BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No voihin nyt vituratirallaa @lepus timidus ! Raastava tilanne teillä siellä, oon tosi pahoillani! 😔

@Juliet92 2-3 kiertoo meillä nyt menee "hukkaan" ennen uutta hoitoo, mutta minkäs teet. 🤷‍♀️
Letroista ei onneks tullu muistaakseni ku lievää etomista ja päänsärkyä. Kiertoa hieman tosiaan lyhensi, mikä on ihan kiva kun kierrot mulla normaalisti on jonku 32-34pv. Letroilla semmonen mukavampi ~30pv. 🙂

Mä nyt päivitän viikonlopunki lämmöt tänne:
Screenshot_20221113-094231.jpg

Lämmöt siis laskusuunnassa ja mieliala samaten 😔 tänään heräsin kuudelta vessahätään ja mittasin vaan 36.68 eli ihan tuon viivan tuntumassa.. mut sit mittasin vielä uusiksi seiskalta eli normiaikaan niin tuli tuo 36.80 minkä sit laitoin niin näyttää vähä kivemmalta 😅 eilisestä illasta asti jomotellu enemmän alaselkää ja -vatsaa ja jotenkin nyt on vaan huonot aavistukset! Huomenna on vikat lutinukset, ei auta muu kuin odotella 😩 yritän nyt varmaan taas enemmän taustailla pari päivää, pitää yrittää keksiä muuta tekemistä 😅

Kiitosta vaan kaikille ❤️ ja tsemppiä muillekin ❤️

Vielä tää tilanne nyt jäikin sit roikkumaan, ruskeaa tuhrua tuli vaan eilisiltana ja sen jälkeen ei enää yhtään mitään. 🤔 Teki mieli tehdä jo digi että onko viikot laskusuunnassa, mut jemmaan sitä vielä. Taidan tehdä sen keskiviikkona ennen kun käyn uudet verikokeet, en siirräkään sitä kun ei vuoto nyt alkanutkaan. Että en nyt tiedä siis missä mennään, mut keskiviikkona viimeistään. 🤷🏻‍♀️

No voihin nyt vituratirallaa @lepus timidus ! Raastava tilanne teillä siellä, oon tosi pahoillani! 😔

@Juliet92 2-3 kiertoo meillä nyt menee "hukkaan" ennen uutta hoitoo, mutta minkäs teet. 🤷‍♀️
Letroista ei onneks tullu muistaakseni ku lievää etomista ja päänsärkyä. Kiertoa hieman tosiaan lyhensi, mikä on ihan kiva kun kierrot mulla normaalisti on jonku 32-34pv. Letroilla semmonen mukavampi ~30pv. 🙂
Toivottavasti olis taikaa näissä letrokierroissa teillä sitten👌 oliko teillä löytyny mitään syytä tärppäämättömyydel?

Jeeesh, ei varmaa mitään liukkarii tarvii. Tänään luisti jo hyvin eikä kuivalta tuntunu. Vagisania oon illalla pistäny hoitamaan limakalvoja, mut ei liukkarina käytetty.

Lämmöt tämmösiä.

Liitteet

• Screenshot_20221113-120317_FF App.jpg
    Screenshot_20221113-120317_FF App.jpg
    350.4 KB · Katsottu: 106
@lepus timidus aivan, ei siis vielä ollut ihan 100% tuomio teillä! Huh! Mutta joo, ite ainakin tykkään olla realisti ja tulkitsisin kans nuo alakantissa olevat kasvuluvut negatiivisesti. Mutta aina on toivoa ja jotkut alkiot vaan on hitaamman puoleisia ilman mitään vakavaa 🤷🏼 toivotaan siis parasta vielä! ❤️

@Kultahippi voi höh että kääntyi lämmöt ja mieliala alas 😞 varmaan hyvä jos saisit vähän ajatuksia muualle hetkeksi ❤️ toivon kaikesta sydämestäni että lämmöt ja mieliala ei liittyiskään tähän hommaan nyt mitenkään ❤️

@Juliet92 onneks limailut helpotti! :)

Mullakin on käyny mielessä että pitäskö pitää taukoa sit jos pääsis tuoresiirtoon... En tiedä miten pystysin olee obsessoimatta koko ajan ellen onnituis keksii jotain mikä täysin veis ajatukset muualle 🙈 mut toisaalta mietin että pitää ehkä olla armollinen itsellekin, ja hyväksyä se että tottakai obsessoi, se on tässä vaiheessa ihan luonnollista. En ny meinaa että annan palaa obsessoinnin kanssa täydellä liekillä, vaan että ei ehkä tarvii yrittää kitkeä kaikkea pois 😅 toisaalta vois olla kiva testaa joka päivä ja nähdä se kun triggeri haalenee pois, ja sit katsoa tuleeko jotain tilalle vai ei. En tiiä, katotaan ny ensin saako edes siirrettävää jne!

@Kultahippi älä vielä heitä kirvestä kaivoon! Ite nähny niin erilaisia plussakäyriä ja itsellä oli esikoisesta dpo12-13 päivälämmöt ihan allukierron lukemissa mitä pelästyin, mutta onneksi turhaan. Menkkaolotki voi olla raskaudesta. Toivotaan parasta❤ millos ajattelit testata?

@lepus timidus no hyvä, et tuhruttelu loppu. Toivotaan, et kaikki olis kuitenkin hyvin siel❤

@Nurppu osaan samaistua sun kirjotukseen. Itsekin tulee ylimietittyä kaikkea. Sen näkee tos mun tulehdus ja liukkaripanikoinnis mm.😁 siellä kyllä ens viikollla jännä viikko tiedossa.

Huomenna joudun taas herää vähän aikasemmin. Saapi nähä millai vaikuttanee lämpöihi mut täs kohtaa en jätä mittaamat. Tänään tosin mittasin tunnin myöhemmin eikä vaikutust.

@Juliet92 En vielä tiiä miten testailen, riippuu vähän mihin suuntaan tää oma fiilis tästä etenee 😅 se on kyllä niin jännä kuinka mieliala voi vaihtua päivän aikana ihan täysin toiseen laitaan 🥴 eilen päivällä olin vielä ihan varma että pieni on kiinnittynyt ja raskaus alkanut, mutta sit illalla tapahtui jotain selittämätöntä ja yhtäkkiä oli tunne että ei oo onnistunu 😅

@Kultahippi joo noi olot menee kyl nii helposti normaalissaki kierrossa laidast laitaan ni voin kuvitella et viel vahvempi nyt 😅 voi vitsi. Tajusin just et sulhan on tos käyrässäki tollanen "kiinnittymisdippi" ja kaikkee 😌

Mua vähän huolettaa ku eilen miehen teini sano et "vähän flunssanen olo" (ei oo vaikuttanu kyl onneks kipeeltä) ja ny illasta mulla on vähän orastava flunssanen olo 👀 voi vitsi jos nyt nousis kuume tai jotain. Toivotaan et on joko mielikuvitusta tai menee ohi niin lievänä et ei ees oo mainitsemisen arvosta!

Kp11 ja lämmöt laski jo suht alas. Aamun O testi ei vielä plussa. Katotaan muuttuuko plussaks iltapäivällä vai vasta huomenna.

Liitteet

• Screenshot_20221114-062958_FF App.jpg
    Screenshot_20221114-062958_FF App.jpg
    357.4 KB · Katsottu: 105
@Kultahippi Käyrä näyttöä edelleen ihan hyvältä. Toivotaan että mielialakin heittelee hormonaalisista (hyvistä syistä) 🌈
Ja hienoa @lepus timidus että tuhruilu loppui. Vielä on hyvinkin toivoa ihan tavallisesta raskaudesta joka vaan on alkuun hitaammanpuoleinen 🌈

@Nurppu Toivotaan että olisi mielikuvitusflunssa ja häviäisi yhtä nopee pois kun tulikin.

@Juliet92 hyvän näköinen dippi, kyllä taitaa ovis olla ihan ovella.

On se kyllä jännä miten luottavainen ja optimistinen sitä on tosiaan toisten tilanteista, mutta itse käy joka ikisestä omasta pikkuasiastakin semmoset kauhuskenariot läpi että kyllä elämä olisi helpompaa kun voisi vaan olla ajattelematta liikaa. Nytkin vaikka on alkukierto, oon diagnosoinut itselleni jo kystat, kiertyneet munatorvet ja syövät 🫣 ja tietenkin ilta-aikaan nukkumaan mennessä. Aamulla sitten oon vakuuttuneempi että nämä on vaan normaaleja menkkakipuja 🙈
Toisaalta kiva vaihteeksi taas kun ei tarvi hetkeen mittailla muuta kuin lämpöä. Viime kierron tein joka päivä ovistestin seuratakseni miten se aaltoilee, mutta ei aaltoillut. Kävi tummana vaan oviksen aikaan. Luget varmaan kyllä piti myös loppukierron tikun haaleena.
Tässä nyt tämä tynkäkäppyrä.

38E230A7-A45D-4DCF-8E24-447009278246.jpeg

@Juliet92 hyvä dippi! Kyl se ovis on varmaan ihan kulman takana 👌

@Summerwalk no niinpä!! Mä kans suhtauduin muiden juttuihin niin optimistisesti ja omiin taas negatiivisen kautta 😅 eiköhän sulla ollu vaan perus menkkaoireita ne! Mulla "oli" kans tos pari kiertoa sit toi kiertynyt munatorvi 😌 muistan että oli muka niin vahva olo siitä! No se meni ohi 😆 Ja okei, että ei sit viime kierrossa aaltoillu! Jännä se sun "toka"(?) ovulaatio sit siinä yhdessä ultrakierrossa! Mut voisko tosiaan olla et luget rauhoittas sit uuden kasvua ja pysäyttäis sitä aaltoilua? 🤔 Mysteerejä on nää!

Mun eilinen "flunssa" tais olla mielikuvitusta tai sit mun keho voitti vallotusyrityksen! 💪 Se meni ohi jo illasta eikä kestäny kovin montaa tuntia. Viime yönä heräsin siihen että hengittäminen sattu vasemman munasarjan alueelle. Se hengityksen sattuminen on joku OHSS oire niin siinä mietin sitä et jaha nyt siellä rakkula puhkes ja vuotaa johki sisäelimiin ja joutuuko tässä sairaalaan ja sellasta 😌 No se kipu helpotti ku kääns kylkeä ja nyt on siel alueel vaan jotain perus jomotusta 😄 se hengityskipu oli varmaan vaan joku ilmakupla joka matkusti suolessa siellä alueella. Varsinkin illalla/yöllä kaikki on niin dramaattista!

Sillon ku mul oli vkm ni yks raskausoire mulla oli et heräs aina yöllä ja vaikee saaha unta uuestaan. Se eilinen irrotuspiikkihän on hCG:ta ni ny oli taas heti viime yönä sama homma että kukuin keskellä yötä ja vaikee saaha unta 😅 ja mietin tänään et pitäskö omaks huviks kattoa miten tummalta näyttää medigoon testi, kun siitä kuitenkin saa jotain tyydytystä ku siihen testiin tulee kaks viivaa 🙈

@Summerwalk joo toi itsediagnosointi ja joka uus oire/kolotus merkki jostain on niin tuttua. Ja yhdyn toho samaan, et toisten puolest pystyy olee nii optimistinen mut oma kirves on kaivos jatkuvasti.

@Nurppu no hyvä, et flunssaa ei pukannu👌 noi hormoonit tekee kyl kaikennäköstä. Onhan se edes joskus kiva nähdä ne kaks viivaa r-testis🙈

Saapi nähä tuleeko nyt iltapäiväl plussa. Eile oli niin tumma jo nyt letrojen ansiost tummumisnopeus mieletön. Munisnippailut kovasti kiihtyny kans. Riippuu vähän tuleeko tänää jo plus et onko tänää vai huomen tallettelui. Eilen oli viimeks päiväl. Ollaan nyt joka toinen päivä taktiikal, mut jos tänää plus ni olis varmaankin hyvä tänää. Inhoon kans tätä ajotuksen pohtimist🙈 joka toinen päivä pitäs riittää kyl, mut silti sitä mielessään ylianalysoi. Joka päivä tahti on meil liikaa ku sit ei tuu spermaa niin paljo enää.

Toivottavasti olis taikaa näissä letrokierroissa teillä sitten👌 oliko teillä löytyny mitään syytä tärppäämättömyydel?
Ei oikeestaan.. miehen ekassa siemennestenäytteessä oli huonosti liikkuvia siittiöitä, mutta nyt inssien ja ivf:n spermassa ei oo ollu mitään vikaa. Mitään muuta ei oo missään vaiheessa ilmenny.

Ei oikeestaan.. miehen ekassa siemennestenäytteessä oli huonosti liikkuvia siittiöitä, mutta nyt inssien ja ivf:n spermassa ei oo ollu mitään vikaa. Mitään muuta ei oo missään vaiheessa ilmenny.
Aika paljon tuntuu näitä selittämättömiä olevan.

No on nyt kyl vähä siin ja siin laskisko posiks vai ei. Yleensä mul ollu kyl kontrollia vahvempi. Ei kyl ihan joka kierros. Täytyy viel illal ja huomenki testata. Tänään kyl varmaa illalla tallettelua.

Liitteet

• 20221114_145623.jpg
    20221114_145623.jpg
    1.4 MB · Katsottu: 113
@Juliet92 hyvä dippi! Kyl se ovis on varmaan ihan kulman takana
👌

@Summerwalk no niinpä!! Mä kans suhtauduin muiden juttuihin niin optimistisesti ja omiin taas negatiivisen kautta
😅
eiköhän sulla ollu vaan perus menkkaoireita ne! Mulla "oli" kans tos pari kiertoa sit toi kiertynyt munatorvi
😌
muistan että oli muka niin vahva olo siitä! No se meni ohi
😆
Ja okei, että ei sit viime kierrossa aaltoillu! Jännä se sun "toka"(?) ovulaatio sit siinä yhdessä ultrakierrossa! Mut voisko tosiaan olla et luget rauhoittas sit uuden kasvua ja pysäyttäis sitä aaltoilua?
🤔
Mysteerejä on nää!

Mun eilinen "flunssa" tais olla mielikuvitusta tai sit mun keho voitti vallotusyrityksen!
💪
Se meni ohi jo illasta eikä kestäny kovin montaa tuntia. Viime yönä heräsin siihen että hengittäminen sattu vasemman munasarjan alueelle. Se hengityksen sattuminen on joku OHSS oire niin siinä mietin sitä et jaha nyt siellä rakkula puhkes ja vuotaa johki sisäelimiin ja joutuuko tässä sairaalaan ja sellasta
😌
No se kipu helpotti ku kääns kylkeä ja nyt on siel alueel vaan jotain perus jomotusta
😄
se hengityskipu oli varmaan vaan joku ilmakupla joka matkusti suolessa siellä alueella. Varsinkin illalla/yöllä kaikki on niin dramaattista!

Sillon ku mul oli vkm ni yks raskausoire mulla oli et heräs aina yöllä ja vaikee saaha unta uuestaan. Se eilinen irrotuspiikkihän on hCG:ta ni ny oli taas heti viime yönä sama homma että kukuin keskellä yötä ja vaikee saaha unta
😅
ja mietin tänään et pitäskö omaks huviks kattoa miten tummalta näyttää medigoon testi, kun siitä kuitenkin saa jotain tyydytystä ku siihen testiin tulee kaks viivaa
🙈
Ei sais nauraa toisten mielikuvitusoireille, mut oon kyllä itsekin tässä miettinyt että kuinkahan monta kertaa sitä on itselleen kehittänyt jonkun gynekologisen vaivan tai raskausoireen vaan ihan ilmavaivojen tai suolen toiminnan tai toimimattomuudesta vuoksi 🤣🙈 No ei se sillon yöllä naurata ollenkaan kun niitä vakavia sairauksia itselleen diagnosoi.

Mä en kyllä sinuna @Nurppu kyllä tieteen nimissä malttais ehkä olla uittamatta tikkua.
Itsellenikin tuli eilen pakottava tarve kastella jotain tikkua ja tein sitten testihimoissani ovistestin, joka oli yllättävän tumma, vaikka nyt vasta kp5. Mut sit muistin et viime kierrossakin kävi alussa vähän tummempana, sit haaleni ja tummui kohti ovulaatiota. Ihan turhaahan tuo uittelu siis oli, mutta sen tiesinkin. Juuri kun eilen totesin miten helpottavaa on kun ei tarvi testata tässä kohtaa kiertoa 🙈

Kyllä mä @Juliet92 tuon jo plussaksi laskisin. Omaan silmään ei näy värieroa 👀 Vai oliko vielä tummempi aamulla? Saitteko talleteltua illalla? 🐇🐇

Help! Tein mielenhäiriössä eilen töiden jälkeen testin (pc) ja siihen tulikin elämäni ensimmäinen haamulainen 😭😭❤️ nyt piinailen sit entistä kovemmin että jatkuuko tää ja pysyykö kiinni!! Eilen tuli myös ihan himppusen tiputtelua ja menkkatuntemukset jatkuu kokoajan ja muutenkin ihan semmonen olo että kohta alkaa vuoto 😅 JA tänään lämmötki romahti alas:
Screenshot_20221115-071543.jpg

Vaikka tää kaikki on ihan normaalia myös alkuraskaudessa niin nyt vaan pelottaa!! Tänään tein aamulla sofin testin (koska niitä on kaapissa hirvee määrä) ja kyllä sielläkin haamu pilkisti, mutta paljon haaleempana.
KÄÄK!

@Kultahippi voi kun viiva vahvistuis siellä! Nyt on jännnää!😍

Tääl aamun testi oli haileempi. Joko ne eiliset tasavahvat oli huippu tai oli yöl korkein. Seurailen viel, testaan ja parin päivän lämmöt sit kertonee. Tän aamun lämmön perusteellakaa en viel osaa sanoo. Meil oli su talleteluja, eilen ei ollu. Tänään viel illal, ehtii sit ovikseen tai ei. Sunnuntaisetki pitäs riittää jos tänään irtoo. Kovia kasvukipuja ollu, mut selviä irtoomisoviskipui en viel ainakaa huomannu. Kovin turvoksis maha kyl.

Liitteet

• Screenshot_20221115-081309_FF App.jpg
    Screenshot_20221115-081309_FF App.jpg
    350.1 KB · Katsottu: 114
  • 20221115_074757.jpg
    20221115_074757.jpg
    1.4 MB · Katsottu: 102
Voi @Kultahippi!! Huh mikä jännitysnäytelmä! Voi kunpa nyt olis vaan asiaan liittyvää ja kyytiläinen tarrais hyvin kiinni!! Mulla oli sofit aina vaaleampia ku pc, ja mulla oli aamun ekasta aina haaleemmat ku päiväpissasta. Toivotaan että jatkaa matkaa! Voi miten nyt pidän teidän puolesta sormia ristissä! ❤️❤️

@Juliet92 toivotaan että tallettelut osuu just nappiin! :)

Mä täällä odottelen vuoroani ja sain rauhottavaa lääkettä, katotaan miten kovaa silmät alkaa menee ristiin tässä... 😆

Tännekin välirapsa että 6 munasolua poimittiin multa. Seuraavaks toivon mukaan huomenna selviää moniko oli kypsiä ja hedelmöittyykö joku, ja jos torstaina on vielä jengiä jäljellä ni olis tuoresiirto sillon :) mömmöt oli hyvät, tuota edellistä viestiä kirjottaessa mulla alko silmät harittaa ja nauratti se 😄

Myös, äsken (vasta) menin kurkkaa ourasta viimeyön lämmöt ja nehän oli jo ihan oviksen jälkeiset 🤔🤔

Screenshot_20221115-155209.png

Takaisin