Arki vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vimpa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Libero 4 teippivaippa ja no problemos vaihdossa ku muija köllii tyytyväisenä selällään alustalla tai millo missäki vaihtaa. Että on kai siinä hyvätki puolet jos ei käänny viikkoa vajaa 7 kk iässä

Muumi 5 ja kestovaipat käytössä. Kakat tulee pottaan niin ei tursua vaipoista ohi. Housuvaipat voisivat olla käteviä, kun teippivaippojen teipit eivät toimi montaa kertaa hyvin. Vaippoja kuluu aika vähän, kun ruuan ja unien jälkeen käy potalla.

Meillä siirrytty vajaa pari viikkoa sitten housuvaippoihin. Liberon tai Pampersin koko 4. Säästää roimasti äidin ja tytön hermoja, kun ei tarvitse tapella vaipanvaihdossa, että laitetaanko vai ei... Tyttö kääntyy samantien aina mahalleen, ei puhettakaan, että viiitsis selällään kölliä. Kerran koitin pitää molemmista reisistä kiinni ettei kääntyisi, niin väänti väkisin itteään mahalleen nii et minun oli luovutettava. :/ housuvaipat on ollu meillä arjen pelastus kun meinasi alkaa vaipanvaihto itkettää tätä äitiä, joka kerta kun oli kamala show että sai vaipan päälle. Nyt meillä on haasteita myös pyllynpesun kanssa, kun neito ei suostu koukistamaan polviaan vaan jäkittää koko kroppa suorana altaalla.. Koitapa siinä saada pylly pestyksi... :D

Kaisukkene, ai teillä myös pidätellään :D meillä ei näytä kärsivän mitenkään tuosta pitkästä kakkausvälistä. Vähän nyt jännään kuinka käy kun kiinteät on tulleet kuvioon, mut ei ainakaan vielä ole muuttunut. Koostumus vähän kiinteämpää vain ;) viimeks onnistuin kakattamaan lavuaariin, kun olin nopea. Ja kohta voikin ottaa potan käyttöön kuten Yölento! Oon yrittänyt pissattaakin lavuaariin, mut en jaksa pidellä niin kauaa. Ehkä pöntön reunalla vois onnistua paremmin.

Liberon pienin housuvaippa kokeiltu satunnaisesti paketin verran, samoin lidlin housuvaipat. Jotenkin tulee vaan pissa läpi siitä jalanmeno reiästä vaikkei se nyt niin iso vaippa ole.
Liberon 4 teippivaippa ja muumin 4 teippivaippa parhaat.
Aina saa jotain antaa käsiin ja olla nopea kun karkuunhan tuo pyllerö lähtee heti kun saa vaipan pois :D

Aina saa jotain antaa käsiin ja olla nopea kun karkuunhan tuo pyllerö lähtee heti kun saa vaipan pois :D

Mun puhelin on paras! Loppuu itku/venkoilu/kiukuttelu/you name it kuin seinään, kun antaa kännykän käteen. Isänsä puhelin ei kelpaa, koska siinä on mustat suojakuoret ja mulla pinkit - meinasin käydä ostamassa uudet, vähän neutraalimman väriset tässä lähiaikoina, mutta ehkä on vaan helpompi pysytellä tässä pinkissä. :wacky:

Mutta voi piru, miten on näissä pienissä voimaa! Jää kyllä äiti toiseksi, jos pitää alkaa vääntämään tytön kanssa - ei auta vaikka pitelis mitenkä, niin väkisin kyllä kääntyy just siihen asentoon kuin haluaa.

Meillä käytössä liberon 4 teippivaipat, hyvin toimii :) pikkumies ei vaipan vaihdossa temppuile yhtään van nätisti vaan rellottaa ja antaa vaihdella :D housuvaippoja saatu jemmaan, pitää yrittää nekin muistaa pian käyttää ennen ku pieneksi käy :)

Ja 2 hammasta alhaalla huomasin tänään :) pojalla biologista ikää nyt reilut 6kk.

Meillä Pampersilta koko 4 nyt. Pitäis kans kokeilla niitä housuvaippoja kun vaipanvaihto on välillä ihan mahdotonta menoa kun kaikki mahdollinen kiinnostaa ja käsillä nappaa kaiken irtaimen, kääntyilee ympäri, syö varpaitaan jne. Periaatteessa se on ihan tosi huvittavaa, mutta välillä kyllä meinaa huumori itellä loppua kun ei saa vaippaa paikoilleen. Olis varmaan ne housuvaipat muutenkin nyt paremmat just senkin vuoksi kun poju liikkuu jo niin paljon ja istuu syöttiksessä. Ei painaisi vyötäröltä sitten.

Meillä on vaippoina Happyt. Kokoa 3 vielä ainaki tovi. Oon tykänny. On halpoja ja laatu on hyvä. Meil oli aiemmi pamperseja mut ne tuntu ulkopinnalta kosteelta heti ku sinne pissa tuli,happyt on yöllä sen reilu 12h eikä oo yhtää kostee pinnasta :)

Meillä on muumin nelosen teippivaipat. Ja tänään hamuiltiin pariin kertaan konttausasentoa! Kohta saa siivota lattialta kaikki aikuisten tavarat pois :) peruuttamalla niihin ei oo vielä päästy käsiksi.

Jossain oli noista tuteista puhe.. mutta en muista enää..

Meillä ei neidillä pysy enää tutit suussa vaan ns. lipsahtaa aina pois ja nyt ollu yötki vähä sit levottomampia. Voisiko tuo johtua että tutit on liian pieniä jo? Käytössä on vielä nuo 0-6kk tutit ollut. Pitänee huomenna ostaa niitä 6kk-> ja kokeilla. Tytöllä tuli lauantaina se 6kk täyteen.

Jossain oli noista tuteista puhe.. mutta en muista enää..

Meillä ei neidillä pysy enää tutit suussa vaan ns. lipsahtaa aina pois ja nyt ollu yötki vähä sit levottomampia. Voisiko tuo johtua että tutit on liian pieniä jo? Käytössä on vielä nuo 0-6kk tutit ollut. Pitänee huomenna ostaa niitä 6kk-> ja kokeilla. Tytöllä tuli lauantaina se 6kk täyteen.
Meillä pitit tutit vaihtaa jo ennen 6kk isompiin just sen takia ku ei pysyny suussa tai sit oli tutti ihan kokonaan siellä suussa :confused: Näytti aika hurjalle ku tuttista ei näkyny ku se lenkki ku poitsu oli laittanu tutin ite suuhun :eek:
Mut nyt isommat pysyy suussa oikein :grin

Voisin veikata Tiiimpuu syyks just sitä että tutit on liian pieniä. Myö vaihettiin joskus viikko sit kaikki tutit isompiin. Oli käytössä ainu mam air 0-6kk ja siirryttiin nyt saman tutin 6-16kk kokoon kun tyttö reilu 6kk. Ei mitään ongelmaa ollu vaan heti kelpas uudet tutit, ostin vielä silikoni- ja luonnonkumitutteja ja molempia syö, ennen oli käytössä silikonitutit. Mie luulin että vauvat on valikoivampia tuttien suhteen mut ei kai sit enää tässä iässä :grin Seuraavana ois sit tutista luopuminen ennen 1v ikää... Koskaanhan en ois tuttia halunnu antaa mutta on kyllä hirveesti helpottanu nukutuksia, ajoissa kuitenkii vierotettava.

Nyt kun lopultakin rupee kelit olemaan kesäisemmät, niin tuskaillaan täällä vaatteiden kanssa. Meidän neiti on todella kuumaverinen, joten on melkoinen haaste pukea tytölle oikein päälle. Auringolta on suojattava pitkillä vaatteilla, mutta pitäs olla kuitenkin sopivan vähän ettei läkähdy. Miten te puette lapsia näinä lämpiminä kesäpäivinä?

Me ollaan leikitty terassilla varjossa tai puolivarjossa pitkähihaisella bodylla ja housuilla. Tuulen ja lämpötilan mukaan oon laittanut kypärämyssyn tai lierihatun, sekä tarvittaessa neuletakin. Meillä on tänäänkin melko kesäistä, itse olen shortseissa ja topissa. Tyttö on liikkeessä koko ajan. Unille laittaisin vielä makuupussia, vaikkakaan en välttämättä ihan kiinni, ja vaunuihin.

Minulle kävi yhtenä päivänä niin, että puin vauvalle ohuen villahaalarin päiväunille, kun aamulla ulkoillessa oli vähän viileää. Onneksi en sentään makuupussiin sujauttanut, sillä lenkillä ollessa itsellä hiki virtasi ja kun tultiin takaisin, itkuhälyttimen mittari näytti 23 astetta varjossa.

Aina ei vaatetus osu kohdalleen.

Minä kuvittelin et talvella oli hankala pukea toi typykkä mut helppohan se oli tähän kevääseen/kesään verrattuna, laittoi vaan reilusti päälle :D
Tänään itse tarjennut (onko toi ees sana?:D) ihan t-paidassa ja capreissa mut silti tuntu et tytöllä pitäis olla muutakim kuin sisävaatteet :confused: varoilta mukana ollut vilttikin :D

Näillä lämpimillä säillä meiän tytöllä on rattaissa istuessa päällä pitkähihainen body, sukat, housut ja hellehattu/lippis. Rattaissa on makuupussi jonka saa kiinni jos tulee kylmä ja neuletakki on myös aina mukana. Vähempää ei oikeen voi pukea ja silti tyttö on usein kuumissaan. Kotona sit pyörii pelkkä t-paitabody ja vaippa päällä.

Takaisin