BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jeeee ihania uutisia @Kultahippi!! Meillä ollu selkeesti eri lääkärit päättämässä 😆 vähän jännää!! Voikun menis kaikki tosi hyvin ny ja tulis paljon terveitä blastoja! 😊 (Okei en ees tiiä kasvattaako HUS aina blastoiksi vai ei :D )

@lepus timidus kiva siis että on siksakkia siellä! :)

Mulla ei mitään jännää täällä, mut laitetaan silti käyrä:

Screenshot_20220825-091622.png

Mä tulin seurailemaan taas teidän tilanteita, jännittää niin piinaajien puolesta 😍🌈❤️
Ja lyhyesti omanapailemaan sekavat viime päivät: me päästiinkin aloittamaan IVF-hoidot jo 😭 mutta mun mies on taas kipeenä niin sen piti vielä käydä virallisessa testissä et voidaan jatkaa, eilen pistettiin jo eka piikki vähä riskillä ennenku koronatestin tulos oli tullu. Onneks yön aikana tuli nega sieltä ja päästään jatkamaan 😱 nyt vaan toivotaan etten mä tuu kipeeksi!!
Seuraavien viikkojen edetessä siis päästään seuraamaan millaista lämpökäppyrää IVF:n aikana tulee 😁
Siis eikä miten ihanaa! Teillä on nyt sitten jännä kuukausi edessä! Toivotaan nyt sit teille sitä tärppiä! Ja toivottavasti et tuu kipeeks.

@lepus timidus jännitys tiivistyy! Olisipa siksak nyt hyvä merkki!

Eilen illalla irtos kipujen perusteel jo munis, mut aamun lämmöt viel matalal. Eiköhän huomen nouse sitten. Lämpöjen ja ovistestin perusteella siitten dpo0 tänään, vaikka tuntemukset eilisen puolel😅 onkohan liian myöhästä viime hetken talletteluil jos nyt päivällä viel vetäsee😅🙈 tiistaina oli viimeks tallettelui, et sinänsä pitäs kyllä riittää.

Ja olikos täällä @Nurppu tietoo tosta ns. Tupla ejakulaatiosta, et se toinen näyte olis laadukkaampi? Ku mietin tota, kun toisis lähteis esim. Lukee et monesti päivässä talletteluista ei hyötyä ku siittiötuotanto ei pysy peräs, mut voiko siitä olla haittaa, et pitääkö pyytää miest olee masturboimatta ovisaikaan vai?🙈 en kyllä lähtis mielellää toiselta semnost kieltelee mut jos sille hyvä syy niin..

Liitteet

• Screenshot_20220825-090745_FF App.jpg
    Screenshot_20220825-090745_FF App.jpg
    325.7 KB · Katsottu: 119
@Juliet92 jänniä noi tuntemukset mitkä menee ristiin muiden juttujen kans! Mut toivotaan et huomen nousee lämmöt :) mul on joku muistikuva että jos mies tosi ahkerasti tulis tyyliin päivittäin, niin se sit tehostais sitä siittiötuotantoa? Mut nii, se ei kyl kuulosta kovin optimaaliselta jos mies eka masturboi ja siihe perään yritetään sit tehä samana päivänä vauvaa, siinä ajassa ei kyl varmaan tarpeeks monta uutta tyyppiä oo ehtiny sinne kehittyy! 🤔 Jos miehelläki on oikeesti toive lapsesta niin varmaan siitä vois ihan sillee hyvässä hengessä keskustella että jos sieltä huuhtoo ne kaverit eka pois niin ei ehdi välttämättä kehittyä tarpeeks reserviä tilalle sit. Että josko sitä vois sit tyhjennellä oviksen ympärillä maaliin vaan 😆 ja yks vaihtoehtohan on se muumimukitekniikka, et mies tulis kuppiin ja tuo sen sulle, ja sä ruiskulla pistät maaliin! :D mut niin, jos mies kokee sen määräilyks eikä sillä oo itellä kovaa tarvetta uuteen lapseen, sit se on tietty hankalampi keskustelu.

@Juliet92 jänniä noi tuntemukset mitkä menee ristiin muiden juttujen kans! Mut toivotaan et huomen nousee lämmöt :) mul on joku muistikuva että jos mies tosi ahkerasti tulis tyyliin päivittäin, niin se sit tehostais sitä siittiötuotantoa? Mut nii, se ei kyl kuulosta kovin optimaaliselta jos mies eka masturboi ja siihe perään yritetään sit tehä samana päivänä vauvaa, siinä ajassa ei kyl varmaan tarpeeks monta uutta tyyppiä oo ehtiny sinne kehittyy! 🤔 Jos miehelläki on oikeesti toive lapsesta niin varmaan siitä vois ihan sillee hyvässä hengessä keskustella että jos sieltä huuhtoo ne kaverit eka pois niin ei ehdi välttämättä kehittyä tarpeeks reserviä tilalle sit. Että josko sitä vois sit tyhjennellä oviksen ympärillä maaliin vaan 😆 ja yks vaihtoehtohan on se muumimukitekniikka, et mies tulis kuppiin ja tuo sen sulle, ja sä ruiskulla pistät maaliin! :D mut niin, jos mies kokee sen määräilyks eikä sillä oo itellä kovaa tarvetta uuteen lapseen, sit se on tietty hankalampi keskustelu.
Joo jännä kyllä ja kun viimekierrossa kans positesti päiväl ja illal sit jo kivut ja seuraavana päivänä lähti jo nousee lämmöt ni nyt sit ei viel🤔

Joo keskusteltiin miehen kanssa tosta ja ymmärs kyllä, hänellä myös kova halu saada toinen. Masturbointi osui aamupäivään ja tallettelut iltapäivään joten oli siinä nyt jokunen tunti onneks väliä🙈 tiistaita edelrävä tallettelu oli sit sunnuntaina. Jos tänää viel päikkyaikaa vetäsis varvit niinsanotusti, mahtaisko ehtiä vielä😅

Kroppa käyttäytyy nyt kyllä eri tavoin kuin viime kierrossa. Vähän nahkeesti lämmöt lähtee nousee. Ei vaikuta nyt omasta mielestä hyvältä.
Mun mielestä näyttää ihan hyvältä! Varmaan voi huomenna olla jo enemmänkin lämmönnousua. 😊 Ootko huomannut onko puolieroja kummalta puolen irtoaa miten lämmöt toimii?

Mun mielestä näyttää ihan hyvältä! Varmaan voi huomenna olla jo enemmänkin lämmönnousua. 😊 Ootko huomannut onko puolieroja kummalta puolen irtoaa miten lämmöt toimii?
Tää on vast nyt toinen aamulämpö ja ovistestikierto, et en osaa viel sanoa😅 voihan sekin tietty ol, kierro pituudes ehkä saattaa olla ja pms oireide voimakkuudessa riippuen kummalta puolelta. Jää nähtäväks.

@Jossu123 voi kunpa olis menkkakrampit hyvä merkki 😍🌈

@Juliet92 siinä voi kestää pari päivää et nousee kunnolla! Eiköhän huomenna oo noussu taas ylemmäs, munki mielestä näyttää hyvältä alulta 😊 Ja mullaki on kyllä vaihdellut vähä kierroittain että kuinka nopeesti lämmöt nousee oviksen jälkeen, en tiiä sit onko kyse puolieroista vai jostain normivaihteluista 😄

Kroppa käyttäytyy nyt kyllä eri tavoin kuin viime kierrossa. Vähän nahkeesti lämmöt lähtee nousee. Ei vaikuta nyt omasta mielestä hyvältä.
Hyvältä käyrältä tuo näyttää :thumbs-up: Mullakaan ei pomppaa oviksen jälkeen suoraan korkeimpiin lukemiin, vaan ensin tuollainen maltillisempi nousu ja seuraavana aamuna sitten taas siitä maltillisesti ylöspäin (tai välillä jopa vähän alas päin ja siitä seuraavana taas ylöspäin).

@Juliet92 mustakin näyttää ihan normaalilta alulta! :) Huomenna tietty paremmin tietää mut dpo1:ltä näyttää!

@Jossu123 voi kun on lupaavia oireita! :)

@Kultahippi miten on piikittelyt sujunu, ja onko tauti iskeny suhun? Onks miehel tullu kuumetta? Millon sul on eka ultra? Syyhyän halusta kuulla lisää hoitojen etenemisestä kun näytät siellä tietä :D

@Harmi89 oliko teille muuten vielä puhuttu siitä että meettekö pitkällä vai lyhyellä kaavalla?

Tääl ei viel mitää selviä ovismerkkejä. Vähän ihmetyttää! Erinäiset limat alko kyl jo neljä päivää sit. Varmaan niitä on ny sit pidempään ku oon syöny greippiä :P eilen ovistesti oli supervaalee vielki mutta himppasen tummempi ku toissapäivänä. Kalenterin mukaan pitäs periaatteessa oviksen olla huomen tai ylihuomen, mut ei se tässä muutenkaan oo kauheen tarkka ollu 🤔

Screenshot_20220826-093329.png

Tuun kesken työpäivän omanapailemaan pikaisesti kuulumiset🤣 Lämmöt on niinku näin, aamun testi (kökkö ei-herkkä one step) nega tai korkeintaan harmahtava viivanpaikka, ei oo mitään oireita, alakertakin ihan dry, ihan jäätävä vetutus ollut koko ajan mut varmaan johtuu noista heittelevistä lämmöistä. Olin vissiin eilisen lämmön kahtonu väärin koska kun käynnistin mittarin niin se oli jättäny muistiin 36,50 eikä 36,42 minkä olin sen kahtonu eilis aamulla. Mutta joo, just nyt meni sit tissit hiton kipeäksi ja aattelin heti tulla raportoimaan että ei oo vielä tullut selkoa missä mennään 🤣 en silti usko tärppiin koska alakerta on niin kuiva ja en oo koskaan kuullut että se ois positiivinen merkki alkuraskaudesta.

Screenshot_20220826_093548.jpg
IMG_20220825_052859.jpg

@Nurppu huominen kertoo juu😅 noh turha sitä on liikaa edelliseen kiertoo vertail, eihä sitä plussaakaa tullu😅 sulla antaa näköjään viel ovis odotuttaa, olispa pian ni pääsisit kans piinailee👌

@lepus timidus sulla vetää kyl jännäks! Hyvät dipit kyl on. Useimmiten juu monet sanoo et ollu kosteeta heti oviksen jälkee , mut sit kuulee myös et lisääntyny vasta oletettujen menkkojen aikaan vv.

@Juliet92 mustakin näyttää ihan normaalilta alulta! :) Huomenna tietty paremmin tietää mut dpo1:ltä näyttää!

@Jossu123 voi kun on lupaavia oireita! :)

@Kultahippi miten on piikittelyt sujunu, ja onko tauti iskeny suhun? Onks miehel tullu kuumetta? Millon sul on eka ultra? Syyhyän halusta kuulla lisää hoitojen etenemisestä kun näytät siellä tietä :D

@Harmi89 oliko teille muuten vielä puhuttu siitä että meettekö pitkällä vai lyhyellä kaavalla?

Tääl ei viel mitää selviä ovismerkkejä. Vähän ihmetyttää! Erinäiset limat alko kyl jo neljä päivää sit. Varmaan niitä on ny sit pidempään ku oon syöny greippiä :P eilen ovistesti oli supervaalee vielki mutta himppasen tummempi ku toissapäivänä. Kalenterin mukaan pitäs periaatteessa oviksen olla huomen tai ylihuomen, mut ei se tässä muutenkaan oo kauheen tarkka ollu 🤔

View attachment 115494
Haha 😂 mä oon edelleenki niin sekaisin tästä yhtäkkisestä ja stressaavasta hoitojen alusta että oon jääny sit vaan taustalle ihmettelemään, ei tunnu todelliselta vielä tää touhu 😂 enkä jotenkin nyt osaa mennä tonne ivf-puolelle kirjoittelemaan tästä ainakaan vielä niin roikun täällä teidän seurana 😁
Toinen piikki pistetty eilen ja hyvin menny, mies pistänyt mulle ekat ja se on ollu hyvä niin toistaiseksi 😊 mä oon pysyny terveenä (ja napsinu varmuuden vuoksi vähä extrasinkkiä ja yrttitippoja) ja mieski alkaa olla parempi, mut yskä sitä edelleen vaivaa. Sillä nousi lämpö maanantaina illalla 38 asteeseen mut sen jälkeen ei oo ollu enää! Oon kiikuttanu apteekista kaikki mahdolliset lääkkeet mitä mies vaan suostuu ottamaan 😂
Eka ultra on jo ens maanantaina! Ja punktion ajoituskäynti viikon päästä perjantaina 😱 punktio luultavasti viikolla 36, mutta toki selviää sit ultrissa tarkemmin mikä tilanne siellä oikeesti on. Nyt tuntuu et etenee hirmunopeesti kaikki ja sehän jännittää!! Toivoisin että kalenteri ei olis tuleville viikoille niin täysi kuin mitä on, mutta ei voi mitään ja pitää toivoa että olisin hyvässä kunnossa 😅
Luojan kiitos meillä on ens viikko sentään lomaa, se tulee nyt oikeeseen paikkaan 😅

Jännä että sulla nyt ovis odotuttaa itseään, toivottavasti pian aktivoituis niin pääsisit piinailemaan 😌

Haha 😂 mä oon edelleenki niin sekaisin tästä yhtäkkisestä ja stressaavasta hoitojen alusta että oon jääny sit vaan taustalle ihmettelemään, ei tunnu todelliselta vielä tää touhu 😂 enkä jotenkin nyt osaa mennä tonne ivf-puolelle kirjoittelemaan tästä ainakaan vielä niin roikun täällä teidän seurana 😁
Toinen piikki pistetty eilen ja hyvin menny, mies pistänyt mulle ekat ja se on ollu hyvä niin toistaiseksi 😊 mä oon pysyny terveenä (ja napsinu varmuuden vuoksi vähä extrasinkkiä ja yrttitippoja) ja mieski alkaa olla parempi, mut yskä sitä edelleen vaivaa. Sillä nousi lämpö maanantaina illalla 38 asteeseen mut sen jälkeen ei oo ollu enää! Oon kiikuttanu apteekista kaikki mahdolliset lääkkeet mitä mies vaan suostuu ottamaan 😂
Eka ultra on jo ens maanantaina! Ja punktion ajoituskäynti viikon päästä perjantaina 😱 punktio luultavasti viikolla 36, mutta toki selviää sit ultrissa tarkemmin mikä tilanne siellä oikeesti on. Nyt tuntuu et etenee hirmunopeesti kaikki ja sehän jännittää!! Toivoisin että kalenteri ei olis tuleville viikoille niin täysi kuin mitä on, mutta ei voi mitään ja pitää toivoa että olisin hyvässä kunnossa 😅
Luojan kiitos meillä on ens viikko sentään lomaa, se tulee nyt oikeeseen paikkaan 😅

Jännä että sulla nyt ovis odotuttaa itseään, toivottavasti pian aktivoituis niin pääsisit piinailemaan 😌
Joo varmasti jännittää!! Jee! Ihanaa että sit ku pääsee tositoimiin niin etenee vauhdilla! Toivotaan kovasti että heti tästä ekasta kierroksesta tulis huippusaldo! :)

Mä oon jotenkin vähän menny nyt sellaseen tilaan, että ei tässä oo mitään varmuutta että meille ikinä tulee lasta, ja jos tulee ni voi mennä vaik kuin monta vuotta vielä, eli ei kannata liikaa suunnitelma elämää sen varaan. Ollaan päivittämässä autoa, ja vaikka tähän asti mä oon ollu se joka on (jo vuosia) puhunu "järkevän" 7-paikkasen auton puolesta, ni nyt oonkin flipannu että ihan sama, otetaan mieluummin sellanen tosi kiva ja nätti 5-paikkanen 😆 mies taas on kipuillu mun 7-paikkasta vaatimusta kun ne on kaikki niin ankeita möhköjä, mutta nyt kun mäkin oon luopunu siitä ni se on alkanu enemmän puhuu et onko tää ny järkevää että täs kohtaa vaihetaan 😅

Mut kun, äh - jos hoidot on lokakuussa, niin mikään ei sano että vuoden lopussakaan tiedetään tuloksia. Ja koska ei oo alkion kromosomitestausta, niin plussakin voi mennä ihan hyvin kesken. Ja voi olla että menee vaik kui mont keräystä ennen ku onnistaa. Et ei kai tälläsiä päätöksiä ikuisesti voi venyttää kokoajan sillä kulmalla että ehkä ihan kohta tiedetään lisää - kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen.

Menipä vähän synkäks ny 😅

Joo varmasti jännittää!! Jee! Ihanaa että sit ku pääsee tositoimiin niin etenee vauhdilla! Toivotaan kovasti että heti tästä ekasta kierroksesta tulis huippusaldo! :)

Mä oon jotenkin vähän menny nyt sellaseen tilaan, että ei tässä oo mitään varmuutta että meille ikinä tulee lasta, ja jos tulee ni voi mennä vaik kuin monta vuotta vielä, eli ei kannata liikaa suunnitelma elämää sen varaan. Ollaan päivittämässä autoa, ja vaikka tähän asti mä oon ollu se joka on (jo vuosia) puhunu "järkevän" 7-paikkasen auton puolesta, ni nyt oonkin flipannu että ihan sama, otetaan mieluummin sellanen tosi kiva ja nätti 5-paikkanen 😆 mies taas on kipuillu mun 7-paikkasta vaatimusta kun ne on kaikki niin ankeita möhköjä, mutta nyt kun mäkin oon luopunu siitä ni se on alkanu enemmän puhuu et onko tää ny järkevää että täs kohtaa vaihetaan 😅

Mut kun, äh - jos hoidot on lokakuussa, niin mikään ei sano että vuoden lopussakaan tiedetään tuloksia. Ja koska ei oo alkion kromosomitestausta, niin plussakin voi mennä ihan hyvin kesken. Ja voi olla että menee vaik kui mont keräystä ennen ku onnistaa. Et ei kai tälläsiä päätöksiä ikuisesti voi venyttää kokoajan sillä kulmalla että ehkä ihan kohta tiedetään lisää - kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen.

Niiiin samoja ajatuksia 😅 se että suunnittelee elämää ajatellen tulevaa lapsiarkea (ilman minkäänlaista varmuutta siitä tuleeko niitä lapsia ikinä) käy hirveen raskaaksi pitemmän päälle 😞 oon nyt kans yrittänyt viime kuukaudet muuttaa vähän sitä ajattelutapaa että se on enemmän unelma, mutta ei välttämättä tapahdu oikeasti! Tai lähinnä se että siihen voi mennä helposti vielä useita vuosiakin lisää, eikä suunnittele asioita niin että jos ens kuussa oon paksuna (niinkuin on tehny reilu pari vuotta) 😅 en nyt ehkä osaa pukea ajatuksia sanoiksi ihan niinkuin haluaisin, mutta samat ajatukset on ❤️

Niiiin samoja ajatuksia 😅 se että suunnittelee elämää ajatellen tulevaa lapsiarkea (ilman minkäänlaista varmuutta siitä tuleeko niitä lapsia ikinä) käy hirveen raskaaksi pitemmän päälle 😞 oon nyt kans yrittänyt viime kuukaudet muuttaa vähän sitä ajattelutapaa että se on enemmän unelma, mutta ei välttämättä tapahdu oikeasti! Tai lähinnä se että siihen voi mennä helposti vielä useita vuosiakin lisää, eikä suunnittele asioita niin että jos ens kuussa oon paksuna (niinkuin on tehny reilu pari vuotta) 😅 en nyt ehkä osaa pukea ajatuksia sanoiksi ihan niinkuin haluaisin, mutta samat ajatukset on ❤️
Niinpä! Vitsi se on raskasta elää elämäänsä vuosia kuvitellen että kuukauden päästä on raskaana ja vuoden päästä on vauva. Sit sättiä itteään siitä että miks olin niin hölmö että kuvittelin. Koitan itelleni hakkaa päähän että se ei oo yhtään väärin eikä hölmöä että kuvittelee ja toivoo. Ei siit oo mitään hyötyä että syyttelee itteään. Mutta joo - pakko koittaa elää elämäänsä niin ettei pilaa nykysyyttä sillä että tulevaisuus on täysin pimeän peitossa!

Ja niinhän sitä pitäis elämää elääkkin, ettei liikaa ajattele sitten jos. Lapsihaaveenkaan kanssa. Helpommin sanottu kuin tehty.. mutta toivon ja uskon että teille tulee nyytti kunhan hoitoihin pääsette. 💕

Autonvaihtoon liittyen synkkää huumoria, mitä meilläkin kotona viljellään (älkööt kukaan loukkaantuko, kun jo hoidoissa ollaan, niin voi asialla vitsailla); Mennään ja ostetaan joku kaksipaikkainen Porsche tai BMW M4:nen, jos vaikka sitten alkaisi tärppään! :tears: :Sign Of The Horns:

Takaisin