Alakautta ensimmäinen ultra..
Toivotaan että kaikki hyvin
Toivotaan että kaikki hyvin

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Sulle siis laitetaan alakautta sellanen kapula, mikä on ultra laite. Ja sillä katotaan että alkio on kiinnittynyt oikein ja mitat.Soitin vihdoin neuvolaan ja minulle varattiin aika ultraääneen (joka tehdään emättimen kauttako??) ja neuvolaan. Koska en osannut oikein sanoa, milloin minulla on viimeksi ollut menkat, olisi neuvola halunnut mulle ultra-ajan mahdollisimman pian, mutta ensi viikolle ei ollut töiden kanssa yhteen meneviä aikoja, joten ultra on vasta sitten seuraavalla viikolla, ja neuvola heti viikon päästä siitä. Neuvolaa pitää kuulma siirtää, jos ultrassa todetaan että raskaus on vasta viikolla 6 tai vähemmän, mutta neuvolatäti laski, että todennäköisen hedelmöittymisajan mukaan raskaus olisi tuolloin kuitenkin jo viikolla 7-8, että siksi piti saada kuulma neuvola-aika mahdollisimman pian siitä.
Kertokaas te kokeneemmat, että miten tuo ultra siis tehdään? Ja miksi sinne neuvolaan on ultran jälkeen niin kova kiire? Mitä siellä tehdään? Itsellä ensimmäinen raskaus ja en yhtään ehtinyt tähän varautua, niin olen ihan pihalla.
Kaikki hyvin ja syke löytyi! Nyt voin vähän huokaista helpotuksestaMä olen menossa huomenna Kaunis Odotukseen. Viikkoja pitäisi olla menkkojen mukaan 7+1. Mulla on jostain syystä ollut todella epäilevä olo tän raskauden suhteen, joten pakko päästä tarkastamaan tilanne..![]()
Koko tosin vastasi vasta n. 6+3 viikkoja, mutta tätä osasinkin odottaa koska kierto on ollut todella sekava ja pitkä esikoisen syntymän jälkeen.Soitin vihdoin neuvolaan ja minulle varattiin aika ultraääneen (joka tehdään emättimen kauttako??) ja neuvolaan. Koska en osannut oikein sanoa, milloin minulla on viimeksi ollut menkat, olisi neuvola halunnut mulle ultra-ajan mahdollisimman pian, mutta ensi viikolle ei ollut töiden kanssa yhteen meneviä aikoja, joten ultra on vasta sitten seuraavalla viikolla, ja neuvola heti viikon päästä siitä. Neuvolaa pitää kuulma siirtää, jos ultrassa todetaan että raskaus on vasta viikolla 6 tai vähemmän, mutta neuvolatäti laski, että todennäköisen hedelmöittymisajan mukaan raskaus olisi tuolloin kuitenkin jo viikolla 7-8, että siksi piti saada kuulma neuvola-aika mahdollisimman pian siitä.
Kertokaas te kokeneemmat, että miten tuo ultra siis tehdään? Ja miksi sinne neuvolaan on ultran jälkeen niin kova kiire? Mitä siellä tehdään? Itsellä ensimmäinen raskaus ja en yhtään ehtinyt tähän varautua, niin olen ihan pihalla.
Soitin vihdoin neuvolaan ja minulle varattiin aika ultraääneen (joka tehdään emättimen kauttako??) ja neuvolaan. Koska en osannut oikein sanoa, milloin minulla on viimeksi ollut menkat, olisi neuvola halunnut mulle ultra-ajan mahdollisimman pian, mutta ensi viikolle ei ollut töiden kanssa yhteen meneviä aikoja, joten ultra on vasta sitten seuraavalla viikolla, ja neuvola heti viikon päästä siitä. Neuvolaa pitää kuulma siirtää, jos ultrassa todetaan että raskaus on vasta viikolla 6 tai vähemmän, mutta neuvolatäti laski, että todennäköisen hedelmöittymisajan mukaan raskaus olisi tuolloin kuitenkin jo viikolla 7-8, että siksi piti saada kuulma neuvola-aika mahdollisimman pian siitä.

Olisipa kyllä ihanaa itsekin käydä toisen kerran.Oon ehkä ihan ylihysteerinen, mutta varasin toisenkin ultran mihin meen ens keskiviikkona (9+2). Kävin tosiaan 7 rv varhaisultrassa ja siellä kaikki ok, mutta jotenkin niin hermostuttaa ja on epävarma olo koko raskaudesta ja sen jatkumisesta. Ajattelin että jos rahalla saan mielenrauhan niin satsataan sitten siihen![]()
Olisipa kyllä ihanaa itsekin käydä toisen kerran.Täällä vaan se maksaa ihan hirveästi. Niillä pääkaupunkiseudun hinnoilla mitä täältä on lukenut, niin ehkä raaskisikin.
![]()
145e maksoi se meidän.Oulussa gynekossa maksoi 112e, nyt seuraavan kerran meen eri paikkaan mikä saattaa olla vähän kalliimpi.. :) aattelin että nyt kun jää kesän terassireissut väliin niin voin tuhlata ne rahat tähän omaan mielenrauhaan![]()

ihanaa kun laitoit kuvan 
Onnea lp83ihanaa kun laitoit kuvan
![]()
oli kyllä helpotus nähdä jotta siellä elämää