Auton vaihto isompaan

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja viiviz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo ite olis tarkoitus hakea. Viimeks saksaa tullu puhuttua lukiossa. Kirjoitusten jälkeen ei oo tullu käytyä maassa saati käytettyä kieltä. Mies ei osaa lainkaan. Toivottavasti enkulla pärjäisi. Mies on kans miettiny tota Mersua :D Käytettynä mekin ostetaan auto. Uutta ei oo järkeä ostaa.

Noh.. mun isä on hakenut sieltä useamman kymmenen autoa, suurin osa käytettynä mut pari uuttakin, osaa englantia sen verran että pärjää sillä jotenkuten. Mut sillä on aina ollut myyjän kanssa kaikki valmiiks sovittuna (paria extempore ostosta lukuunottamatta), ja myyjä on sit hakutilanteessa hoitanut nuo kilpien hakemiset yms maksut, saanut siitä sit vaan lähteä ajelemaan kotiin päin. Meillä oli sellanen tilanne viimeks, että myyjä oli perheineen lähdössä lomareissulle (saksassa kesälomat joskus heinäkuun loppupuolelta elokuun loppuun), joten sillä ei ollut kun joku 30min aikaa esitellä autoa, ehdittiin siis tehdä kaupat mut jouduttiin hoitaa itse paperihommat (luojankiitos kaikki toimistot oli vierekkäin siinä 500m säteellä eikä esim. eri kaupungeissa), ja siitä ei olis englannin kielellä selvinnyt, kohtelivat muutenkin tosi vittumaisesti niin piti oikeasti tietää mitä mistäkin toimistosta oli hakemassa. En sit osaa sanoa, oliko tuo vaan ihan etelä-saksan toimintaa, mulla on kyllä sellanen käsitys että pohjoisemmassa puhuvat ihan yleisesti englantiakin.

Mullakaan ei ranskattarista muuta hyvää sanottavaa kun ainakin renut ollu pirun hyviä ajaa. Mut kun ostat renun, saat remontin kaupan päälle.

Nyt ajelen toyotan avensiksella (farkku). Edellisen toitsun mittariin kerty yli 600t ajokm ja muutenkin toitsu ollut hyvä ja luotettava :-) peräluukkuun mahtuu koiriakin mukaan tai sit kauppakassit.

Meillä miehen ensimmäinen raskausoire oli perinteinen auton vaihto. Mitään radikaalia muutosta ei kuitenkaan tehty. Vähän jännitin että iskeekö siihen joku auto hulluus nyt. Ei iskenyt. Ihan oli järki valinta. Vanha alkoi vaatia jo isompaa remonttia niin mies vaihtoi sen samanlaiseen pari vuotta uudempaan ja vähemmän ajettuun. Kyllä siinäkin pientä puuhastelua riittää, mutta onneksi osaa itse korjata ja on tilatkin tarvittaessa sitä varten. Nyt siis -98 vuoden ford mondeo farkku. Tilava ja käytännöllinen malli vaikka eihän se mikään kukkanen ulkonäöllisesti ole. Sillä mennään taas pari vuotta.

Takaisin