BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@NewMoon mäki olin tosi yllättyny cb:stä! Jostain syystä odotin että tulis selkee plussa siihen! Ja kiitos. Ei ainakaan nyt oo yhtään huono mieli. Verikoetodistus että tärppi kävi, mutta tuo numero on mulle selvä että ei se jatku. Eli mä oon itseasiassa just nyt aika hyvillä mielin :) toki en viel jutellu hoitajan/lääkärin kans, voihan se viel pahottaa mun mielen jotenki 🤔

Tarkennus vielä: jos jostain ihmeen syystä jatkuis tämä, niin olisin älyttömän huolestunu että joku on vialla, ja olisin samantien maksamassa kaikki maailman testit että selviteltäs kromosomeja yms 😬 eli en sitä toivo. Mutta en oo nyt siitä huolissani ku ne lämmötkin tuli jo alas!

@Jossu123 veikkaan kans että haluuvat viel kontrollin just kun on yli 25. Eihän ne sitä tiedä jos tosiasiassa olis ollu myöhänen ovis. Vaikka sanosin että lämmöistä nään. :P
Toivottavasti lääkäri ei sano mitään huonoa ja sun fiilis säilyisi ihan hyvänä ❤️ sä oot kyllä niin älyttömän vahva ja fiksu tyyppi! 😍

Okei! Pitää kattoo jaksaako jossai vaihees laittaa valitusta :D

Hoitaja soitti ja välitti lääkärin terveiset. Oli kyllä oikeen äärimmäisen neutraali kaikessa kielenkäytössään! Mä ite olin että "joo, luin jo että toi arvo on ihan liian alhanen, että ei se jatku" ni hoitaja sano että noh, me on täällä nähty niin kaikenlaista, että ei oteta siihen kantaa. Että katotaan sit maanantaina vielä se arvo ja mietitään sen pohjalta sit se hoitojensuunnittelu. Olin jopa yllättyny, ku muistan kuulleeni et muille on tollaset asiat esitetty joskus varsin tökerösti :P mutta voi olla että toi lapsettomuuspoli on vähän eri asia, ja siellä hahmotetaan, että tää on vastaanottajille todella kipeä aihe. Tai voihan olla että tää hoitaja sattu olee tahdikkaampi.

@NewMoon mielenkiintonen testi sulla!

Mä lähen koht sinne verikokeeseen, ohje oli et 8-9 välillä että tulokset ehtii tulla.

Tänään lämmöt putos vähän enemmän:
View attachment 114461

Ja näissä aamun testeissä ei valitettavasti enää näy melkeen mitään:
View attachment 114462

Eli kyl se ny vaan on ny jäämässä kyydistä 😞 menin eilen kysyy miehelt niist mun vertailukuvista ja sen kommentti oli että "onhan nää ihan selvästi tummunu". Harmittaa nyt että näytin, koska nyt sillä on varmaan taas toiveet noussu :sad001

Noilla viivoilla ei varmaan oo ees yli 20 enää se hCG. Olis kyl ollu jännä tietää paljon se oli sillon tummimmillaan!
Mun mielestä oli tosi kyseessä ja sen verran kiinnittyikin, että testit vahvistui hyvin. Mulla kemialliset on ollut toooosi hailuroita eikä lähtent ollenkaan tuolle tummumisen tielle kuin maksimissaan ihan aavistuksen, sulla oli ihan selkeetä vahvistumista. Harmi lopputulos vielä tätäkin kautta, mutta silti positiivisin mielin teidän puolesta tulevasta, eihän tuosta oo kuin suunta ylöspäin :folded:

Omanapailen - mulla on ihanan normaalit lämmöt jo alkukierrosta lähtien! Kkm:n jälkeen normaalilämpöjen ylärajalla oltu koko ajan, mutta nyt on eka kierto kun oikeasti alusta saakka mennään täysin normaalilla tasolla! Tänään Kp11 ja alkoi limailu joten yk4 startatkoon :Sign Of The Horns:

Liitteet

• jul052022.jpg
    jul052022.jpg
    40.8 KB · Katsottu: 131
Omanapailen - mulla on ihanan normaalit lämmöt jo alkukierrosta lähtien! Kkm:n jälkeen normaalilämpöjen ylärajalla oltu koko ajan, mutta nyt on eka kierto kun oikeasti alusta saakka mennään täysin normaalilla tasolla! Tänään Kp11 ja alkoi limailu joten yk4 startatkoon :Sign Of The Horns:
Itelläkin lämmöt keskenmenon jälkeen ollu jotenkin korkeemmalla alkukierrosta. Tuntuu et viel menkkojenki aikana loppukierron lämmöt. Tiiä pitäskö siirtyä iteki tähän aamulämpöjen mittaamiseen eikä epämäärösesti iltapäivällä millo mihinkin aikaan😁 on niissä toki päivälläkin eroa.

Itelläkin lämmöt keskenmenon jälkeen ollu jotenkin korkeemmalla alkukierrosta. Tuntuu et viel menkkojenki aikana loppukierron lämmöt. Tiiä pitäskö siirtyä iteki tähän aamulämpöjen mittaamiseen eikä epämäärösesti iltapäivällä millo mihinkin aikaan😁 on niissä toki päivälläkin eroa.
Suosittelen! :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

En ees tajunnut aikaisemmin lämmöissä mitään ihmeellistä, kunnes nyt tässä kierrossa oon ihmetellyt mites mä melkein pakkasella kuljeskelen ja aloin katsomaan chartteja, ja tajusin et ainiin, mun normi lämpöhän olikin ennen keskenmenoa 36 tienoilla vaan. Ja ennen keskenmenoa ovuloin aina plussasta tosi nopeasti, 12-16h:ssa, mutta keskenmenon jälkeen mennyt parikin päivää mikä on tuottanut vähän hankaluuksia tallettelun ajoituksessakin.

Tässä mun viimeisimmät lämmöt yhdessä läjässä niin, että ylin on tammikuun plussakierto jossa alkukierron lämmöt sitä tavallista settiä ja alin on edellinen kuu. Nyt tässä uusimmassa kierrossa tosiaan on lämmöt vasta tavallisen alhaiset. Saa nähdä tuleeko oviskin nyt normaalisti 16h sisään plussasta :Eyes:

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg

Suosittelen! :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

En ees tajunnut aikaisemmin lämmöissä mitään ihmeellistä, kunnes nyt tässä kierrossa oon ihmetellyt mites mä melkein pakkasella kuljeskelen ja aloin katsomaan chartteja, ja tajusin et ainiin, mun normi lämpöhän olikin ennen keskenmenoa 36 tienoilla vaan. Ja ennen keskenmenoa ovuloin aina plussasta tosi nopeasti, 12-16h:ssa, mutta keskenmenon jälkeen mennyt parikin päivää mikä on tuottanut vähän hankaluuksia tallettelun ajoituksessakin.

Tässä mun viimeisimmät lämmöt yhdessä läjässä niin, että ylin on tammikuun plussakierto jossa alkukierron lämmöt sitä tavallista settiä ja alin on edellinen kuu. Nyt tässä uusimmassa kierrossa tosiaan on lämmöt vasta tavallisen alhaiset. Saa nähdä tuleeko oviskin nyt normaalisti 16h sisään plussasta :Eyes:

View attachment 114485
View attachment 114484
View attachment 114483
View attachment 114482
Ilmeisesti raskaus, keskenmennytkin voi sekottaa pidennäks aikaa. Sulla näkyy kyllä tossa tammikuun lämmöissä dpo7 selvä kiinnittymisdippi! Millon testasit plussan? Ite testasin 26.1, mut sit 13.2 alko vuotaa 6+4 pois. Itteä vähän nyt jänskättää ku eilen oli itel oletettavasti dpo7 ja päivälämmöt tipahti 0,4. Oliks tää FF ilmanen sovellus?

Ilmeisesti raskaus, keskenmennytkin voi sekottaa pidennäks aikaa. Sulla näkyy kyllä tossa tammikuun lämmöissä dpo7 selvä kiinnittymisdippi! Millon testasit plussan? Ite testasin 26.1, mut sit 13.2 alko vuotaa 6+4 pois. Itteä vähän nyt jänskättää ku eilen oli itel oletettavasti dpo7 ja päivälämmöt tipahti 0,4. Oliks tää FF ilmanen sovellus?
Joo näkyihän se ja en oikein uskonut sitä aluks että ois semmonen 😆 tais olla että dpo9 näkyi vasta ekat todella hailurat halpiksissa ja dpo11 oli cb sit aika selkeä plussa kun muut yhä tosi haaleeta. Leffaviivoja en testaillutkaan, koska digiin lopetin olikohan dpo12.

FF on ilmainen, mut vippiversio on parempi koska näyttää niin paljon kivaa erilaista dataa, mut pärjää tällä ilmaisellakin hyvin 👍

Suosittelen mittailua kyllä ja mä mittailin edellisessä yrityksessä flohun joitakin kiertoja, mut ne oli sellasta siksakkia ettei selkeeltä loppu kierron korkeampia lämpöjä oikein nähnyt. Syy oli varmaan siinä että vaikka mittasin heti herättyäni, kello saattoi olla 5-11 välillä. Nyt mulla on samaan aikaan muistutus, toki siitä vähän poikkeaa.
Toinen syy tais olla se, että oli vaan. Yhden desimaalin mittari.

Mulla alkoi tänään sellainen paineen tunne vannemaisesti koko lantion alueella, pms oireet vahvistuneet, vv eggismäistä (aina ennen menkkoja on ollut). Hitto vie jos luteaali on sen 7 vrk ja huomenna alkaa, toki aika sama onko se 7 vai 9. 🙄

Hmm olet varmaan asiasta jo puhunut useaankiin otteeseen, mutta kun muisti on lyhyt, oliko sulla joku syy tuohon lyhyeen luteaaliin?

Joo näkyihän se ja en oikein uskonut sitä aluks että ois semmonen 😆 tais olla että dpo9 näkyi vasta ekat todella hailurat halpiksissa ja dpo11 oli cb sit aika selkeä plussa kun muut yhä tosi haaleeta. Leffaviivoja en testaillutkaan, koska digiin lopetin olikohan dpo12.

FF on ilmainen, mut vippiversio on parempi koska näyttää niin paljon kivaa erilaista dataa, mut pärjää tällä ilmaisellakin hyvin 👍
Ahaa eli kaks päivää dipin jälkeen. Eli uskosin, et huomenna vois jotain näkyä itelki JOS nää olot johtuu siitä itsestään eikä oo pirun pms. Lueskelin just esikoisen aikasia ihan varhasten päivien oloja ja oireita ja hyvin samalta kuulostaa kuin nyt. Erona et vatsa toimii nyt reippaammin🤣 kyllä tullaan taas huomenna kovaa alas. Täytyneepä ens kiertoon toi ff. Esikoista tehdessä kirjailin jossain kierroissa aamulämpöjä ylös, mut en muistaakseni just tärppikierros🤔

@NewMoon äh, olin jo ehtiny kirjottelee tähän et ihana että ei viel vuotanu 😔 voi harmi.

Me oltiin viime yönä telttailemassa. Mulla oli liian huono makuupussi ja palelin koko yön ja nukuin sen kunniaks huonosti. Lämmöt oli tosi alhaset, nyt on vaikee sanoo olisko ollu ilman telttapaleluakin.
Screenshot_20220716-101733.png

No sen telttailun kunniaks en saanu ny aamun ekasta tehtyy testei, aamun tokasta sit. Se oliki aika tumma pissa. Ja siis - nää testit 😱 lämpöjen pohjalta odotin että olis kokonaan hiipunu melkeen olemattomiin, en tätä. Nää on tummentunu aika selkeesti mun silmään.

Pc:
PXL_20220716_072011927.jpg

Sofi:
PXL_20220716_072059885.jpg

Vikan RFSU:nkin tein sen kunniaks ja tässäkin tällä kertaa näkyy ihan vähän jotain:
PXL_20220716_072750606.jpg

Hitto mikä vuoristorata. Ehkä se on kohdun ulkonen?

Ei sitä ole tutkittu. Itse olen nyt kahlannut netin läpi ja epäilen mm. Liian vähäistä progesteronia (tästä kertois myös runsaat, kivuliaat kuukautiset pms). Voisin omaksi ilokseni sen käydä mittaamassa.
Voihan mulla olla vaikka surkeat munasolut. Toisaalta taas, ei kai mulla kaikki ole, kun on aina ollut lyhyt luteaali. Tai siitä asti kun viimeksi aloitettiin yritys (2010).
Mene ja tiedä sitten mikä se syy on loppupeleissä.
Ei alhainen progetaso tarkoita että olisi surkeat munasolut. ❤ mä oon ainakin tullut siihen lopputulokseen, että mulla vaikuttaa hienoinen ylipaino siihen että estrogeeni dominoi.

@NewMoon äh, olin jo ehtiny kirjottelee tähän et ihana että ei viel vuotanu 😔 voi harmi.

Me oltiin viime yönä telttailemassa. Mulla oli liian huono makuupussi ja palelin koko yön ja nukuin sen kunniaks huonosti. Lämmöt oli tosi alhaset, nyt on vaikee sanoo olisko ollu ilman telttapaleluakin.
View attachment 114499

No sen telttailun kunniaks en saanu ny aamun ekasta tehtyy testei, aamun tokasta sit. Se oliki aika tumma pissa. Ja siis - nää testit 😱 lämpöjen pohjalta odotin että olis kokonaan hiipunu melkeen olemattomiin, en tätä. Nää on tummentunu aika selkeesti mun silmään.

Pc:
View attachment 114500

Sofi:
View attachment 114501

Vikan RFSU:nkin tein sen kunniaks ja tässäkin tällä kertaa näkyy ihan vähän jotain:
View attachment 114502

Tai sitten se olis vaan ihan normaali raskaus!!

Mua jotenkin niiiin harmittaa ja surettaa aina kaikkien haamujen hiipumiset ja keskenmenot. Sitä aina toivoisi kaikille vaan pysyviä plussia ja vauvoja syliin asti.

View attachment 114499

Pc:
View attachment 114500

Sofi:
View attachment 114501

View attachment 114502

Tämä on nyt ihan valtava jännitys, mulla hyppäsi sydän kurkkuun ja perhoset alkoi lentää vatsassa ja silmissäkin vähän kyyneliä. Miten mä voin myötäelää toisten tilanteita täällä taustalla näin paljon 😅 Toivotaan parasta kuitenkin nyt! Ja sitten meidän perhe lähtee mansikan poimintaan, mukavaa päivää kaikille jännäilijöille täällä🥰

Takaisin