BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Limoista sen verran että viime kierrossa mulla tuli myös kourallinen eggwhite limaa oviksen aikana ettei tosikaan, nyt plussakierrossa bongasin ehkä 1,5cm ohuen noron eggistä ja plussa tuli silti :) Myös kohdunsuu oli auki oviksen jälkeen enempi kuin aikana, kun aiemmassa se oli oviksen aikana auki enempi. Että että :D

Kiva kuulla! :D ei tarvii sen enempää spekuloida. Tyytyä siihen, että kyllä se tärppää varmasti kun aika on :grin oli limat mitä oli.

Alla tän päivän ja viimeinen jäljellä oleva liuska. Melkein jo plussa sekin :) jee

Liitteet

• 398DD79A-A7FC-48C6-BFC9-0BB2964F5BB9.jpeg
    398DD79A-A7FC-48C6-BFC9-0BB2964F5BB9.jpeg
    741.6 KB · Katsottu: 225
Mikä nousu tällee aamulle :) eli eiköhän se ovis ollut, tietty pitää katsoa mitkä huomiset lämmöt on. Harmi ettei eilen ehditty tallettelee, mut toivotaan että aiemmat riittää.

Mites Annsku ootko jatkanut lämpöjen mittailua? Natural cycles silloin syksyllä itselle suositteli jatkaa viel eka kuukausi lämpöjen mittailua kun plussan sain.

Vaianan liuska näyttää hyvältä, et eiköhän se ole tosi toimi nyt :) Toivotaan, et kaikista olosuhteista huolimatta tää ois se kierto meille. Meillä tais ovis olla nyt samaan aikaan et mahdollisesti päästään jännää samaan aikaan? Kuis pitkä luteaali siellä? Mulla se on imetyksen aikana ollut 10-11 pvä et nyt jännää nähdä piteneekö..

Liitteet

• B72C1CAD-A43C-417F-B934-2C17DC43AE6D.png
    B72C1CAD-A43C-417F-B934-2C17DC43AE6D.png
    299.5 KB · Katsottu: 222
Olipas Zorialla nousu! Aika varmasti ovis ollut! :D toivotaan että tallettelut riittää<3

Täällä ei mitään hurjaa nousua tullut. Eipä tosin tule koskaan :D nousisipa huomenna lisää!:rolleyes:
..eilen tallettelujen lomassa (myöhään illalla) mieskin valitteli kun oli niin kuivat oltavat..blaah. Todella toivon, että tää ei taas ole vaan ovulaation yritys, ja sitten odotellaan taas viikko kaksi uutta :shifty:
Tietty on mahdollista, että ovis oli jo eilen päivällä (oli kosteampaa) ja illalla jo ohi. Tai sitten se on vasta tänään :hilarious:

Zoria, jos nyt lämmöt vahvistaisi niin päästäisiin jännäilemään melko samoilla päivillä :)
Mulla ei ole ihan varmuutta luteaalista.. se oli mielestäni imetyksen lopetuksen jälkeen pari kiertoa 11pvää, mutta nyt tuntuu venähtäneen 16päivään o_O tein kyllä viime kierrossa sen positiivisen testin dpo13, eli luulisi joskus silloin näkyvän!

Kaikki sormet ja varpaat ristissä, että tosiaan nyt tärppäisi teillä ja meillä :shy:

Liitteet

• 02F8DAF9-C8DE-4370-9752-3D8F746BD5C7.jpeg
    02F8DAF9-C8DE-4370-9752-3D8F746BD5C7.jpeg
    341.6 KB · Katsottu: 400
Moi! Mäkin voisin liittyä tänne. Innostuin kesken kierron mittailemaan noita lämpöjä vaikka ei näistä voi oikein mitään päätellä, kun en ostanut vielä tarkempaa mittaria ja lasten takia yöt on välillä katkonaisia ja heräämisaika vaihtelee. :D Mut onhan tää hauskaa!
028121bf6d2889d2e0ae98e5c8ea3b2a

Tältä näyttää tällä hetkellä. Tein hauskan havainnon, et ennen ovista kun lämmöt oli tuon 36.4 muutamana aamuna, niin just niinä öinä lapset tuli viereen nukkumaan.

Oviksen olettaisin kyllä kivuista päätellen olleen jo päivää aiemmin mitä tuo FF veikkaa.

Tervetuloa tännekin Heppunen! :)
Hyvältä näyttää käyrä kuitenkin! Selkeästi erottuu ovulaatio olleen. Uskoisin että FF näyttää oikein.. kivuthan voivat olla myös ennen ovista. Sitä on vaikea sanoa onko ennen, juuri silloin vai jälkeen :D

Edit.
Luulen että mulla vasta tänään ovis. Edelleen eggwhitee ja napukka todella korkealla sekä hyyyvin pehmeä! :)

899CF21B-2975-4009-A22B-EB6AC5AE73DA.jpeg
Mä taas ihmettelen tätä mun outoa kiertoa. Cb antoi vilkkuvan hymynaaman aamulla. Vessassa äskön totesin järjettömän määrän eggistä (siis tyyliin kauhallinen:grin) ja tuntuu, et housut olis melkein märäto_O:grin Lämmöt on edelleen koholla ja itse asiassa jopa noussut hitusen eilisestä. Voisko olla, että mun kroppa kehittelee tuplaovista:eek: Jos eka oli keskiviikkona ja toinen nyt tulossa?:wacky: Nyt oon melkein vuoden jo seuraillut kiertoja ja ikinä en oo kokenut mitään vastaavaa. Eilen illalla vatsaa nippaili ja se oli turvonnut ihan kuin alkuraskaudessa. Meen kohta varuiks ostamaan raskaustestin, vaikka pari viikkoa sitten oli kyllä ihan normimenkat.

Ja Heppunen, tervetuloa! Kyllähän tää mittailu on hauskaa:grin Ja tosi jännää! En tajua, miksi kaikki ei mittaa:grin Ite oon ihan koukussa.

Minunkin puolesta tervetuloa Heppunen! Samaa mieltä Mrs. R kanssa, kyllä tää on koukuttavaa :grin Täällä vasta kp 5 menossa ja macaa oon napsinut kp 1:stä lähtien, letroista välikierto.

ImageUploadedByVau Foorumi1520587847.086215.jpg

Oon jatkanut mittailuja, tänä aamuna en jaksanut herätä niin jäi välistä. :) nyt tuli joo mullekin viesti Natural cyclesistä, laitan kuvan tähän, kyllä tuli pieni ahdistus jostain syystä, että jos lämpötiloissa jotain ni pitäs pelätä keskenmenoa :(
ImageUploadedByVau Foorumi1520587925.326234.jpg

Jotenkin inhottava ajatus jatkaa mittailua ja pelätä tulosta joka aamu...

View attachment 66309
Oon jatkanut mittailuja, tänä aamuna en jaksanut herätä niin jäi välistä. :) nyt tuli joo mullekin viesti Natural cyclesistä, laitan kuvan tähän, kyllä tuli pieni ahdistus jostain syystä, että jos lämpötiloissa jotain ni pitäs pelätä keskenmenoa :( View attachment 66311
Jotenkin inhottava ajatus jatkaa mittailua ja pelätä tulosta joka aamu...

Miulla ainakin keskenmeno näkyi lämmöissä, kun tuhruttelu alkoi, lämmöt romahti ja siitä seuraavana päivänä alkoikin kunnon km vuoto. Mutta eipä siitä seuraamisesta mitään hyötyä saa, kun km tulee jos on tullakseen.

Kokeiletteko muuten fertility friendillä niitä muita detector asetuksia? Huomasin että se fam antaa oviksen aina samoihin aikoihin kun Natural cycles ja advanced taas muutaman päivän aiemmin tai myöhemmin, joskus myös samaan aikaan. Kaksi kiertoa oli niin että advanced antoi luteaalivaiheeksi 8 päivää mitä epäilen kovasti niin vaihdoin sen famiin ja luteaalivaihe oli sit 11 tai 12 mikä on normi ollut nyt about vuoden ajan.

Miulla ainakin keskenmeno näkyi lämmöissä, kun tuhruttelu alkoi, lämmöt romahti ja siitä seuraavana päivänä alkoikin kunnon km vuoto. Mutta eipä siitä seuraamisesta mitään hyötyä saa, kun km tulee jos on tullakseen.

Ahaa no joo. Ehkä vois vähän lukea aiheesta onko tutkimuksia jne, mutta eipä siitä tosiaan hyötyä ole kun keskenmenoa ei voi estää :( Yksi keskustelu tuli joskus vastaan missä joku ihmetteli matalia lämpöjä mutta hänellä meni kyllä raskaus hyvin, että että.. ehkä turhaa huolta aiheuttaa. :/

Ahaa no joo. Ehkä vois vähän lukea aiheesta onko tutkimuksia jne, mutta eipä siitä tosiaan hyötyä ole kun keskenmenoa ei voi estää :( Yksi keskustelu tuli joskus vastaan missä joku ihmetteli matalia lämpöjä mutta hänellä meni kyllä raskaus hyvin, että että.. ehkä turhaa huolta aiheuttaa. :/

Luultavasti kannattaa jättää vaan mittailu pois jos tuntuu, että aiheuttaa stressiä, kun ei se mitään lisä arvoa enää raskaana ollessa tosiaan anna. :-)

Ff ainakin neuvoo et plussan jälkeen on hyvä lopettaa lämpöjen mittaus :) lämmöistä kun ei välttämättä voi mitään ennustaa suuntaan tai toiseen..

Ff ainakin neuvoo et plussan jälkeen on hyvä lopettaa lämpöjen mittaus :) lämmöistä kun ei välttämättä voi mitään ennustaa suuntaan tai toiseen..

Joo siellä tulikin heti että vaihtaa siihen pregnancy trackeriin ja sinne sitten oireita laittaa ettei sekoita ns menkkakiertoihin raskausoireita :) mulla se pregnancy yleensä päällä, käyn vaan kuvan ottamassa kaaviosta oviksen puolelta kun selvempi verrattuna nc :)

Mitenhän tuo on, kun joissakin minun sovelluksissa hedelmällinen aika on ennen ovista, ja heti oviksen jälkeen oli että muka pienet mahdollisuudet raskautua, kun taas joissakin oli vielä oviksen jälkeenkin monta päivää suuri tai keskisuuri mahdollisuus raskautua. Mikähän on ns. virallinen tai yleisesti tunnettu paras aika tulla raskaaksi?

Tän päivän käppyrä näyttää tälle ja mun mittarista tippui se metallinen kärki.
En ole 100% varma että onko pc:n testin mukaan o+ vai tulossa?

Liitteet

• 1520599133260.jpg
    1520599133260.jpg
    96.4 KB · Katsottu: 213
  • 1520599144169.jpg
    1520599144169.jpg
    34 KB · Katsottu: 212
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista!

Emk mä oon erottanut ovisplussan siitä, että se piirtyy heti siihen. Jos on melkein plussa niin tummuu hiljalleen.

Tää näkyi heti, mutta eiköhän lämmöt vielä varmista.. Tää kierto on lyhyempi kun edellinen, niin se on mennyt jonkin aikaa. Pitää vaan nyt sitten vasta lopettaa tallettelut kun lämmöt on varmasti noussut. Viimeksi ovis olikin myöhemmin mitä luulin testin jälkeen.

Takaisin