BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
^ tuolloin kp17 siis oli outo hikoilukohtaus aamuyöllä ja heräilin siihen jo neljän aikaan. normaalisti seiskalta mitatessa ei meinannut ensin nousta edes 35 päälle, mutta tokalla mittauksella tuli tuo 35,1. aamupäivällä lämmöt kyllä normalisoitui. en tiedä oisko voinut olla sit jostain ihan muusta johtuva dippaus (en tosin ole onnistunut määrittelemään mistä, koska mielestäni huonelämpö, pukeutuminen, ruokailut yms oli normaalit). mittaan kylläkin kainalosta eli siinä voi tulla epätarkkuutta, mutta en tiedä miks olis just tuona päivänä tullut noin paljon. ihan hämmentävä lukema joka tapauksessa :wideyed:

Muokattu viimeksi:
No nyt se Flo sai aikaiseksi laskea ovulaation. Laittoi maanantaille, tuskien jälkeiselle päivälle... Voi tosiaan olla, jos ne sunnuntain kivut oli vaan follin kasvua ja posahtamista :dead: Ihan hyvin kuitenkin pitäisi olla sitten mahdollisuudet sunnuntain kavereilla ja nyt piinaillaan :nailbiting:

Screenshot_20200604-100759_Flo.jpg

No nyt se Flo sai aikaiseksi laskea ovulaation. Laittoi maanantaille, tuskien jälkeiselle päivälle... Voi tosiaan olla, jos ne sunnuntain kivut oli vaan follin kasvua ja posahtamista :dead: Ihan hyvin kuitenkin pitäisi olla sitten mahdollisuudet sunnuntain kavereilla ja nyt piinaillaan :nailbiting:

View attachment 89946
Noni, mahtavaa! Ja sunnuntain kavereilla varmasti hyvät mahdollisuudet :) eikun piinailemaan ja plussatuulia ;)

Tämmönen käppyrä se nyt olis tähän asti. o_O Seuraillaan miten etenee...

toi vihreä alue ja keltainen viiva on siis ovian omia ennusteita...

Liitteet

• D4F84195-D3ED-4E6D-90AC-73BC2F4ED6DD.png
    D4F84195-D3ED-4E6D-90AC-73BC2F4ED6DD.png
    65.4 KB · Katsottu: 244
Mun lämmöt aikamoista siksakkia, dpo 12 ja testi negaa. Huomenna aamulla pitäisi vuotaa viimeistään. Ainakin saa nyt sitten vertailtua nega kiertoon.

Liitteet

• Screenshot_20200604_183907.jpg
    Screenshot_20200604_183907.jpg
    13.8 KB · Katsottu: 229
Hei! Olen vasta aloittanut aamulämpöjen mittailut. Ovulaatiosta on nyt vähän yli viikko ja aamulämmöt ovat koholla, mutta kun tänään mittasin kahdeksan aikaan illalla, niin lämmöt olivatkin jopa ihan vähän normaalia alempana. Kysymykseni kuuluukin, kuuluisiko lämpöjen olla kokoajan koholla vai onko normaalia, että pitkin päivää lämpö saattaa laskea normaaliin, mutta aamulla taas on koholla?
Kiitos avustanne!

Hei! Olen vasta aloittanut aamulämpöjen mittailut. Ovulaatiosta on nyt vähän yli viikko ja aamulämmöt ovat koholla, mutta kun tänään mittasin kahdeksan aikaan illalla, niin lämmöt olivatkin jopa ihan vähän normaalia alempana. Kysymykseni kuuluukin, kuuluisiko lämpöjen olla kokoajan koholla vai onko normaalia, että pitkin päivää lämpö saattaa laskea normaaliin, mutta aamulla taas on koholla?
Kiitos avustanne!
Lämmöt kyllä vaihtelevat päivän mittaan, eikä aamulämpöjä kauheasti kannata vertailla iltalämpöön. :)

Joo, mullakin aamulämmöt pysyneet hyvin siellä 36,8 mutta paristi illalla mitattua ollu vaan 36 ja risat. Vaihtelee paljon siis.

bbt touko-kesä 2020.png

Minä seuraan nyt toista kiertoa vasta näitä lämpöjä, mutta on kyllä mielenkiintoista puuhaa.

Liitteenä minun käppyräni tältä kierrolta, nyt menossa kp 22 ja dpo 10. Ovis on varma, sillä 26.5. ultrattiin kaksi follia ja 27.5. ultrattiin kaksi keltarauhasta (tällöin tehtiin inssi). En paljon muita tietoja tuonne FF:n syötä kuin lämpötilan.

Dpo 2 on jäätävä droppi ja nyt dpo 10 tuli melkein samanmoinen. Tänään puhdas nega raskaustestissä ja toiveet alkaa hiipua... Olin niin varma jo tärpistä, kun dpo 6 oli niin vahvoja tuntemuksia alakerrassa. En tiedä mitä se sitten oli. Menkkojen pitäisi alkaa Cluen ja FF:n mukaan tiistaina (kolmen päivän päästä).

Olen lukenut, että alhainen ruumiinlämpö tarkoittaa hidasta aineenvaihduntaa ja hedelmällisyysongelmia, ja yrityksenäni onkin saada sitä hilattua ylöspäin. Onko kenelläkään kokemusta lämpönsä nostamisesta?

Muokattu viimeksi:
View attachment 90030
Minä seuraan nyt toista kiertoa vasta näitä lämpöjä, mutta on kyllä mielenkiintoista puuhaa.

Liitteenä minun käppyräni tältä kierrolta, nyt menossa kp 22 ja dpo 10. Ovis on varma, sillä 26.5. ultrattiin kaksi follia ja 27.5. ultrattiin kaksi keltarauhasta (tällöin tehtiin inssi). En paljon muita tietoja tuonne FF:n syötä kuin lämpötilan.

Dpo 2 on jäätävä droppi ja nyt dpo 10 tuli melkein samanmoinen. Tänään puhdas nega raskaustestissä ja toiveet alkaa hiipua... Olin niin varma jo tärpistä, kun dpo 6 oli niin vahvoja tuntemuksia alakerrassa. En tiedä mitä se sitten oli. Menkkojen pitäisi alkaa Cluen ja FF:n mukaan tiistaina (kolmen päivän päästä).

Olen lukenut, että alhainen ruumiinlämpö tarkoittaa hidasta aineenvaihduntaa ja hedelmällisyysongelmia, ja yrityksenäni onkin saada sitä hilattua ylöspäin. Onko kenelläkään kokemusta lämpönsä nostamisesta?

Heippa! Hyvältä näyttää vielä käyrä kuitenkin. Jos lämpö huomenna nousisi, voisi hyvinkin olla kyse kinnittymisdipistä. Itselläni näkyi kiinnittynisdipistä seuraavana päivänä haalea plussa.
Ymmärrän toki tunteesi ja turhautumisen. Mutta älä vielä menetä toivoa:)

Tää on jo sekavaa joten kirjoitan tänne. BBT perusteella millon ovis oli. En luota enää muuhun. Nyt haluun vastauksia vaan.. mun mielestä ovis bbt perusteella ku sahaus loppui ja tuli dippi ja tasaista nousua eikä sahaavaa
:anyone
IMG_20200606_151505.jpg
IMG_20200606_151505.jpg

Nyt siis kp34 ja näyttäisi minusta et kp22-26 välinen aika on ollut ovista ja tuolloin vv lisääntyi ja nippailut ja kipuilut. Mutta testit ovat reagoinut miten huvittaa ja toi taitaa olla järkevin bbt taulukko joka mulla on

Nyt siis kp34 ja näyttäisi minusta et kp22-26 välinen aika on ollut ovista ja tuolloin vv lisääntyi ja nippailut ja kipuilut. Mutta testit ovat reagoinut miten huvittaa ja toi taitaa olla järkevin bbt taulukko joka mulla on
Käyttämäni sovellus ei antaisi tuohon ovulaatiota ollenkaan, kun ei ole selkeää alempaa lämpökäyrää ennen ovista ja korkeampaa sen jälkeen.
Tosi vaikea sanoa! Mutta tietty kannattaa luottaa ja ottaa huomioon omat olot, testit yms. :)

Käyttämäni sovellus ei antaisi tuohon ovulaatiota ollenkaan, kun ei ole selkeää alempaa lämpökäyrää ennen ovista ja korkeampaa sen jälkeen.
Tosi vaikea sanoa! Mutta tietty kannattaa luottaa ja ottaa huomioon omat olot, testit yms. :)
Kiitos vastauksesta :) ehkä luotan siinä testiin sitten eli Flo väittää olleen eka päivä mut näin. Meen nyt sen oloni mukaan ja katson miten tässä käy, joko ovis tai anovulatorinen ja kierto hukassa taas vaihteeksi

Tää on jo sekavaa joten kirjoitan tänne. BBT perusteella millon ovis oli. En luota enää muuhun. Nyt haluun vastauksia vaan.. mun mielestä ovis bbt perusteella ku sahaus loppui ja tuli dippi ja tasaista nousua eikä sahaavaa
:anyoneView attachment 90042 View attachment 90042
Vaikea kyllä sanoa, aika samalla tasolla noi lämmöt tossa kuitenkin on. :think005 Itellä on kyllä samantapaista käyrää tullut ovuloimattomissa kierroissa.

Vaikea kyllä sanoa, aika samalla tasolla noi lämmöt tossa kuitenkin on. :think005 Itellä on kyllä samantapaista käyrää tullut ovuloimattomissa kierroissa.

Jees. Eikä tuossa kuvaajassa Flo:kaan ole lyönyt ovulaatiota "lukkoon" koska pystyviiva puuttuu :confused004 Elikäs ovuloimattomaksi veikkaisin minäkin. Pystyviivalla meinaan siis tätä alla olevaa ja sitä punaista "ovulaatio määritetty" tekstiä :happy119

Screenshot_20200606-181321_Flo.jpg

Mikäs muilla moodi? Missä mennään? Täällä dpo 8/9 ja negaa näyttää. Menkkajuilinnat tuli seuraksi viime yönä, eli alkaa taas olemaan kierto piakkoin taputeltu :sad010

Tietenkin testannut jo rfsu:lla ja fr:lla. Rfsu tuotti aina niin iloisen roskishaamun (5 MINUTES, I KNOW!) ja fr ei yhtikäs mitään. Nada. Täysin blanco. Toivoin niin kovasti, että olisin saanut syyllä siirtää sen LOOP hoidon johonkin hamaan tulevaisuuteen, mutta nyt se kai sit pitää tehdä ja parin kk tauko yritykseen tulossa :meh: Koitan nyt ainakin elokuulle siirtää sen niin ens kuu "vielä aikaa"...

Screenshot_20200609-084525_Flo.jpg

^ tsemppiä!! :Heartred

täällä tämmöstä, kp25 ja dpo7/dpo10, miten tota nyt tulkkaa. Oon kallistumassa ite tohon dpo10 tuntemusten perusteella, mut saapa nähdä. Oviakin ennustaa sen perusteella menkkoja perjantaille. Nyt on ollu useamman päivän kovaa nippailua ja juilintaa niin mahan kuin selän puolella. Unettomuutta myös ja iltapalelua. Optimistinen olo, mut ei huvittais tippua korkeelta o_O No ainakin käyrästä tuli kaunis tota yhtä sekoilua lukuunottamatta :hilarious:

Liitteet

• 9C4503CB-9F79-45B6-AE16-D70D7EE18C09.png
    9C4503CB-9F79-45B6-AE16-D70D7EE18C09.png
    67.1 KB · Katsottu: 206
Mikäs muilla moodi? Missä mennään? Täällä dpo 8/9 ja negaa näyttää. Menkkajuilinnat tuli seuraksi viime yönä, eli alkaa taas olemaan kierto piakkoin taputeltu :sad010

Tietenkin testannut jo rfsu:lla ja fr:lla. Rfsu tuotti aina niin iloisen roskishaamun (5 MINUTES, I KNOW!) ja fr ei yhtikäs mitään. Nada. Täysin blanco. Toivoin niin kovasti, että olisin saanut syyllä siirtää sen LOOP hoidon johonkin hamaan tulevaisuuteen, mutta nyt se kai sit pitää tehdä ja parin kk tauko yritykseen tulossa :meh: Koitan nyt ainakin elokuulle siirtää sen niin ens kuu "vielä aikaa"...

View attachment 90168
Tosi aikaiset päivät vielä, toivotaan että vielä muuttuis plussaksi. Mulla oli muistaakseni esikoisesta menkkajomot ihan normaaliin tapaan, mutta eipä ne menkat sieltä koskaan sitten alkanut. :rolleyes:

Takaisin