BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Nurppu ihan mielenkiinnosta, jos vertaat Ouraa ja BBT tekniikkaa, niin kumpi sun mielestä on luotettavampi jos ottaa vaikka häiriöt huomioon? Onko parempi että käyttää kumpaakin vai riittääkö halutessaan vaan jompi kumpi? Ouran systeemi kuulostaa aika mielenkiintoiselle! Mä oon ihan kamala yöheräilijä suurimman osan ajasta niin mietin usein että mitenkähän oikean tuloksen lämpöjen mittailua antaa, vaikka yleensä se meneekin aika samaa kaavaa vaikka heittoja oliskin.

@lepus timidus aika paha! Jos molemmat vaatis yhtä paljon vaivaa, ja olis säännöllinen yörytmi, ni arvaisin että suusta otettu BBT on parempi. Arvaisin lonkalta että suusta otettu lämpö olis kuitenkin vähemmän altis häiriöille ku sormesta. Vaikka siis, niin ku ootte nähny, niin eihän mun ouralämmöissä sinällää mitään valittamista oo ollu! Sit jos on vaikka helposti häiriöitä yössä tms niin voisin arvata että Oura saattas olla parempi 🤔 tai jos ei vaikka aina muista heti aamulla mitata jne. Kun en osaa sanoa kuinka paljon sitä suusta otettua BBT:tä vaikka häiritsee just jos makoilee jonkun aikaa hereillä sängyssä ennen ku mittaa. Musta toi Oura on niin älyttömän helppo, että en lähtis ite kyllä siirtymään tästä siihen, että muistan mitata joka aamu lämmöt!

@NewMoon höh! Toivottavasti se LH tsemppa ittensä kohta ylös sieltä 🤔

Tästä vielä mun käyräpäivitys ennen matkaa! En testaillu ny ovista eilen enkä tänään eli ei hajua tällä kertaa siitä, muuta kuin se toissapäivän tummahko testi!

Screenshot_20220601-080000.png

@NewMoon oisko jo huomenna plussa? 😍

@Nurppu kiitos kokemuksen jaosta! Kuulostaa siltä, että saattaa joskus tulla kokeiluun Oura mullekin. Siinä on kuitenkin paljon sellaisia ominaisuuksia, jotka kiinnostaa muutenkin.

Tsemppiä @Harmi89 ! ❤️

Mä jännäilen vielä vartin verran tuomiota myoomien suhteen että vieläkö niitä on ja minkä verran. Tänä aamuna tein negatestin dpo10 ja lämmötkin lähti vähän laskusuuntaan, joten katseet ainakin ennen kontrollia ensi kierrossa jo. Pitää kysellä tarkemmin jos myoomia on enempi tai kasvaneita, että mites se nyt sit käytännössä tarkoittaa raskautumiseen ja raskauden loppuun asti kestämisen suhteen. Huh että on taas jännitys nyt odotusaulassa tapissa vaikka matkalla ei ollu vielä yhtään stressiä 😂

Huh jännitin turhaan, tyypillistä minua 🤣

Toinen myooma oli hävinnyt kokonaan pois ja toinenkin oli pienentynyt yli sentillä! Jäljellä olevastakaan ei pitäisi olla haittaa raskaudelle tai kiinnittymiselle ja sekin myooma voi surkastua pois, toki sit mahdollinen raskaus saattaa aktivoida niitä kasvamaan takaisin, mutta sitten seurataan. Otti samalla myös papakokeen kun edellisestä 3v aikaa. Koska minulla on 2 keskenmenoa taustalla, niin jos vielä tulee km suositteli tutkimaan asiaa tarkemmin, mutta koska edellinen tärppi vei vain viisi tai kuusi kiertoa ja km väli on 12 vuotta eikä välissä ylipäätään yritystä, ei pitäisi olla ongelmia raskautumisessa 😍 Munasarjat näytti tosi hyviltä ja kummassakin oli paljon vielä jäljellä hyvän näköisiä munarakkuloitako ne oli. Missään ei mitään vikaa ylipäätään. Saa siis yrittää ihan turvallisin mielin! Ens viikolla pitää vielä käydä kuitenkin, koska oli paksu kohdun limakalvo mikä esti vähän näkyvyyttä, että varmasti se toinen myooma hävinny ja näkee ettei oo polyyppejakaan. Tosi ihana ja tarkka noin niinku mieslääkäriksi (🤣) oli.

Mut se mitä sit jäin ihmettelemään nyt kotona, niin lääkäri sanoi et mun kohdun limakalvon paksuus oli melkein 21mm ja menkat alkaa sen perusteella tänään tai huomenna. Noh mulla on vasta kp26 menossa ja kaikki viittaa vasta johonkin 3 päivän päähän ja kaikki valtias Google kertoo, että yleensä se on 10mm pienempi tässä vaiheessa kiertoa. Ja muistelen kerran just päivää ennen menkkoja käyneeni gynellä joskus ja silloin paksuus oli 13 tai 14mm. Niin nyt noinkin paksu. Onks muilla kokemusta minkäpaksuisia limakalvoja on missäkin vaiheessa kiertoa? Vai onko vaan mulle tulossa ihan jäätävät menkat etuajassa jos kerta noi paksu limakalvo 😄

Täs vielä uusinta käppyrää.

Screenshot_20220602_150401.jpg

@NewMoon eiköhän tänään aamulla tuu plussa! :smiling face with heart-eyes:

Joo meikäläinen googlaili että paksu kohdun limakalvo voi olla huono juttu jos se on jatkuvaa, kertoa raskaudesta taikka ennustaa menkkoja, eli vaihtoehtoja piisaa :tears: tein tänä aamuna CB:n haukutun fast and easyn koska lämmötkin pomppas taas ylöspäin. Heti lähti selkeästi pystyviiva piirtymään poikkiviivan päälle, mutta on niin haamu kuitenkin ja menossa jo dpo11 ja 27/27-31, että eiköhän haamuile muuten vain, vaikka esim. edelliskierrossa olikin puhtaasti blanco. Liuskatesti samasta aamupissasta 99% ei mitään, mielikuvitushaamulle jätän sen 1% mahdollisuuden :rolling: Epäilen siis monsuunimenkkojen saapuvan viimeistään maanantaina.

may082022.jpg

@NewMoon eiköhän tänään aamulla tuu plussa! :smiling face with heart-eyes:

Joo meikäläinen googlaili että paksu kohdun limakalvo voi olla huono juttu jos se on jatkuvaa, kertoa raskaudesta taikka ennustaa menkkoja, eli vaihtoehtoja piisaa :tears: tein tänä aamuna CB:n haukutun fast and easyn koska lämmötkin pomppas taas ylöspäin. Heti lähti selkeästi pystyviiva piirtymään poikkiviivan päälle, mutta on niin haamu kuitenkin ja menossa jo dpo11 ja 27/27-31, että eiköhän haamuile muuten vain, vaikka esim. edelliskierrossa olikin puhtaasti blanco. Liuskatesti samasta aamupissasta 99% ei mitään, mielikuvitushaamulle jätän sen 1% mahdollisuuden :rolling: Epäilen siis monsuunimenkkojen saapuvan viimeistään maanantaina.

View attachment 113413
Toivotaan että paksu limakalvo olisi kuitenkin raskaudesta johtuvaa! Lämmöt ainakin näyttää lupaavalta

Ovistestiin tuli ihan kivasti väriä verrattuna eiliseen täysin puhtaaseen negaan. Flo ennustaa ovista tälle päivälle, tuskin on. Ärsyttää kun ei tiedä oliko eilen joku lämpö dippi, kiinnostaa vaan ihan omien tilastojen kannalta juuri nuo ovista edeltävät lämmöt jos niistä oppisi jotain tarkemmin ennustamaan.
Toivon että ovis testi olisi huomenna vasta positiivinen, niin sitten saisi tallettelut kyllä menemään niin nappiin kunhan tuo mies kotiutuu ja lapset hoidossa.

Jaahas ja kuvia en saakkaan lisättyä kun ei joku muisti riitä...

@lepus timidus

Käppyrä näyttää hyvältä ja kuulostaa kyllä testinkin suhteen, että vois olla positiivista tulosta pukkaamassa. 👀
Pidetään peukkuja, kiinnittyminenkin on voinut olla vasta esim. eilen kun nyt vasta dpo11! 👍👍

Täällä lähti dpo1 käyntiin ja lämmöt nousuun. 📈

Eilen tehtiin inssi ja "siemennesteen laatu ja siittiöiden määrä oli riittävä" lääkärin kommentin mukaan. Eli jälleen meillä kaiken järjen mukaan on mahdollisuus raskauteen.

Mieliala alkaa taas vaan olemaan pessimismin partaalla ja itkettää tilanne koko ajan. En millään haluaisi lähteä kovempiin hoitoihin 😭

Mutta tässäpä tämän aamun käppyrä. Screenshot_20220603-074837_Flo.jpg

Takaisin