Apua, se tekee sen eri tavalla!!! :)

Sannakoo:  Mä harrastan tota samaa = teen pyhiinvaelluksia kirpparille katsomaan että mitähän me mahdettais tarvita :)  Ja mulle kanssa selitykseksi kelpaa usein se "no kun se maksoin vaan sen-ja-sen-verran":  Mies yleensä ostaa sillä periaatteella että kallis on paras, ite oon enempi sentin venyttäjä paitsi mitä lapsiin tulee.  Niille ostan surutta PALJON joskin edullista.

Taas musta näköjään paljastuu "miehisiä" puolia :D Meillä minä oon yleensä se, joka ei niin hirveesti katsele niitä hintalappuja ja mies sitten taas aina vertailee kaikkea mahdollista, että kuinka paljon halvemmalla sais. Usein shoppailureissunkin jälkeen ukko kysyy heti, kuinka paljon tuo ja tuo maksoi. Ja mä totean, että en tiedä, mutta on mulla kuitit tallella ;)

Mä oon kyllä tuota lastenvaatteiden ostelua perustellut sillä, että kyllä tytöllä vaatteita tarvii olla, koska ne likaantuukin niin helposti. Mutta kyllä siinä vaikuttaa myös se, että ne pienet vaatteet on niin ihania, varsinkin kaikki retro-jutut. Mies ei ymmärrä sitä ollenkaan =)

Tuli muuten mieleen kun tossa hetki sitten ripustin pyykkejä...  Mulla on tietty järjestys miten ripustan vauvapyykin eli vaatteet yhteen kohtaan ja vaipat toiseen jne.  Joskus saatiin miehen kanssa riita aikaseksi (tai siis minä sen aiheutin) kun se auttoi mua ripustamisessa ja mun piti sitten ryhtyä rähisemään kun ripusti ne "väärin".  Ikään kuin sillä asialla olis niin hirveesti merkitystä...  Tokihan mä saan ne siitä sitten helpommin lajiteltua kuivina mutta muuten tosiaan aika merkityksetön asia :D

Heheheeh, Moon, mulla sama! Mies toki harvemmin laittaa niitä pyykkejä, mutta jos laittaa, niin ne menee ihan sikinsokin! Harsot ja pyyhkeet toiseen reunaan ja vaatteet toiseen. Sukat tulee siihen pinnojen päälle lappeeltaan... mutta ilmeisesti miehelle tää ei oo niin tärkeä asia ;)

(Tosin äärimmäisen jännittävältä näyttää pyykkiteline just nyt, kun mies ripusti pyykit taas... siellä oli pelkästään harsoja (miten niitä olikin kertynyt kymmenkunta sinne!) ja joukossa oli ipanan lakanat. Aiiiivan omituinen tyyli, ei niin mitään logiikkaa! :D)

Mullekin tuli mieleen suht vähäpätöinen juttu... noista vaippapyykeistä. Mua ärsyttää ihan suunnattomasti, kun mies ryttää vaippakuoret ja imut likavaippaämpäriin ihan miten sattuu. Ja harsot sinne sekaan. Oon monta kertaa pyytänyt, että ne taiteltais nätitsti, jolloin niitä mahtuu enemmän sinne ämpäriin. Tänään menin sitten tyhjentämään koko ämpärin kylppärin lattialle ja taittelin harsot ja vaipat uudelleen sinne. Neuroottista! ;)

Hauskoja juttuja täällä :)

Kun noita vauvanvaatteita kuitenkin meillä aika paljon on, yritän käyttää niitä vaihtelevasti eli en aina muutamia samoja vaateparsia päivästä toiseen. Meillä on vaatelipasto lastenhuoneessa ja hoitopiste talon toisessa päässä. Haen yleensä varta vasten valmiiksi uudet vaatteet hoitopöydän tykö. Mies taas nappaa siitä vierestä pyykkitelineeltä ne just pestyt, vaikkapa eiliset vaatteet. Ja koska mies nyt on kotona eli päättää tytön vaatteista enimmäkseen, tyttö kuluttaa aina vaan muutamaa samaa bodyä ja housuja, arg. Kasvaa siis kohta ulos kaikista kivoista mekoista mitä tuolla ois....

Syöttäessä mies käyttelee lusikkaa hieman kömpelömmin kuin minä ja aiheutuu enemmän sotkua. Sekoittaa hillosilmän puuron sekaan yhdeksi mössöksi kun minä tykkään pitää sen hillon loppuun asti silmänä. tämä on toooosi tärkeä juttu joo :)

*Sadepilvi*:  Meillä kanssa napataan ne just päällä olleet vaatteet suoraan narulta!  Tai jos asioi vaatekaapilla niin just päällimmäiset tai semmoset vaatteet mitkä ei värien tai mallin puolesta sovi yhtään yhteen X)  Mun silmää se häiritsee vaikka eihän silläkään oikeesti niinkään merkitystä ole :D

Mä muuten mielellään täyttäisin tiskikoneenkin niin että siihen asehäkkiin menis kaikki lusikat samaan lokeroon, veitset omaansa jne.  Sitten ne saisi siitä napattua kätevästi suoraan laatikkoon kun ovat puhtaita.  Niitä en sentään käy likasena järjestelemässä, ainakaan ihan hirveen usein :D

Meilläkin mies (mukamas) ripustaa pyykit ihan oudosti. Tai esim paidat laitan helmaosasta kaksinkerroin, kun taas mies laittaa ne "kainaloista" roikkumaan. Ja sukat! Meillä telineessä erikseen sellainen nipsuhommeli sukkia yms varten. Mies laittaa satunnaisessa järjestyksessä siihen sukat. Ite taasen tykkään etsiä parit vierekkäin kuivumaan, ei sitten pois otettaessa tarvitse alkaa arpomaan.
Onhan se kiva ylläri välillä että mieskin voi ne pyykit laittaa mutta... :)

Ja lapselle vaatteiden laitto. Oikeastaan aina katon vaatteet valmiiksi. Mutta meilläpäs on niinkin näpsäkkä mies että ne pitäisi olla järjesyksessä pinkassa. Eli aseteltu niin mikä tulee ensin päälle jne. Jos olisi siis housut bodyn päällä niin voisi laittaa ne ensin. Ihan sama kuin jos laittaisin hänet kaupaan, ostoslistan pitäisi olla jämptissä järjestyksessä miten tuotteet löytyvät kaupasta siellä kiertäessä, muutoin niitä ei siellä ollut :D

.. meillä mies ei ripusta pyykkejä lainkaan. JA jos hän joskus pukee tyttären, niin siitä PÄIVÄN ASUSTA täytyy ihan ottaa valokuva! On se sen arvoinen kerrospukutumisen tyyliseitys....

MUTTA nyt ilmestyi taas tämä ikuisuus asia, eli pöydän kattaminen. Minulle esteetikkona on ihan hirveän tärkeää, että pöytä näyttää nätiltä. Arkenakin. Astiat samaa paria ja leivät korissa ja leikkeleet lautasella. Semmosta tavallista nöyrää siisteyttä. Ei mitään koukeroita.

Olin iltaruoan kattanut kauniisti. Pistänyt siihen vielä kynttilätkin, kun oli sunnuntai. Mies oli tehnyt paahtopaistia.. Ja eikös sen pidä nostaa se ORANSSI muovinen paistinleikkuulauta siihen keskelle pöytää. Sohia kynttilät syrjään ja alkaa helmi suupielessä leikkaamaan sitä lihaa. SIINÄ!! Ja jotta oikeen huokuisi tämä tunnelma, niin siihen pitää nostaa paahtoleipä pussi pusseineen päivineen esille... että saa sitten sitä paistin herkullista lientä tussutella leivän reunaan. Lurps!

Ja taas minun silmiä kirveli!

Eiiih! Mua alkaa nyt oikeesti huolestuttaa, että mikä nainen mä oikein olen :D Mä laitan kans tiskikoneen asehäkkiin tavarat ihan satunnaisesti niihin lokeroihin. Mies on monta kertaa ehdottanut, että lusikat vois laittaa yhteen lokeroon, haarukat toiseen jne.

Ja noista vaatteista vielä... Mä otan myös seuraavan päivän vaatteet valmiiksi tytölle ja vien ne hoitopöydän alahyllylle, mutta laitan ne siihen järjestykseen, miten puen tytölle. Paita ensin, sitten housut, lopuksi sukat...

Ja kauppaan lähtiessä ostoslista on kirjoitettu siten, ettei mun tarvitse montaa kertaa juosta kauppaa ympäri. Mutta näin siis vaan, kun menen lähikauppaan, josta muistan missä järjestyksessä ne tuotteet siellä on...

Täytyy Margeliinin tekstin jälkeen lisätä:

Siis kyllä useimmiten teen ostoslistan suurin piirtein siinä järjestyksessä, mutta osaan kyl lukee listaa pidemmälle ku kohdan kerrallaan kaupassa :) toisin kuin siippa. Ja tässä syy miksi minä käyn meillä kaupassa, ja yksin - minulla kun menee siellä liian kauan kun pohdin mitäs lihaa jne.. Kaikki pitäis olla valmiiks mietitty valmistajaa myöten, huom kärjistys :) mutta mies olis kyllä parempi pakkaaja...

Ja vaatteetkin suurinpiirtein, mutta osaan kyllä pukea ne järjestyksessä vaikka eivät niin olisi ladottu esille :)

Lisää... meillä mies huolestuu melkeen suunnattomasti, kun tyttö on kipeänä! Minä tunnen itseni siinä välillä ihan hulttioksi, kun olen sitä mieltä, että lääke auttaa kipuun ja nuhaan niistäminen. Lääkekuuria tarpeeseen ja pian ollaankin taas terveitä!

Mies katsoisi tytön kanssa päivätolkulla (tylsistymiseen saakka) telkkaria vapiseten peittojen alla. Minä taas koitan vointien ja mahdollisuuksien mukaan keksiä mukavia tekemisiä yhdessä.

Saattaa kyllä johtua siitäkin nämä meidän erillaisuudet, että Venla on miehen toinen ja meikäläisen jo viides.... Että on vissiin mulla muutama nuhanenä ollut enemmän, ennen tätä yhteistä rakkauden hedelmää!

Vielä vuosi sitten mies oli sitä mieltä, että kun tyttö menee sänkyynsä nukkumaan, niin nallet ja kallet pitää olla tietyssä järjestyksessä tyynyn ympärillä. Minäkin sen järjestyksen pänttäsin päähäni miehen mieliksi, vaan jos itse olin nukutusvuorossa niin nallet sai olla missä järjestyksessä vain. Onneksi mies on luopunut tuosta oudosta päähänpinttymästään. Huomasi kai sen turhaksi, sillä tyttö niitä aina järjesteli oman mielensä mukaan (yleensä kaikki päätyivät lattialle). 

Ei luoja, mä tirskun täällä vedet silmissä :D

Hulluja neurootikkojahan me taidetaan olla ;))

Tiskikoneen asekorissa oon joskus ajatellut, että oishan se näppärää, että olisivat yhdessä ja samassa korissa samanmoiset aseet... vaan joku järkevä mulle sitten kertoi, että ne puhdistuu paremmin, kun ovat vähän sikinsokin, eikä ainakaan lusikat oo toinen toisensa kuopassa siellä. Järkeä tai ei, niin mä oon alkanut kans heittelee ne miten sattuu.

Ja kauppalista, järjestys siinä olla pitää! :D Ainakin jos kirjoitan kauppalistan just ennen kauppaan lähtöä... vähintään niin, että kasviket, lihajutut ja maitotalousjutut omillaan, ne loput lisukkeet ja taloustavarat on vähän miten sattuu. Nykyään kauppalista killuu tossa jääkaapin ovessa, joten siihen tulee sit aina lisäiltyä asioita sitä mukaa kun ne loppuu. Eikun niin siis joo, minä lisään niitä kyllä, mutta ei tuo mies vaan! Ja sitten on muka mun syy "kauppalistavastaavana" että talouspaperia ei koskaan muisteta ostaa vaikka ois tarve... hrrh, mun mielestä sen toka vikan/vikan rullan käyttäjän pitäis se siihen kirjottaa, että on sitten uus paketti valmiina!

Ja mainitaan nyt vielä tääkin... mä olen maailman onnellisin, että meillä on nykyään kylppärin lisäks myös pikkuvessa. Siellä minä oon laitellut viihtyisäks nurkat ja pidän lavuaarin ja pöntön siistinä. Miehellä ei ole asiaa mennä sinne sotkemaan! Tätä komeroa nimitän "vierasvessaksi" jotta kylässä olijatkin tajuavat käyttää sitä kylppärivessan sijaan, koska kylppärissä on aina ihan julmettu sotku ja ties mitä raitaa ja ruutua kaakeleissa ja posliineissa... hrrh.

Mä hoidan meillä kaupassa käynnin, oon tehnyt sen jo 2,5 vuotta. Ostokset on aina samat, joten lappua ei ehkä ees tarviis, kirjoitan sen kuitenkin sikinsokin. Sit kun mieheltä kysyn, mitä ostan kaupasta niin vastaus on "En kyllä yhtää osaa sanoo". Sit kuitenkin tulee huutoo, jos en ookaan muistanu / tajunnu ostaa jotain, mitä hän tarvii ja minä en. Tosin, joskus unohdan ostaa jotain vaiks se lukiskin lapulla. Sit kun mies joskus sanoo, mitä pitää ostaa, niin antaa tarkan määrä esim. 3 jugurttipikaria. Minä ostan yleensä tuplamäärän, kun niitä kuitenkin menee ja jos vaiks seuraavan kerran just niitä jugurttei ei kaupassa oisikaan ni sit ois kotona kuitenkin. Miehen mielestä mitään ei sais ostaa varastoon, vaan minkäs se sille voi että minä ostan. Mieluummin kuuntelee huutoa siitä, että tavaraa on liiaksi, kuin että sitä ei ole ollenkaan.

Juu, tuosta tiskikoneen täytöstä vielä...mies laittaa ruokailuvälineet terät ylöspäin, minä laitan ne alaspäin ettei tarvi pois otettaessa tarttua siihen osaa, joka menee suuhun. Ja samankokoiset lusikat eri lokeroihin kuppiutumisen välttämiseksi, mies laittaa miten sattuu.

Taitaa olla kaikilla omat pienet fiksaationsa :D Hauskoja juttuja !

Tiskikoneen asekorista: Kaikilla taitaa olla tästä oma mielipiteensä ja omat tapansa :D Mutta. Oikea tapahan täyttää tuo asekori on laittaa mahdollisimman erilaisia ruokailuvälineitä joka lokeroon, terät YLÖSpäin ;)

Mä olin joskus ala-asteella tutustumassa koulun keittiöön, ja tää keittäjätäti neuvoi kuinka astiat tulee pestä. Tällä tavalla tulevat kuulemma parhaiten puhtaaksi...joten mä olen pakkomielteisesti lajitellut aina asekorin niin, ettei varmasti ole kahta haarukkaa tai lusikkaa samassa lokerossa. Noita aseita on kuitenkin sen verran, että aika monesti tulee esim. pikkulusikoiden kanssa tilanne, että niitä lusikoita on aikas monta enemmän kuin lokeroita - ja meikä on ihan että o-ouu, ja pohdiskelen hetken lusikka kädessä, että mikä olisi nyt paras kolo tälle.. emoticon

Ja siis mieshän nyt laittaa ne astiat kaikki ihan miten sattuu (tai no, omasta mielestään tosi loogisesti). Ja mun on tosiaan ihan pakko mennä järjestelemään ne uudestaan...kun sinne mahtuis paljon enemmän astioita pesuun, jos ei mies käyttäisi sitä logiikkaansa! :P

Miramaria, no sä oot melkein 100% oikeassa tuon asekorin suhteen. Kaikki muut sikinsokin ja terät ylös, mutta ne pikkulusikat tulee siihen niille varustetulle kololle, jossa on ne omat asettimet niile ;)
Toki jos konemallissa ei oo sitä omaa tiettyä paikka pikkulusikoille, niin sitten sikinsokin!

Hahahhaaah, mä nauran täällä oikeesti meidän kaikkien neurooseille :D

EDIT:

Mutta entäs sitten se kuuluisa vessapaperirulla tai kinkku/juustoasetelma leivän päällä? ;)

Sama se on tuon käsitskin kanssa.... Ensi pitää pestä LASIT... sitten  ne KAHVELIT (lusikat veitset haaruka..) sitten vasta LAUTASET. Mies survoo kaiken samaan altaaseen ja kiroilee, kun on liikaa hommia. Ja muutenkin mä järjestän se tiskipöydän työt ennekin alan tiskaamaan.... Ei näytä se sotku niin ylivoimaiselta.... Toisin kuin eräällä!

Vessapaperi rullat pitäisi ..ne hyslyt tuoda HEIT pois ja laittaa uusi VÄLITTÖMÄSTI tilalle, mutta kun ei....

VOILEIPÄ ASIA:
MINÄ:maksamakkara tulee levitellä veitsellä juuston alle!
MIES: juusto siivu leivälle ja maksamakkara PAKSUNA pökäleenä siihen päälle.

MINÄ: Juusto taas nätisti,, ja kinkkua kaksi siivua KAUNIISTI taiteltuna, sivuttain aseteltuna siihen päälle.
MIES: juusto alle. laskematon määrä kinkkuviipaleita läjämuodostelmassa. sormella pidetään kiinni. tipahtaneet roikaleet hipistellään viimeiseksi pöydältä.

MINÄ. kanamuna "munaviululla" siivuiksi. Keskimmäise siivut sirosti leivälle, suolaa päälle.
MIES. muna kouraan. haukotaan päästä ja voileipään ei kosketa.

MITÄPÄ MUUTA?

Meil mies on onneksi aika järjestelmällinen. Järkkää tiskikoneen välillä paljon tarkemmin mitä mie, tosin tämäkin vaihtelee.. Pyykkinarulla laitetaan molemmat aika sikinsokin vaatteet, ja järjestetään sit pinkkoihin siinä kun taitellaan niitä kaappiin vietäväksi.. :)

Ja noi SannaKoon vikat kyssät, niin onneksi ajatellaan miehen kanssa noista samalla tavalla. Eli leivän päällä laitetaan kinkku juuston alle. Mies vielä tunkee kaiken maailman vihanneksia ja kanamunaa ym. kunnon täyteleipiä ja mie tykkään yleensä laittaa vaan jtn kurkkua tms. Niin ja vessapaperi niin päin, että se tulee siitä päältä.. :)

Takaisin