BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä jättäisin raskauden alkuviikkojen jälkeen mittailut. Ihan turhaa stressiä, kun ne lämmöt voi heitellä suurestikin. :)

Emk, mulla tuo olisi jo plussa! :D

Täällä vähän jomotellutkin tänään, joten taitaa ovis vasta tänään olla. Talletellaan myös siihen asti että näkyy lämmönnousu :)

Mom707, oon ymmärtänyt että jotku sovellukset vaan pelaa ”varman päälle” ja siksi laittavat arvellun oviksen jälkeen niitä hedelmällisiä päiviä. Jos ovis vaikka olisikin myöhemmin.
Munasoluhan ei kovin kauaa elä.. jotain 12-24h luokkaa muistaakseni. Eli kovin kauaa ei jälkikäteen ole mahdollisuuksia.

Plussa on, vai mitä? Kp18. Testailun jätän tähän nyt ja meen zorrona.

Liitteet

• 1520617075606.jpg
    1520617075606.jpg
    34 KB · Katsottu: 189
On todellakin plussa, Emk! :) meitähän on nyt monta piinailemassa melko samoilla päivillä

• Tykkään
Reaktiot: Emk
Mullakin pärähti illalla digiin pysyvä hymynaama eli ovisplussa! Tänään kp 17 ja ikinä en oo saanu ovisplussaa näin aikaisin:grin Inofolic siis näyttää toimivan mulla:) Viime kierrossa ovisplussa tuli kp 24 eli nyt ollaan viikko aikaisemmassa. Ja ovislimat on muuten jotain ihan tajutonta!

Mrs R, oij jeee!! Onnea ovisplussasta :D
Kohtahan tää koko bbt-jengi jännäilee urakalla. :wink

Siis herranjestas mitkä oviskivut taas alkoi töissä :grin äskettäin töistä kotiuduttu ja illan tallettelut hoidettu vielä kuntoon.
Vaikeaa oli, kun kaikki liike sattuu niin pirusti tonne oikeaan munasarjaan :sour::grin

Mä jättäisin raskauden alkuviikkojen jälkeen mittailut. Ihan turhaa stressiä, kun ne lämmöt voi heitellä suurestikin. :)

Emk, mulla tuo olisi jo plussa! :D

Täällä vähän jomotellutkin tänään, joten taitaa ovis vasta tänään olla. Talletellaan myös siihen asti että näkyy lämmönnousu :)

Mom707, oon ymmärtänyt että jotku sovellukset vaan pelaa ”varman päälle” ja siksi laittavat arvellun oviksen jälkeen niitä hedelmällisiä päiviä. Jos ovis vaikka olisikin myöhemmin.
Munasoluhan ei kovin kauaa elä.. jotain 12-24h luokkaa muistaakseni. Eli kovin kauaa ei jälkikäteen ole mahdollisuuksia.

Mut eli mitäs jos tuntee oviksen, niin sillonko on paras hetki laittaa siittiöt liikkeelle? Niin ku just silloin oviksen aikaan.

Mut eli mitäs jos tuntee oviksen, niin sillonko on paras hetki laittaa siittiöt liikkeelle? Niin ku just silloin oviksen aikaan.

Jotkut täällä kirjoitelleet et paras aika päivää paria ennen et olis siittiöitä sit jo valmiina paikalla kun munasolu puhkeaa. Itse tulkitsen et vähän ennen ja h-hetkellä myös.

Ainakin Fertility Friend merkkaa parhaiksi tärppipäiviksi kaksi päivää ennen ovulaatiota ja itse ovulaatiopäivän. Hedelmällinen aika voi olla noin max. 6 päivää (sisältäen siittiöiden ja munasolun eliniän noin maksimissaan) eli viisi päivää ennen ovulaatiota ja ovulaatiopäivä. Munasoluhan saattaa elää sen 12-24h eli kyllä tallettelut vielä ovispäivän jälkeenkin kannattaa. Kyllä mä itse ajattelen että ennen ovista vaan parempi tallettella jos kynnelle kykenee, samaten vielä oviksen jälkeenkin. :)

Paljon onnea ovisplussista, nyt peukut ja varpaat ristiin ! :thumleft

Mä jännäilen täällä taustalla teidän puolesta :) Mulla vasta kp 6 eli jännäilen itse ovista kun te jännäilette ehkä ekojen r-testien kanssa :happy: Meinasin etten tikuta ovista, mutta voi olla että tulen siihen lankeamaan :p Otin tässä kierrossa macan käyttöön ekaa kertaa ja ois ihan kiva tietää että tuleeko se o+ tikkuun vai ei. Ehkä voisin tikutella sitten kun merkit on selvät :grin Muuten tää on meillä aikalailla tämmöinen välikierto, työvuorot niin ristissä oletetun oviksen aikaan että tällä hetkellä ei suuria odotuksia.

Öööh jaa o_O iltalämmöt sängyssä makoillessa 36.11..paaaljon matalammat kuin oli aamulla.
Ei kyllä vaikuta hyvältä :shifty: mahtoikohan taaskaan oikeasti ovuloida.. aamulla taas mittaillaan.

Mahtavaa Zoria!! Vihdoin se ovis tuli sullekin :dance011

Täällä näyttää tältä:
128B3226-AD31-4BD5-B166-A453EF7E4A6A.jpeg

Aika matalalla lämmöt tässä kierrossa. Jotenkin hyvin epävarma olo, että oliko se ovis vai ei.. kivut oli vasta FF:n määrittelemän oviksen jälkeisenä päivänä.
Muutoinkin nyt vaan hämmästyttää nää matalat iltalämmöt yms, mutta mennään tällä :D

Tässä muuten edellinen ja tämä kierto vierekkäin (katkoviiva johtuu kuumeesta)
0F81156A-43B3-4A10-984B-523EBA87D402.jpeg

Mitenkäs muut? Miltä näyttää käyrät :)

Muokattu viimeksi:
Jee Zoria! Nyt eikun piinailemaan, tärppionnea! :)

Vaianalla näyttää kierrot noudattavan hyvin samaa kaavaa. Tärppionnea sinnekin! :)

4a380b88b21640bb56ebc01993a450a0

Täällä näyttää tältä. Tuntuu, et ei oo toivottua tulosta tulossa tästä. Mutta toivon todella että oon väärässä. :) Ens viikolla vois jossain välissä miettiä testiä jos ei menkkoja kuulu.

Edit. Oli muuten jännä kun mittasin yöllä heti ekan herätyksen aikana lämpöä ja se näytti 38.1! Sit myöhemmin kun mittasin samaan aikaan kun yleensä niin oli taas tuossa edellisten päivien tasolla. Mut miten se niin korkeeta lämpöä näytti. :D

Heppunen, hyvin noussut kyllä lämmöt sulla! :) ja Ohhoh kuinka korkean lämmön oot yöllä mitannut! En kyllä osaa sanoa mistä se voisi johtua o_O

Heppusen käyrä näyttää kyl lupaavalta, toivotaan että sieltä plussa tulisi :)

Vaianallakin hyvännäköistä käyrää, eiköhän se siitä nouse ja se ovispäivähän voi vielä siirtyä kun dataa kertyy lisää. Näköjään jännäillään yhdessä, ootko miettinyt jo testipäivää? :D Itse meinasin, jos nyt malttaisi tonne 2viikon päähän oviksesta torstaihin.

Heppunen hyvältä näyttää! Millaiset lämpötilat on verrattuna aiempiin kiertoihin vai olitko aloittanut vasta mittaamisen? :)
ImageUploadedByVau Foorumi1520757360.738050.jpg

En muista oonko tänne aiemmin laittanut tätä mutta tässä näkee viimeisten 4 kierron käyrät, jos käyrään uskoisi niin vielä dpo 9 näytti siltä että jatkaa laskuaan ja menkat alkaa, dpo 6 taisi kiinnittyminen tapahtua ja dpo 8 tuli jo plussa, vasta dpo 10 lähti nousuun :) temp adjusterilla sain sitten triphasic patternin näkymään joka alkoi sitten dpo 10 FF mukaan. Ja Ff muuten oireiden perusteella vielä dpo 14 sanoi että raskauden todennäköisyys joku 61points, ja joka kerta kun lisäsin tissien arkuutta tms niin pisteet laski :D Eli siis perus raskausoireita jos on niin sekin laskee pisteitä, kai sen takia kun voivat olla myös menkkaoireita. Olis muuten hauskaa jos FF näyttäisi muiden käyriä siellä arkistossa niin että jos plussannut niin just tälläisen overlay jutun verrattuna aiempiin kiertoihin, näkisi vähän miten raskaudet näkyy lämmöissä eri ihmisillä :)

Voi että, toivotaan et ois plussa tulossa! Niin minulle kuin muillekin. :)

Annsku ekaa kertaa vasta mittailen eli en osaa yhtään päätellä mihin suuntaan tässä ollaan menossa. :) Sähän oot saanut aikaisen plussan! Millä testillä? Tuo ois kyllä kiva kun ois tommonen mistä näkis muiden käyriä.

Zoria, en vielä ehtinyt miettiä :D FF näyttää testipäiväksi vasta 24.pvä lauantai. Mutta ihan varmasti testaan jo silloin torstaina myös.. jos edes kestän sinne asti :grin

Annsku, kiva kattoa sun käyriä!
Ois kyllö kiva jos näkis muidenkin overlayt :D välillä itse etsin sieltä samoilla lämmöillä/oireilla yms jutuilla täsmääviä muiden käyriä ja huvikseen overlayn omani kanssa :hilarious:

Pregchekillä sain ekan haalean, one step näytti samalla mutta ns viivanpaikkaa :) Mä myös hyvä etten joka päivä verrannut ff muiden käyriin :D Nyt jos vertaan tätä käyrää muiden niin edelleen on 70% oviskäyriä ja loput raskauskäyriä. Pidin ehkä noita sovelluksia jotenkin liian korkealla jalustalla että kyllä heti näkee jos on raskaana, no ei ihan niin mennytkään :D Tuli tässä mieleen että kun 2015 alettiin yrittämään toista niin miehelle uhittelin etten koskaan ala mitään lämpöjä mittaamaan tai ovistestejä tekemään, pois se minusta. 2 vuotta myöhemmin aloin käyttää bbt ns ehkäisynä ja siitä alle vuotta myöhemmin ovistikkujen kanssa raskautumiseen :D Huuups..

Takaisin