Auton vaihto isompaan

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja viiviz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko kenelläkään Renaultin Meganea tai Lagunaa (farmari)? Mun pitäisi oma autoni vaihtaa isompaan, enkä viitsisi ihan hirveästi käyttää siihen rahaa. Noita renuja sais edullisesti suht vähän ajettuja ja huollettuja. Citikan c5:sta käytiin koeajamassa ja siinä oli tilaa vaikka millä mitalla, mutta omaan makuuni se oli vähän turhan iso (hyvä kun tällainen pätkä ratin takaa näki) ja laiska :rolleyes:

Kokemusta ei oo mut näin hieman ehkä asenteellisena ja ainakin noiden vanhempien autojen kanssa värkänneenä en ikinä ranska-autoa laittais.
Itellä haaveena ois taas! vaihtaa autoa. Joku farkku ku olis. Tarve ei vaan sinällään ole ku hyvä nytkin, mut näin keväällä se autokuume iskee aina ;)

pilvikirsikka, mä oon 155cm ja kyllä mä näen c5:sta ajaa :D kyllähän noita tän vuosituhannen autojen penkkejä saa säädettyä vaikka millä lailla. Ite en oo kuullu renaultista ikinä mitään hyvää, siinä voi olla syy miks halvalla lähtee ;)

Keksimamma, ollaan saman mittaisia näköjään :D no siis kyllähän sieltä näki, mutta mua jotenkin häiritsi kun ei ollut mitään käsitystä missä nokka meni. Kyllähän ne rajat oppii, mutta jotenkin nykyisellä on kivempi ajaa, kun suunnilleen näkee missä nokka menee. Ja se kun tuntui kiihtyvän niin törkeen hitaasti.. Olihan siinä meidän koeajamassa se sport mode, mutta tiiä sitten kuinka hörppää aina bensaa.

Ja mulla on kanssa vähän kahdenlaisia mielipiteitä noista ranskalaisista. Mieluusti suosisin toisen merkkisiä, mutta sitten pitäis penniä venyttää vähän enemmän. Mun vanhemmilla on ja on ollut Renaultia ja pösöä, joten niiden perusteella voisin sellaisen uskaltaa laittaa.. No, täytyy vielä katsella, onhan tässä aikaa vaikka kuinka.

Mulla on megane ja laguuna oli edellinen. Enkä enää ikinä halua ranskalaista autoa. Tilaa kyllä on nyt on kolme lasta ja mahdutaan ihan hyvin. Mutta aina jotain vikaa. Pelottaa aina että jättää tienpäälle. Nyt kun neljäs tulossa toivon että auto olis luotettava ja isompi. Mutta tää on ainakin meillä raha kysymys. Voi olla että vedetään renulla vielä pitkään.

Skoda superb farmari ois meidän toiveissa! Rahat vaan puuttuu. :D Me vaihdettiin just ford mondeo farkkumme opel vectra farmariin. Mondeosta meni kytkin, niin piti äkkiä saada tilalle uus käytetty. Ja tosiaan skoda octavia meiltä löytyy kans, pakko olla kaks autoa, että päästään pojan kanssa kulkemaan. :)

Meillä on sellanen pikkufarmari, bmw 320. Ite tykkään tuosta muuten mutta se tosiaan ei oo kauhean tilava. Ainakaan siis jos vertaan äipän Toyota Avensikseen, jossa kyllä tilaa riittää ja muutenkin on kaikinpuolin ollu hyvä auto. Meillä on myös VW golf farmari, ei siinäkään nyt ihan julmetusti tilaa ole, ehkä hieman enemmän kun bemarissa (taitaa olla vain hieman korkeampi). Avensiksen kyytiin sopii helposti kolme aikuistakin takapenkillä ihan ongelmitta, ja takaluukussakin on hyvin tilaa mm. rattaille ja muulle. Näkisitte mitkä Ikea-lastit sillä on pari kertaa tuotu... :D

Onpas ranskalaiset tosiaan huonossa maineessa! Mun vanhemmat on olleet ihan tyytyväisiä kyllä, mutta tiiä sitten. Onhan tässä onneksi vielä reilusti aikaa katsella autoja, jos saisi vaikka vähän säästettyä lisää.

Joo, en mäkään ranskalaista enää ottais.
Tiesin maineen, hommasin xsaran, sähkövikoja, vaihdoin Focukseen. Focu toiminut moitteettomasti ja mä oon sillä ajanut 110000km. Mies kuumeilee tosiaan farkkua, kun sillä BMW 325 coupe ja mulla Focun 3-ovinen.

Mulla oli vielä hetki sitten pieni ford focus, jolla tuli todella tyytyväisenä ajeltua lähemmäs 10 vuotta. Tänään sitten kävin katsomassa farmari focusta ,jossa oli kaikki tarvittavat ominaisuudet mitä tahdoin. Ajoin sit uuden sieltä kotiin ja vanha ystävä jäi liikkeeseen. Toivottavasti tämä palvelee meitä yhtä pitkään ja luotettavasti :)

Mullakin on 3-ovinen focu ja oon ajanut sillä yli sata tonnia. Vm -06, mut pitäs vissiin kattoo kans isompaa. Tonne on kauhee könytä istuinta. Miehen bemari on coupe, et yhtä hankala. Saa nähä kumpi vaihtaa :D

Varmasti hankala 3-ovisess autossa tuo turvaistuin! Mun pikkufocus oli sentään 5 ovinen, mut vuosimallia -98. Oli siis aika päivitykseen ja ajatella mihin käyttöön sitä autoa kohta tarvitaan kun mukana kulkee vauva, rattaat, kauppakassit....mitä vielä....ai niin ja tuo ukko ;)

Tuo mun ostama on just tollanen pikku focus! Tuntuu menevän nuo vanhemmat (halvat) ihan nenän edestä, mutta nyt osui kohdalle. Olishan uudempi aina uudempi, mutta kun tulot niin huonot niin tällä mennään :) 5-ovinen se on ja meinasin kyllä mahduttaa sinne itseni lisäksi vauvan ja pienet vaunut. Mies ostakoon isomman, jolla tehdään sit ne isommat reissut.

Tuntuu olevan tuo auto justiinsa mun mittasuhteille tehty. Vaikka penkki on ihan edessä, mahdun silti pois autosta myös ahtaassa välissä. Kun yleensä se ratti on sylissä, jos penkki edessä. Vois toimia isommankin mahan kanssa ;)

Meillä on miehellä skoda octavia farkku, jolla tullaan varmaan pidemmät reissut tekemään. Mulla on pikku toyota, tosin 5-ovinen niin aion sinne mahduttaa tarvittaessa vaikka koko perheen koirineen ja vaunuineen :wink
Nyt tuntuu, et onneksi autot on meillä hankittu jo aiemmin, niin ei enää tässä vaiheessa tartte miettiä niitä. Oma ohjelmansa aina autonvaihdossakin, ja sitä rahaakin kun siihen aina tarvii. Nyt kun kalusto on kunnossa ja vieläpä ihan suht tuoretta (-03 ja farkku -09) , niin ei ehkä toivottavasti tarvi autokauppaan ihan pian mennä. Tätä rahanmenoa kun tulee vauvahankintojen myötä muutenkin...
Mut tuota skodaa kyllä voin suositella. Ihan näppärä tilava pakkaus. Eikä oo mikään hirmunen laivamalli. Se skoda superb on sit jo oikeasti iso, et jos tarvii reilummin tilaa ja on useampia muksuja, niin sit ehdottomasti se malli tiloiltaan parempi.

Itselläni on useampikin ranskalainen ollut (pari rellua, pösö ja citikka) ja eipä niissä muuta ole kuin vikaa samoin vw konsernin autoa ei tähän talouteen tule. Uudet rellutkin tuntuu aika heppoisilta ja muovia joka paikassa. Ja sen verran usea ranskalainen on tielle jättänyt talvisin että en enään uudestaan lähde ranskalaista kokeilemaan. Kaksi audiakin on ollut vanhin vm.-05 niin ei muutakuin sähkövikaa ja laakereita sai vaihtaa jatkuvasti. jarrutkin uusittiin vuoden aikana kahteen otteeseen. Ja miehen transporter ei mikään luotto auto ole talvisin, tän talven aikana oon joutunut volvon kanssa joutunut porteria herättelemään jo 7 kertaa vaikka akku vaihdettiin lokakuussa.

Tosin pitää myöntää että yksi ainut ranskalainen on tehnyt vaikutuksen, valitettavasti sitäkään ei enään uutena saa!
Peugeot 406 V6 vm.-04 (auto jota ei kannata alle 3litraisella koneella hankkia, niissä pienempi koneisissa vikaa), auto jossa ei tarvinnut kun määräaikais huollot tehdä ja muutama kulutus osa vaihtaa, bensaa hörppi reilusti, mutta oli kulkupuolikin kunnossa. Pösö olikin pitkään meillä ja ajettiinkin sillä reilut 300 000km, sitten pitikin vaihtaa isompaan kun ei isot koirat kulkenut kätevästi porrasperäisellä, muuten olisi vieläkin pihassa. Lähti talvisinkin käyntiin ilman ongelmia -25 asteen pakkasessakin ilman lämmittimiä viikon seisomisen jälkeen.Tähän mennessä pösön lisäksi tähän pystynyt meidän nykyinen Volvo V70 vm.-08. Audi saattoi -15 asteen pakkasessa lämmittimestä huolimatta vain hörähtää ja siitä sitä ei eloon saanut kuin kaapeleilla vaikka akkukin vaihdettiin tehokkaampaan.

Onneksi vuosien varrella on hyväksi todettu että vahva autotausta on joskus hyodyksi, sukulaisiakin autojen parissa töissä :) Eli jos luotettavuutta autolta haluaa ilman kalliita ylimääräisi huoltoja niin ehdottomasti suosittelen Volvoa, skodasta hyviä kokemuksia vain rs octaviasta, mutta muuten muista malleista kuullut huonoa. Fordit myös ok. Mersua tai bemaria en hankkisi ellei ole varaa yllättäviin korjauskuluihin ja niitä "yllättäviä" vikoja niissä riittää.

Meillä se iski mieheen oikee kunnon autokuume :D Suas näkkee mikä on lopputulos. Tokkiisa, kyl miullekki yks hiukka isompi kelepais, mut ku nuillakin pärjää. (ja saanu oman vaihtokuumeen pidettyä kohtuu lukemissa... vielä)

Haluaisin tila auton, saa nähdä hankitaanko nykyisin mies ajaa pakulla tai kaksipaikkaisella seatilla ja minä lasten kanssa renulla. Usein ajetaan peräkkäin esim Mummola reissut.

Mies nyt sanoi, että autoverotuksessa voi tulla isojakin muutoksia ensi vuonna, joten koitetaan selvitä aluksi kahdella kaksiovisella. Sitten ensi vuonna ehkä Volvon hakua Ruotsista tai Bemarin hakua Saksasta.

Minis15, joo saas nähdä miten tuon autoverotuksen kans käy! Meillä menee kyllä varmaan sitten jossain kohtaa tuo bemari vaihtoon ja haetaan c sarjan farmarimersu, se meillä oli alunperinkin haaveissa mut hinta oli vähän turhan kova... eikä toki uutta olla ostamassa vaan ihan käytetty. Ootteko suunnitelleet että itse käytte hakemassa? Meillä oli toi viimesin reissu vähän hankala, sain kyllä käyttää ihan sitte kaiken ruostuneen saksan taitoni että saatiin rekisterikilvet hommattua. Tiedä sitten muuttuuko nuokin asiat jollain lailla jos tuo verotusasia menee läpi.

Takaisin