BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Pogo mä en valitettavasti osaa sanoo noista kun ei oo sitä maksullista versioo 🤔

Onpa täällä ollu nyt hiljaista, mitä kaikille kuuluu? 😄

Täällä kävi kuten arvelinkin, lämpö laski ja sain ovis+ 🎉 muutaman päivän siis letrot aikaisti ovista kun normisti se on siinä kp17-18, nyt kp15. Yritän pitää odotukset maltillisina mutta samalla toivon niin kovasti että letrot olis nyt meidän ihmelääke.

1000025315.jpg

@Bella95 hurjasti onnea ja tarrasukkia ❤️

@kaihotar onpas ihana kuulla että siellä tuli gyneltä hyviä uutisia ✨ toivotaan parasta että letrot auttaa ja tää olis teidän kierto!

Kiinnostaisi kyllä kovasti samanlaiset testit. Nyt kun yk6 alkoi mietin että pitäisiköhän sitä vain tämän kierron jälkeen ottaa ja sijoittaa yksityiseen. Toisi varmasti vähän mielenrauhaa tähän yrittämiseen.

@Yrttiteetä tekisi mieli voi kunpa siellä vuoto jo pian loppuisi!

Täällä ei ihmeempiä, kp8 ja ovista odotellaan! Tänään voisikin aloittaa oviksen tikuttamisen.

Mulla kun on niitä ihan susia raskauskeijun herkkiä testejä jemmassa niin voin ihan hyvin testata vaikka joka päivä niillä kunnes joko tulee plussa tai menkat alkaa. Näkispä ainakin missä vaiheessa vois plussan saada aikaisintaan jos sellainen tulis. Pari muutakin testiä on mutta ne säästän siihen että oikeasti on tarvetta.

Hei kaikille! Hurjasti on tullut viestejä vajaassa 2vko tänne, en nyt varmaan kaikille muista vastata 😆

@minttutuuli pahoittelut negasta 😭💔

@Yrttiteetä tekisi mieli toivottavasti siellä alkaisi vuoto jo rauhoittumaan ja pääsisi uuteen kiertoon 💕

@kaihotar kiva et gynekäynti oli noin positiivinen! Toi sun AMH on kyllä tosi hyvä joten siitä ei kyllä tule jäämään kiinni. Tsempit piinaviikoille💫🤞

@Mustikkatäplä kiva kuulla sinun kuulumisia pitkästä aikaa 🙏💕 kyllä mun silmään tuo ovistesti näytti plussalta, vaikkei premom sitä tällä kertaa halunnut tunnistaa 😆 Tsempit piinaviikoille ja hyvä et on niitä alennuskokeita valmiina jos haluaa hyödyntää labroja!

@Pogo sinulla myös tosi selkeä plussa siellä! Ne Onestep-liuskat on tosi epäherkkiä eikä näytä monelle plussaa. Mä saan niihin ihan selkeän viivan useimmiten, mut suurin osa tosiaan tarvii herkempiä testejä :) kandee siis ehdottomasti jatkaa noilla toisen merkkisillä ja heivata ne Onestepit - jos jotain hyvää niin ei ole suuri rahallinen menetys, kun ne on niin edullisia 🤣 ja FF vaatii kolme ”punaista palleropäivää” että vahvistaa oviksen tapahtuneen ja aloittaa sen dpo- laskennan. Eli huomenna siis tulee ne punaiset viivat :)

@SyysSumu kannattaa katsoa puhdin yms tarjouksista jos sieltä saisi jonkun hedelmällisyystestipaketin! Mä itse kävin kans sellaisessa aikanaan, olisko yritystä ollut 8kk takana. Antaa vähän osviittaa ja osa testeistä jo tehtynä JOS joutuu hoitopolulle joskus hakeutumaan.

Mä olen ollut aika kiireinen, hurjasti kaikkea ohjelmaa. Myös tämä lapsettomuus-asia on ahdistanut ja surettanut koko alkukierron. Tapasin myös ystäviä joille kerroin omasta lapsettomuustaipaleesta ja tulin siihen tulokseen, että täytyy ottaa vähän etäisyyttä siihen porukkaan. Niillä on kaikilla joko lapsia / vauva tai raskaana ja puheet pyörivät vain ja ainoastaan noiden asioiden ympärillä. Se oli todella kuormittavaa olla siinä seurassa tunti kaupalla ja kuunnella puheita lapsiarjesta, synnytystarinoita, miten isompi lapsi suhtautunut vauvaan, millaiset raskausoireet on ollut jne. Olen tietysti onnellinen heidän kaikkien puolesta, mutta en halua tieten tahtoen kuluttaa omia voimavarojeni rippeitä siihen, että hymyillen kuuntelen ko. keskusteluja ja kun pääsen kotiin vietän illan tyynyyn itkien.

Mulle tuli soittoa siitä kilppari-arvosta. Haluavat laskea sen sinne alle 2.5 , eli mulla nousee nyt lääkitys ja kontrolli taas 6vko päähän, eli maaliskuulle 😭 Eipä siis taida hoitopolulla mitään tapahtua ennen tuota, eli asia taas pitkittyy.

Mies kävi myös kivesultrassa ja sieltä paljastui toisesta kiveksestä jotakin epämuodostumaa / poikkeamaa. Ei kuitenkaa kasvainta/syöpää tms, mikä itsessään tietysti hieno asia. Ensi viikolla pitäisi tulla miehen tuloksista soittopuhelu, jossa tulokset käydään tarkemmin läpi ja miten tuo ultran löydös nyt vaikuttaa ja mihinkäkin.

Tämmöinen avautuminen tänään, kiitos ja anteeksi 😅❤️🙏

Edit: Lisätään vielä käyrä ryhmän idean mukaisesti, vaikkei tässä alkukierrossa ole oikein mitään ihmeellistä.
IMG_6654.jpeg

Muokattu viimeksi:
@Ness näyttää siis tältä nuo eilisen ja tän päivän lukemat käppyränä. Jään odottamaan huomista lukemaa ja sen jälkeen toivottavasti olen viisaampi.

Tein ovistestiin vielä sen plussan jälkeen seuraavana päivänä ja selkeästi haaleampi oli se toinen viiva. Piikki siis lopulta tuli mutta lyhyempään kuin joskus aiemmin. Ei sillä väliä ole, pääasia että tuli se plussa.

Itseni tuntien kyttään nyt joka ikistä pientä mahdollista oiretta mikä viittaisi raskauteen. Mä niin toivon että tästä kierrosta tärppäis.

Liitteet

• Screenshot_2025-01-20-15-48-00-50_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-01-20-15-48-00-50_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    254.5 KB · Katsottu: 72
@SyysSumu kyllä mä suosittelen erilaisia hedelmällisyystestejä, itelle ainakin tuonu mielenrauhaa ja turha yrittää liian pitkään itekseen jos siellä oliskin löytyny jotain. Tsemppiä ovulaation metsästykseen!

@Ness siellä ollu kaikenlaista 😔 toi raskaana olevien/lapsellisten kavereiden näkeminen on tällä hetkellä kyllä todella kuluttavaa. Ei halua sanoa että ette nyt saa puhua tästä mutta samalla se kuluttaa omia voimia. Etäisyyden ottaminen on luultavasti hyvä idea. Tosi ikävää nyt noi kilppariarvotkin ja että ne siirtää muita hoitoja eteenpäin... Toivottavasti ne jatkaa nyt hyvin laskuaan.

Täällä lämmöt teki nyt hyvin hämmentävän kuvion ja nousi, tänään, päivä ovis+ jälkeen. Ne ei oo tehny näin yhteensä yhdeksän mitatun kierron perusteella kertaakaan. Lämpö ei myöskään ikinä oo menny yli 36,35 ennen kun vasta ovulaation jälkeen. Myös leposyke nousi todella reilusti. Voisko olla että ovulaatio tapahtukin sitten jo eilen?? Olisko letrot voinu aiheuttaa sen että irtoaminen tapahtu normaalia nopeemmin heti lh-nousun jälkeen (toissapäivänä testi oli tosiaan vielä ihan haalee) 🤔 pääsisinpä jo huomiseen kattoon sen lämpöjä.

1000025320.jpg

Täällä ff piirsi punaiset katkoviivat nyt vaikka tän aamun lämpö olikin selkeästi matalampi. Oon nukkunut tosi huonosti ja lämpö saattaa siitä johtuen olla poikkeava. Tai sitten se että mä heräsin aamulla migreenin kans.

Tän aamun rintojen arkuutta en laske mitenkään mihinkään oireeksi koska mä otin täsmälääkkeen mikä on aina aiemminkin tehnyt saman. Eikä tässä vaiheessa vielä voi mitenkään mitään oireita olla.

Tein ihan huumori mielellä aamulla rtestin kun mulla on niitä huonoja sellaisia useampi kymmenen. Meinasin joka aamu tehdä niin näkeepä ainakin milloin alkaa kyseisessä testissä näkyä jos nyt tärppää.

Liitteet

• Screenshot_2025-01-21-08-14-16-44_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-01-21-08-14-16-44_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    270.8 KB · Katsottu: 72
Moi kaikille 😊 Tämä FertilityFriend nyt ekaa kertaa käytössä ja olen muistanut mitata joka päivä! Tosiaan lämmöt nousee ennen ovista! Onko siis näin että sitten oviksen jälkeen ne jää samalle tasolle? Tää on jännittävää 😄👍

Liitteet

• Screenshot_20250121_094846_FF App.jpg
    Screenshot_20250121_094846_FF App.jpg
    122.7 KB · Katsottu: 120
Moi kaikille 😊 Tämä FertilityFriend nyt ekaa kertaa käytössä ja olen muistanut mitata joka päivä! Tosiaan lämmöt nousee ennen ovista! Onko siis näin että sitten oviksen jälkeen ne jää samalle tasolle? Tää on jännittävää 😄👍
Oothan siis mitannu heräämisen jälkeen lämmön heti ensimmäisenä? Aika hurjia lämpöjä ja lämpönousua jos kyseessä aamulämpö 🤔 yleensä lämmöt pysyy tosiaan matalana ennen ovulaatioo ja lähtee nousuun sen jälkeen

Oothan siis mitannu heräämisen jälkeen lämmön heti ensimmäisenä? Aika hurjia lämpöjä ja lämpönousua jos kyseessä aamulämpö 🤔 yleensä lämmöt pysyy tosiaan matalana ennen ovulaatioo ja lähtee nousuun sen jälkeen
En ihan heti, vaan oon noussut ja odotellut vähän ja sitten tehnyt mittauksen.

Ai! Okei! kun en oo tässä asiassa harjaantunut niin en yhtään tiedä mitä pitäisi odottaa mittailulta.

Minullahan on endometrioosi, tulehduksellinen krooninen sairaus, en tiedä nostaako se sitten lämpöjä epätavalliselle tasolle / onko se joku tulehdus kehossa joka nostaa tätä?

Kuinka näiden lämpöjen tulisi mennä jotta ne menis normaalisti?

Jep aina heti heräämisen jälkeen nuo lämmöt eikä vasta myöhemmin. Ne ei ole mitenkään vertailukelpoisia jos lukemat ottaa myöhemmin. Ja joka aamu pitäis ottaa suht samaan aikaan, olikohan se aikaikkuna puoli tuntia. Joku voi korjata jos meni pieleen. Lämpöihin vaikuttaa myös se jos on yö mennyt huonommin eli esim valvonut syystä tai toisesta yöllä eikä se uni ole ollut yhtenäistä. Myös mittaus paikka vaikuttaa eli kainalosta on ihan turha mitata kun siinä heittelyä voi olla muutenkin. Olikohan vielä jotain muuta kun ei itellä tule heti mieleen?

Jep aina heti heräämisen jälkeen nuo lämmöt eikä vasta myöhemmin. Ne ei ole mitenkään vertailukelpoisia jos lukemat ottaa myöhemmin. Ja joka aamu pitäis ottaa suht samaan aikaan, olikohan se aikaikkuna puoli tuntia. Joku voi korjata jos meni pieleen. Lämpöihin vaikuttaa myös se jos on yö mennyt huonommin eli esim valvonut syystä tai toisesta yöllä eikä se uni ole ollut yhtenäistä. Myös mittaus paikka vaikuttaa eli kainalosta on ihan turha mitata kun siinä heittelyä voi olla muutenkin. Olikohan vielä jotain muuta kun ei itellä tule heti mieleen?
Joo okei, kiitos 😊👍 Oon menny nukkumaan samaan aikaan ( 21:30 ) ja herännyt samaan aikaan ( 7:30 ) ja mitannut suurinpiirtein samaan aikaan ( 9:00 ). Mulla on käytössä BRAUNin korvakuumemittari. Oon ajatellut ettei kannata mitata heti kun peiton alla on lämmin ja korva painaa tyynyä vasten niin näyttää korkeampaa mitä oikeasti, että kannattaa nousta ja sitten vasta mitata 😄

@Saaruski aamulämmöissä nimenomaan on tärkeintä se, että mittaat sen ihan heti herättyä. 😊 Ennenkuin nouset edes sängystä. Ja lisäksi kahden desimaalin mittari olisi tässä aika tärkeä. Paras olisi mitata suusta. Lukemat on yksilöllisiä, mutta ennen ovulaatiota lämmöt ovat matalammalla ja ovulaation jälkeen nousevat. Täältä voit katsella käyriä muilta käyttäjiltä aiemmilta sivuilta vaikka millä mitalla, niin näät lämpöjä/esimerkkejä 😊 tsemppiä mittailuun!

@kaihotar oho! Voiskohan se tosiaan olla, et letrot nyt jotenki vaikuttanut ja ovis tullut nopeasti samana päivänä 🤔 jännä nähdä huomisen lämmöt!

@Ness voi itku, että siellä tuli nyt vielä hidasteita teidän matkaan 😔 toivottavasti tuo miehen löydös on sellainen, ettei vaikuta tai on helposti hoidettavissa, jos vaikuttaa. Kovasti tsemppiä sinne ❤️ Ja niin ymmärrän ton fiiliksen kavereiden suhteen ❤️ mulla myös ollut hyvin samanlaisia ajatuksia viime aikoina ja ajoittain todella hankalaa ollut, kun on tullut taas raskausuutisia yllättäen.

@SyysSumu tsemppiä oviksen metsästykseen!

@Pogo ja sinne tsempit piinaviikkoihin!

@Yrttiteetä tekisi mieli millainen tilanne siellä nyt, vieläkö vuotelu jatkunut? Onko testit jo täysin negaa? Tsemppiä kovasti sinnekin ❤️

Täällä mennään tylsää alkukiertoa, kp 4. Tänään käyn labrassa ensikäyntiä varten ja mies perjantaina. Sit jäädää jännäilemään ja odottamaan sitä käyntiä. Tuun sit viimeistään helmikuun alussa päivittelemään taas kuulumisia 😊

@Ness nojoo noi puhdin testitkin voisi olla vaihtoehto. Ainut että mietin että ihan yksityisellä hedelmällisyysgynellä/lääkärillä (mikä lie se nyt onkaan) voisi saada jotenkin vähän enemmän infoa kuin pelkistä testeistä. Ainut vaan että saisi tuon miehen innostumaan tulemaan mukaan, alustavasti ei ihan kauhean innostunut ollut kun ehdotin..
Voi ei, kurja kuulla sieltä eteen tulleista ja hidastavista asioista. Onneksi miehesi löydös ei kuitenkaan mikään kasvain ollut! Toivotaan, että tällä ei olisi vaikutuksia mihinkään ja että kilppari arvot lähtisi hyvään laskuun ❤️
jaan ajatuksesi täysin perheellisten kavereiden näkemisestä. Mä olen valitettavasti joutunut jo hyvin pitkään ottamaan etäisyyttä heihin, sattuu vaan liikaa kuunnella asioita perhe-elämästä, varsinkin aiemmin kun tilanne oli se miehen kanssa että hän ei ollut varma haluaako lapsia ja olin jo aivan varma etten ikinä pääse sitä kokemaan. On niin ristiriistaista olla omien ajatuksien kanssa. Tietenkin on onnellinen toisten puolesta, mutta samalla tekee niin kipeää.

@kaihotar joo, uskon kyllä että olis mielenrauhan suhteen hyvä sijoitus. Hmm, ehkä siellä sulla oli nyt tosi nopea ovulaatio.

@minttutuuli kiitos ✨ tsemppiä sinne labrojen suhteen ja ensikäyntiin!

Jahas, täällä tuli äkillinen lämpöjen nousu. Eilen oli tosi stressaava päivä pitkästä aikaa ja en saanu oikein nukuttua nyt yöllä, joten pötköttelin normaalia pidempään sängyssä aamulla. Niin voisikohan johtua näistä. Eilen ovistesti oli negatiivinen (tosin jouduin sen tekemään melkein parista tipasta kun arvatkaa vaan kuka pitkän pidättämisen jälkeen unohti että se testikin piti tehdä 🤦) ja ovislimoja ei ole ja olishan tää tosi aikaistakin. ouran oirevahtikin valittelee rasituksesta ja lämpöjen noususta.
IMG_20250121_121953.jpg

@minttutuuli tsemppiä labroihin ja ensikäyntiin! Otetaanko noissakin just nää kaikki kilpparit, AMH, FSH jne?

@SyysSumu oho, on kyllä jyrkkä nousu, tietysti kuulostaa siltä että vois johtua levottomasta yöstä ja pötköttelystä. Millon toi Oura käytännössä mittaa lämpötilan, kun se tulkitsee että on heränny vai jonkun yökeskiarvon vai minkä? 🤔

Tän aamun lämmöt ei kauheesti selkiyttäny tätä mun tilannetta, eipä oo eilisestä noussu 😅 mulla on usein kyllä käyny niin että dpo1 nousee ja dpo2 on vielä samalla tasolla, mutta kun nousussa kyse pitäis olla 0 ja 1 lämmöistä eikä -1 ja 0 🙈 mielessä käy myös taas katastrofiajatuksia että mitä jos lämmöt nyt vaan heittelee eikä koko ovulaatiota tapahtunu, mutta luulis ettei tällänen oo kovin mahdollista kun ultrassa näky jo hyvä folli ja LH-tasokin nousi 😅 ja toki lämmöt nyt perustason yläpuolella.

1000025332.jpg

Muokattu viimeksi:
Heippa tänne pitkästä aikaa 🩷 tänne onkin tullut paljon uusia nimiä, tervetuloa joukkoon! ❤️ Oon lukenut jo täällä taustalla useamman päivän teidän kuulumisia jotta oon vähän kartalla, ajattelin kuitenkin nyt olla erikseen kommentoimatta teidän juttuja koska siihen menisi ikuisuus, aktivoidun kyllä taas tämän viestin jälkeen teidänkin juttuihin🙈

Sen verran kuitenkin haluan sanoa että @Yrttiteetä tekisi mieli oon tosi pahoillani, että jouduit palaamaan tänne 💔🥺

Omaa napaa vaan pikaisesti, jotkut ehkä muistaakin kun joskus kerroin meillä töissä tulevista muutosneuvotteluista, irtisanominen kohdistui myös minuun joten yksi stressin aihe tänne enemmän, onneksi työsopimus jatkuu syksyyn asti kun kaksi muuta joutui lopettamaan heti (irtisanomisajan puitteissa toki). Miehen toimenpiteestä ei oo vieläkään kuulunut HUSilta mitään, joten edelleenkään meidän hoitoonpääsy ei etene mihinkään, huoh. Sen takia mulla ”joulutauko” viivästyi tänne tammikuun loppupuolelle asti, kun ei vaan oo ollu jaksamista kirjoitella😩nyt kuitenkin tuntuu, että vois olla aika palata tänne vaikka mitään ei vielä piiitkään pitkään aikaa tapahdukkaan.🥰 Tänään dpo6 ja tuntuu sille, että joku flunssa puskee päälle🤧 käyrä ihan normaalin näköinen, ei poikkeavaa

IMG_7539.jpeg

Mulla tän aamun lämpö ei ollut luotettava. Heräilin pitkin yötä ja lopulta aamulla oli vähän kurkku arka ja tosi tukkoinen olo. Merkkasin lämmön mut samalla myös sen tämän että ff ei ota huomioon sitä lämpöä. Saa nähdä miten tulevina päivinä.

@Pogo Onpa kyllä iso ero noissa sun ovistesteissä. Oon kans kyl kuullu, et vaikka noi onestepit väittää olevansa herkkiä ovistestejä, niin eivät oikeesti oo kyl yhtään. Mut selkeästi nyt siellä ovis kuitenkin tapahtunut, tsemppiä piinapäiviin.

@Nukkelapsi Kiva, että sait kerrottua yrityksestä joillekin, se on kyl kivaa, kun saa tukea, eikä tarvitse yksin asioiden kanssa rypeä. Toivotaan ettei noita mielialanheittelyitä kauhesti tulisi tällä kertaa.

@Bella95 On kyl hyvännäköiset testit ja -käyrä. Onnea odotukseen!

@Pottis Käyrä ja oireet kuulostaa kyl hyvältä, mutta jännä ettei testissä vielä näkynyt, jos kolme päivää oli jo ollut. Mut voisko sit olla progesta johtuvaa, kun lämmötkin niin korkeella. Mikäs tilanne siellä on nyt?

@Yrttiteetä tekisi mieli Voi vitsit kun siellä tuo palautuminen normikiertoon odotuttaa itseään. Varmasti tosi kurjaa. :sad-face:

@Ness Oliko mitään puhetta, että onko tuo sun miehen kiveksen poikkeama sellainen, että sille voi tehdä jtn? Onko teillä sit vähän sama edessä kuin Ansqulla, et seuraavaksi odotetaan jtn toimenpidettä? Ja anteeks nyt mä en muista, et oliko teillä vielä tehty sitä päätöstä, et onko se hoito sit ne inseminaatiot vai IVF? Voiko niihin jonoihin päästä jo vaikka odottelee sun kilppariarvojen laskua?

@kaihotar Oliko sulla se ovis+ mihin aikaan päivästä? Jos se plussa tuli aamulla ja korkein huippuollut vaikka jo edellisenä iltana/yöllä, niin ovishan olis sit voinu olla jo samanpäivän iltana. 🤔 Ja nyt sit vähän hitaampi nousu. Toivottavasti huomenna olis sit selkeemmin koholla.

@minttutuuli Tsemppiä labroihin! Saattekohan te tietää jo etukäteen niiden tuloksia, vai pimittävätköhän niitä sinne ensikäyntiin asti? 🤔

@Ansq Kiva kuulla susta! Mut voi kurja, että irtisanominen iski. Onneksi sentään on kuitenkin joksikin aikaa työpaikka vielä, niin ehtii uutta etsiä. Onko sun alalla kuinka helppo/vaikea saada töitä? Ja tsemppiä odotteluun, toivottavasti se toimenpideaika tulisi pian.

@SyysSumu Mä oon aina ajatellut, että puolen vuoden jälkeen kannattaa kenen tahansa mennä tsekkaukseen, jos ei oo tärpännyt. (Englanninkielisessä kirjallisuudessa tätä varsinkin suositellaan ja puhutaan jo alentuneesta hedelmällisyydestä, jos ei oo 6kk tärpänyt). Etenkin kantsii mennä, jos ei ole aikaisempia alkaneita raskauksia takana, koska ei sit oo mitään tietoa, voiko raskaus ylipäänsä edes alkaa. Ja toki jos on mitään erikoista oiretta/vaivaa (epäsäännöllinen kierto, kovat kk-kivut, tiputtelua tms.) niin kannattaa käydä tietty jo aikaisemmin. Jos vaan on itselle mahdollista. Vaikka mitään ei löytyisi, niin jo se mielenrauha auttaa sit jaksamaan yrittämistä. Suosittelen menemään lapsettomuuteen erikoistuneelle lääkärille, et osaa varmasti katsoa oikeita asioita. Ja se on vähän makuasia, et kannattaako käydä etukäteen labroissa vai ei. Halvemmalla&helpommalla voi päästä, jos käy etukäteen ne ottaa. Voi valkata jonkun tarjouspaketin ja ne tulokset on sit valmiina kun menee gynelle ja se voi niitä kommentoida. Tokaa yrittäessä ite otin synlabin raskautta suunnittelevan -paketin (oli hyvä tarjous) ja sit varasin ajan Ovumiaan ja siel lääkäri sit katto ne läpi ja anto vinkkejä, mitä arvoja nostaa (ferritiini & d-vitamiini). Ei sit tarvinnu toista aikaa/soittoaikaa niiden labrojen läpikäymiseen.

Mut toisaalta voi olla, et sit se lääkäri suosittelee jtn muitakin verikokeita, joihin joutuu kuitenkin sit menemään gynekäynnin jälkeen. Niin siinä mielessä vois sit olla järkevämpi odottaa gynekäynti eka ja sit vasta suunnata labroihin, kun tietää kaikki mitä kantsii ottaa. Puolensa ja puolensa. Riippuu ehkä omasta tilanteestakin, et onko jtn erikoista huolenaihetta/oireita, minkä ikänen on jne. Et minkätasosilla testeillä lähtee liikenteeseen. Jälleen taas suosittelen myös sitä Felicitaksen ilmaista hedelmällisyyshoitajaa (etänä voi ottaa ajan minne päin suomea vaan. Siel voi keskustella omasta tilanteesta ja miettiä just, et mikä kuvio ja testit olis itselle paras. Eikä oo sit pakko varata gyneaikaa sen jälkeen juuri Felicitakseen, jos ei halua.

Miltä näytti lämmöt tänä aamuna? Tosi aikainen ovis oli kyl ollu, jos kp8 olisi jo ollut. Ehkä meni sit vaan stressin piikkiin?

Täällä nyt tällainen käyrä. Dpo4 tuli tuommoinen tyypillinen alkuluteaalin dippi. Mut tänä aamuna sit toinen ja oli ihan normaali yö takana. Vähän kyl pistää miettimään, kun dpo7 pitäis proge olla korkeimmillaan, mut tuleekin tällanen dippi. Et pitäis ehkä harkita sitä uutta gynekäyntiä ja miettiä tarttisko sitä progetukea tms. Mitään erikoisia oireita ei oo vielä. Oon nyt noiden parin negakierron jälkeen todennut, että mul on aina sitä hienoista alavatsatuntemusta/jomotusta. Mut sit plussakierroissa sitä on enemmän/kovempana. Tänä aamuna herätessä myös tuntu vähän jomotusta, mut ei kyl varmaan vielä "riittävästi".

1737539868756.png

@kaihotar joo ja tää itseasiassa nyt selviskin tänä aamuna. Yö oli taas samanlainen kamala kuin eilen, joten aamulla havahtuessani hereille kävin tsekkaamassa mitä se oura siinä kohtaan lämmöistä sanoi ja se oli nyt kierron suhteen täysin normaalilla tasolla, mitä se oli ollut aiempinakin päivinä. Ajattelin että se jättäisi sen nyt sinne kun olin ilmoittanut sille että olen hereillä, vaikka jäinkin sänkyyn taas pidemmäksi aikaa, mutta se olikin sitten ottanut huomioon tämän lämmönnousun mitä oli tapahtunut heräämisen jälkeen ja oli samallalailla korkea kuin eilen. Eli voinemme todeta, ettei se ole luotettava jos et herää normaaliin aikaan (vinkkinä muillekin ouran käyttäjille). Oon käsittänyt että se mittaa yön lämmönvaihtelun keskiarvon jossain kohtaa.
Jospa sulla lähtisi jo huomenna lämmöt selkeämpää nousuun!

Heippa @Ansq kurja kuulla että siellä ei ole hoitoonpääsy ole edennyt. Toivottavasti sieltä pian kuuluisi jotain! Ja pahoittelut irtisanomisesta 😔

@kaihotar multa otettiin vaan perusverenkuva. Oon käyny ite aiemmin sen Puhdin raskautta suunnittelevan labrapaketin sekä amh, niin eivät ota nyt uusiks kilppariarvoja tai tuota amh:ta. Muita hormonitasoja ei oo koskaan mitattu, eikä ilmeisesti ainakaan tässä vaiheessa niitä tulla ottamaankaan. Sulla on lämmöt kuitenkin hyvällä tasolla, eiköhän se ovis oo ollut! Huominen varmaan vahvistaa 🤞

@Ansq onpa kiva kuulla susta pitkästä aikaa! ❤️ Oon tosi pahoillani, että yt:t osui sinuunkin 😔 ja muutenkin, ettei asiat ole tässä vuodenvaihteen ja alkuvuoden aikana vielä edenneet. Toivottavasti pian tapahtuu jotain!

@Mustikkatäplä kiva kuulla sinustakin taas! ❤️ Voisiko olla kiinnittymisdippi tuo sulla 🤩 ja eiköhän ne meidän tulokset näy kannassa heti kun valmistuvat, mut otettiin tosiaan vaan pvk iteltä ja mieheltä sukupuolitautitestit yms kun ne on vissiin standardi ennen mitään tutkimuksia/hoitoja, joten eipä niissä oikein mitään jännitettävääkään ole 😅

Takaisin