AMH-arvo

Nostelenpa tätä, kun kävin Omakannasta katsomassa ja AMH 1,4. Olen 29-vuotias eli oletin, että olisi ollut enemmän. Ei mikään maailmanloppu kai kuitenkaan ja FSH ja LH oli kuitenkin sievästi viitearvoissa.

39v. AMH oli 4.18 ja AFC oli molemmilla puolin 13, en ole varma kuuluuko nuo laskea yhteen. Tuon ikäisenä alkoi 9 kk aikana 2 raskautta, joista ensimmäinen meni kesken, toisesta saatiin vauva. Ehkä reserviä on nyt 42v. vieläkin ihan ok mutta laatu on ollut selvästi huonoa. Kuitenkin luomuraskaus on menossa nyt rv 21, että joku hyväkin oli onneksi sinnitellyt seassa.

Helmikuussa kävin testaamassa amh:n, Terveystalossa, koska alettiin haaveilla iltatähdestä. Oli 1.2. Koska luku oli kohtalainen iläisekseni (41 v.), poistatin kierukan ja menin tarkempaan hedelmällisyystarkastukseen.
Afc oli 8+4, toinen munasarja hiljaisempi.
Seurattiin kiertoa ja amh uudelleen, kk päästä 0,8! 😲 Jompi kumpi labra mokasi, koska ei voi olla kk välillä 0,4 heittoa! Fsh 7, eli normaali ja muutkin labrat normaaleja.

Mulla on kierukan kanssakin ollut säännöllinen kierto, ovis aina puolessa välissä ja 28 päivää kesto.
Miehellä huippu simppatulokset.

Lääkäri sanoi, että hyvät mahdollisuudet luomuna, et ivf ei välttämättä paranna mahkuja.

Eka yk, eli maaliskuu nega, huhtikuu kemiallinen ja nyt toukokuussa vahva plussa. Nyt 5+3 ja paljon oireita, hyvin nousevat viivat ja alkaa ole luottamus raskauteeni. 🥰 Neljä isoa lasta mulla ja ei yhtään keskenmenoa vielä.
Miehen kanssa puhuttiin, että jos tämä raskaus päättyy, niin emme yritä enempää.

Muokattu viimeksi:
Jompi kumpi labra mokasi, koska ei voi olla kk välillä 0,4 heittoa!
Itse asiassa voi olla heittoa, ja joillain on myös arvo noussutkin seuraavaan labraan mennessä. Vaikka tietenkään ei munasolujen määrä missään tapauksessa voi kellään kasvaa.

AMH viime syksyn mittauksessa 1,6. Ollut 3,9 2021 tammikuussa niin lasku ollut aika kova ja ikää heinäkuussa 38.

Mulla joulukuussa AMH oli 0.7 ja AFC 2/3, joten ei tuulettamista näissä. Kuitenkin lääkäri oli sitä mieltä, että ikätasoinen (kohta 39 v.) ja tähän mennessä hoitojen perusteella laatu on ihan hyvää!

Mulla AMH oli viime syksynä (olin täyttänyt 38, nyt jo lähellä 39) 1.34 ja FSH hieman yli 10 eli vähän koholla. Varmaan aika ikätasoinen tilanne.

AFC puolestaan ei tunnu oikein korreloivan noiden arvojen kanssa, sillä se on ollut 15-23 kpl kierrosta riippuen. Ehkä AFC:n takia lääkärit on lupailleet hyvää hoitovastetta, mutta ekassa hoidossa lääkemäärä taisi olla aika nafti ja harva follikkeli lähti kasvamaan. Hoidosta saatiin seitsemästä solusta kolme blastoa. Spontaanisti ei ole raskaus kahteen vuoteen alkanut, vaikka munasarjoissa on elämää.

Muokattu viimeksi:
Jännää näin monen vuoden jälkeen katsoa mitä olette kirjoittaneet! AMH 4v myöhemmin 0.9 ja IVF hoidot aloitetaan nyt syksyllä. Pitääpä tästä kirjoittaa ihan oma postaus vielä!

39v ja AMH 0,36. Fsh ei otettu, AFC kummallakin puolella 5-10. AMH tosin mitattu kp15, et en tiiä oisko vähän parempi jos alkukierrosta ois mitattu, mut ei välttämättä enää tässä iässä ole merkitystä. Huonohan tuo on.

Takaisin