Babyshowerit eli vauvakutsut

Tänään luvassa lauantain paras mahdollinen ohjelma: ystävän babyshowerit!!! Meikit: check, hiukset: kohta check., lahja ja kortti: check, ruokaviemiset: check. Hauskaa lauantaita kaikille!!

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä heräillään juuri aamuun ja täytyi ensimmäisenä tulla ilmoittamaan, että mulle on nyt pidetty ensimmäiset oikeat amerikkalaiset babyshowerit! :)

Järjestettiin eilen täällä jenkeissä läksiäiset työkavereille ja kavereille, jotka puolestaan olivat päättäneet pitää samassa yhteydessä mulle yllätys babyshowerit :) Ette usko sitä kiljunnan määrää ja miten paljon lahjoja reilu kymmenen ihmistä voi tuoda... Apua, nyt hukutaan potkupukuihin ja kaukenmaailman kuolapyyhkeisiin. Menee muuttopakkaamiset uusiksi, että saa kaiken mahtumaan :D ja näissä juhlissa yli puolet miehiä, jotka hekin olivat lähes yhtä tohkeissaan kuin naiset :) kaiken kruunasi tietenkin vauvan kuvalla ja vaaleansinisillä onnitteluilla kruunattu valtava kakku. Voi apua sentään ja täytyy sanoa että pääsivät yllättämään täysin! :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Itse olen ollut yksillä babyshowereilla. Itse juhlakalu tiesi juhlista etukäteen. Suhtautui juhliin hiukka varauksella, loppujen lopuksi tykkäsi juhlistaan. Kokoonnuttiin "vanhojen" ja vähän uudempienkin ystävien kanssa, kerrankin samaan aikaan samaan paikkaan. Osaa tämä juhlakalu ei ollut nähnyt vuosiin, se olikin tärkein pointti että sai nähdä nämä ihmiset :) Itsellä on "pieni" aavistus että minulle järjestetään, joku ei vain osaa ihan kaikkea pitää omana tietonaan (siskoni) :p
 
Eilen oli kyllä kiva tunnelma ja näki että juhlakalu nautti juurikin siitä ystävien näkemisestä!! Ostin hänelle lahjaksi "vuoden mutsi"-kirjan, jota on paljon kehuttu ja nyt haluisin sen itsekkin!! :D Niin ja ohjelmana oli, että tuleva mama arvasi meidän vieraiden vauvakuvista kuka kukin on (ja sai kaikki oikein!), arvattiin masun ympärysmittaa lahjanarun avulla ja tehtiin hänen kalenteriin veikkaukset syntymäpäivästä, painosta, pituudesta ja laitettiin oma elämän neuvo siihen perään. Pari muutakin olisi ollut mutta maman siskolla oli unohtunut tarvikkeet, mutta se ei oikeastaan haitannut, koska keskustelu sujui soljuvasti (vaikka paikalla olikin yksi erittäin äänekäs tuore äiti, joka puhui omasta elämästään aika tavalla ja aikalailla muidenkin päälle..onneksi tämä juhlakalu osasi ottaa oman tilansa ja muut vieraat keskittää huomiotaan juhlien päätähteen). :wink

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Muokattu viimeksi:
Mä just perjantaina tilailin babyshower rekvisiittaa! Olen siis järjestämässä mun isosiskolle juhlia 15.8. Kyllä se jotain aavistaa mutta eipä tiedä varmaksi :) Poika tulossa joten kaikki on ällön sinistä tietty! Vaippakakku väsätään mun toisen siskon kaa sille lahjaks. Jokainen vieras tuo pienelle oman paketin halutessaan ja tarjoilut menee nyyttäri meiningillä. Minä teen masukakun. Äidille on tilattu juhlille jalkahoito ja siinä samalla me pidetään sille seuraa ja täytetään vihkoa jonka on väsännyt. Siinä on perus arvailuja mm.syntymäpäivä, koko, nimi, terveiset vauvalle, ohjeita äidille jne. Sit varmaan myös se mahan koon arvaus myös kuvioon jne. Vihko jää äidille muistoksi tietty. Olen kirjoitellut sinne myös kivoja loruja ja runoja, aiheeseen sopivia tietty :wink Muu onkin rentoa seurustelua ja meitä on paikalla vaan ydinporukka! Itse sain 2 vuotta sitten esikoista odottaessa mahtavat juhlat, juurikin tämän saman juhlakalun toimesta!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Aikaisemmin pohdinkin täällä, että järjestäisin itse vauvakutsut, koska haluan sinne kaikki läheiset naiset. Päätin sitten viime viikolla, että jos ne juhlat oikeasti haluan, niin järjestän ne sitten itse. Saan sellaiset juhlat, jotka haluan ja niihin tulee juuri ne henkilöt, jotka haluan.

Askartelin viikonloppuna kutsutkin jo valmiiksi ja juhlat on ensimmäisenä äitiyslomapäivänä (2kk vielä). Itse en halua, että juhlat on tiukasti aikataulutettu leikkien tai muun ohjelman suhteen vaan haluan rentoa oleskelua hyvän ruuan/herkkujen ääressä ja saada vertaistukea siihen, että mitä se vauva-arki tulee olemaan. Ja koska emme saaneet vauvan sukupuolta tietää, niin koristukset tulevat olemaan värikkäät. Ilmapalloja, viirejä (askartelen itse), silkkipaperipalloja. Molempien vauvakirjat laitan esille, niin saa vieraat niihin tutustua. Ainut vauvajuhlaperinne, jonka haluan on, että vieraat arvaavat mitat, päivän ja sukupuolen.
 
Mie oon ollu kaksilla showereilla vieraana. Ensimmäiset järkättiin kahdelle miun serkulle, joilla oli vajaa kuukausi erroo lasketuissa (lopulta tytöt synty peräkkäisinä päivinä). Molemmille kyseessä oli esikoiset, joten me kokeneemmat annettiin neuvoja (itse siis innokkaasti kyselivät). Illan aikana nautittiin nyyttäriperiaatteella tehdyistä tarjoiluista (olttiin etukätteen sovittu kuka tuo mitäkin), jutelttiin ja naurettiin. Tulevat äidit sai pieniä lahjoja ja olivat tosi otettuja. Yllätyksenä saattiin juhlat järkättyy.
Toiset juhlat oli muuten samanlaiset, mutta kyseessä oli kolmatta oottava äiti. Niinpä mie annoin lahjaksi lastenhoitoapua, koska tiiän että se tullee aina tarppeeseen.
Toivosin, että nyt saisin itekkin kutsut, mut en tiiä järjesttääkö kukkaan. No siitähän sen näkkee.
 
Täällä alkaa kaikki olla valmista perjantain babyshowereihin! Järjestän siis siskolleni ne joista ylempänä kirjoitinkin. Kakku-aineet ostettu, rekvisiitta saapunut postista, suunnitelmat selvillä! Innolla odotan juhlia!!! Torstaina leivon masukakun, perjantaina koristelen kämpän ällön siniseksi ja avot! :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Masukakku vaihtuikin perinteisempään mutta aiheeseen sopivaan kakkuun! Vaippakakku valmiina! Äsken koristelin kämpän :) Vieraat tulee 16.00 ja itse juhlakalu 16.30! Sitä ennen vois vähän huilata ja laittautua. Mies lähtee esikoisen kanssa anoppilaan evakkoon :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Minut yllätettiin eilen aivan totaalisesti vauvakutsuilla! :) en vieläkään voi uskoa todeksi, että ystäväni olivat nähneet vuokseni niin paljon vaivaa. :Heartbigred

Menin ystäväni luokse miehen kanssa siinä uskossa, että ystävä ottaa minusta kotistudiollaan "masukuvia". Olin siis meikannut ja laittanut hiukset ja ottanut pussillisen kuvausrekvisiittaa mukaan. Miehen oli tarkoitus sillä aikaa tuusata jotain autoihin liittyvää ystäväni miehen kanssa, koirakin oli mukana. Sillä aikaa kun katseltiin ystävän kanssa sopivia kuvausvaatteita, miehet oli häipyneet koirien kanssa. Olin vähän yllättynyt. Sitten kaverini pyysi keittämään kahvia ja oikein korosti, että keitäthän paljon, kun miehetkin varmaan haluaa. Yhtäkkiä ovikello soi ja oletin että miehet tulee koirien kanssa ja menin avaamaan. Oven takana olikin rakas ystäväni, joka asuu nykyään eri paikkakunnalla monen sadan kilometrin päässä. Olin ihan puulla päähän lyöty, eiväthän nuo kaksi ystävääni edes tunteneet toisiaan, mitä ihmettä hän täällä teki?? Tiedättekö sen tunteen, kun näkee jonkun tutun jossain yllättävässä ympäristössä? En siis millään meinannut edes tajuta, että se oli todella oli hän! :eek: Kumpikaan ystävistäni ei sanonut mitään, nauroivat vaan ja minä vaan seisoin suu auki ja höpötin jotakin sekavaa, niin ihmeissäni olin! :laughing002 sitten ku ystäväni alkoivat kaivella esille naposteltavaa ja kattamaan pöytää, arvasin mitä tuleman pitää. :)

Juhliin tuli lopulta 9 minulle rakasta naista (ja yksi vauva), joista suurimpana yllätyksenä kaukaa saapunut ystäväni sekä anoppi. :grin tarjolla oli suolaisia ja makeita herkkuja, joista suurimman osan oli tehneet itse sisarukseni ja ystäväni. Ensin juteltiin ja syötiin ihania ruokia ja sitten avasin lahjat, joita oli mm. vauvakirja, bodyt ja tutit. Sitten oli pientä ohjelmaa, kaverit saivat arvata mahani ympäryksen mittaamalla pätkän lankaa ja lähimmäksi osunut sai palkinnon. Kaikki saivat myös arvata vauvan syntymäpäivän, painon ja pituuden. Sitten minun piti maistella silmät sidottuina vauvaruokia :p se oli tosi hauskaa, mutta yllättävän ällöttävää ja vaikeaa! Oikeista arvauksista sain suklaapatukan :) Vielä olisi ollut lisäohjelmaakin,mm. kynsien lakkausta, mutta juhlat sujuivat niin nopeasti jutellen ja jo äidiksi tulleiden kokemuksia kuunnellen, että siinä sujuikin ilta rattoisasti. :)

Olin todella otettu ja liikuttunut juhlista, itkin varmaan 10 kertaa illan aikana mutta nauroin vielä enemmän. Tuli niin kiitollinen olo näistä ihanista naisista, joita minulla on elämässäni! :angel10 Yllätys oli ihan totaalinen, kukaan ei ole koko raskausaikana puhunut minulle mitään aiheesta babyshowerit ja olinkin jo aika varma, että juhlia ei syystä tai toisesta tule. Onneksi tuli, minulla ja toivottavasti muillakin oli tosi hauskaa! :Heartblue:Heartpink:Heartred
 
Mulla oli myös eilen babyshowerit! :) Jotenkin arvasin että ne ovat nyt tänä viikonloppuna jos jotain juhlia on, sillä sitten alkaa mennä seuraavat mahdolliset päivät niin lähelle laskettua aikaa. Kuuden naisen voimin vietettiin kekkereitä ja syötiin niin paljon herkkuja että olin ihan ähkyssä koko illan! Lahjaksi sain ison vaippakakun, makeen kirahvi-seinätarran jossa on myös pituusmitta sekä Muumi-lusikan ja -patakintaan kodinhengettärelle. :Heartred Oli kyllä ihana turista kunnolla vauvajuttuja ja kuulla muiden kokemuksia!
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    86.4 KB · Katsottu: 52
Kyllä kuullostaa mukavilta teidän juhlat. Itse järjestän juhlat 11.10, jolloin on eka virallinen mammalomapäivä. Syy siihen, että järjestän itse on se, että saan kaikki haluamani ihmiset kutsuttua eikä kenenkään muun tarvitse ottaa "stressiä" juhlistani. Mies on fb:n kautta tehnyt salaisen ryhmän, jossa vieraat voivat suunnitella jotain ohjelmaa, jos niin haluavat. Me tarjotaan tilat ja ruuat/herkut ja muut saavat ottaa vastuun ohjelmasta. Itse olen kokenut vaikeaksi muiden yllätysvauvajuhlien järjestämisessä sen, että kuka tekee mitä, miten rajataan budjetti yms. Nyt ei muiden tarvitse murehtia tarjoilujen kustannuksista ja tärkeintä on, että saan kaikki läheiset lähelleni.

On kyllä ollut mukavaa ajankulua suunnitella juhlia ja tehdä koristeita yms. Viikolla alan jo valmiiksi leipomaan tarjottavia pakkaseen, niin ei jää kaikki viimeiseen iltaan.
 
Itte järkkäsin omat "baby showerit" monessa osassa, kun kavereita on niin eri piireistä ja on niitä joilla on pieniä lapsia ja sitten esim työkaverit joiden kanssa puheenaiheetkin on ihan toista verrattuna muuhun porukkaan. Ei mitään jenkkihossotyksiä niistä tullut vaan ihan kutsuin ystäviä lounaalle/kahville pienissä ryhmissä ja pääasia oli, että heidät näkisi edes kertaalleen ennen kuin vauva syntyy. Ihaninta oli juhlissa kun ystäviä oli monesta eri kulttuurista ja jokaisen kulttuurin babyshower traditiot sain juhlissa nähdä.
 
Täällä on vaikutettu tosissaan vieraisiin... lähinnä kutsutut on mun haluamat :) mut ei haisuakaan milloin ne on ja missä ja ketä oikeasti edes tulee.. ym... Jännää! Toivon myös ettei kukaan ota stressiä liikaa budjetista tai että osaavat jakaa vastuun viisaasti kaikesta.

Justiinan juhlat kuulostavat juuri siltä mitä itse toivoo :rolleyes: Ihania kavereita, hyvää ruokaa ja paljon naurua!!! :wink
 
Minusta suomalaisissa babyshowereissa parasta onkin, että juhlia on niin erilaisia kuin äitejäkin, ei ole mitään valmista tai pakollista kaavaa. :) minulle kutsut oli täydelliset, ystäväni tuntevat näköjään toiveeni ja mieltymykseni paremmin kuin luulinkaan. :) en ikinä unohda eilistä, yllätys oli aivan valtava ja päivä mitä onnellisin!
 
Mulle järjestettiin myös babyshowerit yllärinä toissa viikonloppuna. Menin kotipaikkakunnalleni miehen työreissun aikana ja äitini kanssa ajeltiin mummolaan. Sisällä sitten ihmettelin, että mitkäs ihmeen pirskeet täällä on, kun "kuoharia" laseissa ja pöytä koreana.. ääneen jo epäilin, että olenko nyt unohtanut jonkun syntymäpäivät.. tai isovanhempien hääpäivän (ei me niitä hääpäiviä ennenkään olla juhlittu, mutta kun en saanut päähäni, mitkä synttärit tai muut kekkerit nyt olisin unohtanut :grin). Kulman takaa pälähtikin sisko ja yksi parhaista ystävistäni - yllätys oli melkoinen ja niinkuin Justiinakin kirjoitti, seisoin vaan siinä ja ihmettelin, että mitä ihmettä se ystäväni siellä mummolassa tekee :grin Lopulta pääsi itku ja olin innostuksesta sekaisin, sain "missinauhan" ja paikalle saapui sukulaisia ja ystäviä. Yhdessä syötiin itse tehtyjä herkkuja, arvailtiin lapsen syntymäpäivää ja sukupuolta. Lahjaksi sain mm. bolakorun, 2 vaippakakkua, leluja ja nokkamukin :) Serkku-tyttö oli itse ommellut ihanan lelun meidän pienokaiselle. Oli kyllä niin hyvin onnistuttu multa salaamaan koko homma! En aavistanut mitään :rolleyes:
 
Takaisin
Top