Ar-ultra

Momwoc älä vielä luovu toivosta! Kurjaa varmasti nyt odottaa <3 Tosi aikaisin teillä on kyllä silloin aikasemmin näkynyt. Ei tämä nyt mitään faktatietoa ole mutta sellainen ajatus mulla on, että tuo 6+2 vois olla siinä rajoilla näkyykö vai ei. Mitä lääkäri sanoi? Onko sulla oireita?

Kiitos tsempeistä! Lääkäri ei sanonut tuosta sykkeestä mitään, sanoi että tässä vaiheessa raskautta kehitys on hurjaa ja viikossa ehtii tapahtua paljon. Ja että viikon päästä pitäisi sitten sykkeenkin näkyä. Ei oikein saatu selvää millä mielin lääkäri oli, sanoi vaan että katsotaan viikon päästä miltä näyttää.

Oireet on tosi vähäisiä tässä vaiheessa. Muistaakseni esikoisen kanssakaan ei näillä viikoilla vielä ollut mitään, vasta 8-9 viikoilla pahoinvointia. Tässä kevään maalis-huhtikuisessa keskenmenneessä raskaudessa oli voimakasta pahoinvointia jo aikaisemmilla viikoilla. Että minulla oireilusta ei ole voinut oikein päätellä mitään. On kyllä tosi surkea olo.

En osaa sanoa muuta, kuin että ite kävin perjantaina ultrassa ja viikoiksi saatiin 7+2 ja meinasin jo purskahtaa itkuun kun en itse sykettä heti nähnyt, mutta näkyihän se sitten tihrustamalla. Eli voisin kuvitella että ei olisi viikkoa aiemmin kovin hyvin näkynyt jos ollenkaan.. Jos oikein muistan lukeneeni, niin juuri tuo 6+ viikko olis sellanen että näkyy jos näkyy, mutta 7+ viikoilla pitäisi jo näkyä.

Noin minäkin muistelen. Ja eikös tuo alkion koon määrittäminen myös oo vähän epätarkkaa vielä tuossa vaiheessa. Jaksuja ja tsemppiä Momwoc. <3

Itsellä tietenki haluttais mennä mutta miehen mielestä on vaan rahan hukkaa... Täällä päin en tiiä edes sellasta halvempaa ultraa ja nyt kun ollaan toisella kierroksella niin ehkä sen uskaltaa jättää välistä

Mua myös jännittää, huh! Kaksi päivää pitäis malttaa odottaa. Voi olla että ma-ti välinen yö on aika vähäuninen. Toivon niin että siellä syke kuuluisi <3

Itsekin olen kuullut että 7+ viikolla pitäisi näkyä "varmasti" mutta 6+ viikolla ei välttämättä. Hassua kuinka sitä silti menetti melkein toivonsa sen takia. Tosin uskon että tuoreella keskenmenolla on aika suuri vaikutus omiin fiiliksiin tällä hetkellä, ei uskalla edes toivoa että tällä kertaa kaikki voisikin mennä hyvin vaan varautuu pahimpaan vaihtoehtoon. Ihanaa että ensi viikolla on muillakin ultria, toivottavasti saadaan tänne sitten pelkkiä hyviä uutisia niin ehkä itsekin pysyisi toiveikkaammalla mielellä :)

Ite kävin nla ultrassa to jolloin oli viikkoja 6+5. Kyllä nla täti monta kertaa sano jo puhelimessa että voi olla ettei näy vielä mitään mutta saa tulla. Aikansa se sitä joutu ettimäänki että löyty, mutta niin vain itekki näin sitte sykkeen vaikka tosi pieni oli kulma mistä vain näki:happy: Mutta sano just että 7 vklla pitäs alkaa näkyä varmasti :)

Täällä varattu aika pe 21.7, jolloin 7+1. Vapaa aika olisi ollut myös keskiviikolle, mutta koska silloin 6+6 ja lääkärin ohje oli, että täytyy olla vähintään 7+0 niin ei hoitaja suostunut siihen ottamaan. Että pari yötä lisäjännitystä tiedossa :)

Minä kävin edellisessä raskaudessa ultrassa viikolla 6+ jotain. Todella tyly ja inhottava gynekologi tuumasi että ei täällä ole mitään elämää. Tyhjä ruskuaispussi eikä sykettä näy, joten varma keskenmeno. Lähdin huoneesta ovet paukkuen, koska sisälläni ääni ja tunne sanoi että tämä ei pidä paikkaansa. Menin viikon päästä uudelleen eri gynelle ja niinhän sieltä löytyi sydänäänet ja kaikki kunnossa!<3 Tämä gyne ihmetteli suuresti miten on toinen gyne voinut sanoa keskenmenoksi näin pienillä viikoilla koska äänet ei todellakaan välttämättä vielä kuulu. Joten toivoa vielä on! :)

Onko ideoita minkälaisella puheella saisin neuvolatädin pistää mut kunnalliseen ultraan ettei tarvis yksityistä maksaa ite...? :woot:
Tiistaina neuvola ja siellä ei ultrata... murr.
En kestä tätä epätietoisuutta elokuun puoleenväliin (niskaturvotusultraan) asti! Vaikka oireita on niin silti pelottaa ettei tua mahassa oo mitään... ei tunnu yhtään siltä.

Niia kerrot vaan huolista mahd rehellisesti ja sanot että asia ahdistaa. Onko sulla km taustalla? Toivottavasti niillä perusteilla pääsisit..
Uskon että sulla on kyllä masussa kaikki hyvin, kun on voimakas pahoinvointi. Tsemppiä!

Joo, keskenmeno takana (keväällä).
Musta tuntuu että täällä päin ollaan tosi nihkeää sen ultrauksen suhteen kun kaikki ultrat tehdään yksityisellä (kunta siis maksaa ne "pakolliset" ultrat siellä mutta ei ylimääräsiä).
Oon lukenu liikaa tuulimunaraskauksista ym. Niissäkin voi olla kaikki raskauden oireet...
Ääääääääää!

Mulla oli ainakin tuulimunassa vain kevyttä etovaa oloa ajoittain ja onnistuneessa sit paha olo koko ajan kunnes aloin oksentelemaankin.

Noooh. Itsellä ollut vain vähän heikkoa oloa. En silti menisi suoraan sanomaan ettei mahassa elämää ole. Tunnen useamman kaverin jotka eivät ole pahoinvointisia olleet ja raskaus on mennyt oikein hyvin.

Tuntuuko teistä että olette raskaana? Että mahassa on joku? Musta ei tunnu yhtään siltä vaikka oireita on. Esikoisesta olin heti varma ja uskalsin suunnitella elämää tulevan vauvan mukaan.

Valitettavasti noi oireetkaan tai niiden vahvuudet ei kerro sitä onko siellä masussa joku vai ei. Vaikka kuinka ois kovat pahat olot niin voi olla ettei siellä masussa ketään ole ja päinvastaisesti taas lievässä/ei ollenkaan voi taas olla.
Esikosta mulla ei ollut yhtään mitään oireita, ainoastaan menkat myöhässä ja silti kaikki oli hyvin. Kuopuksesta pientä etovaa oloa ja palelua enimmäkseen ja kaikki siinäkin hyvin.
Pitäisi muistaa, että jokainen raskaus on niin yksilöllinen oireineen päivineen. :)

Takaisin