BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Kultahippi Ihanaa että lämmöt noussu takas ylös dipin jälkeen! Ehkä sun elimistö oli jotenki valmistautunu että tässä ne menkat aina alkaa 😅 ja ihanaa että testitkin tummuu!! 🥰 Millos olis laskettu aika jos kaikki menee hienosti? :) Ja onko sulla luget nyt käytössä vai joku muu?
Heinäkuun lopussa, olisko ollu 26.7., riippuen sit vähä mistä se tarkalleen lasketaan 😊
Mulla oli käytössä lutinukset, 2tabua/päivä ja ne loppu jo maanantaina eli viikkoa ennen testipäivää, mikä oli aika jännä 🧐 eli ilman niitäkin oon jo eläny muutaman päivän!

Olishan toki ihanaa. Nii sul onki jo toi ovitrelletestaus, jännää hommaa😁 millaikoha noi luget muute pysyy päiväl kyydis jos tyylii töis tms🤔 ton yhen ku pistää ni yötä vaste hyvä. Ja onkks sul millai määrätty et jatkuuko sinne rv10 asti vai vaan virallisee testipäivää?

@Kultahippi mä en pystyis plussan jölkee jatkaa mittailui ku sain p-halvaukse😁 eipä juu näytä erikoisemmalta ku normiköyrät. Onks lämmöt normi luteliaalia korkeemmal ees?

Tylsää aikaa dpo3. Munasarjoi jomottelee jotenki normaalia enemmän mitä täs kohtaa kiertoo. Vaikuttaakoha letrot?
Siis ei ees oo, aika perusluteaalilämpöjä 😅 mutta on kuitenki vähä semmonen enemmän kuumeinen tms olo, mikä on erilainen ku normisti 🤔 mut nää lämmöt tosiaan yllätti!
Viimeistään ens maanantaihin lopetan kyl mittailun ja yritän muutenki ehkä sit pikkuhiljaa rauhottua testailun yms kanssa 🙈😆

@Summerwalk ei kyl täl medigool ainakaan tullu ovitrellesta leffaviivoi mulla ainakaan 😄 ja jännä periaattees miten hitaasti tää poistuu elimistöstä vaikka uutta ei tuu tilalle! Oon nähny kuvasarjoja missä näkyy ainakin dpo8 vielä haamulainen. Tässä mun tähän astiset testailut ma-pe (tänään oli kyl tosi laiha pissa ku en aiemmin muistanu tehä ja nyt ei ollu vaihtoehtoja 😅)

PXL_20221118_211157841.jpg

Heinäkuun lopussa, olisko ollu 26.7., riippuen sit vähä mistä se tarkalleen lasketaan 😊
Mulla oli käytössä lutinukset, 2tabua/päivä ja ne loppu jo maanantaina eli viikkoa ennen testipäivää, mikä oli aika jännä 🧐 eli ilman niitäkin oon jo eläny muutaman päivän!
Oho hei, jännä että ihan eri lääke ja eri aika! Onkohan eri ohje tuoresiirtoon ja PASiin? Tai sit joku muu syy miks eri! Oliko sulla sama setti insseissä?

Oho hei, jännä että ihan eri lääke ja eri aika! Onkohan eri ohje tuoresiirtoon ja PASiin? Tai sit joku muu syy miks eri! Oliko sulla sama setti insseissä?
Tuoresiirtoon mulla oli ohjeistus lutinus 3x/pv eli sama lääke mut enemmän 😅 ja insseissä mulla ei ekoissa ollu mitään tukea ja vikaan muistaakseni sain terolutit kun valitin tiputtelusta 😆 en kyllä oo nähny omalla kohdalla logiikkaa näissä

@Summerwalk ei kyl täl medigool ainakaan tullu ovitrellesta leffaviivoi mulla ainakaan 😄 ja jännä periaattees miten hitaasti tää poistuu elimistöstä vaikka uutta ei tuu tilalle! Oon nähny kuvasarjoja missä näkyy ainakin dpo8 vielä haamulainen. Tässä mun tähän astiset testailut ma-pe (tänään oli kyl tosi laiha pissa ku en aiemmin muistanu tehä ja nyt ei ollu vaihtoehtoja 😅)

View attachment 117178
Aika tummaa silti mut hienosti haalistunu. Voi ku lähtis sit vähä myöhemmi uudellee tummuu😍

Tääl kauheen tasaset lämmöt. Mittasin kyl tuntia myöhemmi ku yleensä mut menköö😁
Oliks tääl @Emna plussakäyrä semmone tasanen🤔
Ja @lepus timidus oliks sulla täs pluskierros luteliaalis kuivakin kausi kunnes taas valkkaria enempi? Ku toiset sanoo et jatkuis kunno valkkarit koko luteliaalin? Esikoisesta olin vast dpo6 kiinnittäny huomiota reippaaseee valkkarii.

Liitteet

• Screenshot_20221119-083939_FF App.jpg
    Screenshot_20221119-083939_FF App.jpg
    378.7 KB · Katsottu: 113
@Nurppu se "sun pää" oli siin mun unessa toi sun profiilikuva (kolibrikukka?) :rolling: mut se oli kaunis alkio :Heartred:smiling face with heart-eyes:

No siis mullahan on tilanne se, että hCG oli noussu kuudessa päivässä edellisestä luvusta (806, eikä 860 kuten aluksi luulin) lukuun 3565 eli on kyllä nousussa, mutta tuplaantumisvauhti hidastuu entisestään. Muuutta, mun raskausoireet tuli takaisin oltuaan viikon poissa että ota tästä nyt selvää mitä tapahtuu tai missä mennään. :Upside Down Face: luojan kiitos sain varhaisultraan lähetteen ja se ois 28. pvä eli reilu viikon päästä.

@Juliet92 alkuvuoden plussassa holahteli valkkaria ihan kunnolla, mutta tässä en oo huomannut mitään merkittävää vv:n lisääntymistä oikeastaan missään vaiheessa. Alussa oli ehkä ihan vähän normaalia kuivaa kautta enemmän varsinkin silloin kun piti menkat alkaa, mutta sitten oli ja on edelleen ihan ruutikuiviakin päiviä. Mitään sellaisia alkuvuoden plussaan verrattavissa olevia märkiä oloja ei ollenkaan.

@Kultahippi n lämmöistä tuli mieleen, että mä jatkoin lämpöjen mittailuja tän mun epäselvän tilanteen takia (ja jos saisin bongattua jotain dataa lämmöistä) ja ihan perus luteaalilämmöt mullakin on jatkunut :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: on semmoinen seesteisen kaikesta autuaan tietämätön vaihe nyt menossa niin ei tuu stressiäkään mittaillessa, niin voi mittailla huvinkin vuoksi.

oct-02-2022.jpg

Muokattu viimeksi:
@Nurppu se "sun pää" oli siin mun unessa toi sun profiilikuva (kolibrikukka?) :rolling: mut se oli kaunis alkio <3:smiling face with heart-eyes:

No siis mullahan on tilanne se, että hCG oli noussu kuudessa päivässä edellisestä luvusta (806, eikä 860 kuten aluksi luulin) lukuun 3565 eli on kyllä nousussa, mutta tuplaantumisvauhti hidastuu entisestään. Muuutta, mun raskausoireet tuli takaisin oltuaan viikon poissa että ota tästä nyt selvää mitä tapahtuu tai missä mennään. :Upside Down Face: luojan kiitos sain varhaisultraan lähetteen ja se ois 28. pvä eli reilu viikon päästä.

@Juliet92 alkuvuoden plussassa holahteli valkkaria ihan kunnolla, mutta tässä en oo huomannut mitään merkittävää vv:n lisääntymistä oikeastaan missään vaiheessa. Alussa oli ehkä ihan vähän normaalia kuivaa kautta enemmän varsinkin silloin kun piti menkat alkaa, mutta sitten oli ja on edelleen ihan ruutikuiviakin päiviä. Mitään sellaisia alkuvuoden plussaan verrattavissa olevia märkiä oloja ei ollenkaan.

@Kultahippi n lämmöistä tuli mieleen, että mä jatkoin lämpöjen mittailuja tän mun epäselvän tilanteen takia (ja jos saisin bongattua jotain dataa lämmöistä) ja ihan perus luteaalilämmöt mullakin on jatkunut :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

View attachment 117182
Ahaa eli toi valkkari "oirekin" voi samal ihmisel vaihdella. Muistasin kyl et aokuvuoden km oli jonkin verran kans vv mit en muista oliko yhtä paljo ku esikoisen. Ja vaihtelua tossa ollu myös näis negakierrois.

Mä en esikoisest aamulämpöjä seurannu mut päivälämmöt oli samaa ku ihan negakierron luteliaalissakin. Harmittaa vähä vielki, ettei just siin kierros tullu mittailtua. Olis ollu hauska nähä plussakäyrä itel😁

Eikös sulla km romahtanu lämmöt vai mittasitko viel sillo? Et vissiin ihan hyvä merkki et lämmöt ylhääl.

Ahaa eli toi valkkari "oirekin" voi samal ihmisel vaihdella. Muistasin kyl et aokuvuoden km oli jonkin verran kans vv mit en muista oliko yhtä paljo ku esikoisen. Ja vaihtelua tossa ollu myös näis negakierrois.

Mä en esikoisest aamulämpöjä seurannu mut päivälämmöt oli samaa ku ihan negakierron luteliaalissakin. Harmittaa vähä vielki, ettei just siin kierros tullu mittailtua. Olis ollu hauska nähä plussakäyrä itel😁

Eikös sulla km romahtanu lämmöt vai mittasitko viel sillo? Et vissiin ihan hyvä merkki et lämmöt ylhääl.
En tiiä kun en mittaillut, mutta olispahan ollut mielenkiintoista nähdä olisiko ollut joku dramaattinen dippi siinä vaiheessa, kun meni kesken. Mutta kaavinnan jälkeen kun aloin viidentenä päivänä mittaamaan taas lämpöjä, niin silloin oli lämpö 36,7'C:ssä edelleen. Siitä sit muutaman päivän päästä vasta tuli "kunnon" tiputus ja lämmöt jäi pyörimään sen jälkeen reilu 36,3'C tienoille. Ja joku 3-4 kiertoa meni ennen kuin alkukierron lämmöt vasta palautu ns. normaalitasolle eli 36,2'C:n nurkille.

En tiiä kun en mittaillut, mutta olispahan ollut mielenkiintoista nähdä olisiko ollut joku dramaattinen dippi siinä vaiheessa, kun meni kesken. Mutta kaavinnan jälkeen kun aloin viidentenä päivänä mittaamaan taas lämpöjä, niin silloin oli lämpö 36,7'C:ssä edelleen. Siitä sit muutaman päivän päästä vasta tuli "kunnon" tiputus ja lämmöt jäi pyörimään sen jälkeen reilu 36,3'C tienoille. Ja joku 3-4 kiertoa meni ennen kuin alkukierron lämmöt vasta palautu ns. normaalitasolle eli 36,2'C:n nurkille.
Niin nojoo, se raskausmateriaali varmaan pitää ne lämmöt ylhäällä.

Mulla kyllä edelleen noita korkeita lämpöjä menkkojen aikaan. Vähän vaihtelee kierroittain.

@Nurppu se "sun pää" oli siin mun unessa toi sun profiilikuva (kolibrikukka?) :rolling: mut se oli kaunis alkio :Heartred:smiling face with heart-eyes:

@Kultahippi n lämmöistä tuli mieleen, että mä jatkoin lämpöjen mittailuja tän mun epäselvän tilanteen takia (ja jos saisin bongattua jotain dataa lämmöistä) ja ihan perus luteaalilämmöt mullakin on jatkunut :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: on semmoinen seesteisen kaikesta autuaan tietämätön vaihe nyt menossa niin ei tuu stressiäkään mittaillessa, niin voi mittailla huvinkin vuoksi.

View attachment 117182
Kivan näköinen käyrä sulla kyllä 😍 hyvä että nyt on suht seesteinen olo, ja luojan kiitos enää reilu viikko varhaisultraan!! 🙏

Mulla muuten myös ollu ainaki vielä suht kuivaa! Ainoa oli et silloin vielä ennen ku menkat oli myöhässä niin tuli ihan kirkasta vv, mitä mulla ei kyllä ikinä luteaalissa oo tullu. Lutinusmönjän mukana holahteli varsinki, mut nyt ollu muutama päivä taas kuivahkoa, tiedä sit mihin suuntaan se tässä menee!

@Nurppu Selkeethön nuo viivat on ja hyvin lähtenyt haalistumaan. Mutta kyllä munkin mielestä oudon hitaasti kun ei sitä hcg enää mistään elimistöön tule...vielä. Mutta onhan sulla joo vielä varhaiset dpot.

@Juliet92 Tasainen käyrä on hyvä merkki 😍 @Emnan käyrä oli joo tasainen, muistan sen siitä kun pidin sitä heti hyvänä merkkinä kun mun toisessa raskaudessa lämmöt oli tasoista viivaa plussana asti.
Jos mä muistelen raskauksiani niin mulla on kyllä ollut normaalia vähemmän vv molemmissa alkuun, kun muistan että ollut varma tunne ettei menkat ole alkamassa kun mitään ei lorahtele housuihin.

@Kultahippi ja @lepus timidus käyrät näyttää kyllä molemmat siltä että perusluteaalilämmöt jäänyt vaan päälle. Mutta niinhän se kaiken järjen mukaan pitäisikin mennä.

@Nurppu Selkeethön nuo viivat on ja hyvin lähtenyt haalistumaan. Mutta kyllä munkin mielestä oudon hitaasti kun ei sitä hcg enää mistään elimistöön tule...vielä. Mutta onhan sulla joo vielä varhaiset dpot.

@Juliet92 Tasainen käyrä on hyvä merkki 😍 @Emnan käyrä oli joo tasainen, muistan sen siitä kun pidin sitä heti hyvänä merkkinä kun mun toisessa raskaudessa lämmöt oli tasoista viivaa plussana asti.
Jos mä muistelen raskauksiani niin mulla on kyllä ollut normaalia vähemmän vv molemmissa alkuun, kun muistan että ollut varma tunne ettei menkat ole alkamassa kun mitään ei lorahtele housuihin.

@Kultahippi ja @lepus timidus käyrät näyttää kyllä molemmat siltä että perusluteaalilämmöt jäänyt vaan päälle. Mutta niinhän se kaiken järjen mukaan pitäisikin mennä.
Katoin noita mun viime kiertojen käyriä niin jo dpo4 mennessä kyllä ollut enemmän vaihtelua. Jännästi kyllä vaihtelee jokakierrossa ja erinäköistä käyrää. Hauska myös kun plussakäyräkin voi näyttää niin erilaiselta. @Emna tasainen ja @lepus.timidus taas melkosta siksakkia.

Jännä et toisil vv suhteen tosi kuivaakin kun monet sit raportoi sitä selvää holahtelua😁 mut eihän kaikilla tissitkään kipeydey tai pahoinvointia tule.

Kattelin muuten FF tämmöstä "artikkelia" milloin testi näyttää posia, ni sen mukaa dpo10 olis monel viel väärä nega, kun sit taas sen yhen sivusto mukaa jo 66% sais posin.

Liitteet

• Screenshot_20221119-094811_FF App.jpg
    Screenshot_20221119-094811_FF App.jpg
    284.4 KB · Katsottu: 108
  • Screenshot_20221119-094818_FF App.jpg
    Screenshot_20221119-094818_FF App.jpg
    221.1 KB · Katsottu: 105
Mä tuun osallistumaan taas sivusta tähän vv keskusteluun. 😅 Mulla oli alkuraskaus kuivaa, nyt vasta toisella kolmanneksella vv määrä lisääntynyt ja tää on ihan käsittämätöntä. 🤪
Onks sulla ollu eroavaisuuksia eri raskauksis tos vv? Ihanaa kuulla, et sit ei oo tuhoontuomittua jos sitä valkkaria ei ala holahtelee😁 mites teiän nt ultra muuten? Ilmeisesti siel kaikki hyvin😊

@Kultahippi ainiin, unohin et sulla ei ees aluks ollu mitään tukea insseissä! Mietin kun ollaan molemmat selittämättömiä, mut toisaalta mä oon vanhempi ja meillä oli pidempi aika yritystä takana hoitojen alkaessa, ehkä ne vaikuttaa näihin. Muistelen että meidänkin kohdalla inssisuunnittelukäynnillä lääkäri oli jotenkin vähän vähättelevä ja sitä mieltä että meillä varmasti tärppäis ominkin voimin ihan kohta 😅 vaikka kaks ja puol vuotta yrittäny siin kohtaa ilman mitään merkkejä. Ehkä viel enemmän ne oli sitä mielt että et sä edes mitään tukea tarvi 😅 ihme juttuja.

Mulla taitaa olla silmät sit vinossa viel sieltä punktiosta mut mun silmään sekä @lepus timidus :ksen että @Kultahippi :n lämpökäyrissä näkyy lämpötason nousu vähän ylöspäin normaalista luteaalista sit ku menkkojen olis pitäny alkaa 😄

@lepus timidus hahaa ihana kaunis kukkapäinen alkio 😆 ihana uni 😄

@Juliet92 mäkin oon joskus ihmetelly noit tilastoi siit millon plussa näkyy 🤔 kun on niin paljon vaihtelua. Sulla hyvät tasaset lämmöt, toivotaan että se on sullakin nyt hyvä merkki! 😄

Voi että @Jossu123 miten ihanaa kuulla että siellä ollaan jo noin pitkällä!!! 🥰❤️ Vitsi miten aika viilettää nopee, kohta sä oot jo synnärillä ennen ku mä ehin ees yskästä 😆

Mä ohimennen testasin FF:ssä että jos pistäis ovulaationtunnistuksen päälle niin se tosiaan on sitä mieltä että olisin ovuloinu päivää ennen punktiota. Jännää! Voikohan olla että mulla käviskin aina niin et lämmöt nousee ennen ovista?! 🤔🤔 No mut palautin takas manuaalimoodin ja pistin punktiolle oviksen :D

Screenshot_20221119-120002.png

Mä huutelen myös täältä sivusta tuohon valkovuotoon liittyen. Mulla on nyt vähän päivittäin vaihdellut vuodon määrä, muttei sitä ainakaan toistaiseksi ole holahdellen tullut.

Mun oli myös tarkoitus jatkaa aamulämpöjen mittaamista ihan silkasta mielenkiinnosta, mutta oli pakko lopettaa kun se stressasi liikaa. Dpo15 oli näköjään viimeinen päivä kun mittasin aamulämmön. Olen kuitenkin satunnaisesti päiväaikaan mittailut, mutta siinä on todella paljon heittoa (36.3-37.0).

Liitteet

• Screenshot_20221110-175328_FF App.jpg
    Screenshot_20221110-175328_FF App.jpg
    226.5 KB · Katsottu: 112
@Nurppu Voi olla että on vaikuttanu joo! Mua on aina napannu se ku lääkärit on ollu niin varmoja että kyllä varmasti nyt onnistuu kun kaikki näyttää näin lupaavalta ja just että luonnollisestikin onnistuis kyllä 😅 varsinki inssien aikaan se ärsytti tosi paljon 😂
Oon nyt muuten miettiny et meillä sit varmaan isoin ongelma on ollu se hedelmöittyminen tai munasolun laatu tms mikä siihen vaikuttaa, se miks ei olla omin voimin onnistuttu 🤔

Niin ja joo, katoin nyt kans @lepus timidus käyrää niin keskiarvo plussan jälkeen on himppusen korkeemmalla kyl 🧐 ja voi olla että mullaki näkyis paremmin jos pidemmälle seurailis

@Jossu123 Niin ihana kuulla 🥰❤️ siis tää aika menee ihan älyttömän nopeesti!!

Takaisin