Ar-ultra

Mäkin käväsin ar-ultrassa, jotta saisin hieman uteliaisuuttani tyydytettyä. No, eipä ainakaan selkiyttänyt ajatuksia.
Kätilö kertoi, että hieman haastava tapaus, koska mulla on takakohtu ja kaveri oli lähes kokoajan litistäytyneenä kohdunseinämään. Vain välillä pikaisesti tuli esiin ja katos takaisin näkymättömiin.
Puolituntia ährättyään sai pari kuvaa, josta näki sykkeen ja laski, että olisi 6+1 (pe 12.8.) Kuukautisten perusteella olisi pitänyt olla 7+2 .
Sen perusteella la siirtyis huhtikuulle. Mutta ....
Laskeeko ultra iän hedelmöittymisen perusteella vai kuukautisten perusteella? Jos hedelmöittymisen perusteella, niin sitten olis lähempänä mun arviota.
Osaisittekohan te laskea, kätilökin tais mennä jo sekaisin.
Elikkä menkat alkoi 23.6. ja kesti 4pv. Oletin oviksen olevan 2.7. ja kierto on 25pv.
Olenko siis hedelmöittynyt 30.6. joka tarkoittaisi, että ovis on ollut 3 pv menkkojen loputtua?
Kätilö meinas, että saatan olla hedelmöittynyt myöhemmin, mutta sittenhän ei olisi jäänyt luteaali vaihetta juurikaan.
Tokihan tän ikäinen kroppa voi hieman temppuillakin.
Toivottavasti ei olis menossa kesken.

Kyllä ultra laskee raskausviikot niistä viimesistä menkoista. Mulla on samanlainen tapaus meinaan nyt menossa että viime maanantaina ultrassa ne löysi sikiön joka vastaa viikkoja 6+1 ja olin 7+1 omien laskujeni mukaan. Mulla myös ilmeisesti kohtu lääkärin mukaan ihmeellisessä asennossa ja kuulemma ultrassa näkyvyys huono. Huomenna meikäläisellä toivottavasti viimenen varmistus ultra jossa selviää kaikki.

Mulla ultrassa katsottiin vain alkion mitta ja siitä sit arvioitiin raskauden kesto, eli alkion pituudesta ultra sen laski. Sitä sitten verrattiin mun arvioimaan hedelmöittymisajankohtaan ja menkoista laskettuun raskaudenkestoon. Mä ite epäilin, että raskaus pidemmällä kuin menkoista laskettuna ja niinhän se olikin. Näytti th vielä jonkun taulukon, että minkä mukaan ne ultran viikot menee, kaikille mitoille oli oma viikko+päivä.

Joo siis ultra laskee viikot alkion koon mukaan. Mulla myös joka kerta mitattu alkio ja viikot määrittyny sillä tavalla. Mä taas tiesin, että raskaus on vähemmillä viikoilla kun menkoista laskettuna. Mulla on menkkojen ja oviksen välissä kolme viikkoo, sama oli esikoisesta. Mulla on pitkät kierrot. Mutta kun sikiön ikä on määritetty koon perusteella, niin aina oon pystyny laskee hedelmöittymispäivän ja on täsmänny ovikseen.

Alussa alkiot kasvaa samaa vauhtia, mutta ovat kippurassa ja välillä piilossa, joten aluksi voi olla vaikea määrittää raskauden kestoa tarkasti ultralla. Siinä nt-ultran aikoihin määrittäminen on varminta, myöhemmin tyypit kasvaa omia aikojaan, vaikka keskiarvomitat onkin määritetty tietyille viikoille. Myöhemmin myös mittavirheiden mahdollisuus lisääntyy kun sikiö liikkuu enemmän.

2be12228c3f7bfc6a3cbc3adc6afc101

Siellä sykki pieni sydän, tyyppi vastasi vasta viikkoja 7+3, jota epäilinkin. :) laskettua aikaa ei vielä muutettu, mutta siirtyy varmaan ihan maaliskuun loppuun/huhtikuun alkuun..

Mä en nyt yhtään tiiä miten laskisin jollain laskurilla lasketun ajan. :D

Laskeskelin, että jos viikot ois nyt 7+3 laskettu aika olisi 31.3 :) eli jäisin virallisesti tänne! :)

Eiks menkat ku alkaa, niin on kierron eka päivä ja 28 mittaisella kierrolla ovis/hedelmöitys puolivälissä, niin lasket 5+3 viikkoa taakse päin niin saat hedelmöitysajan tai sit 7+3 merkkaat laskuriin menkkojen aluksi, niin saat lasketun ajan :) Ainakin näin mä ajattelisin :D

Leipälapio mä laskisin niiden viikkojen mukaan mitä ultrassa nyt tuli. Sit nt ultrassahan tulee vasta se lopullinen la. Ja ei sun tartte täältä siirtyy pois vaikka meniski huhtikuun puolelle, mullaki laskettuaika siirty nt ultrassa 28.2 enkä aatellu täältä siirtyä helmikuisiin. :)

Ainut vaan, että sikiön on pakko olla isompi, koska ei noihin aikoihin ole pupuiltu, kun mies oli sen 2vk kiinni intissä! :D

Mutta niin pieni se vielä on, että varmasti ei ole satavarma mittaustulos ❤

Leipälapio ku mä kävin torstaina nt ultrassa niin edellisen ultran mukaan mulla olis pitäny olla viikkoja 10+1 mut hupsista oliki viikkoja 11+2. Se mittaus on tässä vaiheessa vielä kovin epätarkka. :)

Joo, tässä vaiheessa heittää herkästi pienestäkin mittavirheestä ja alkio/sikiö vielä niin kippurassa, että vaikea mitata :) Siittiöthän voi elää melkeen viikon, että eihän se hedelmöitys välttämättä mene seksin kans ihan yksiin.

Mä toivon myös, että huomenna "siirryn" helmikuisiin, vaikka täällä aion vakaasti pysyä :D En usko miehen supersiittiöihin tai muuhunkaan myöhäiseen kiinnittymiseen, koska plussa tuli jo superaikaisin verrattuna muiden raskauksien plussiin :rolleyes:

Kävin tossa lääkäritalossa ultrassa ja mulle se lääkäri siellä puhu kans huonosta näkyvyydestä syke näky juuri ja juuri ja mitatkin sai pitkän rönkkimisen jälkeen otettua.1kuvan minkä tännekkin laitoin sai otettua.vastas kuitenkin 6+4 mulla tosi pahasti kallistunu kohtu taakse

Takaisin