HeipÀ hei, pitkÀstÀ aikaa. TÀÀllÀ nyt haistelen miltÀ tuntuisi palata forumille. Vahingossa tullut tauko on tehnyt hyvÀÀ, ei ole asiaa ajatellut niin paljon. Jossain vaiheessa kun palasin viestejÀ lukemaan, niin aloitin jostain ketjusta, jossa sattui sitten olemaan menossa semmoinen surkutteluviesti rupeama. Itsekin olen niitÀ viestejÀ kirjoitellut ja saa ehdottomasti kirjoittaa, ei sillÀ. Mut huomasin, et sen hetkisestÀ ihan-ok-fiiliksestÀ valuin niitÀ lukiessa siihen samaan ahdinkoon, mistÀ viesteissÀ kirjotettiin. Oli sit pakko lopettaa lukeminen. Oon mÀ sen jÀlkeen tÀtÀ ketjua kuitenkin lukenut, ne muut on nyt jÀÀnyt. TÀÀ kierto on nyt hujahtanut aika nopeasti, kun asia ei ole koko ajan mielen pÀÀllÀ. Et kun ei aiheesta jatkuvasti lue, niin ei sitÀ sit niin mietikÀÀn.
Et ehkÀ pitÀÀ nyt sit vÀhÀn kokeilla rajoittaa mÀÀrÀÀ, mitÀ tÀÀllÀ viettÀÀ.

Jos nyt sit keskittyy vaikka vaan tÀhÀn ketjuun. Mua kuitenkin kiinnostaa teidÀn muiden tilanteet ja kiva se on myös vÀlillÀ omia kÀppyröitÀ laittaa ja muiden kanssa miettiÀ missÀ mennÀÀn. En nyt tÀhÀn hÀtÀÀn muille vastaile, kun niin paljon viestejÀ ollut tÀssÀ vÀlissÀ, mutta
@Calliope ja
@Bella95 onnea plussasta ja mahtavaa
@minttutuuli, ettÀ saitte jo ajan ensikÀynnille!

Muille tsemppiÀ kierron eri vaiheisiin!
TÀÀllÀ nyt menossa alkuluteaali. Ovis taas tÀssÀkin kierrossa vÀhÀn auki, et mihin se nyt tarkalleen osu, kun mitÀÀn selkeetÀ oviskipua ei ollut ja lÀmmöt noussu pikkuhiljaa. Valkovuoto kans ollu vÀhÀn erikoista, ettei oo ollu oikeen selvÀÀ, et mitÀ siitÀ merkkais, ku moni vaihtoehto sopis. Vahvin ovistesti oli kp12, hassua kyllÀ, ettÀ premom ei tÀllÀ kertaa antanu millekÀÀn testille high tai peak, vaikka siel oli useempi testi yli 0,6, mistÀ on aiemmin mulle antanu aina arvoksi high ja sille korkeimmalle sit peak.

Nyt kaikki vaan low premomin mielestÀ. Mut eipÀ sillÀ vÀliÀ, selkee LH-piikki siinÀ paikkeilla kuitenkin oli. Oura merkkas oviksen paikaksi kp13, vaikka en ollu ovistestiÀ sinne merkannu ja lÀmmöt meni ekaa kertaa yli 0,0 rajan vasta kp15. Mielenkiintoista siis, et mihin se perusti tÀn pÀÀtelmÀn. Ihan vaan siihen, et kp14 oli jo vÀhÀn noussu lÀmmöt? Jaa-a. MÀ ehkÀ ite kaiken tÀn datan perustella veikkaisin, et ovis on ehkÀ ollu kp14.

Joka tapauksessa nyt on kuitenkin selkeesti mennyt jo.
Nyt sit odotellaan tuloksia. Kierron alussa olin ihan varma ettei tÀrppÀÀ. Jotenkin siinÀ loman lopulla oli jotenkin niin rupsahtanut olo, kun oli lomalla vaan mÀssÀilly ja tissutellut (vaik mÀÀrÀt siis pÀÀasiassa esim. yks glögimuki), et tuntu, et munasolutkin on varmasti ihan surkeassa kunnossa nyt ja niillÀ voi mitÀÀn saada aikaan.

Nyt on sit vÀhÀn valosampi fiilis, et voi se myös hyvin napatakin. YritÀn kuitenkin pitÀÀ semmosen ihan sama -asenteen, ettei kauheesti pettyis, mut saa nÀhÀ.
Vuodenvaihteessa oli puhelu hedelmÀllisyyshoitajan kanssa ja kÀytiin mun tilanne lÀpi. Olipa taas ihana tyyppi ja ihmetteli sitÀ mun aikasempaa gynekokemusta. Sano, et ihan lapsettomuusasioihin perehtynyt voisi olla parempi, kun osaavat ihan eri tavalla niitÀ paikkoja katsoa. Samoin sanoi, et jos aikaisia oviksia alkaa olla enemmÀnkin niin voisi harkita siihen hormonitukea, samoin loppukiertoon voisi myös harkita, jos siitÀ olisi apua raskauden tukemiseen, kun niitÀ kemiallisia ollut. Mut tietty lÀÀkÀri osaa niitÀ paremmin arvioida, et onko mun tapauksessa jÀrkeÀ. Mut ainakin nyt ovis tuli normaaliin aikaan, et ehkÀ siihen ei vielÀ ainakaan. Ja ne progearvot oli ihan ok loppukierrossa sillon kun kÀvin, et ehkÀ sekÀÀn ei nyt oo sit niin akuuttia. Katotaan nyt ainakin miten tÀÀ kierto menee, et varaanko sit jotain aikaa. Maaliskuussa kuulemma taas tulossa aleviikko, et sitÀkin vois tietty odottaa, siitÀ vaan ei sit tiiÀ, et osuuko miten omaan kiertoon.

Puhdista otin kans alesta verikoepaketin, kÀyn kattoo miltÀ arvot nyt nÀyttÀÀ (mm ferrit).
TÀmmöstÀpÀ tÀnne, pitkÀ viesti nyt kun en hetkeen oo kirjotellu.