BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lämmöt vaivaa mun päätä tällä hetkellä ihan toden teolla. Ärsyttää kun ei voi olla sellanen "tavallinen" kierto, vaan tulee koko ajan kaikkee ylimäärästä! Seuraa tässä sitten lämpöjä kun et tiedä mikä johtuu mistäkin :Pouting Cat Face:

Tänä aamuna tuli kunnon dippi, joka voi kyllä selittyä ihan vaan tavallisuudesta poikkeavan aikaisen aamun (klo5) mittauksesta. (Piti lähteä nostelemaan äitien päivän liput salkoihin.)

Ja pari päivää aiemmat korkeat lämmöt johtunee oviksen lisäks myös koronasta.

Toisaalta pohdin jo eilen, että voikohan sitä ovuloida kaks kertaa kierron aikana, kun oli niin voimakkaat ovistuntemukset, mutta tällä kertaa oikealla puolen :Sleuth Or Spy:
Se voisi myös selittää tämän aamun kovaa notkahdusta.. Harmittelin, kun ei tullu tikutettua ovista eilen, vaikka oireet oli sen suuntaiset.

Vaan väliäkö tuolla, jännitystä vaan lisää piinapäiviin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Dpo4 nyt.

Liitteet

• Screenshot_20220508-102415_Flo.jpg
    Screenshot_20220508-102415_Flo.jpg
    253.9 KB · Katsottu: 123
Lämmöt vaivaa mun päätä tällä hetkellä ihan toden teolla. Ärsyttää kun ei voi olla sellanen "tavallinen" kierto, vaan tulee koko ajan kaikkee ylimäärästä! Seuraa tässä sitten lämpöjä kun et tiedä mikä johtuu mistäkin :Pouting Cat Face:

Tänä aamuna tuli kunnon dippi, joka voi kyllä selittyä ihan vaan tavallisuudesta poikkeavan aikaisen aamun (klo5) mittauksesta. (Piti lähteä nostelemaan äitien päivän liput salkoihin.)

Ja pari päivää aiemmat korkeat lämmöt johtunee oviksen lisäks myös koronasta.

Toisaalta pohdin jo eilen, että voikohan sitä ovuloida kaks kertaa kierron aikana, kun oli niin voimakkaat ovistuntemukset, mutta tällä kertaa oikealla puolen :Sleuth Or Spy:
Se voisi myös selittää tämän aamun kovaa notkahdusta.. Harmittelin, kun ei tullu tikutettua ovista eilen, vaikka oireet oli sen suuntaiset.

Vaan väliäkö tuolla, jännitystä vaan lisää piinapäiviin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Dpo4 nyt.
Voi hitsi! Varmaan on liittyny koronaan noi tosi korkeet lämmöt, muistan et mulla joskus kipeenä oli yölämmöt vähän koholla vaikka ikinä en saanu kuumetta mittariin. Sulla kuitenkin pysyy noi lämmöt selvästi aiempien yläpuolella et ei ainakaan tarvi miettiä onko ovuloinu vai ei :) mä en yhtään tiiä voiko toinen ovulaatio iskeä luteaalin aikana! :D

Ymmärtääkseni kun ovuloi ja keltarauhanen muodostuu ei enää ole mahdollista että kasvaisi / irtoaisi uusi, kun lh:n ei pitäisi enää nousta niin paljon.
Toki ainahan on poikkeuksia!

Lämmöt nousussa! Ehkä huomenna aamulla vielä enemmän vai mitenkä paljon sen "pitäisi" nousta?
View attachment 112748

Mites muiden käyrät?

Jeij, nyt jännittää miten sulla nousee seuraavat päivät! Mulla ainaki nousut on alkanu aika usein noin, eli ei oo heti ekana päivänä pompannu ylös korkeimpiin lukemiin vaan ensin samalle tasolle kun yksittäiset korkeimmat alkukierrossa :)

Harmilla siellä nyt kans tosi jännät paikat!!

Screenshot_20220509-074909.jpg

Mulla tekee taas tämmöstä kamelinselkäkuviota ja ovulaatiota odottelen edelleen :D

Mulla on ollut lämmöt nyt melko alhaalla, mutta tänään dpo 12 tuli yllättäen kaksi viivaa testiin, eilen oli vain sellainen ihan haalea haamu. Saa nähdä miten käy, toivottavasti alhaiset lämmöt ei lupaa huonoa :Grimacing Face: Mulla on siis takana viisi keskenmenoa, mutta en ole aiemmin plussakierroissa mitannut lämpöjä, niin en tiedä miten ne on mennyt.

Liitteet

• 0F368282-3EF8-490A-998F-0C2A3DF49D74.jpeg
    0F368282-3EF8-490A-998F-0C2A3DF49D74.jpeg
    94.3 KB · Katsottu: 151
Mulla on ollut lämmöt nyt melko alhaalla, mutta tänään dpo 12 tuli yllättäen kaksi viivaa testiin, eilen oli vain sellainen ihan haalea haamu. Saa nähdä miten käy, toivottavasti alhaiset lämmöt ei lupaa huonoa :Grimacing Face: Mulla on siis takana viisi keskenmenoa, mutta en ole aiemmin plussakierroissa mitannut lämpöjä, niin en tiedä miten ne on mennyt.
Mua huolettaa sama, mutta tässä sitä ollaan ja plussa vahvistuu. :red-heart: Ilmeisesti lämmöstä ei voi päätellä juuri mitään keltarauhasen toiminnasta tai toimimattomuudesta. 0,2 asteen nousu riittää kertomaan että ovulaatio tapahtuu. :thumbs-up: tässä vielä mun käyrää.

Liitteet

• 20220509_083717.jpg
    20220509_083717.jpg
    204.6 KB · Katsottu: 152

Oi onnea plussasta!! :Two-hearts: ymmärrän, että huolettaa, mutta toivotaan kovasti että tämä kyytiläinen pysyy :folded:

NewMoon, yleensä mulla on ovis ollut kp12-15 välillä (alkupäästä jos on ollut letrot käytössä ja muuten lähempänä Kp15). Eli lähipäivinä pitäisi olla toivottavasti :smiling-eyes:

Niin ja onnea plussasta!! :Two-hearts:

NewMoon: mulla on yleensä kans "rauhallinen" nousu lämmöissä, matkustelee ylöspäin parin päivän ajan :) joillain muilla pomppaa saman tien korkeuksiin! Täälläkin näkee aika erilaisia käyriä ihmisillä! :) Katotaan miten sulla etenee!

Kultahippi: Sul on kyl aika selkee kuvio tossa :D seilailee hassusti! Toivottavasti se ovulaatio sieltä tulee pian!

Amandatt: Ihanaa!! :)) Onnea viivoista! Luulen kans että ei kannata niistä lämmöistä liikoja stressata kun plussa tulee! Siel tapahtuu kuitenkin kaikenlaisia muutoksia elimistössä, uskon että ihan luonnollista että toisilla vetää siinä kohtaa vähän hujan hajan :) toivotaan että tämä tarraa nyt kovaa kiinni!

Mulla nyt Primolutin tokana yönä nousi lämmöt hitusen ja päästiin Ourassa jo "-0,1":een :) oon huvikseni jatkanu vielä oviksen testailuja mutta eilen ainakin oli vielä ihan haaleaa. Jos ei pariin päivään ilmesty ni totean että se tosiaan jäi tulematta tuon kuurin takia. Jää ihan mietityttämään, etteikö keltarauhashormonia vois ehkäsymielessä käyttää ovistestien kanssa jotenkin kohdennetummin tällee? Minkä takia pitää läpi kierron syödä ja on niin pirun kellontarkkaa niiden minipillerien kanssa jos näin helposti estetään ovulaatio? :Eyes:

Screenshot_20220509-103243.png

Kiitos kaikille, vähän jännittää mutta toivotaan parasta :folded: Ehkä en nyt liikaa tulkitse noita lämpöjä! Mä välillä mietin, että kertooko vaikka matalat lämmöt siitä, että progesteroni olisi liian alhainen, mutta eipä se onneksi varmaan siitä kerro, niin kun Jossu123 mainitsitkin.

NewMoon, mulle on määrätty Terolut silleen, että aloitan sitten kun plussaan :smiling-eyes: Täytyykin käydä nämä hakemassa apteekista.

Paljon onnea plussasta:smiling face with heart-eyes:

Kiitos kaikille, vähän jännittää mutta toivotaan parasta :folded: Ehkä en nyt liikaa tulkitse noita lämpöjä! Mä välillä mietin, että kertooko vaikka matalat lämmöt siitä, että progesteroni olisi liian alhainen, mutta eipä se onneksi varmaan siitä kerro, niin kun Jossu123 mainitsitkin.

NewMoon, mulle on määrätty Terolut silleen, että aloitan sitten kun plussaan :smiling-eyes: Täytyykin käydä nämä hakemassa apteekista.

Paljon onnea plussasta ja tarrasukkia :red-heart:

Hmm, täällä lähti nyt ovistikku tummumaan, kp13. Nyt ollaan jännän äärellä, puskeeko ovis läpi Primolutin :Sleuth Or Spy: tosin jostain luin että progesteroni muuttais limakalvot heti epäsuotuisiks siittiöille, että vaikka siellä joku rakkula puhkeais niin tuskin kukaan on enää vastassakaan :D mut silti jännää nähä että tuleeko se ovis sieltä vai ei! :)

PXL_20220509_160538939~2.jpg

Oho aika hienosti on Nurpulla tummunu testi, jännää kyllä nähä mitä nyt tapahtuu :Sleuth Or Spy:

Mullakin vihdoin jo tummempi testi, kp 13 täälläkin :Face With Stuck Out Tongue: Huomenna en pääse testaamaan kun vasta illalla näihin aikoihin, saa nähdä onko näkyvissä silloin enää mitään :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

IMG_20220509_204153__01.jpg

No on kyl vähän tottumista tähän uuteen! :D

Kultahippi: jee! Toivotaan että vahvistuu! Selkeesti mun kierto olis ainakin halunnu jatkaa sun matkassa :D

NewMoon: ei kai sillä kauheasti väliä kumman laitat! :) Omaksi ilokseni varmaa laittasin sen korkeemman :D

Mulla hyppäs tänään lämmöt. Eli vissiin meni vaan hetki että Primolut alko nostaa lämpöä. Tuskin se ovis kuitenkaan vielä oli Kiinnostaispa tietää mitä siellä tapahtuu! Eilen illalla ovistesti oli tummunu sellaseks melkein-plussaks taas. Testaan kyllä mielenkiinnosta tänäänkin!

Screenshot_20220510-092350.png

Johan pomppasi sun lämmöt! Kotiultra olis niin kätevä, että tietäisi mitä tapahtuu :tears:
Laitoin käyrän sen korkeamman nyt. Pitäisköhän sitä pitää pidempään suussa kuin siihen piippaukseen asti.. Huomenna on dpo 3,et kai se ff sitten merkkaa oviksen ellei lämmöt ihan alas tipu..
Tärkeintä kai on että on toistettava! Aina samasta kohtaa kielen alta mittaa, ja aina yhtä kauan :)

Takaisin