BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pahoittelut negasta @Syssymyssy

Täälläkin testi negaa ja eilen alkoi taas tiputtelu.
Lämmöt tuli ylös, vähän huonosti nukuttu yö kyllä.
IMG_0059.jpeg

@Syssymyssy Harmi että nega siellä! 😞

@Mamiksx5 Myös sinne harmi että nega sielläkin! 😫

Itse tein sen pregcheckin testin ei näkynyt mitään. Joten lugesteronien lopetus taisi olla oikea päätös. ☹️ Katsotaan milloin vuoto alkaa ei ainakaan vielä. Lämmöt korkealla vielä yllättävän vähän vaan tippuivat eilisestä. Noin 0,11 astetta..

Kohta on menkat lusittu ja alkaa oviksen tikutus. Ajattelin tällä kertaa aloittaa kp9, koska välillä ovis on ollut jo kp11.

Seurailen nyt lämpöjä ff:ssä mittarilla, mutta mielenkiinnosta katselen ouran lämpöjä sen omassa sovelluksessa. Näkyy nyt tämä bbt-mittarin tasaisuus verrattuna ouraan.

IMG_7354.png

IMG_7355.jpeg

Hassua kun joillain tulee tosi tasasta käyrää lämmössä @Kumpare .

Mulla taas mieli vähän allapäin tän päivän testistä. Meillä tuli jo vuosi yritystä. Toki voi vielä muuttua edelleen tän kierron lopputulos,mutta enpä tiedä.
Mulla myös mieli maassa ollut, toki mulla nyt ei voikkaan enään lopputulos muuttua että odottelen vain vuodon alkua täällä. 😔 Yk13 niin masentaa senkin vuoksi, mies jotain vähän alkoi puhumaan että koetetaan lugesteronit loppuun ja sitten ei jos ei tärppää niin mietti onko enään edes mahdollista tulla mun raskaaksi että kannattaako enään sitten edes yrittää?? 😮‍💨 Myöhemmin kun kysyin tuosta niin tarkoitti vaan kun mietti vaan jaksanko mä niitä lugesteroneja kuukaudesta toiseen laittaa ja sanoin että pakkohan se on jos yritetään. Niin lupasi sitten lääkkeet ensi kerralla maksaakkin kun varmaan tarvitsee uusia resepti ja hakea lisää jos raskaaksikin tulee. 😅 Kun noi riittää parille yritys kuukaudelle noi nykyiset vielä.

Tässä tämä pelkkien lämpöjen perusteella arvioitu ovulaatio käyrä. 🥴 Näyttääkö tämä teidän mielestänne enemmän oikealta kuin se aiempi? Niin ja lugesteronit lopetettu kp26 illalla otin viimeiset niin ihmetyttää miksi lämmöt tuollalailla menee ylös vielä? Eikö lämpöjen nyt ainakin niiden lopetuksen jälkeen pitäisi romahtaa?

Liitteet

• 47.png
    47.png
    64.9 KB · Katsottu: 36
@Kali Mulla laski lämmöt sen 0,2 astetta kp24, jolloin vielä otin viimeiset terolutit aamulla ja illalla. Kp25 lämpö nousi vielä ylemmäs 0,1 asteen verran ja pysyi samassa vielä kp26. Tänään kp27 lämpö tippui sitten luteaalirajan alle ja menkatkin alkoi aamulla 😊 Eli voi hetki mennä, kun keho reagoi ulkopuolisen hormonin poistumiseen.
Mulla on kyllä nyt molemmat terolut-kierrot menneet näin nätisti, et kuurin päättymisen jälkeen on kaksi päivää välissä ja sit tulee menkat. Tosi kiva, niin ei kierto seilaa mitenkään.

Vähän kyllä nauratti. Pikkupoika on kuumeessa ja on pitänyt mua hereillä yöllä, ja nytkin herätti ennen viittä jo. Lämpö oli 0,04 astetta korkeampi kuin kahtena edellisaamuna niin eka ajatus oli, että ”lämmöt nousussa 😱😱😱

Joo, ihan kamala nousu. 😆✌️ Tämä mun käyrä on kyllä tasainen kuin pohjanmaa. Ourassa lämmöt heitti taas +0,3 astetta. Ainakin just nyt tuntuu luotettavammalta nämä pimppilämmöt kuin tuo oura.

Eilen puoliltaöin illalla lurahti housuun vähän eggiksiä (????). Kävin tekemässä varmuudeksi ovistestin niin antoi 0,35. Ei kyllä paranisi ihan vielä tulla oviksen, olisi kyllä vähän turhan aikaista. Pitääpä tikuttaa uudelleen tuossa aamupäivästä ja katsoa millaista viivaa näyttää.

IMG_7399.png

Vähän kyllä nauratti. Pikkupoika on kuumeessa ja on pitänyt mua hereillä yöllä, ja nytkin herätti ennen viittä jo. Lämpö oli 0,04 astetta korkeampi kuin kahtena edellisaamuna niin eka ajatus oli, että ”lämmöt nousussa 😱😱😱

Joo, ihan kamala nousu. 😆✌️ Tämä mun käyrä on kyllä tasainen kuin pohjanmaa. Ourassa lämmöt heitti taas +0,3 astetta. Ainakin just nyt tuntuu luotettavammalta nämä pimppilämmöt kuin tuo oura.

Eilen puoliltaöin illalla lurahti housuun vähän eggiksiä (????). Kävin tekemässä varmuudeksi ovistestin niin antoi 0,35. Ei kyllä paranisi ihan vielä tulla oviksen, olisi kyllä vähän turhan aikaista. Pitääpä tikuttaa uudelleen tuossa aamupäivästä ja katsoa millaista viivaa näyttää.

View attachment 153438
No on kyllä tasaset ei voi muuta sanoa. Paranemista sinne pikkuiselle.

Pakko laittAA eri viesti kun en viitti kirota tuossa ylemmässä. Nega ja vituttaa ja suututtaa! Helvetti eikö tää jo voi onnistua? Oli niin hyvä fiilis tässä kierrossa ja talletukset meni ihan nappiin niin ei vittu voi onnistuu. Laitan illalla vielä lugen vaikka en haluid ja testaan aamulla negan ja jään odottaa menkkoja.

IMG_0087.jpeg

Tänää vahvisti luteaalidipin, jee. 😖

Iherbistä lähtee tilaukseen easy@home r testit. En tiennytkään että sieltä saa niitä. Joku täällä vau ssa postas. Oli myös ovikseen ja progeen mutta ostan pc liuskat kun ne toimii itellä.

@Mamiksx5 Oon pahoillani negasta! 💔

Mulla lämmöt sahailee ylös alas vaikka lugesteroneista kun lopetin ne niin 4 päivää jo. 🥴 Tänään meni taas alaspäin joten toivottavasti huomenna jatkuu alaspäin meno niin ehkä se vuoto sieltä alkaa huomiseen mennessä ja ei tarvitse turhaan tehdä nega testiä enään huomen aamulla. 🙄

@Mamiksx5 Oon pahoillani negasta! 💔

Mulla lämmöt sahailee ylös alas vaikka lugesteroneista kun lopetin ne niin 4 päivää jo. 🥴 Tänään meni taas alaspäin joten toivottavasti huomenna jatkuu alaspäin meno niin ehkä se vuoto sieltä alkaa huomiseen mennessä ja ei tarvitse turhaan tehdä nega testiä enään huomen aamulla. 🙄
Äh, onpa ärsyttävää! Toivottavasti lasku jatkuis ja vuoto alkais ja pääsistte seuraavaan kiertoon. Onks sul nyt tarkoitus ottaa lugesteronia joka kierrossa tukemaan mahdollisen alkion kiinnittymistä?

Mitäs raati sanoo näistä lämmöistä? (Oura ei tietysti ole tarkin mittari, mutta verrattuna viime kiertoon ollaan oltu hyvin usein ihan +/-0-lämmöissä). Lisään tähän sekä tän kierron että viime kierron käyrän. Vasemmalla viime kierto ja oikealla tämä. Luteaalivaihe jäi aika lyhyeksi viime kierrossa.

Lisäksi viel trendiä.

Liitteet

• IMG_9902.jpeg
    IMG_9902.jpeg
    110.4 KB · Katsottu: 19
  • IMG_9901.jpeg
    IMG_9901.jpeg
    86.9 KB · Katsottu: 18
  • IMG_9903.jpeg
    IMG_9903.jpeg
    114.8 KB · Katsottu: 17
@Maana Mannila En osaa ton.sovelluksen käyrää tulkita kovin hyvin mutta näyttää paremmalta mun mielestä kuin tuo edellisen kierron? 🤞

Ja juu joka kierrossa ja sitten jatkaa alkuraskauden ajan ainakin ekaan ultraan asti auttaakseen jotta ei mene kesken, jos siis tulisin vielä raskaaksi. 🥴 Lääkkeitä on vielä kahdelle kierrolle mutta pitänee sitten uusia koska jokatapauksessa tarvitsen enemmän vaikka tärppäisi ensi tai sitä seuraavassa kierrossa.

Miehelle sanoin että vuoto ei vielä ole alkanut joka taisi olla virhe koska nyt toivoo että plussa voisi vielä tulla. 😞 Toivottavasti jos huomenna testaan ellei siis vuoto ala ennen sitä niin ei hirveästi hän pety nega tulokseen... Viimeksi kun testasin niin oli silminnähden pettynyt ja meni ihan hiljaiseksi muutamaksi minuutiksi. 😭

Sori nyt spämmistä, mutta latasin tuon ff:n ja importasin tiedot Ourasta. Tässä käyrä. Ff ajoittaa ovulaation sunnuntaille, enkä osaa muuttaa sitä. Ovulaatio oli kuitenkin lauantaina ainakin kehon merkkien ja ovistestien mukaan. 🧐

@Kali ihanaa, että mies niin kovasti kans toivoo, että tulisitte raskaaks ja saisitte lapsen syliin. Mut ikävä tietty kertoa sit huonot uutiset. ❤️

Liitteet

• IMG_9904.jpeg
    IMG_9904.jpeg
    355.2 KB · Katsottu: 29
Tässä mun tän aamun käyrä. Eilen nukuin myöhään ja yö meni katkonaisesti joo, eli se selittänee tuon pompun. Mut muutenki ihan ihmeellinen tää käyrä. Ei oo koskaan ennen ollu tällasta, että olis noin paljon päiviä tuol matalalla ja sit teräviä pomppuja. Tässä refeksi viime kierron kuvaaja. (Vasemmalla siis nykyinen ja oikealla viime kierto)

Liitteet

• IMG_9916.jpeg
    IMG_9916.jpeg
    388.7 KB · Katsottu: 26
  • IMG_9917.jpeg
    IMG_9917.jpeg
    293 KB · Katsottu: 25
Muokattu viimeksi:
@Maana Mannila on kyllä pomppiva käyrä. Mistäköhän mahtaa tommoset johtua?

Mulla ainakin nyt progesteronin kanssa luteaalin länmöt tasaisemmat. Ja nyt pari päivää taas noususuunnassa. Tänään hätäinen nega testattu. 😁 armoton väsymys, mutta samalla aamuyön unettomuus vaivaa. Ja parina päivänö kovat päänsäryt ollut.

Oon vertailemassa huvikseni eri kiertojen BBT käppyröitä, niin aattelin täällä kysäistä että kuinka paljon teillä poikkeaa luteealivaiheen lämmön alaraja kierroissa? Onko kiertojen välillä ihan selkeitä eroja että minne se alaraja sattuu hakeutuu vai onko se kohtuu vakio mihin haarukkaan menee?

Oon vertailemassa huvikseni eri kiertojen BBT käppyröitä, niin aattelin täällä kysäistä että kuinka paljon teillä poikkeaa luteealivaiheen lämmön alaraja kierroissa? Onko kiertojen välillä ihan selkeitä eroja että minne se alaraja sattuu hakeutuu vai onko se kohtuu vakio mihin haarukkaan menee?

Tässä näkyy mun aiemmat kolme kiertoa, jotka mitattu ouralla, ja uusin joka on mitattu pimppilämmöistä. Turhauduin, kun ouran kanssa tuli paljon heittelyä ja aloin niitä stressaamaan.

IMG_7400.png

Takaisin