Arki vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vimpa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meidän parisuhteelle ei oo vauva-arki tehnyt hyvää,mut eiköhän tästä parempaan suuntaan mennä...Mies ei nyt vaan oo osallistuvaa sorttia ja se on ollu vaikeeta hyväksyä.

Kyllä meillä haetaan vielä meille normaalin arjen ja parisuhteenkin mallia, kun esikoinen vasta ja kerettiin keski-ikäiseksi ilman lapsia. Mun mies pohdiskeli, että meneeköhän lapsi pilalle hänen hoidossaan. Sanoin, että ei mene kun huolehdit hänen tarpeistaan. Siinäpä sitä onkin, kaikenlaisia viestejä tulee ja hereillä pitää vanhemman olla. Voi olla, että on totuttelemista. Mieheni keskittyy helposti yhteen asiaan, kun lasten kanssa pitää olla silmät selässäkin :)

Katjusha, niin munkin mies! On varmaan vielä normimiestäkin putkiaivoisempi :D mut niin vaan laittoi kaikki kolme lasta tänään nukkumaan, kun mä olin salsaamassa :)

Minulla kun on lapsista paljon kokemusta ja miehellä ei, niin välillä käy niin, että mies vahtii lasta ja minä en ole edes samassa huoneessa ja silti kuulen ennen kuin mies huomaa, että nyt on vaarallinen tilanne tulossa. Huutelen sitten miehelle ja hän on ihan ihmeissään, mistä voin tietää.

Minulla kun on lapsista paljon kokemusta ja miehellä ei, niin välillä käy niin, että mies vahtii lasta ja minä en ole edes samassa huoneessa ja silti kuulen ennen kuin mies huomaa, että nyt on vaarallinen tilanne tulossa. Huutelen sitten miehelle ja hän on ihan ihmeissään, mistä voin tietää.

Äidillä on se äidin vaisto :)

Meidän vauva oli tänään rattaissa :smiley-bounce012 ei oo suostunut oleen tätä ennen yli puoleen vuoteen. Tai oikeastaan ikinä, jos on ollut hereillä. Tänään kokeiltiin eikä itkenyt yhtään. Ja lopulta nukahtikin. Herättyään kyllä oleili sylissä ja tissillä yli tunnin, varmaan tajusi olleensa yksin nukkuessa kun yleensä ei ole. Ihanaa jos rattaatkin on jatkossa vaihtoehto, vaikka tykkään kyllä kantaakkin.

Olisikohan tämä ihan ok ketju aiheelle että meillä tultiin nyt ekaa kertaa kipeiksi. Epäilen vauvarokkoa kun yhtäkkiä nosti neidille melkein 39 kuumetta ja mitään muuta oiretta ei ole. Tai sitten tulee lisää hampaita kuumeen kera..
Nyt myös taitaa pienen masuun vähän koskea kun on saanut panadolia, ei ihan kuralla oo muttei kaukana ja välillä masu murisee tai möyryää..
Onneksi on ruoka vielä maistunut ja nestettäkin oon saanu menemään ihan ookoosti. Ei siis mitään hätää mutta ikävää toisen puolesta.

Täytyy vaan todeta että oon kiitollinen että 9,5kk meni ilman mitään sairauksia :-)

Edit. Nyt ollut siis noin vuorokauden tämä kuume ja nousee heti takas ku lääkkeen vaikutus lakkaa.. :'(

Meillä oli myös toi vauvarokko...
Tosi kurjaa toisen puolesta.
39-40 kuumetta kesti sen 4vrk, eikä oikein mikään tuntunu auttavan. Ja sen jälkeen helahtikin ihottuma.
Panadolia ja buranaa sai suppona, kun en halunnu kiusata toista sillä suun kautta annettavalla. Yökkäili vaan ja hermostu.
Ja vaippasilleen oltiinkin sit melkein 24/7 ja toivottiin vain, että laskispa jo kuume...tuntu jo ihan loputtomalle. Jopa päivystyksessäkin käytiin.
Mutta nneksi se meni ohi.
Ja nyt vaivaakin vaan ihan perus räkäköhätauti.
Eikä onneksi niin pahana...
Mutta kyllä tämäkin saisi jo alkaa olla ohi myös.
Ja ei muuta ku pikaista paranemista sun pikkuselle tiiimpuu! :Heartred

Meilläkin oli vauvarokko, 4vrk n. 39 asteen kuume ja sitten helahti pikkuisen punaista ihottumaa, epäilen siis vauvarokoksi. Voi että olin huolissani, kiikutin lasta jatkuvasti lääkäriin ja kokeisiin....

Jaa-a. Meillä loppui kuume yhteen vuorokauteen. Nyt vaan vissii panadol (saanu yöllä viimeks pienen annoksen ku en keksiny mikä on) aiheutti masuvaivaa. Tänään tehnyt jo ainakin viidet löysähköt kakat. Ei kuitenkaa oo ripulia mun mielestä.
Mitähän lie tämä.. noh katsotaan nyt kun kuumekin laski jossei tarvis lääkitä että kuin etenee..

Jaa-a. Meillä loppui kuume yhteen vuorokauteen. Nyt vaan vissii panadol (saanu yöllä viimeks pienen annoksen ku en keksiny mikä on) aiheutti masuvaivaa. Tänään tehnyt jo ainakin viidet löysähköt kakat. Ei kuitenkaa oo ripulia mun mielestä.
Mitähän lie tämä.. noh katsotaan nyt kun kuumekin laski jossei tarvis lääkitä että kuin etenee..
Mikäs on Tiiimpuu siellä tilanne? Voisko olla adeno virus?

Mikäs on Tiiimpuu siellä tilanne? Voisko olla adeno virus?

En tiedä olisko kuitenki vaan hampaita? Ei kyllä näy vielä uusia mutta nopeestihan ne sieltä putkahtaa sitte..

Tosiaan kuumetta ei enää noussut sen yhden vuorokauden jälkeen, maha oli sellainen löysähkö muttei mitään ripulia kuitenkaan ja eilen ja tänään tehnyt vissiin 5 kertaa kakat, ja ihan kunnolla ei mitään pierua.. ihmettelen mistä sitä riittää :-D
Nyt koostumus jo normaalia kiinteämpää.

Kitisee kyllä vähän enemmän ja ruoka ei meinaa maistua, pakko vähän tahdittaa ruokailuja kun ei tahtoisi syödä ja sit kohta känisee maitoa. Menee korviketta muuten liian kanssa ja taas seuraavalla ruualla ei maistu.. Mutta jospa se siitä.

Pitääpä tuosta viruksesta vielä lukea kun ei oo äkkiseltään tuttu..

Meillä on kielessä, kielen kärjessä, jotain punaisia läikkiä ja masu ollut kipeänä muutaman päivän.. mietin, et onks tuo nyt jonkun enterrorokon saanut :arghh:
Toki voi olla purrut kieleen, kun ei näy muualla mitään suussa.. yöllä heräsi tirskumaan myös, mitä ei ennen oo tehnyt, et toivottavasti ei oo kipeeksi tulossa. Niin ikävää kun pienet sairastaa :sad001

Meillä on kielessä, kielen kärjessä, jotain punaisia läikkiä ja masu ollut kipeänä muutaman päivän.. mietin, et onks tuo nyt jonkun enterrorokon saanut :arghh:
Toki voi olla purrut kieleen, kun ei näy muualla mitään suussa.. yöllä heräsi tirskumaan myös, mitä ei ennen oo tehnyt, et toivottavasti ei oo kipeeksi tulossa. Niin ikävää kun pienet sairastaa :sad001

Täälläpäin on liikkeellä enterovirusta, ei välttämättä juuri rokkoa aiheuta mutta esim meillä heläytti marraskuiselle rintakehään ihottuman ja lopulta hilseili pois kuten on kuulemma tyypillistä enterovirukselle. Ja siihen kuulemma kuuluu myös suolisto-oireet. Mutta toivottavasti ei olisi tulossa kipeäksi teidän pieni! :)

Miten te pesette vauvan hampaat, jos sitä nyt pesuksi voi kutsua kun ei montaa hammasta välttämättä ole mutta kuitenkin? Käytättekö hammastahnaa ja jos käytätte ni miten sen saa purskuteltuu pois jos sitä tahnaa ei sais niellä :D Vai pesettekö ihan vaan vedellä? Meillä ollaan vasta totuteltu hammasharjaan muutaman kerran, oon vaa unohtanu koko hampaiden pesun.. :oops: Illalla ku ollaa puuro syöty ja tissitelty niin ei siinä enää muista mitää hampaita pessä :( Vai onks sillä näin pienellä suurta väliä pestäänkö hampaat esim päivällä vai ruoan jälkeen illalla.

Meillä hammaspesu on iltamaidon jälkeen ennen nukkumaanmenoa. Pojalla nyt 4 hammasta. Laitan tahnaa pikkuisen harjan kärkeen ja poju saa itse "pestä" hampaita. Välissä saatan itse vähän ohjata hampaiden kohtaan harjaa ja hieman auttaa, mutta pääosin hän itse pesee.
Miksi tahnaa ei saisi niellä? Meillä ei ainakaan ollut sellaisesta mitään puhetta kun neuvolassa hampaiden pesusta keskusteltiin.

Meillä vauvan hampaat pestään aamulla hammastahnalla ja illalla ilman tahnaa. Ensin aikuinen harjaa ja sen jälkeen vauva itse. Hammastahna on apteekista vaahtoamaton salutem-merkkinen lasten tahna, koska vauva ei vielä sylje eikä huuhtele suuta vedellä.

Meillä myös tyttö pesee hampaansa ensin ihan itse ja sen jälkeen vähän autan. Ja joskus sipasen vähän hammastahnaa ja joskus en.
Ja eiköhän noi lasten tahnat oo ihan semmosia, et ei haittaa vaikka niitä vähän maistelisikin.
Sillä eiköhän suurin osa lapsista tee niin ja maista joskus? Jos toisenkin kerran.. :happy:

Takaisin