Arki vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vimpa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
T-paitabody,housut ja lierihattu oli pojalla tänään ulkoillessa.Ei sukkia,kun repii ne muutenkin aina pois.Makuupussi on aina vaunuissa pehmusteena ja harsoliina peittona,jos tarvetta.Tänään täällä +23 ja kuumissaan oli poika.

Meillä rattaissa päällä oli tänään ohuet pitkät housut ja teepparibody. Päässä lierihattu. En voisi kuvitellakkaan mitään makuupussia yms. vaunuihin. Neito sulaisi. :-D kuomu aurinkosuojana sekä hyttysverkko. Siellä hän on nätisti nököttänyt ja katsellut maailmaa.. varulta sit sään/tuulen mukaan on virkattu puuvillainen reikäpeitto tai fleecepeitto. Mutta eipä oo tarvinnu nytte :-)

Meillä oli tänään lämpöasteita joku 22. Itelläni oli lyhythihainen pitkä mekko, legginsit jätin tänään pois eikä yhtään palellu. Tytöllä oli ulkoillessa pitkähihanen body ja pitkät housut, kesähattu päässä kun tuuli oli vähän viileä, oli ihan sopiva vaatetus kun makoili varjossa viltillä. Sit kun tulee vielä lämpimämpää ni riittää mekko/t-paitabody ja shotsit, varjossa on kuitenkii koko kesän ni ei tarvii pitkähihasta lämpimämmällä kelillä.

Vaunuissa nukkuu sisävaatteissa, lämpimämmällä siis vaatetus kevenee. Jalkapeitettä raotin tänään jalkopäästä että ilma kiersi vaunuissa, muuten olisi pitänyt vaihtaa t-paitaan ja shortseihin kun vaunuissa aika lämmin vaikka varjossa on.

Täällä kateellinen, kun meillä oli vain 16-18 astetta ja aina tuulee. Mut ehkä lämpöisempi vielä joskus tulee, ja sitten alkaakin just nuo pukeutumisongelmat taas :) no meillä on ties mitä vaatetta esikoisen jäljiltä, niin eiköhän sieltä jotain sopivaa löydy säälle kuin säälle.

Miten muut, jotka odotti hampaita hiljan (Varpahat, Tiimpuu), tuliko niitä?
Meillä on ihan mahdottoman levoton muksu, kuolaa tullut ihan hurjat määrät viime päivinä, lämpö 37,7 pyllystä. Ei oo muuten kipeänä, vauhkon lailla tverkkaa lattialla, kitisee että pitää sylissä olla koko ajan. Yöt on levottomia, ei kaikki taida nälästäkään olla kyse...

Joo, kyllä itsekin huvittuneena katson tuota armotonta menoa ja lantion vatkausta nelin kontin :p
Yöllä se ei niin paljon huvita, kun pinnasänky paukkuu seinää vasten, kun vauhti on niin kova.

Meillä vasta viime yönä ekaa kertaa käännyttiin unissaan mahalleen. Ja äitihän ei sitten osannut nukkua, kun jotenkin oli niin epävarma olo tuosta asennosta. Kerran heräsi vatsallaan ja siitähän riemu repesi. Pojan unet kaikkosi ja piti ihan urakalla alkaa kääntyilemään ja hihkumaan. Tunnin verran tätä klo 04 alkaen. Nooh kyllä hän sitten loppujen lopuksi sai energiansa käytettyä loppuun.

Nukahtaminen yöunille on nykyään paljon vaikeampaa, kun pitää kääntyillä ihan koko ajan. Ei malta nukahtaa. Silmät ihan puoliummessa on pakko änkeä vatsalleen ja takaisin selälleen. Uuden oppiminen vetää aivot ylikierroksille.

Musta tuntuu, että tuo liikkumisen tarve vetää muksun ihan hulluuden partaalle. Siinä ei ole mitään tolkkua. Niinku olis sähköä seinästä imaissut! No, jospa tämäkin on nyt vain joku "vaihe"!

Miten muut, jotka odotti hampaita hiljan (Varpahat, Tiimpuu), tuliko niitä?
Meillä on ihan mahdottoman levoton muksu, kuolaa tullut ihan hurjat määrät viime päivinä, lämpö 37,7 pyllystä. Ei oo muuten kipeänä, vauhkon lailla tverkkaa lattialla, kitisee että pitää sylissä olla koko ajan. Yöt on levottomia, ei kaikki taida nälästäkään olla kyse...

Ei oo vielä tullut hampaita. Varmastikki vaan kutitti ikeniä koska ei näy vieläkään mitään muutosta ja nyt meno ja olo helpottanut neidolla.

Meilläkin tverkataan, ollaan siis nelinkontin ja nytkyttää eteen-taa-eteen :-D näyttää siltä että ihmettelee miksei tää liiku mihinkään.. luulen katjusha että levottomuus johtuu juuri tästä liikkumisen/liikkumattomuuden tuskasta. Meillä vaihe meni ohi n. parissa viikossa. Nyt nukutaan jo koko yöt (herää kerran pari mutta en mene edes katsomaan ni ettii itse tutin suuhun ja jatkaa unia). Nukkumisaika ruhtinaallisesti n. klo 19-7.30 :-) äiti kiittää <3

Täälläkin tverkataan ja heräillään öisin kekkuloimaan. Aiemmin nukkui jo täysiä öitä, mutta nyt heräilee pari kertaa. Nukahtaminen on vaikeutunut ja pisimmät päikkärit lyhentyneet 3h->1,5h. Hampaita tulee useampi samaan aikaan, mutta musta tuntuu, että hulinoi ihan muista syistä. Jotain eroahdistusta on myös ilmassa, kun huutaa mun perään herkästi. En tiedä johtuuko vaan väsymyksestä vai mistä. Pari viikkoa jo ollut tällaista. Mutta kaikkina muina hetkinä tyttö on kyllä valloittava :happy:

Jep hammas tuli!! Tarkalleen silloin 28.5 tuli hammas aavistuksen läpi ja nyt on siitä asti hiljalleen puskenut enemmän ja enemmän läpi :)

Vielä ei hampaita näy, vaikka ihan selkeästi ikeniä kutittaa.

Naurattaa jotenkin tää aamu, kun mä olen ollut jo puoltoista tuntia hereillä, mutta tyttö vaan vetelee sikeitä - täällä me köllitään peiton alla. :rolleyes: Hetken jo eilen mietin, että lähdetään ajoissa kaupungille pyörimään, mutta mitenkäs lähdet, kun toinen kuorsaa vielä kymmeneltä? Ei toki haittaa, kelikin on jotenkin niin masentava, ettei tässä nyt varsinaisesti kiire ole lähteä ulkoilemaan..

Meillä eka hammas tehnyt tuloaan pari vkoa mutta ei ole vielä läpi.
Kateellisena luen täällä ketjuista tekstejä kuinka joillain vaavit nukkuu täysiä öitä. Meillä ei oo poju nukkunut vielä koskaan koko yötä putkeen. Heräilee 1-2h välein. Ei nuku nykyään päikkäreitäkään kun alle tunnin pätkissä.
Tosin viime yönä nukkui piiiiiitkästä aikaa yhden pitemmän pätkän.
Onneksi on iloinen poika vähistä unista huolimatta. Jossain vaiheessa ois kiva itekin sit nukkua vähän pitempiä pätkiä. Jospa se tästä. Pojulle ei oo tutti kelvannut missään vaiheessa ja siks nukahtaminen onkin ollu vaikeeta ilman äitiä. Mä meen pojan kanssa nukkumaan noin kahdeksalta ja sieltä noustaan sitten aamulla yleensä kuuden ja seiskan välillä.
Onko kellään muulla yöt tämmösiä? Poika 7.5kk.

Ellipsi, täällä ei vielä myöskään näy "täysiä öitä", olisiko yhden kerran nukkunut yhtäjaksoisesti 20-02, ja muutoin vaihtelevasti herännyt 2-5 kertaa uniensa aikana. Päikkärit on ollut kestoltaan 30 min - 4,5 tuntia (!). Soseiden ja puurojen antaminen ei ole millään tavalla vähentänyt yösyömisen määrää. Luulen, ettei päivällä pysty keskittymään rintaruokintaan, jää kova energiantarve yöksi. Iltapuuro maistuu tosi hyvin, mutta silti herää 2-3 h kuluttua taas syömään ahnaasti.
tyttö noin 6,5 kuukautta

Muokattu viimeksi:
Eipä ole meilläkään mitään täysiä öitä. Ehkä viisi kertaa nukkunut n 5-6h pätkän yöllä, ja mutten heräämiset useammin. Meillä myös nyt ei malta aina päivällä syödä maitoa kunnolla, kun mikä tahansa häiriötekijä kiinnostaa enemmän. Kiinteistä ei tule selvästi vielä mitenkään riittävästi korvausta, ja yöllä sitten syödään kunnolla. Nukkumaan meno on venähtänyt nyt parina iltana vähän, ja kyllä nukahti rauhaisasti kun kunnolla väsytti!

Meilä jo yhes vaihees nukuttii täysiä öitä. Varmaa jonku viikon verran. Mut nyt herätää taas sen kerran syömään. En tiiä mitä tapahtu täs välissä.. vai onko se vaa nyt toi liikkuminen ja uuden oppiminen mikä kuluttaa energiaa ja tekee taas yöllä nälkäseks..

Eipä täälläkään tietoa mistään rauhallisista öistä.
Neiti nukahtaa, nukkuu ehkä noin 4h yhellä syötöllä ja sitten alkaa aina se hulinointi klo 2 aikaan yöllä. Sylkee tuttia, mikään asento ei ole hyvä ja pyöriskelee, piereskelee (hain Disflatylia tällä kertaa kun aiemmin Cuplaton tuntui pahentavan oireita), jne.
Olen ihan rätti aamuisin, mutta monesti en saa nukuttua neidin kanssa päiväunia aamupäivästä ja kauhea haukottelu alkaakin itellä siinä klo 18 aikoihin.

Tuli vain sellainen olo että tulen kertomaan kaikille että olen onnellinen mun pienestä rakkaasta :-)

Kiinnostaako muiden lapsia kissan/koiranruuat? Ihan mahdoton pitää lapsi niistä erossa, onneksi saan ne blokattua oven taakse mutta sitten onkin mukava mennä työntämään kättä hiekka-astiaan :-D mikä niissä viehättää??

No meillä ku likka ei kiinnostu liikkumisesta nii ei kiinnostu koirien ruoistakaan :wacky: mutta toki meidän likat (siis koirat) saa raakaa lihaa nii se tulee aina jääkaapista. Lisukkeet on kaapissa kans ja pöydällä nii eipä oo mahdollisuutta kiinnostua. Mut oon kyl kuullu et kissanhiekkalaatikko on tooooooosi kiva hiekkalaatikko leikkiä :banghead:

Takaisin