BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo. Se olikin eka kierto ehkäisyn jälkeen, et varmaan tässä hakee sitä ~9vrk vielä. Oli kyllä aiemminkin 8-9 päivää.
Jos muistan oikein, se proge pitäis mitata n. Viikko oviksesta? Eli tarvis saada aika hyvin tähdättyä niin ettei se ole la/su koska jos ma olis kp 1,liekö järkeä testata sitä sit enää🤔 ei se maksa kuin reilu 20e puhdin kautta.
Suositellaan dpo 7, mutta jossain sanotaan että luteaalin puolessa välissä. Mä itse oon käynyt mittauttamassa dpo 5 just sen vuoksi että olis osunut sunnuntaille dpo 7 ja mun luteaali on 10 päiväinen luomuna.

Taas pohdin täältä sivusta että voiko olla kyse hormonaalisista valemenkoista? Toivottavasti ei ainakaan siitä kohdunulkoisesta. Mutta uskon, että jos maanantaina sulla on jatkanut hcg kasvuaan ja silti on vuotoja että pääsisit ultrattavaksi.
Joo, en maha mitään sille et munki pää käy läpi noita. Mutta tänää ei esim enää tunnu rinnat yhtään kipeiltä, eikä oo etova olo ollu, eli veikkaan että lämpö oli jotain muuta ny! Meillä oli keskiviikkona aika tehokas korona-altistus, ja miehelläkin oli viime yönä vähän koholla lämmöt Ourassa. Että liekö sit joku orastava piilokorona 🤔 tein siis tänään negatiivisen koronatestin kyllä!

Joo, näin ne yleiset ohjeet taitaa mennä. Ei yhtään ajatella yksilöllisiä eroja!

Ei mulla ollutkaan kp1, se olikin kerta hommia. Mut huomenna sit.
No mut sehän kuulostaa aika hyvältä, että pituus olis vähän kasvanu! :) Ootko testaillu?

Sorry pikainen kyssäri ennen nukkumaanmenoa ja aikaisempien viestien lukua, tulkitsisitteko tämän ovisplussaksi? Mietin vaan että merkkaanko tämän päivän o-plussaksi kalentereihin, yleensä jos tällänen tulee niin seuraava testi on sit iha kunno plussa selkeesti, mut ku tässä on 8h välissä seuraavaan testiin ni saattaa olla että seuraava testi on jo haalee et mitä merkkaan vai enkö merkkaa mitää 🤔

IMG_20220717_215452.jpg

Sit ainakin luteaali on palautunut mun normaaliin. En oo testannut. Päätin etten testejä osta ennenkuin luomukierrossa on päästy yli dpo 10 tai primokierrossa ei alkaiskaan menkat. Viimeksi tais olla niiden kans luteaali 17 päivää. Vasta sit hoitokierrossa aion taas testailla liian aikaisin..

Ja ymmärrän tuon et haluat testata! Meetkö taas heti aamusta verikokeisiin?
Joo, hirmu aikasin (7:40) pitää mennä ku lähilabrassa ei ollu myöhempiä aikoja :D normaalisti nukkusin paljon myöhempään.

@lepus timidus tulkitsen plussaks, jaaaa... No riippuen aamun testistä, mut varmaan pistäsin sit tänään plussan!

Sorry pikainen kyssäri ennen nukkumaanmenoa ja aikaisempien viestien lukua, tulkitsisitteko tämän ovisplussaksi? Mietin vaan että merkkaanko tämän päivän o-plussaksi kalentereihin, yleensä jos tällänen tulee niin seuraava testi on sit iha kunno plussa selkeesti, mut ku tässä on 8h välissä seuraavaan testiin ni saattaa olla että seuraava testi on jo haalee et mitä merkkaan vai enkö merkkaa mitää 🤔

View attachment 114538
Sanoisin kans plussaks! Ja jos aamulla haaleempi niin merkkaisin plussan tälle päivälle 😊

Jes, kiitos teille, merkkaan siis tälle päivälle plussan kun en osaa vielä sanoa että saanko taas pari kolme päivää kirkuvaa plussaa vai onko huippu yöllä. Nyt äkkiä tallettelemaan ja sit nukkuu et jaksaa herätä 5 ja heti ekana lukemaan teidän muiden keskustelut 😆

@NewMoon joo kieltämättä oli oudon alhaalla se luteaaliviiva siinä kuvassa. En oo itse käyttänyt tota FF, mut oon miettiny että millä perusteella se viiva tulee. Kun se omassakin sovelluksessa aina on. En oo kyllä tajunnut vertailla sen paikkaa aiemmin.

@lepus timidus saitkin jo vastaukset, mutta olen samoilla linjoilla että joko plussa tälle päivää tai viimeistään aamun testin perusteella plussa tälle tai huomiselle. Itse en liuskoihin oo oikein ikinä saanut kunnon plussaa.

Täällä jatkuu se oviksen metsästys. Ei oo ikinä menny kierrossa näin pitkään että saa odotella lämpötilan nousua. En edes käynyt ostamassa uusia testejä, kun ajattelin et lämpötila nousee heti seuraavana päivänä, mut edelleen vaan alhaiset aamulämmöt.
Tosin voihan tästä kierrosta tulla myös ovuloimaton. Ei oo sellasta tähän mennessä ollut, mutta kertahan se olisi ensimmäinenkin. Mitään ovistuntemuksia ei oo ollu eikä oikein mitään näkyviä limojakaan. Ennen kkm oli aika selkeät kaikki, mut sen jälkeen ollut ihan erilaista. Tallettelut on tehty oppikirjamaisesti tässä kierrossa ja näköjään vieläkin pitää jatkaa, että varmasti osuisi oviksen kohdalle 😅
Screenshot_20220717-193704__01__01.jpg

Testi oli ihan snadisti eilisiltaista haaleampi, lämmöt tipahti hieman sekä kn muuttui pehmeäksi ja aukinaiseksi aikaisemmin ollen korkeella ja semipehmeä sekä kiinni, eli eiköhän yöllä ollut huippu ja tänään dpo0. :Face With Stuck Out Tongue:

Mulle jäi ainakin sellanen haisu että se dpo 7 on just sen takia koska oletetaan että tottakai joka naisen kierto on 28 pv ja luteaali 14... 😅

Mulla kierto ja luteaali on parhaimmillaan tuo oppikirjamainen 28 päivää ja 14 päivää luteaali, mutta heittoja tulee molempiin suuntiin. Kun kävin siinä myoomakontrollissa niin kysyttäessä sanoin että kierron pituus 29 päivää keskiarvona, niin heti ihmetteli se lääkäri että eikö 28. Samoiten kun kävin varhaisultrassa ja ekassa neuvolassa ja sanoin saman vastauksen, silti lääkäri ja th laski 28 päivän mukaan la:n silti :Smirking Face: en tiedä miksi ne tuijottaa niin tiukkaan tuota 28 päivää kierron pituudeksi, kun tuskin lääkärilläkään aina joka kerta se on saman pituinen.

@Nurpun tilanne on kyllä tosi hämmentävä, tänäänkö sulla selviää jotain tietoa tilanteesta taas? Kävi mielessä mullakin, että entä jos olikin alkava kaksosraskaus ja toinen tulee pois, tai valemenkat? Luulisi noiden lämpöjen romahtavan kunnolla jos olisi kunnon menkat..? Mun systerillähän oli ihan kunnon vuodot ekassa raskaudessa pari kuukautta ja sitten loputtua teki posin r-testin, ja selvisi myöhemmin, että raskaus olikin pidemmällä eikä ne vuodot olleetkaan menkat, vaan luultavasti juuri kaksoisraskaus jossa toinen meni kesken!

Verikokeessa käyty!

Tosiaan mitään raskausoireita ei enää oo ja testit oli jo eilen haaleemmat. Mut lämmöt pysyny vielä ylhäällä. Kävin nappaa FF:stä pois menkkamerkinnän kun sit hahmottaa paremmin kokonaisuuden:

Screenshot_20220718-075409.png

Miten teillä on varhasessa keskenmenossa käyttäytyny lämmöt? Muistelen että varsinkin myöhäsemmissä keskenmenoissa pysyis korkeella tovin vuodon jälkeenkin, mutta aattelin että varhasessa palautuis nopeesti. Vielä mietin että liekö sit vaan tosiaan joku piilokorona. Tänäänkin oli kyllä negatiivinen (korona)testi.

Ainiin! Mullahan oli viime syksynä aika vastaava tilanne lämmöissä! Menkat alko kolme päivää myöhässä, lämmöt pysy kuitenkin korkeella vielä kuus päivää sen jälkeen, ja seuraava ovulaatio tuli normaalisti jos laski lämpöjen laskusta vasta!

Alkaa epäilyttää, ettei mulla nyt olis joku häikkä kuitenkin ton kiinnittymisen kanssa. Mulla on siis tosiaan ollu keuhkoveritulppa 10v sit, eli todistetusti sen kans alttiutta. Mut viimeks lapsettomuuspolilla vaan sivuuttivat koko jutun. Taidan nostaa tota taas esille keskiviikkona.

Ainiin! Mullahan oli viime syksynä aika vastaava tilanne lämmöissä! Menkat alko kolme päivää myöhässä, lämmöt pysy kuitenkin korkeella vielä kuus päivää sen jälkeen, ja seuraava ovulaatio tuli normaalisti jos laski lämpöjen laskusta vasta!

Alkaa epäilyttää, ettei mulla nyt olis joku häikkä kuitenkin ton kiinnittymisen kanssa. Mulla on siis tosiaan ollu keuhkoveritulppa 10v sit, eli todistetusti sen kans alttiutta. Mut viimeks lapsettomuuspolilla vaan sivuuttivat koko jutun. Taidan nostaa tota taas esille keskiviikkona.
Kävin katsomassa niin mulla näimmä vaihtelevasti. Se eka varhainen km jossa menkat oli viikon myöhässä laski lämmöt 2 pv vuodon alkamisen jälkeen. Toisessa kemiallisessa samana päivänä kun vuoto alkoi ja nyt km tasan vasta sitten kun kaikki raskausmateriaali oli poistunut. 🤔

Takaisin