, vai onko lämmöt muuten vaan hitaita nousemaan tässä kierrossa, mene ja tiedä😂 miltä tänään näytti?

@minttutuuli Pahoittelut negasta💔 Mut nyt pääsee hoitopyörät pyörimään🙏🏼 itse menisin suoraan inssiin, se on kuitenkin vielä suht kevyt hoito vaikkakaan ei toki ihan niin luonnollinen mitä kotiyritys olisi lääketukien kanssa.

@Pogo Tsemppiä piinailuun🙏🏼

Minunkin puolesta kaikille BBT ystäville hyvää ystävänpäivää💖 Täällä vihdoin lämmöt kunnolla nousussa ja FF piirsi oviksen just sille päivälle kun ajattelinkin sen olevan, eli lienee vaan hitaasti syttyvä keltarauhanen tässä kierrossa tms🤔
IMG_7795.jpeg

Kaikille ihanaa ystävänpäivää! ❤️‍🔥 Täällä kyllä on niin mukavaa porukkaa, toinen toistaan tukien 🥰

@minttutuuli pahoittelut negasta 💔

@Ansq nopsaan lähti kierto palautumaan entiselleen sulla! Ja jei, ovis viivasta! 🌈
Ite vain jotenkin haluis nähdä että kroppa on lähtenyt toimimaan taas normaaliin tapaan.

@Pogo no tuosta ovis plussasta ei voi kyllä erehtyä! Mielenkiinnolla seuraan miten lämmöt käyttäytyy ❤️

Täällä lämmöt pienessä nousussa, testi vain 0.24 kun eilen aamulla oli 0.50
Jos ovis tosiaan nyt tapahtui, niin ei kyllä vv perusteella, sillä melkein totaalinen kuivuminen tapahtunut täällä! Et jos vv mukaan olisi miettinyt niin sanoisin et 5onne kp23-25 päiville. Mene ja tiedä 🙈 Tallettelutkaan ei osuisi kohdilleen, viimeisin tuolla kp26 joka toki ei ihan sinne loppuun asti päässy, you know 😅 merkkasin sen silti käyrille.

Liitteet

• Screenshot_20250214_093859.jpg
    Screenshot_20250214_093859.jpg
    125.9 KB · Katsottu: 51
@Yrttiteetä tekisi mieli mitenkäs siellä, jatkoiko lämmöt nousuaan ?

@Malttamaton145 kiitos ❤️ Onhan se niin, että suurin osa ihmisistä ei (onneksi!) joudu lapsettomuutta kokemaan ja siksi tulee sanottua kommentteja jotka loukkaa. Mutta onneksi näistä suurimman osan ajasta antaa mennä ohi, eikä jää sen kummemmin miettimään 🙏 Nyt kyllä mielenkiinnolla jää odottamaan et nouseeko lämmöt. Kuitenkin limat kuivumaan päin. Tokihan voi olla myös että vaikka tuli limat niin ovis ei syystä tai toisesta tapahtunut.

@Mustikkatäplä noniin siellä on päästy todennäköisesti piinaviikoille! Kyllähän se siltä näyttää et ovis tuohon kp15-17 väliin on asettunut, mut et mihin kohtaan sit ihan tarkalleen jäänee mysteeriksi 😅 Hyvää pohdintaa limoista! Mä muistan lukeneeni niistä jotain hyvää kirjoittelua Natural Cycles apista, mutta se on maksullinen. Enkä nyt kuollaksenikaan muista et mitä siellä puhuttiin et mikä hormoni vaikutti ja mihin. Ehkä chatgpt osais vastata parhaiten sun kyssäreihin? 🤣 ja mä luulen kans et koska ollaan julkisella niin haluavat tutkia ja kääntää kaikki mahdolliset kivet ensin ennen kuin alkavat käyttää rahaa kalliisiin hoitoihin. En todellakaan ottanut nyt selvää että miten kreatiini/ hemoglobiini/ testosteroni- kombona vaikuttaa siittiöihin/miehen hedelmällisyyteen vai etsivätkö nyt jotain mahdollista sairautta / haluavat poissulkea sellaisen mahdollisuuden tms. Todella lavean vastauksen sieltä sain, että voi vaikuttaa ja riippuu mikä syy on ja sitä ei nyt vielä tiedetä, vaan täytyy tutkia… Tää aihe on vielä sellainen, että tuntuu et siitä ei ole oikein mitään tietoa. Naisten hedelmättömyyttä on niin paljon enemmän tutkittu ja kehitetty hoidot, mut miehillä tää on vähän lapsen kengissä vielä 😅

@minttutuuli pahoittelut negasta 💔 Ehkä voit vielä jutella lääkärin kanssa et mitä ne on mieltä, meneekö heti inssiin vai pelkkä lääkitys. Toki se inssi on toimenpiteenä pieni ja tosi kevyt, niin menis varmaan melko näppärästi jo nyt✨ Älä viitti, sit silleen 1-2h ikävän kommentin jälkeen yksinpuheluna kuittailen takaisin, että et sä saakeli voi noin sanoa ja tiedätkö miten pahalta tuo tuntuu!! Jos vaan osaisi siinä tilanteessa sanoa suoraan, mut menee niin hitsin lukkoon😅

@Ansq tsempit piinaviikoille ✨ Hienosti piirtyi ovis! Mullakin on aina välillä noin, et lämmöt nousee vasta dpo 3-4 kunnolla, ja alku junnaa. Mut oon vaan laittanut kiertojen vaihtelun piikkiin 😁

Mies sai lisää verikokeita ensiviikolle. Ohjeena et ei kreatiinia (voi siis ehkä vaikuttaa muihin arvoihin?) ja kokeeseen pitää mennä ennen klo 8 + paasto. En tiedä nyt todellakaan, et mitä näytteitä siellä otetaan. Kysyin mieheltä eikä hän ollut jaksanut kysyä. Sanoi vaan, että ”teen mitä käsketään eli menen verikokeisiin. Se että tietäisin mitä siellä testataan ei vaikuta lopputulokseen.” Perkeleen insinöörit 🤣🤣 Mä haluan tietää kaiken ja jokaisen yksityiskohdan hetiNYT.

Ihanaa ystävänpäivää kanssamittailijat❤️ kiitos kun olette täällä tukena ✨💕

Muokattu viimeksi:
Mä olen käyttänyt nyt vaan tätä mun applen talukkoa, kun kello ottaa rannelämmön ja pikkuhiljaa alkanut nousemaan ja viimeyönä olikin sit jo 37,3. Mulla synnytyksestä 3kk ja kuukautiset ei oo vielä alkanut, mutta oliskohan se ovulaatio nyt tulossa🤔pitää tikutella tässä nyt pari päivää👍🏻 eilen oli vielä negatiivinen
IMG_8979.jpeg

@Malttamaton145 Sielläkin nyt jännät päivät lähteekö lämmöt nousuun, onko ovis ollu vai onko kroppa yrittänyt ”tehdä” ovulaatiota mutta ei sit kuitenkaan, jos on vielä vähän sekaisin raskaudesta🫣

@Ness Hiton miehet..🤣🤣 voisin kuvitella omanki miehen olevan just tollanen. Niistä aiemmistakaan labroista ei osannu yhtään kertoa mitä siltä otetaan, ”emmä muista” 😡😂 mutta toivottavasti niistä tulee vastauksia pian!

@Haaveilua96 Ehdottomasti suosittelen, että otat ton Fertility Friend appin käyttöön mikä täällä onkin suurimalla osalla, toi Terveys sovelluksen käyrä on ihan huono😅 ne lämpödatat tosiaan saa laitettua suoraan synkkaamaan tonne appiin, eli niitä ei tarvitse sinne edes manuaalisesti merkata. Paljon selkeämpi sovellus ja käyrä 😊
Täällä ohjeet: https://www.fertilityfriend.com/TechFaqs/Import-from-Apple-Health-App.html
Lisäksi jos sulla on jo lämmöt nousussa ovulaation takia, niin siinä vaiheessa ei enää pitäisi tulla ovisplussaa tikkuun, sen olis pitänyt olla jo🤔 olisko voinut mennä ohi, jos oot eilen alkanu tikuttaa? Lämpö ollut käyrän mukaan kuitenki nousujohteinen jo muutaman päivän. Mutta tervetuloa mukaan!

Kysyin chatgptltä vähän että mistähän johtuisi joskus hidas progenousu (lähinnä mietin lämpönousua) ja näin ajattelinkin, että keltarauhasen laadusta riippuen joskus nousee hitaasti ja joskus sitten taas nopeasti. Niinku kerroinkin aiemmin niin alkukierrossa oli kovaa stressiä, liekkö se voisi vaikuttaa nyt tähän kiertoon sitten näin🤷🏼‍♀️
IMG_7799.png
IMG_7800.png

@Malttamaton145 Sielläkin nyt jännät päivät lähteekö lämmöt nousuun, onko ovis ollu vai onko kroppa yrittänyt ”tehdä” ovulaatiota mutta ei sit kuitenkaan, jos on vielä vähän sekaisin raskaudesta🫣

@Ness Hiton miehet..🤣🤣 voisin kuvitella omanki miehen olevan just tollanen. Niistä aiemmistakaan labroista ei osannu yhtään kertoa mitä siltä otetaan, ”emmä muista” 😡😂 mutta toivottavasti niistä tulee vastauksia pian!

@Haaveilua96 Ehdottomasti suosittelen, että otat ton Fertility Friend appin käyttöön mikä täällä onkin suurimalla osalla, toi Terveys sovelluksen käyrä on ihan huono😅 ne lämpödatat tosiaan saa laitettua suoraan synkkaamaan tonne appiin, eli niitä ei tarvitse sinne edes manuaalisesti merkata. Paljon selkeämpi sovellus ja käyrä 😊
Täällä ohjeet: https://www.fertilityfriend.com/TechFaqs/Import-from-Apple-Health-App.html
Lisäksi jos sulla on jo lämmöt nousussa ovulaation takia, niin siinä vaiheessa ei enää pitäisi tulla ovisplussaa tikkuun, sen olis pitänyt olla jo🤔 olisko voinut mennä ohi, jos oot eilen alkanu tikuttaa? Lämpö ollut käyrän mukaan kuitenki nousujohteinen jo muutaman päivän. Mutta tervetuloa mukaan!

Kysyin chatgptltä vähän että mistähän johtuisi joskus hidas progenousu (lähinnä mietin lämpönousua) ja näin ajattelinkin, että keltarauhasen laadusta riippuen joskus nousee hitaasti ja joskus sitten taas nopeasti. Niinku kerroinkin aiemmin niin alkukierrossa oli kovaa stressiä, liekkö se voisi vaikuttaa nyt tähän kiertoon sitten näin🤷🏼‍♀️
View attachment 141514View attachment 141515
Itseasiassa, kun digitaalisella tikutin eilen niin kun nappasin sen testiliuskan ulos niin siinä oli kyllä haalea toinen viiva eli voi kyllä sitten olla niin et ovis on mennyt jo🤔mulla ollut nipistelyä tuolla alavatsalla ja eilen oli aivan kaamea pahaolo ja kaikki haisi oudolta🙈

Jotenkin ihmeen rauhallinen olo. Varasin ens viikolle dpo 12 ajan synlabille ja ajattelin nyt sen 60e maksaa progestwronimäärotyksestä. Eipähän tartte sit miettiä että onko ovulaatio tapahtunut vai ei.

Eilen tosiaan tuli se ovisplussa ja heti tänään jo oli lämmöt selkeästi korkeammalla kuin edeltävinä päivinä. Sen tiedän että ovis voi olla nopeastikin sen plussan jälkeen mutta en mä olis sitä uskonut että mulla on näin. Tää on nyt jo toinen kierto kun plussaa seuraavana päivänä on lämmöt selkeästi koholla. Katsotaan miten lämmöt käyttäytyy tulevina päivinä mutta nyt näyttäisi siltä että ovis ois ollut eilen.

Piinapäivät siis menossa. Voi kunpa pysyis yhtä viilipyttynä kuin ekan aikaan plussakierrossa. Silloin jaksoin odottaa niin kauan että menkat oli pisimmänkin kierron mukaan myöhässä. Nyt voi kyllä olla että joudun testaamaan jo aiemmin kun mulla alkaa harkka viikon päästä ja siellä voi olla raskaana olevalta kiellettyjä juttuja niin voi sit sillä perusteella kieltäytyä. Mulla on niitä halpistestejä millä voi testata vaikka heti huomisesta lähtien kun tilasin niitä ison nipun eikä luotto niiden toimivuuteen ole huipussaan. Jemmassa on myös pari apteekin omaa testiä millä testaan vasta jos jotain aihetta ilmaantuu.

Jotenkin vaan on nyt sellainen fiilis että tää vois olla se meidän kierto.

Liitteet

• IMG_20250215_080031.jpg
    IMG_20250215_080031.jpg
    228.9 KB · Katsottu: 49
@Ansq Hei hyvä idea kysyä chatgptltä!

@Pogo hyvältä näyttää lämmöt. Mähän tän maaliskuisen kohdalla en lopulta enää uskaltanut testata, en halunnut pettyä negaan. No sit menkatkin oli jo myöhässä viikon ainakin ja en vieläkään uskaltanut. Tavallaan tiesin että nyt on tärpännyt mutta sit pelkäsin et jos ei tulekaan kahta viivaa testiin. Lopulta kun uskalsin, niin kirkuva plussa 😅 Sitä aiemmissa kierroissa kyllä testailin, mutta paria kk ennen sain keskenmenon ja se ehkä hieman jarrutteli tän kohdalla.

@Nukkelapsi mielenkiintoista varmasti kattoa nuo labrat! 🌈

@Haaveilua96 Tervetuloa joukkoon! 💖suosittelen kans FF appia. Alkuun ehkä hieman monimutkaisen oloinen, mutta kun pääsee "sisälle" nii tosi selkee ja kiva! Toisena appina käytän premom, sinne pökkään nuo testit ja laskee niille pitoisuudet. Siellä toki myös käyrää piirtää, mutta enemmän just tästä FF tykkään. 😊 Ja samaa mietin mitä @Ansq että olisko kuitenkin ovis jo mennyt kun lämmöt noin nousussa. Yleensä tulee se kunnon lämpödroppi ennen ovista /oviksen aikaan, jonka jälkeen lähtee nousuun.

Noniin, FF heittikin mut sit suoraa piinapäiville 😂. Eggiksien mukaan joo jos ovis todella tapahtui nii mieltäisin itekin just tonne kp23-24 ajoille sen. Testit toki ei nyt mitenkään noihin päiviin antanu mitään super vahvaa viivaa, kuten ei toki muillekkaan päiville. Toki oli silloin vain ne pregcheckit käytössä et olisko e@h testillä sit jotai näkynyt. 🤔 Jos ja jos. 😅 Noh, tulevat päivät kertoo. Toivottavasti lämmöt jatkais nousuaan 🌈 silti eipä tässä oikein mitenkään tärppi olo ole. 🫣 Mikähän mahdollisuus voisi olla ettei se mahdollinen ovis tikuissa näkynyt? Testailin kuitenkin 2x päivä, joskus 3x ettei nyt ainakaan siitä ole kiinni et ois nopee huippu ollut. Taidan minäkin kokeilla chatgpt ajankuluksi 😅

Liitteet

• Screenshot_20250215_085926.jpg
    Screenshot_20250215_085926.jpg
    130.6 KB · Katsottu: 54
@Malttamaton145 Okei, jos kierto vasta palannut, niin ehkä sit se hakee vielä paikkaansa. Mullakin meni muutama kierto, et tasottu. Sullakin kyl mystinen tapaus, et onko se ovis ollu vai ei. 🤔

@minttutuuli Pahoittelut negasta. Kyl mä ainakin ottaisin heti kaikki hoidot mitä vaan mahdollista sieltä saada. Ja oon kuullut kans huhua, että aukkarin jälkeen kans olis jotkut raskautunu, et ehkä siinä on sit jtn taikaa :Sparkles:

@Ness Mun insinöörimies olis varmaan ihan samanlainen ja mä puolestani haluaisin googlata joka testin ja lukea, miten se arvo vaikuttaa mihinkin. :tears:

@Haaveilua96 Lupaavan näköinen nousu kyl. Oliko sulla jtn ovisoireita pari päivää sitten? Testeissä se ei kyl enää näy, jos lämmöt jo oviksesta noussu.

@Ansq Meil näköjään sama, et proge noussu alkuun hitaasti tässä kierrossa. Ite mietin, et omalla kohdalla ehkä se vaikuttanut, että se ovis tuli taudin takia selkeesti myöhemmin ku alunperin piti.

@Nukkelapsi Pääsisitkö jo aiemmin verikokeeseen? Suositus on, et progemittaus otettas dpo7.

Tääl lämmöt on nyt pysyny ylhäällä, eli ovis selkeesti nyt meni. Meen nyt sillä oletuksella, että se oli kp15. ChatGPT:kin oli sitä mieltä, että kyl se valkovuodon nopsa kuivuminen olis merkki oviksesta. Ja jos se ovis on ollu myöhemmin, niin sit ei tärppikään oo oikeen mahdollinen, niin turhapa sitä sit ottaa sit edes huomioon. Eilen ja toissapäivänä oli taas vähän tuttua luteaalijomottelua. Ei kyl kauheen suurta luottoa oo nyt, kun noi lämmöt niin hitaasti nousi, mut katsotaan.

Screenshot 2025-02-15 135408.png

Takaisin