BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä mä kyyläilen teidän käppyröitä aina vaan! Hyvältä näyttää :Smiling Face With Sunglasses: Siellä on monella piinapäivät!

Nurppu, sellaista piti kysyä, että onko sulla linkkiä heittää tuohon :
tietoon?

Ne ei meinaan nyt ole suostumassa varhaisultraan, vaikka tuossa päivänselvästi lukee, että meidänlaisessa tapauksessa pitäisi päästä. :Angry Face: Oon niin kiukkunen ja turhautunut. Jos ei päästä, niin joudutaan sellanen 8 viikkoa odottaa, että saadaan tieto lähes varmasta keskenmenosta. Ihan järkyttävää ja pöyristyttävää kidutusta tuo julkisen meininki. :Angry Face:
Ei oo linkkiä, kun se lukee tuolla meille omapolulla netissä jaetuissa IVF:n liittyvissä tiedoissa, usein kysytyissä kysymyksissä, jotka ei oo julkisia :( voi harmi, että ei ollutkaan selvä juttu :(

Voi ei Laurenski! Toivottavasti asia selkiäisi :sad-face:

Huoh, mun puolesta ei tarvii ainakaan enää jännitellä, mieliala romahti eilen täysin ja samoin lämmöt tänään :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: menkkakivut voimistuu kokoajan eli tällä hetkellä jännitän sitä alkaako menkat etuajassa, normiluteaalin mukaan olisi pitäny alkaa vasta torstaina/perjantaina. Kroppa nyt varmaan vähän sekaisin kun pitkästä aikaa ei ole lääkkeitä käytössä :Eyes:

Voi Kultahippi :red-heart: Toivottavasti luteaali vielä kuitenkin kestää :folded::folded:

Okei Nurppu, ei voi mitään. :Ok Hand Sign: Tilannepäivitystä sen verran, että vedin maisassa kevyet hormonaaliset uhrikilarit ja johan kummasti onnistuukin varhaisultra. He itsekin sitten sanoivat, että totta tosiaan tämä on käytäntö, joten kyllä päästäänkin ja pahoittelivat virhettään. :Relieved Face: Ei vaikuttaneet kovin mielellään näin tekevän. Mutta itsepähän ovat sääntönsä keksineet, en minä. :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye:

Voi Kultahippi :red-heart: Toivottavasti luteaali vielä kuitenkin kestää :folded::folded:

Okei Nurppu, ei voi mitään. :Ok Hand Sign: Tilannepäivitystä sen verran, että vedin maisassa kevyet hormonaaliset uhrikilarit ja johan kummasti onnistuukin varhaisultra. He itsekin sitten sanoivat, että totta tosiaan tämä on käytäntö, joten kyllä päästäänkin ja pahoittelivat virhettään. :Relieved Face: Ei vaikuttaneet kovin mielellään näin tekevän. Mutta itsepähän ovat sääntönsä keksineet, en minä. :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye:
Hienoa kuulla että uhrikilarit auttoi! Siis varsinkin kun syy ilmiselvästi oli siinä, että tämä käytäntö ei ollut kyseisen hoitajan (?) tiedossa, kun ensin oli ollut koko juttua vastaan! Hyvä että puskit eteenpäin! :)

Hoitaja, osastonsihteeri ja yksi kätilö kieltäytyi ultrasta, eikä ottanut kuuleviin korviinsa miten itse ohjeistavat näissä tilanteissa. :Smirking Face: Vasta osaston ylilääkäri sitten totesi, että täytyyhän sitä tosiaan olla yhtenäinen käytäntö ja että päästään. Ei vaikuttaneet halukkailta näin toimia, mutta pakkohan se on, kun 'säännöissä' niin sanotaan. No aivan sama, kunhan pääsen!

Ettei mee pelkästään sivuraiteille ketjun aiheesta, niin laitan lämpökäppyrää messiin, vaikkei se mitenkään kummallinen olekaan. Tänään alkoi 5+0, mutta olo on jotenkin muuttunut ja skeptinen. Välissä kerkesin jo olla tosi optimistinen. Täytyy vaan pitää pää kylmänä ja odotella ultraa..:folded:

Liitteet

• Screenshot_20220330-101113.jpg
    Screenshot_20220330-101113.jpg
    666.9 KB · Katsottu: 147
Hoitaja, osastonsihteeri ja yksi kätilö kieltäytyi ultrasta, eikä ottanut kuuleviin korviinsa miten itse ohjeistavat näissä tilanteissa. :Smirking Face: Vasta osaston ylilääkäri sitten totesi, että täytyyhän sitä tosiaan olla yhtenäinen käytäntö ja että päästään. Ei vaikuttaneet halukkailta näin toimia, mutta pakkohan se on, kun 'säännöissä' niin sanotaan. No aivan sama, kunhan pääsen!

Ettei mee pelkästään sivuraiteille ketjun aiheesta, niin laitan lämpökäppyrää messiin, vaikkei se mitenkään kummallinen olekaan. Tänään alkoi 5+0, mutta olo on jotenkin muuttunut ja skeptinen. Välissä kerkesin jo olla tosi optimistinen. Täytyy vaan pitää pää kylmänä ja odotella ultraa..:folded:
Tosi hienosti lämmöt tasassa sulla! :) Ja tosi hyvä että puskit tota asiaa! Todellakin on oikein että on yhtenäiset käytännöt, mitä ihmeen sekoilua niillä siellä oikeen on ollu :Weary Cat Face:

Mulla tänään laski lämmöt lisää, ja saapui myös kp1 ihan ajallaan. Tällänen oli nyt sit lopullinen käyrä tällä kertaa:

Screenshot_20220330-153952.png

Hyvä että onnistui Laurenski!! Vaikka onhan se ihan väärin että vaaditaan uhrikilarit ennenkuin asioita tapahtuu :Grimacing Face::Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Nurppu me päästiin nyt näköjään täysin synkkaan, mulla tänään kp1 myös! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Osasin kyllä odottaa koska kivut on lisääntynyt päivä päivältä ja lämmötkin maassa jo pari päivää, mutta onhan olo kurja silti.. Tässä vielä kokonaisuudessaan surkea käppyräni! Vähän aloin miettimään että voisiko olla, että ovulaatiota ei kuitenkaan edes tapahtunut tässä kierrossa? Kierto tai luteaali ei ole kertaakaan ollut näin lyhyt enkä siis ovulaatiotakaan testannut vaan oletin sen lämpöjen ja kipujen perusteella.. tai eihän tämä 13pv nyt tietenkään lyhyt ole, mutta mulla ollut yleensä vähintään 15pv :Eyes:

Vähän melkein naurattaa kyllä kun piti ottaa rennosti ja olla miettimättä tätä asiaa tämän kevään kun odottelee IVF:ää.. eipä ole onnistunut kovin hyvin :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Liitteet

• Screenshot_20220330-165359.jpg
    Screenshot_20220330-165359.jpg
    192.7 KB · Katsottu: 130
Hyvä että onnistui Laurenski!! Vaikka onhan se ihan väärin että vaaditaan uhrikilarit ennenkuin asioita tapahtuu :Grimacing Face::Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Nurppu me päästiin nyt näköjään täysin synkkaan, mulla tänään kp1 myös! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Osasin kyllä odottaa koska kivut on lisääntynyt päivä päivältä ja lämmötkin maassa jo pari päivää, mutta onhan olo kurja silti.. Tässä vielä kokonaisuudessaan surkea käppyräni! Vähän aloin miettimään että voisiko olla, että ovulaatiota ei kuitenkaan edes tapahtunut tässä kierrossa? Kierto tai luteaali ei ole kertaakaan ollut näin lyhyt enkä siis ovulaatiotakaan testannut vaan oletin sen lämpöjen ja kipujen perusteella.. tai eihän tämä 13pv nyt tietenkään lyhyt ole, mutta mulla ollut yleensä vähintään 15pv :Eyes:

Vähän melkein naurattaa kyllä kun piti ottaa rennosti ja olla miettimättä tätä asiaa tämän kevään kun odottelee IVF:ää.. eipä ole onnistunut kovin hyvin :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:
No mut hauskaa että synkattiin kierrotkin nyt oikeen :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: sulla oli kyl jännä sahalaitakäyrä tuo! Ja onpa joo jännä että luteaali tollee lyhyempi :Eyes: ei nuo lämmötkään näytä siltä että ovis olis ollu pari päivää aiemmin, ellei toi nyt merkattu "ovisdippi" oo oikeesti ollu vaan todella outo satunnainen dpo2 pudotus :Sleuth Or Spy:

Musta oli kiva kun oli odotettavan pitunen oma kierto lääkkeiden jälkeen. Tuo melatoniini aiheutti kyl vähän hämmennystä!

:tears:

Mahtavaa, että jaksoit vaatia, moni ei jaksaisi/kehtaisi. Ja onpa kurjaa, että sitä piti tuota kautta vaatia. Milloinkas se ultra nyt sitten on?

Pahoittelut kp1:stä @Nurppu ja @Kultahippi!

Piti ihan tarkastaa mikäs dpo se tänään onkaan (dpo5). Kertoo jotain tämän hetken luottamustilanteesta, kun en sitä edes muistanut :tears:. Jomotuksia alkaa jo olla, Flo ennustaa että menkat alkais sunnuntaina, näinköhän pääsee edes sinne asti. Lämmöt edelleen tasaisen matalat.

Liitteet

• EBDB252A-4652-49B1-AB1D-AD2FBB7F473E.png
    EBDB252A-4652-49B1-AB1D-AD2FBB7F473E.png
    442.2 KB · Katsottu: 113
Tsemppiä kiertojen alkuun Nurppu ja Kultahippi!:folded::Two-hearts: Onneksi Nurpulla luteaali nyt kestikin hyvän pituiseksi asti. Kultahipillä ei myöskään mitenkään liian lyhyt?

Toivottavasti Aloyllakin luteaali kestää! Ja eihän sitä koskaan tiedä, vaikka tärppäisikin. Tsemppiä siis piinapäiviin! :Winking Face:

Ultra ois nyt 13.4. En tiiä miten tuun sinne asti kestämään, mut hyvä et silloin, koska sit ois tasan 7+0. Niin pitkälle en oo ennen vielä koskaan päässyt, joten jos siellä kaikki hyvin, ois se tosi hyvä merkki. En kyllä uskalla liikaa nyt toivoa..
Vähän mood killer tuo tämän aamuinen testi. On mun mielestä haalistunut verrattuna aiempaan. Sekä tuoreeltaan kuvattuna että kuivuneena... Taas voi vain toivoa parasta, mutta ei tästä hyvät vibat tule, kun yhdistää siihen, että oma olo ja viba tuntuu myös muuttuneen. Mielipiteitä?

Anteeksi että mä täällä vaan roikun vaikka plussasinkin. :folded: Tää on vaan kaikista omimman tuntuinen paikka ja porukka. Lisäksi vaikea samaistua tuonne onnellisesti raskaana oleviin omalla taustalla.
Lupaan et yritän enimmäkseen pysyä aiheessa, eli lämmöissä ja pitää suurimmat mölyt mahassani ylipäätään.:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat::folded: Lämmöt siis jatkaa heilumista tuolla omalla raskaustasollaan.

Liitteet

• IMG-20220331-WA0001.jpg
    IMG-20220331-WA0001.jpg
    69.3 KB · Katsottu: 136
  • IMG_20220331_075100.jpg
    IMG_20220331_075100.jpg
    2.9 MB · Katsottu: 137
Tsemppiä kiertojen alkuun Nurppu ja Kultahippi!:folded::Two-hearts: Onneksi Nurpulla luteaali nyt kestikin hyvän pituiseksi asti. Kultahipillä ei myöskään mitenkään liian lyhyt?

Toivottavasti Aloyllakin luteaali kestää! Ja eihän sitä koskaan tiedä, vaikka tärppäisikin. Tsemppiä siis piinapäiviin! :Winking Face:

Ultra ois nyt 13.4. En tiiä miten tuun sinne asti kestämään, mut hyvä et silloin, koska sit ois tasan 7+0. Niin pitkälle en oo ennen vielä koskaan päässyt, joten jos siellä kaikki hyvin, ois se tosi hyvä merkki. En kyllä uskalla liikaa nyt toivoa..
Vähän mood killer tuo tämän aamuinen testi. On mun mielestä haalistunut verrattuna aiempaan. Sekä tuoreeltaan kuvattuna että kuivuneena... Taas voi vain toivoa parasta, mutta ei tästä hyvät vibat tule, kun yhdistää siihen, että oma olo ja viba tuntuu myös muuttuneen. Mielipiteitä?

Anteeksi että mä täällä vaan roikun vaikka plussasinkin. :folded: Tää on vaan kaikista omimman tuntuinen paikka ja porukka. Lisäksi vaikea samaistua tuonne onnellisesti raskaana oleviin omalla taustalla.
Lupaan et yritän enimmäkseen pysyä aiheessa, eli lämmöissä ja pitää suurimmat mölyt mahassani ylipäätään.:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat::folded: Lämmöt siis jatkaa heilumista tuolla omalla raskaustasollaan.
Mä oon ymmärtäny että tossa vaiheessa ku hCGtä on jo noin paljon, se alkaa vaikuttaa niin että viivat välillä on vähän haileempia! Ja muistelen lukeneeni et viel myöhemmin ne voi jopa näyttää negaa, vaikka hCGtä on ihan hirveesti! Just oli tuolla Raskaaksi 2022 ketjussa mielestäni eilen joku mainitsemassa tehneensä alkuraskaudesta pitkään testejä, ja turhaan sit stressas ku välillä haaleni, vaikka ihan normaalisti eteni! Eli ei kannata liikaa siitä ottaa stressiä :red-heart: toivotaan kovasti että tällä kertaa kaikki onkin hyvin! :red-heart:

En oo itse enää testannut tasavahvojen viivojen jälkeen. Hyvältä tuo mun mielestä näyttää, eikä testit loputtomiin enää vanhivstu. Joskus olen myös kuullut että jotkut laimentanut vedellä isommilla viikoilla pissaa ja saanut vahvemmat viivat siten, kun testit menee kai korkeista hcg lukemista jotenkin sekaisin.

Just meinasin tulla samaa kommentoimaan kuin Nurppu, eli ilmeisesti tuota vaihtelua saattaa tulla hcg tasot on korkealla! Eli yritä olla sitä ainakaan huolehtimatta :Two-hearts: me pidetään täällä kovasti peukkuja että kaikki menee nyt hyvin, ilmoittelehan sitten miten ultrassa meni! :smiling face with heart-eyes: pari viikkoa enää, jännää!! Vaikka aika tuntuukin varmasti tässä vaiheessa pitkältä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Kiitos kaikille lohduttavista sanoista! Sitä niin ylianalysoi kaiken :No Evil Monkey: Kahen viikon päästä sitten viisaampana

Hei, mielenkiinnosta teille jotka olette seuranneet lämpöjä taulukoilla ja raskautuneet. Oletteko huomannut niissä kierroissa ns.kiinnittymisdippiä? Että lämmöt olisi hetkellisesti vuorokaudeksi notkahtaneet kiinnittymisen aikoihin? Olen kuullut tuollaisesta puhuttavan niin siksi kiinnostaa onko joku huomannut käytännössä :smiling-eyes:

Mun edellinen plussa kierto, ovis oli ultran ja positiivisen raskaustestin mukaan viikkoa aiemmin kuin flo sanoo. Ei siis ensin edes lämmöt lähtenyt kunnolla nousuun.

Liitteet

• Screenshot_20220401_082446_org.iggymedia.periodtracker.jpg
    Screenshot_20220401_082446_org.iggymedia.periodtracker.jpg
    359.4 KB · Katsottu: 127
Hei, mielenkiinnosta teille jotka olette seuranneet lämpöjä taulukoilla ja raskautuneet. Oletteko huomannut niissä kierroissa ns.kiinnittymisdippiä? Että lämmöt olisi hetkellisesti vuorokaudeksi notkahtaneet kiinnittymisen aikoihin? Olen kuullut tuollaisesta puhuttavan niin siksi kiinnostaa onko joku huomannut käytännössä :smiling-eyes:
Mulla oli aika hurja dippi! Tosin just eilen todettiin keskeytynyt keskenmeno 12+2 (kasvu loppunut 9+4), mutta tässä kuva tästä plussakierrosta.

Kunhan keskenmenosta palautuu ja alkaa uus yritys, niin ehdottomasti otettava lämmöt uudelleen tarkkailuun, auttoi nimittäin oviksen bongailussa jopa enemmän kuin ovistestit. Ja olihan se kiva seurata menkkojenkin kannalta lämpöjä, koska kun ne romahti niin tiesi kp1:n alkavan parin päivän sisään ja pystyi varautumaan menkkoihin. Ei tarvinnut arvuutella kestääkö kierto 27 päivää vai 32.

yk10plus-jpg.110685

Muokattu viimeksi:
Mulla oli aika hurja dippi! Tosin just eilen todettiin keskeytynyt keskenmeno 12+2 (kasvu loppunut 9+3), mutta tässä kuva tästä plussakierrosta.

Kunhan keskenmenosta palautuu ja alkaa uus yritys, niin ehdottomasti otettava lämmöt uudelleen tarkkailuun, auttoi nimittäin oviksen bongailussa jopa enemmän kuin ovistestit. Ja olihan se kiva seurata menkkojenkin kannalta lämpöjä, koska kun ne romahti niin tiesi kp1:n alkavan parin päivän sisään ja pystyi varautumaan menkkoihin. Ei tarvinnut arvuutella kestääkö kierto 27 päivää vai 32.

yk10plus-jpg.110685
Juuri luinkin tuolta ylempää jostain ketjusta että olet kohdannut noin surullisen menetyksen :loudlycrying: Olen pahoillani puolestasi, tuo on musertava kokemus. Toivottavasti ensi kerralla kaikki menee hyvin ja toipumista ja tervehtymistä sinulle:red-heart:

Hei kyssäriä teille mittailijoille. Luin ohjeita tästä menetelmästä ja siellä sanottiin että ei sopisi esim vuorotyössä oleville. Onko kuitenkin ryhmässä vuorotyötä tekeviä jotka mittailee silti lämpöjä?

Takaisin