Moikka!
En lukenut koko ketjua, mutta tuli mieleeni tuossa yksi asia, joka on ollut aivan korvaamaton, mutta ei ehkä kannata etukäteen hankkia. Nimittäin tuttipullojen mikrosteriloija! Itse olin aika hysteerinen tuttipullojen steriloija, ja pulloa käytettiin vain kerran jonka jälkeen se pestiin ja steriloitiin. Meidän vauva oli 2kk ikään asti heikolla menestyksellä osittaisimetyksessä, jonka jälkeen siirryimme täysin pulloiluun. Pulloja meillä oli neljä pientä ja kahdeksan isoa, eli aika paljon. Pikkuisen kanssa oli kuitenkin kätevää, kun hän söi parhaimmillaan 3h välein, eli tosiaan tuo 8 pulloa meni vuorokaudessa, niin ei ollut sitten ihan niin justiinsa kiire tiskata joka päivä samaan aikaan. Aluksi steriloitiin pullot kattilassa, mutta pieni asuntomme oli talvella niin täynnä vesihöyryä, ettei ikkunoihin tarvinnut yöllä verhoja vetää ja aamulla oli kuurankukat kauniisti koristamassa ikkunoiden välissä! Tilasin Amazonista mirkosteriloijan, joka oli siellä paljon halvempi kuin Suomalaisesta lastentarvikeliikkeestä ostettu. Muistaakseni oli vielä alennuksessa, maksoi n. 15e. Ehdottomasti kätevä kapistus, ei vie paljon tilaa, ja siinä helposti steriloi isommankin määrän pulloja (muistaakseni 6kpl Aventin pulloja mahtui siihen Aventin omaan steriloijaan.) Ainun pullot eivät ehkä mahtuisi siihen, kun ovat niin korkeita, mutta matalammat pullot kyllä. Kannattaa siis vähän vertailla mitä sit ostaa, jos kokonaan pulloilee. Se on kuitenkin valtava työ, jos joka ilta porisee iso kattilallinen vettä siinä hellalla, ja vie myös sähköäkin kiitettävästi, jos sähkölasku pitää maksaa ihan itse, eikä kuulu vuokraan.