Alkuraskauden ultra

Eikai alkuraskauden ultrassa missään tehdä vatsan päältä vaan alakautta?
Oon kuullut, että joissakin paikoissa, missä ultria tekee terkkarit/kätilöt tekisivät vatsanpäältä. Alakauttahan se on aina tarkempi ja luotettavampi, kun vielä niin pienestä kyse :)
Esim. kaveri oli käynyt tälläisessa halvemmassa kätilön pitämässä yksityisessä neuvolassa ar-ultrassa ja se oli tehty vatsanpäältä..
 
Eikai alkuraskauden ultrassa missään tehdä vatsan päältä vaan alakautta?

Meidän neuvolassa terkka teki ultran vatsan päältä, tosin ei ehkä niin tarkka mutta kaikki oleellinen näkyi :)
 
Eikai alkuraskauden ultrassa missään tehdä vatsan päältä vaan alakautta?

Meillä tehdään, kun se tehdään neuvolassa semmoisella vanhalla laitteella ( kuuluu meille neuvolan palveluihin)
 
Tänään toka varhaisultra 10+0 viikolla ja sikiö vastaa tätä täydellisesti. Ultra tehtiin perhe artessa tällä kertaa vatsan päältä ja syke kuului vahvana + sai myös kolmiulotteista kuvaa mikä oli kiva lisä. Oon kyllä tosi tyytyväinen et kävin tokassakin ultrassa ja pian sit 19.8 jo kunnallisen eka ultra
 
Mulla on tehty aina vatsan päältä kun siitäki ollu hyvä näkyvyys, just tänään kävin alkuraskauden ultrassa ja sano et alotetaan mahan päältä et riippuu kudostyypistäki et millanen näkyvyys on :) ja on ollu varsin tarkka mahan päältäki, molemmat lapset on syntyny alkuraskauden ultrassa arvioituna laskettuna päivänä :wink ja nyt mennään 7+4, olihan se häkellyttävä näky taas :Heartbigred oikeesti tuolla joku on, vaikka oireiden perusteellaki se nyt oli toki suht selvää :lurking:
 
Mulla tänään ultra, rv7+4 menossa.
Jotenkin kun on niin kauhia tää pahoinvointi niin on luottavaisin mielin että sieltä elämää löytyy, vaikka eihän se automaattisesti sitä tarkoita...
 
Mulla oli tänään varhaisultra ja kyllä siellä vaan sydän sytkytteli, vaikka olen ollut jotenkin epäileväinen, että mun kohdussa mitään eloa olisi. Alkio oli kyllä pienempi kuin odotin. Luulin olevani jo kahdeksannella viikolla, mutta alkiosta mitattiin RV 6+4. Ensi viikolle olisi varattuna neuvola, mutta en ole varma, pitääkö mun nyt siirtää sitä, kun tämä raskaus on vielä näin alussa..
 
Mulla oli tänään varhaisultra ja kyllä siellä vaan sydän sytkytteli, vaikka olen ollut jotenkin epäileväinen, että mun kohdussa mitään eloa olisi. Alkio oli kyllä pienempi kuin odotin. Luulin olevani jo kahdeksannella viikolla, mutta alkiosta mitattiin RV 6+4. Ensi viikolle olisi varattuna neuvola, mutta en ole varma, pitääkö mun nyt siirtää sitä, kun tämä raskaus on vielä näin alussa..
Saanko kysyä minkä mittainen alkio oli? Täällä ollu kans tosi epäilevainen olo, ei pahemmin mitään tuntemuksia ja siellä se kuitenkin oli :)
 
Oli joku nuori uusi lääkäri ultraamassa. Ensin ultrasi vatsan päältä ja siellä näkyi elämää, ja sitten ultraaja kysyi että onko aiemmat raskaudet ollut yksös- vai kaksosraskausia. Oltiin molemmat näkevinämme että siellä ehkä olisi kaksi. Mutta alakautta katsottiin ja saatiin parempaa kuvaa, niin yksi siellä näkyi :Heartred
Mitta oli 1.8cm, mutta koska lääkärillä ei kokemusta mittauksesta niin ei voi täysin tohon luottaa, mutta jos paikkaansa pitäisi niin viikkoja olisikin jo 8+jotain.
Syke oli päälle 130 :Heartred Ja harmittaa kyllä kun ei sitä kuvaa saanut, niin selkeä ihmisen alku mun silmiin :love017
Lääkäri sanoi että voi laittaa mulle lähetteen äitiyspolille, jos haluan sinne päästä ultraan, siellä ne saa niin tarkat mitat ja osaavat arvioida raskauden keston. Mutta sanoin että pianhan sinne on muutenkin ultra, hyvin jaksaa muutaman viikon odotella :p
 
Saanko kysyä minkä mittainen alkio oli? Täällä ollu kans tosi epäilevainen olo, ei pahemmin mitään tuntemuksia ja siellä se kuitenkin oli :)
Saa toki kysyä, mutta en osaa kyllä vastata. :hilarious: Joku ohjelma laski sen iän jotenkin siitä ultrakuvasta, että ei se kuvantaja sitä mitenkään mittaillut. Sanoi kyllä, että seuraavassa ultrassa (ilmeisesti se nt-ultra?) sitten vielä näkee paremmin, ja voi muuttaa sitä laskettua aikaa, jos siltä näyttää.

Neuvola-aikaa myöhennettiin nyt viikolla. Ilmesti vielä aika herkkää aikaa keskenmenolle, niin ei haluta ns turhaan varata neuvolaa liian aikaisin, jos sitten meneekin kesken.
 
Tänään oli uusinta Ultra että katsotaan mitä aletaan tekemään ja siellä oli VAHVA syke ❤️ ihan mahtavaa.. Mää olin jo niin luovuttanut koko asian suhteen :angel1 ja olin aivan varma että meni kesken.
Täsmäiskö nyt sen myöhemmän oviksen suhteen? :) Onnea!!
 
Tänään oli uusinta Ultra että katsotaan mitä aletaan tekemään ja siellä oli VAHVA syke ❤️ ihan mahtavaa.. Mää olin jo niin luovuttanut koko asian suhteen :angel1 ja olin aivan varma että meni kesken.

Ihan mahtavaa!! :Heartred Onneksi et ottanut silloin niitä lääkkeitä vaan odotit vielä!
 
Jos sitä itsekin uskaltaisi tänne kirjoitella, seurailtu on kyllä jo tovi.

Tänään varhaisultrassa sydän sykki vahvasti ja koko vastasi viikkoja 6+6. ❤

Hieman oli pienempi mitä odotin; kuukautisista heitti viikon ja tikutetusta oviksestakin muutaman päivän. Kierto on vielä hakenut paikkaansa, kolmet menkat ehtinyt olla edellisen synnytyksen ja imetyksen jäljiltä. Lääkäri ei ollut huolissaan, mutta itselle jäi vähän epävarma olo. Mikä tietysti harmittaa kun varmempaa oloa lähdettiin hakemaan. Nyt saa sitten odotella sitä ekaa seulaultraa jännityksellä. Voi kun sinne on vielä kovasti matkaa.

Esikoisen kohdalla kierto oli niin säännöllinen, että tää heitto tuli jotenkin yllätyksenä. Noh täytyy toivoa, että pikkuinen pysyy matkassa mukana ja jatkaa kasvuaan.
 
Takaisin
Top