Arki vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vimpa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me just syödään aina kyljellään ja se sujuu hyvin, kunhan muistaa röyhtäyttää. Mulla on suihkutissit, joiden takia vauvalle menee monesti ilmaa runsaastikin vatsaan, vaikka kuinka yrittää ottaa rinnan pois suusta ennen suihkuamisen alkua. Röyhytän yleensä jo syönnin aikana sekä sen jälkeen. Näin olen saanut heti ruokailun jälkeen tapahtuvat puklailut pois.

Tietenkin sitä tekee kaikkensa vauvansa hyvinvoinnin eteen, mutta tuon imetysasennon muuttaminen pystyyn on kyllä se vihoviimeinen minkä toivoo tehtävän. Kokeilen nyt kaikki muut keinot ekaksi ja sitten tuon, jos mikään muu ei auta. Olen niin tykästynyt toimivaan ja helppoon asentoon, ettei siitä millään haluaisi luopua... :(

Miten muuten perhepedissä voi toteuttaa tuon sängyn yläpään noston? Vai tarkoitetaanko noissa aina vauvan omaa sänkyä? Hänhän wi suostu nukkumaan muualla kuin vieressä...

Sori epälooginen sepostus, imetys samalla käynnissä :)

Kaisukkene ja Tiuhti

Mun esikoinen oli kova pulauttelemaan. Tai ei varmaan mistään pulautuksesta voi puhua,kun maidot lensi kaaressa pitkib seiniä jos erehtyi yhtään makuulleen laittamaan. Kylpykin oli tuskaa kun heti tuli hirveet yrjöt ja kauhee itku päälle. Ainoa paikka jossa nukkui hyvin oli päivällä vaunut kun ne oli liikkeessä ja yöllä turvakaukalo. Siinä nukkui ekat 3kk kunnes tämä kauhea oksentelu loppui kun seinään. Tiedän että ei maailman paras paikka ollut nukkua tuo kaukalo,mutta mielummin niin kun syöttö,yrjö,itku,vaatteenvaihto kierre..

Kaisukkene, periaatteessa kai perhepetiinkin voi virittää jonkun korotuksen, mutta meillä vauva nukkuu omassa sängyssä ja vaunuissa. Minulla myös isot sisarukset on aikoinaan olleet pulauttelijoita, niin osasin ennakoida. Suihkutissit täälläkin on, mutta en nyt koe niitä ongelmiksi. Suurin pulma on tällä hetkellä se, että maito nousee nenään ja se menee tukkoon. Sitten syöminen on taas entistä hankalampaa

Voihan hulinat! :woot: Voi hyvää päivää mitä meininkiä tää vauva pitää. Ei epäilystäkään etteikö 6 vk:n hulinat ois täällä. Ihan naurattaa, kun hän on niin tärkeä ja määrätietoinen kun alkaa rinnalla touhuilemaan ja mölisemään. Ei itke, eikä huuda, kunhan möykkää ja mölisee. :grin
Ja rinnalla pitäisi olla ihan koko ajan, mutta sekään ei ole hyvä. Saa nähdä mitä yöstä tulee.

Meiän hulinoitsijalle ei päivällä kelpaa tissi ollenkaa,sen ei tarvii ku nähä tissi ku se alkaa karjumaa.. hamuaa kuitenki et nälkä ois.. sit ku otan sen kuitenki määrätietosesti tissille ni kyllä se sen suuhu ottaa,imee pari kertaa ja taas karjuu.. mua iha melkei naurattaa vaa.. ja nyt muutaman yön tuo on nukkunu vallan tissi suussa.. tissi ku tippuu ni alkaa hamuamaa heti..

oon ite nukkunu nii huonosti ku en kykene olee koko yötä kyljelläni ja jos käännyn selälleni ni alkaa hirveen kovaääninen hamuaminen.. yöllä ei sentää karju.. ja omassa sängyssä ei kyllä nuku..just siks ku tissi ei oo saatavilla.

Meidän hulisija nukkuikin puolestayöstä aamuun yhdeksään yhdellä klo 5 heräämisellä. :wideyed:
Nempsu, juuri tuota meilläkin: tissi suuhun, ei hyvä. Tissi pois suusta, ei hyvä...

Kaisukkene kiilatyynyjä on olemassa jos tarvii vauvan päätä nostaa korkeemmalle ilman että nostaa sängyn päätyä. Ei oo omaa kokemusta mut on ollu joskus harkinnassa esikoisen kanssa kun puklaili välillä enemmän syönnin jälkeen.

Kaisukkene, suihkutissejen kans on todella hyvä just takakenoasento (luonnollinen imetysasento) tai sit ihan selällään maha mahaa vasten.

Mulla kans maitoa tulee välillä niin, että kun kuulen et ilmaa alkaa mennä ni meen tuohon takakenoasentoon, mutta yleisimmin melkein kokonaan makuuasentoon selällee. Tilanne helpottaa silloin välittömästi.

Tsemppiä <3

Eea, mä oon yrittänyt tuota takakenoasentoa, mutta se vaan tuntuu siltä, että vauva tukehtuu mun tissiin.

Mä viime yönä vähän tarkkailin milloin sitä raivopuklaamista tulee ja sitä edeltää kiukkukohtaus asiasta x, tällä kertaa vatsaväänteistä eli ns tiukka paukku. Eli vauva jännittää vatsaansa ja se aiheuttaa oksurefleksin. Kai. Voiko olla näin, onko tullut vastaan?

Kaisukkene, kaikki on mahdollista. Meillä kyllä pukluja tulee joka tapauksessa. Joskus alkaa vääntelehtiä syödessä, ei silti itse lopeta syömistä. Jos en nosta röyhtäisemään, seurauksena on valtava oksu. Pitää siis itse olla valppaana ja seurata.

Minkä kokosia vaippoja teidän vauvat käyttää? Meillä on liberon 4 ja monesti kakat falskaa niskaan ja kaikki vaatteet vaihtoon. 3 koko alkoi jo päästää pissat läpi niin piti ostaa isompia. Iso läjä jäi 2 koon vaippoja yli,vaikka ostin vain yhden paketin niitä. 1 ei olla käytetty ollenkaan

Vimpa, meillä on niin siro trinsessa, että nuo 2-koon vaipat on koon puolesta reilut. 6w6d iässä painoo on vasta 4.660g ja jalat on ohuet ku mitkä. On koettu reissussa niska- ja lahjepasko. Kotona käytetään kestovaippoja (lähinnä harsotaitoksella), niillä kurat pysähtyy villahousuun.

Meillä vähän vajaa 6vk ikää ja myös 2-koon vaipat käytössä. Pari ekaa viikkoa mentiin ykköskoolla. Tänään tosiaan painoa oli 4150g. Varmaan menisi kokonsa puolesta vielä ykköskoko mutta oli tuota kakkosta varastossa nii paljon, että siirryttiin siihen.. ei oo kyllä falskannu ku yhden kerran ja se johtui äitin laiskuudesta :-D syönnin jälkeen oli myöhäistä vaihtaa vaan se pissivaippa :-D :-D

Meillä on Muumi-vaipoista 3-koko käytössä eikä ole kertaakaan falskannut lahkeista, pari kertaa on tullut sonnat takaosasta yli eli ns. niskapaskat, mutta niihin tuskin olisi voinut vaikuttaa muuta kuin vauvan asento.

Oon siis tykännyt Muumeista vaikka alkuun testailtiinkin Liberoja.. haluaisin testata vielä seuraavaksi Natyja, onko kellään niistä kokemusta? Kovasti ovat ainakin kehuja saaneet eivätkä musta ole edes mitenkään järjettömän kalliita verrattuna esim. Muumeihin.

Pitääkin käydä katsomassa tänään auennut lähikauppa, millainen vaippatarjonta siellä on, kun entisestä kaupasta ei olisi tullut mieleenkään ostaa vaippoja jäätävän hinnan ja valikoiman (tais olla kahta eri laatua pampersia..) vähyyden takia - olishan se kiva, ettei niitä vaippoja tarviis lähteä metsästämällä metsästämään pitkin kaupunkia, kun tuntuu, että keskustan kaupoisss on tosi huonosti alta vitosen vaippakokoja..

täällä lähdettiin liberon alle 2,5 kiloisten vaipoista ja nyt vaippakoko on liberon 2. Hyvin on istunut päälle. Pikkuhiljaa siirrytään pian varmaan 3 vaippaan.. =)

Meillä on käytössä Liberon 3-koon vaipat, poika painaa nyt noin 5kg ja on hoikahko. 2-koon vaippoja jäi meilläkin hirveästi yli. Itse ostamasta vaippapaketista kokoa 3 on ehkä puolet jäljellä ja kaveri toi lahjaksi yhden paketin kokoa 3...Musta tuntuu, että ehditäänköhän käyttää nuo kaikki, toivottavasti!

Meillä menee vielä 1-koon liberovaipat vaik ne alkaa tuntuu suht tiukoilta. Mut tyttö on sen verran hoikka et 2-koko falskaa lahkeista.

Meillä 7,5vk tytöllä Liberon Touch koko 3 käytössä. Muumeja (lahjaks saatu) kokeiltiin yhessä vaiheessa mut niistä meni iho ihan punaseks ni en oo uskaltanu vielä muuta käyttää kun Touchia. Saa nähä miten nopeesti siirrytään 4 kokoon kun tuhdit reidet tytöllä ja 1kk iässä oli jo yli 5,5kg :grin Ja ehkä jossai kohtaa siirrytään tavalliseen liberoon, on ollu hyvä mallisia meiän lapsille. Muumit on liian matalat ni tulee helposti niskakakat.

Natya kokeiltiin 2v sitten esikoisella. On tosi kovaa materiaalia ni jäi vaan kokeiluks.

Meillä käytetään nyt Pambers baby dry 3:sta joka on muuten vähä korkeempi mutta myös jalan kolot isommat kuin Liberon vaipoissa. Liberon touchin 3 on myös hyvä meillä nyt. Kunhan nuo Pambersit on käytetty nii ostan kyllä Liberoa (touchia tai tavallista). Ne pitää esim pissaa mielestäni enemmän ja mn kokonsa puolesta ollu parempia meidän neitille. Neiti nyt siis 58.5 cm ja 5.5 kg.

Musta ois hyvä että kaupoissa (isoissa marketeissa ainaki) ois mallikappaleet kaikista vaipoista esillä. Vaikka köytettynä hyllyyn mutta kuitenki. Meki ostettiin nuo Pambersit sen jälkeen ku todettiin kotona et (Liberon) 2 koko kävi pieneksi. Kaupassa ei ollu Liberon new born 3:sta nii ostin Pambersit. Aivan jäätävä kokoero nii et ei voitu niskapaskojen takia viel sillo ottaa käyttöön näitä megaisoja Pamberseja.

Takaisin