Arki vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vimpa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meidän poika on sitä leikkimatolle nukahtaja tyyppiä, mutta touhuilee siinä kärsivällisesti ja kauan yleensä ensin. Eilen laitoin leikkimatolle selälleen, niin hän oli puolen tunnin päästä jo ihan muualla. Hän ei osaa vielä kääntyä masulleen, mutta oli harjoitellut niin tarmokkaasti että oli liikkunut pois matolta noin 1,5 metrin päähän. :wideyed: Ja silloinkin sohva tuli tielle.

Onkohan viiden kuukauden iässä jotain hulinoita? Ihan mahdotonta ollut tää viikko, ennen niin ihanan hyväntuulinen tyttö joka harvoin itkee on muuttunut tosi itkuiseksi ja kärttyiseksi eikä mikään asento tunnu kelpaavan!:eek: Ei välillä edes syli! Hampaitakin oon epäillyt mut ei suussa ainakaan näy mitään. Kuolaa, lelut menee heti suuhun ja imeskelee käsiään ahkeraan mut tätä tehnyt jo pitkään. Yöt nukkuu edelleen hyvin yhdellä/kahdella syömisellä, luulis et jos tekis hampaita vaikuttas öihinkin!? Maha toimii mielestäni normaalisti ja syökin ihan hyvin. :confused:

Täälläkin poika alkanut narisemaan ja kiukuttelemaan kunnolla, sitterissä ei kelpaa kauaa olla, ei leikkimatolla.. Kaikki huonosti ja ähkii ja puhkii ja nostelee vatsaa ylöspäin ja puhisee :D alkanut päristelemään suullaan :D

Meidän tyttö ei narise, hän kyllä on ruvennut joskus murisemaan. :D Mutta hän on erittäin rauhallinen vauva, viihtyy kauan yksikseen leikkimatolla. Hän on meidän ilopilleri. Hyväntuulisin kolmesta lapsesta.

Kaisukkene mulla tulee pieniä kateuden pistoksia kun luen muiden vauvojen ja äitien pitkiä unipätkiä! :D Sekä siitä, kun joillakin on mahiksia parisuhdeajalle vaikka joka päivä. Mutta joo, onneksi menee nopeasti ohi. :)

Meilläkään ei vauva narise. Mutta vauva viihtyy yleensä vaan jonkun 15min kerrallaan leikkimatolla ja sen jälkeen alkaa huuteleen epätyytyväisyyttä, kuulostaa kuin sanoisi "heeei" :grin mutta hän on mielestäni silti tosi helppo tapaus. Suurimman osan hereilläoloajasta siis sylissä, mutta silloin on tosi iloinen ja tyytyväinen. Nukkuu päivässä yhdet 2-3 tunnin päikkärit ja lisäksi yleensä kahdet 30-60min päikkärit. Oikeestaan mä oon vaan tyytyväinen kun tyttöä saa niin paljon sylitellä, tiedän ettei jonkun ajan päästä sylissä niin viihdy.

Toisaalta itsekin tykkään kun nyt viihtyy niin hyvin sylissä, kun ei se aina tule niin olemaan.. meillä kans ollaan nyt rytmittymässä niin, että otetaan päivässä kahdet tai kolmet 30-60min tirsat ja päivällä yhdet 1,5-2h unet. Useimmin niin, että nukuksii muuten kolmesti 30min ja sit on nukkunu päivällä sen 2h. Mut esim tänään oli eka aamupäiväunet 45min, päiväunet 1h 45min, välitorkut 60min ja sit rupeskin yöunille jo klo 19.10 ..

Sama kyllä täällä, tykkään paljon pitää poikaa sylissä ja lähellä. Kohta alkaa konttaaminen eikä mamman syli ole enää niin tärkeä. Ainoastaan silloin, kun jotain pitäisi tehdä extempore, voi vähän harmittaa, ettei viihdy esim sitterissä enempää kuin sen 5 min.

Tänään ulkoiltiin urakalla, käveltiin kolmisen tuntia. Illemmalla ei voinut nukkua päiväunia, koska niitä omia käsiä piti tuijotella. Täällä ollaan myös suureen ääneen kapinoida unentuloa vastaan. Yöunille menee no problemo, mutta sisällä nukuttavia päiväunia vastaan taistellaan raivoisasti... Huomenna mennään kaverin kanssa Stokkalle ostoksille, katotaan miten hiljaa se reissu menee :D

Meillä se narina on kestänyt jo pari kuukautta. :wacky:

Ja myös täällä tyttö vetää itsensä kaarelle, kun rupeaa ärsyttämään ja alkaa sätkimään tietyllä tapaa. Varmaan ainoat asennot, joihin ei nyt kyllästy ihan heti on lentokone tai sitten mun pitää seistä peilin edessä ja pitää tyttöä sylissä istuvassa asennossa, jolloin naureskelee peilissä olevalle vauvalle. Ja siis selällään viihtyisi, mutta kun kääntyy heti mahalleen ja silloin ärsyttää, kun ei pääse eteenpäin/saa mahan alle jäänyttä lelua suuhun yms. :hilarious:

Niin joo, ja tuli sit eilen testattua, ettei vanhat silikoni lelut kestä keittömistä.. :shy: Minä nohevana ajattelin pesun jälkeen desinfioida tytön purulelut ja nakkasin ne kiehuvaan veteen, mutta nepä suli klöntiksi. :wideyed: Ei jotenkin tullut edes mieleen, etteivät ne kestä kuumaa.. onneks ne oli tosiaan vanhoja leluja, joilla tyttö ei edes niin leikkinyt.

Sama noiden silikonilelujen kanssa... en vaan halunnu ekana sanoo sitä :hilarious: että ompas kiva ku sääki kontotit ne:wacky:

Sama kyllä täällä, tykkään paljon pitää poikaa sylissä ja lähellä. Kohta alkaa konttaaminen eikä mamman syli ole enää niin tärkeä. Ainoastaan silloin, kun jotain pitäisi tehdä extempore, voi vähän harmittaa, ettei viihdy esim sitterissä enempää kuin sen 5 min.

Tänään ulkoiltiin urakalla, käveltiin kolmisen tuntia. Illemmalla ei voinut nukkua päiväunia, koska niitä omia käsiä piti tuijotella. Täällä ollaan myös suureen ääneen kapinoida unentuloa vastaan. Yöunille menee no problemo, mutta sisällä nukuttavia päiväunia vastaan taistellaan raivoisasti... Huomenna mennään kaverin kanssa Stokkalle ostoksille, katotaan miten hiljaa se reissu menee :D

Täällä sama. Yöunissa ei mitään ongelmaa, mutta sisäpäikkärit ei maistu. Ja partsilla ei voi nukuttaa röökaavien naapureitten takia. Tytsy haluu pitää äitin kunnossa, meillä tehdään päivässä kaks pidempää vaunulenkkiä :D onneksi on podcastit.

Mä oon viime aikoina ulkoillut tyttöjen kanssa joka päivä 2 - 2,5 h. Tänään vähän ylikin. Vauva tosin nukkui tänään vaunuissa vain alle 1,5 h... Ja liikkeessähän meillä pitää vaunut olla lähes koko ajan. Jos pysähtyy niin minuutin päästä vauva näyttää heräämisen merkkejä. Sisällä unet on edelleen sen 30 min/kerta. Nyt kun aurinko on paistellut kivasti niin tänä aamuna huomasin, että mun pisamat on tulleet esiin! :)

Meillä menee päikkäreiden kanssa juuri samanlailla kuin Bellellä. Sisällä nukutaan kerralla vain 30 min, vaunuissa niin pitkään kuin liikkeellä pysytään. Tosin tässä vasta on muutaman kerran herännyt kesken vaunulenkinkin mutta olen saanut nukahtamaan uudelleen. Myös mun pisamat ovat putkahtaneet esiin. Ihana kevätaurinko!

Mäkin huomasin just yks päivä että pisamat tulleet esiin :) käytiin tänään pitkällä lenkillä, mentiin metsäteitä järvenrannalle eväsretkelle, tyttö repussa. Vähän jännitti lähteä niin pitkälle ilman rattaita mutta hyvin meni. Tyttö nukkui matkat ja rantakalliolla tankkaili ja katseli pilkkijöitä. Oli kyllä kivaa, esikoinenkin nautti.

Kevätauringosta hankinta-asiaa, esikoiselle pitäis hankkia aurinkolasit. Mitkä on teidän suosikit? Kokeilemaanhan niitä täytyy lähteä, ettei tule hutiostos. Meidän tytöllä on isänsä pieni pää.

Katjusha, meillä on babiatorsit. Esikoisella oli pienempänä baby banzit ja olin niihinkin tyytyväinen. Nyt pähkäilin noiden babiatorsien ja julbojen välillä.

Meillä on lapsilla olleet baby banzit, tosin en tiedä missä ne meidän vauvakoon aurinkolasit on...pitäisi etsiä ne kun kelit alkaa olla sellaiset että niille olisi käyttöä. Baby banzit on olleet hyvät kun ei tarvitse sovitella niitä pienelle korvien taakse; saa suht tukevasti päähän. Isommillekin meillä on ollut baby banzit, vai mikä lie kidsbanz se isompi koko onkaan, mutta kyllä nuo 3v ja 5v haluavat jo käyttää ihan normimallisia aurinkolaseja.

Lasien osto on meilläkin edessä. Millonkahan sitä vaan pääsis sovittelemaan, kun vaunutellessa tytsy nukkuu oikeestaan aina kun ollaan oikeen kaupan kohdalla :D

Meillä on vauvakoossa julbot, ja vähän isommalle babybanzit. Tänään oli vielä niin suojassa tuolla takin sisällä, ettei tarvinnut laseja.

Mä meinasin ostaa ne Ki Et Lan lasit: tytöllä kun on mun nenä, niin siinä ei juuri aurinkolaseja pidellä - mulle ei käy kuin hyvin harvat lasit korkeiden poskipäiden ja säälittävän pienen nenän takia. :bored:

Tästä syystä ajattelin, että ne käännettävät Ki et La:t olis hyvät.. kerron sit kokemuksia, jahka saan tilattua ne.

Takaisin