BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Kultahippi joo, nyt alkaa vika kokonainen kierto ennen hoitoja! Tai hoitojensuunnittelukäynti on sit tätä seuraavan kierron alkupuolella. Eli riippuen klinikan aikatauluista, on teoriassa mahollista että siitä kierrosta alkaa jo hoidot. Voi vitsi sul on kyl niin lupaavan näköstä, olis niin ihanaa että teillä olis tärpänny just vikasta kierrosta! Kovasti pidän sormet ja varpaat ristissä teidän puolesta! :) Ja ihana kuulla että kerroit kaverille, se kyllä tekee niin hyvää kun pääsee purkamaan asiaa jollekulle joka osaa kuunnella! ❤️

Ehkä en osaa mitata näitä oikein. Ovulaatio on testillä varmistettu, mutta aamulämmöt eivät sen jälkeen nousseet. Koko kierron ihan randomisti 36.4-36.7 välillä, ei mitään logiikkaa. Herään kyllä tällä hetkellä tosi myöhään, enkä aina samaan aikaan.

Ehkä en osaa mitata näitä oikein. Ovulaatio on testillä varmistettu, mutta aamulämmöt eivät sen jälkeen nousseet. Koko kierron ihan randomisti 36.4-36.7 välillä, ei mitään logiikkaa. Herään kyllä tällä hetkellä tosi myöhään, enkä aina samaan aikaan.
Hmm! Millä mittaat, mistä, ja millon? Ite ku oon vaan Ouralla menny ni en oo niin hyvin perillä, mut kai se on aika tarkkaa, että mittaa samasta kohdasta, ja mielellään niin pian heräämisen jälkeen ku mahollista. Mut ei kai muuten pitäs vaikuttaa esim että herää myöhään. Kuvittelen, että jotain osviittaa saa aina, jos mittaa heti herättyään, vaikka oliskin aika eri aikaan välillä... Ootko syötelly arvoja mihkään sovellukseen tai taulukkoon, että näkis visuaalisesti käyrää? Se helpottaa :)

Hmm! Millä mittaat, mistä, ja millon? Ite ku oon vaan Ouralla menny ni en oo niin hyvin perillä, mut kai se on aika tarkkaa, että mittaa samasta kohdasta, ja mielellään niin pian heräämisen jälkeen ku mahollista. Mut ei kai muuten pitäs vaikuttaa esim että herää myöhään. Kuvittelen, että jotain osviittaa saa aina, jos mittaa heti herättyään, vaikka oliskin aika eri aikaan välillä... Ootko syötelly arvoja mihkään sovellukseen tai taulukkoon, että näkis visuaalisesti käyrää? Se helpottaa :)
Kiitos kommenteista! Kainalosta mittaan elektronisella kuumemittarilla ja jo ennen kuin saan silmät auki :Grinning Face: Flo:hun merkkaan, ja siihen toiseenkin. On vasta eka kierto, niin ehkä on vielä opeteltavaa. Tuli toki huoli, että oliko ovisplussa varmasti plussa... Mielestäni tikussa oli kyllä, mutta ei ollut mainittavia kipuja, eikä todellakaan näy lämmöissä.

Screenshot_20220619-012821_Flo.jpg

Ja käyrä. Monen päivän tauko johtuu siitä, että tiputin mittarin kylppärin lattialle. Keräsin elohopeaa aamupäivän, sen sijaan, että olisin ehtinyt junaan ajoissa. Ja tämä söi motivaatiota, joten kesti ostaa se digimittari 😀

Ja alimman tulkitsin plussaksi. Kontrolliviiva vaaleampi, koska tikku oli käärittynä paperiin toisin kuin nuo aiemmat.
20220614_133346.jpg

Sillä ei oo väliä käsittääkseni monelta herää, mutta kunhan mittaisi about samaan aikaan. Mulla lämpö alempi mitä normaalia aikaisemmin herää ja ylempi mitä normaalia myöhemmin. Ja sit heittelee jos nukkuu huonosti tai liian hyvin 😄 Kainalosta ei oo myöskään niin tarkka ja on erityisen häiriöaltis tietääkseni. Ja ovistestit ei kerro tapahtuiko ovis, kertoo vain tulevasta, mutta vasta aamulämmöt paljastaa tapahtuiko se vai ei. Mullakin ollut ylläreitä pari kertaa, että ovis onkin ollut vähän oletettua myöhemmin, vaikka ovistestit viittaisi et juu ois nyt heti tulossa ja yleensä ovuloinkin nopeasti, mutta ei kroppa aina kellontarkasti pelitä.

Ompa muuten jännä että kertalaakista lävähtää noin tummaksi testi, kun yleensähän se tummenee astettain 😄 testaatko miten usein/mihin aikoihin yleensä? Jos vertaa muiden testien kontrolliviivan vahvuuteen alimpaa testiä, niin mun kököllä puhelimella jää tulkinnan varaa onko vielä plussa. Itse jatkaisin testailua 2-3x päivässä kunnes ois tosi haalee tai haalenee kaikki selkeästi.

Muokattu viimeksi:
Mulla taitaa jäädä oviksen todellinen ajankohta hämärän peittoon, koska niin paljon uneen ja lämpöön vaikuttavia asioita koko ajan, että herran haltuun taas tää kierto 😆 No sentään ovisplussa tänään tulossa iltaan mennessä.

Screenshot_20220619_040243.jpg
IMG_20220619_044615.jpg

Muokattu viimeksi:
Oliko sulla @lepus timidus km jälkeen normi ovisoireita jo ennen kuin testi näyttää ovista? Mulla pitäis normaalin kierron mukaan nyt olla ja limat ja himot alkaakin puhumaan siihen suuntaan mutta ovulaatiotesti ei kyllä hiiskahda sinne päinkään.

Oliko sulla @lepus timidus km jälkeen normi ovisoireita jo ennen kuin testi näyttää ovista? Mulla pitäis normaalin kierron mukaan nyt olla ja limat ja himot alkaakin puhumaan siihen suuntaan mutta ovulaatiotesti ei kyllä hiiskahda sinne päinkään.
Siis joo mulla lähti tummentumaan normaaliin aikaan testit plus miinus kp14 ja alkoi tulla himoja ja limoja. Olin jo melkein varma niistä että tulee ovis tyystin normaaliin aikaan ja aattelin että olipa "helppo" tyhjennyskierto, mutta sit ovis oli lopulta vasta kp23, mikä sekin tosin oli normaaliin aikaan jos laskee päivät siitä kun lämmöt palautui normitasolle. Sit tais olla että kun oli menossa kp29 jolloin olisi normisti menkat alkaneet, niin silloin oli ihan kunnon menkkakramppeja, mutta menkat alkoi vasta muistaakseni kp37 joka oli taas ihan normaali aika jos laskee siitä kun lämmöt meni normitasolle.

Siis joo mulla lähti tummentumaan normaaliin aikaan testit plus miinus kp14 ja alkoi tulla himoja ja limoja. Olin jo melkein varma niistä että tulee ovis tyystin normaaliin aikaan ja aattelin että olipa "helppo" tyhjennyskierto, mutta sit ovis oli lopulta vasta kp23, mikä sekin tosin oli normaaliin aikaan jos laskee päivät siitä kun lämmöt palautui normitasolle. Sit tais olla että kun oli menossa kp29 jolloin olisi normisti menkat alkaneet, niin silloin oli ihan kunnon menkkakramppeja, mutta menkat alkoi vasta muistaakseni kp37 joka oli taas ihan normaali aika jos laskee siitä kun lämmöt meni normitasolle.
No muistelinkin että sulla oli vähän odottelua ja tuollasta juupas eipäs sen oviksen kanssa... 🤔 Jännä nähdä mitä täs tapahtuu. Tallettelun voi toki aloittaa kun vuotokin on nyt tyystin loppunut mutta mulle määrättiin cyclogest luteaalintueksi niin pitäis kuitenki varmentua oviksesta senkin takia. 🤭

@Pian 41 v. Täällä tulikin jo paljon hyviä vinkkejä 😊 mäkin suosittelisin mittaamaan suusta ja ainakin pyrkimään siihen että olisi suunnilleen samoihin aikoihin, mutta ei tunnin parin erot ainakaan mulla oo vaikuttanut.
Mullakin oli ensin vähä vaikeuksia mittailuissa, mutta sit kun ostin uuden mittarin (kahden desimaalin) ja aloin mittaamaan suusta aina samalta puolelta kielen alta niin alkoi löytymään säännöllisyyttä 😊

Just kun ajattelin taas hyppää mukaan tähän mun lemppari aihepiiriin useamman kierron tauon jälkeen, niin kuulkaas tätä! Kesä tuli Suomeen! Oon kaksi kesää mittaillut jo onnistuneesti, kunnes nyt nukun ilmastointilaitteen vieressä ja saan semmosia jääkausilukemia pitkin kiertoa, että tästä ei kyllä tule lasta eikä paskaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mitähän sitä tekis, hikoilis (siis mies oikeesti nukkui kylpytakissa ennenkö asennettiin toi ilmastointi) vai luovuttais taas yhden kuukauden osalta mittailusta :Eyes:

Me ollaan nukuttu ikkuna auki. :Grinning Face: En kestä, sekö siihen vaikuttaa, että nyt luteaalivaiheessa on lämmöt alemmat kuin normaalisti? Alan mitata suusta. Itse tunnistan yleensä plussan jälkeen vuorokauden sisällä kivusta, mutta tässä kuussa en ole aivan varma. Viime kuussa ei ollut kipuja eikä plussaakaan. Muuten yleensä aina on.

Takaisin