Viimeisillä viikoilla tila alkaa olla vähissä, ja siksi suurin osa vauvoista ei enää suuremmin vaihda asentoa ihan viimeisillä viikoilla. Minulla tässä raskaudessa sikiö oli pää ylöspäin tai välillä poikittainkin viikolle 35 asti, jolloin sikiö kääntyi ihan itsekseen oikein päin. Käännöstä yritetään vasta noiden viikkojen jälkeen, koska aiemmin käännetyt tuppaavat kuulemma kääntymään itsekseen takaisin.
Minulla neuvolan terveydenhoitaja arvioi sikiön asennon tunnustelemalla mahaa käsillään, ja kun hän totesi sikiön olevan väärin päin vielä tuolloin viikolla 34, hän varmisti asian ultraamalla. Neuvolassa voi aina pyytää terveydenhoitajaa kertomaan, mitä hän mahaa painellessaan havaitsee. Meidän terveydenhoitaja on aina pyytämättäkin kertonut, että tässä kohtaa tuntuu selkä, tässä peppu, tässä jalat, jne.
Minulla neuvolan terveydenhoitaja arvioi sikiön asennon tunnustelemalla mahaa käsillään, ja kun hän totesi sikiön olevan väärin päin vielä tuolloin viikolla 34, hän varmisti asian ultraamalla. Neuvolassa voi aina pyytää terveydenhoitajaa kertomaan, mitä hän mahaa painellessaan havaitsee. Meidän terveydenhoitaja on aina pyytämättäkin kertonut, että tässä kohtaa tuntuu selkä, tässä peppu, tässä jalat, jne.