Avuttomat ensiodottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mh-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

mh-

Puuhakas puhuja
Toukomammat 2016
Ihan varmaan joukkoon mahtuu meitä, joilla on ensimmäinen tulossa ja kysymyksiä enempi ja vähempi joita ei välttämättä ees kaikilta kehtaa kysyä. Ja täällä taas on myös niitä, joilla lapsia on jo ennestään ja tietoakin löytyy enemmän. Koitin selailla ja toki muutama samanmoinen ketju löyty, mutta tuntuu jotenki hullulta lähteä huuteleen "vanhoihin" ketjuihin.

Mulla ainaki ihan ensimmäisenä nyt häirinny se, että ko on mamma paitoja kattonu niin mikä ihmeen idea niillä ihan järkyttävän pitkillä naruilla on? Jos nyt kukaan ees tietää mitä tarkotan.

Mulla ei itselläni ole sellisia paitoja, mutta olen ajatellut asian niin, että niillä voi tavallaan korostaa sitä mahaa ja tehdä paidasta istuvamman. En oikein muuta käyttöä niille keksi...

• Tykkään
Reaktiot: mh-
Vissiin ne on sitä varten että niillä voi tarvittaessa kiristää paitaa istuvammaksi.. Menee sit sekä pienemmän, et suuremman mahan kans..

• Tykkään
Reaktiot: mh-
Hyvä etten mie oo ainut joka sitä on ihmetelly laughing7 Minun järki nyt vaan ei ainakaan yksinään riittäny pohtimaan niitä :oops:

Mä en oo vielä päässyt mammavaate ostoksille, mutta oon miettinyt et kai ne menee ihan perus kokotaulukon mukaan? Et jos oon kokoo 38-40 ni ostan sen koon vaatetta.. Tyhmää, i know mut jotain ihmeteltävää mullekkin.

H&M muistaakseni ohjeistaa, että 1. ja 2. kolmanneksella voi käyttää normaalikokoaan heidän äitiysvaatteeista, vikalla kolmanneksella sit kokoa isompaa.

Itse käytin omaa kokoa koko raskauden, vaikka kiloja tuli reilusti. Ja vinkkinä, itse pidin äitiyspaitoja ärsyttävinä, kaikissa oli röyhelöitä, kukkia, ihmeellisiä naruja tai tyhmiä tekstejä. Perus trikoopaidat ja pidemmät topit+neuletakki toimi mulla paljon paremmin...

Perustrikoot on mullakin olleet ne parhaat. Eipä tullut kovin montaa äitiyspaitaa hommattua. Imetyspaitoja oli pari, mutta ne ei oikein istunut mulle päälle kun, jos olisin ottanut tisseille tarpeeksi tilaa niin muu paita olisi ollut ihan hervottoman suuri... Mekot ja hameet, perustrikoot, neuletakit ja masutuubi oli parhaita. Housuja mulla on muutamat kun sain niitä. Yksiäkään en siis itse ostanut. Yhden mammahameen ostin ja yhden mekon. :joyful:

Huh hyvä ketju mulle selvästi, kun ihmiset pohtii ihan samoja kun mäkin ! Pitäisi varmaan pikkuhiljaa tutustua mammavaatteisiin, että olis vähän hajua että millasia ne on. Oon ainaki kuullu että olis housuja yms, joita pystyy säätää vatsan koon mukaan, onkohan totta?

On totta. Mulla on juurikin sellainen hame. Kuljen siis mieluummin hameessa kuin housuissa. Omistan yhdet ei-mammamallin housut. :joyful: Housuissa on myös sellaisia hyviä malleja, joissa se housunkaulus jää alas ja sitten tulee se tuubi siihen mahan päälle. Se tuubi on sitten joustava, että samoihin housuihin mahtuu joka koon maha. :) Itse olen niistä tykännyt. On siis muutamat h&m:n farkut sitä mallia.

Mie itelle lupasin aikaa sitten, että en mamma vaatteita osta ainakaan ennen nt-ultraa. Noh, tänään alko niin järkyn paljon ahistaan normi housut, että tein tämmösen hätäratkasun. Legginsseistä leikkasin kuminauha osion pois ja ompelin niihin ns. lisäkankaan. Hyvin toimii ja on ainaki mukavat :D

H&m Basic malliston jazzhousut on mun ratkaisu ollut toistaiseksi. Ne nousee korkeelle ja on joustavat. Eikä paina masua. :)

Apua, mä en ees tiedä mitä tarkoitetaan äitiyspaitojen pitkillä nyöreillä, en muista yhtään semmoista nähneeni O.o

Mut mulla on kans tyhmä kysymys. Mua hämmentää termit eteen- ja taaksepäin kallistunut kohtu. Mistä ihmeestä sen voi tietää miten päin se möhkäle siellä sisällä on? Siis ainakaan ennen kuin on masu pompsahtanut kunnolla ulos :D

Mua hämmentää termit eteen- ja taaksepäin kallistunut kohtu. Mistä ihmeestä sen voi tietää miten päin se möhkäle siellä sisällä on? Siis ainakaan ennen kuin on masu pompsahtanut kunnolla ulos :D

Lääkäri näkee sen myös ultrasta :) Suurimmalla osalla naisista on jonkin tutkimuksen mukaan eteenpäin kallistunut kohtu ennemmin kuin taaksepäin.

Saako tänne tulla "hölmöjä kyselemään" myös tokakertalainen? :D

Joku mainitsi et mammapaitoina vois pitää ihan vaik hmn trikoopaitaa. Noh, kannattaako ostaa sit kokoo ISOMPIA trikoopaitoja? Mulla on eessä nimittäin shoppailureissu ja tälläst mä pohdin vaan.

Saan pian alotella taas liikunnan. Uintii ja paluu sali-voimaurheiluun. Jännittää vähän raskaana alkaa taas tekeen mut ootan innolla paluuta urheiluun :)

Onko muilla repäsykipuja? Eilen oli eka TOSI Kova repäsy, oikeelta nivusesta vihlas oikeen huolella ja pelästyin pahasti. Normaalia joo. Mua huolettaa kun nyt on r.oireet helpottanu. Tätä on ootettu mut huolettaa silti, huvittavaa. Rinnat särkee, pää särkee, pissattaa ja repäsykipuja on mutta esim. Kova pahoinvointi on kaikonnu, enää vaan välillä tekee pahaa. Väsymys on pysyny kyl... Nim.merk 20.30 nukkuun. Miten tätä alun stressii vois lievittää? Kun kaikki ultran ja neukan mukaan hyvin mut silti huolettaa et taas käy huonosti. Oon ollu tosi kiree viime viikon, huolesta ja väsymyksestä. Antakaa vinkkii miten oppii nauttiin tästä eikä olis tällänen stressi-huoli möhkäle.

Takaisin