Alkuraskauden ultra

Multa ei ekassa raskaudessa ultrattu alakautta, koska olin melko hoikka niin ei ollut tarve.. joten mietin kanssa että kuinka monella se tuntuu/sattuu? Tutkimuksissa ultrattiin kyllä kohtu alalautta ja silloin ei tuntunut, et sinällään toimenpiteenä tuttu, mutta kun tuo kohtu tosiaan jo kasvanu ja ihan vatsalta painaessakin aristaa.

Multa ei ekassa raskaudessa ultrattu alakautta, koska olin melko hoikka niin ei ollut tarve.. joten mietin kanssa että kuinka monella se tuntuu/sattuu? Tutkimuksissa ultrattiin kyllä kohtu alalautta ja silloin ei tuntunut, et sinällään toimenpiteenä tuttu, mutta kun tuo kohtu tosiaan jo kasvanu ja ihan vatsalta painaessakin aristaa.
Mä en tuntenu mitää ku ultrattii alakautta, mistä lie sekin kertoo xDD

Jännittää, mulla on huomenna ultra. Toivon niin että kaikki ok ja tyyppi matkassa ja syke näkyisi. Oireita kuitenkin kokoajan on, ja vuotoja ei ole ollut ollenkaan. Ensimmäinen raskaus siis niin kaikki on uutta ja pelottavaa.
Tavallaan se ultra tilanteenakin jännittää. Ollaanko siinä siis gynetuolissa? Ilmeisesti melkein aina se tehdään alakautta? Tekeekö kipeää, joutuuko sitä ultralaitetta vääntelemään? Hölmöjä kysymyksiä mutta apua kun jännittää! :)

Mullakin ihka ensimmäinen ultra huomenna ja esikoinen kyseessä. Ihan samoja pohdintoja kuin sulla :)

Mulla monet kerrat ultrattu alakautta ja ei todellakaan ole kipeää tehnyt, vaikka hirveen kipuherkkä muuten olen ja noin yleensä gynen sörkkimiset vähän epämiellyttävälle tuntunut kaikinpuolin, mutta ultraus on kyllä ollu kaikkein kivutointa.
Hyvin se menee, yrittäkää vaan olla rentona jännityksestä huolimatta! :)

Ei tuntunut oikeestaan miltään. Korkeintaan siltä, että tamppooni ois vähän valahtanut! :D
Mulla oli mielikuva, et se tuntuis samalta kun otettais papa näytettä joten jännitin hieman alkuun. Koska se jos mikä on inhottavaa! :/

Huomenna toka ultra...silloin olis 8+3. Pelottaa kauheasti..koska oireita ei juuri ole..paitsi väsymys ja ilmavaivat, närästys, rinnanpäät hieman arat. Alavatsa tuntemuksia ei ole mitään, joten siksi pelottaa onko taas kesken mennyt. :(

Mukava kuulla hyviä ultrauutisia! :) Ja tsemppiä kaikille jännittäjille!

Mä päätin että tällä kertaa odotan kärsivällisesti nt-ultraa, mutta kun täällä lukee muiden ihania ultrakuulumisia niin on vaikeaa pysyä tuossa päätöksessä :D täytyy nyt vaan malttaa odottaa..

Huomenna toka ultra...silloin olis 8+3. Pelottaa kauheasti..koska oireita ei juuri ole..paitsi väsymys ja ilmavaivat, närästys, rinnanpäät hieman arat. Alavatsa tuntemuksia ei ole mitään, joten siksi pelottaa onko taas kesken mennyt. :(

Tsemppiä huomiseen ultraan! <3 Toivottavasti tällä kertaa pieni pysyy kyydissä loppuun saakka! Tulehan kertomaan sitten miten meni :)

Meillä oli kaikki hyvin ultrassa, pieni sydän siellä pomppi kovasti :Heartpink Voi tätä helpotuksen ja onnen tunnetta. Itkuhan siellä pääsi. Mun laskujen mukaan olis 6+6, mutta lääkäri heitti 6+4, tarkentunee sitten seuraavassa ultrassa.

Liityn keskusteluun mukaan, tänään käyty ultrassa ja viikkoja 6+2.. Ollu vaikea laskea kun ei mätsää menkkoihin yhtään eikä ovista ees pitäny tulla. Tämä veijari vaan sitkeesti löysi tiensä meille vaikka eka hoitokierto oli "epäonnistunut" :D
Käytiin eka kerta ultrassa viikolla 5 jossa näkyi pieni läntti niin tänään oli seurantaultra. Itkuhan siinä pääsi kun on vuoto stressannut sekä 3 vuoden odotus!!

Tänään ar-ultrassa arvio 7+2 eli vähän tuoreempi tapaus kuin laskurin mukaan (tämä toisaalta täsmää myös digitestin näyttöön, jota olin toissa viikolla jo ehtinyt ihmetellä/pelästyä, miksi näyttää niin vähän). Siellä se pieni sydän pamppaili, meni melkein kylmät väreet! :D

Täällä myös käytä tänään ensimmäistä kertaa alkuraskauden ultrassa. Huikea kokemus. Kaikki hyvin, sydän pamppaili pikkuisella ja kuultiin sykeäänetkin. Kokoa pienellä oli niinkin paljon kuin 1,13 cm :D Lasketuksi ajaksi tuli 12.11. Arvion mukaan rv 7+2, omien laskujen mukaan 7+3, eli aika samoissa mennään. Perhe Arte oli paikkana oikein mukava. Kätilö oli ihana, niin ystävällinen ja lämminhenkinen :) Hauskinta oli, kun kätilö käytti meidän pienestä ykssenttisestä sanaa hän ;) Jäi oikein hyvä mieli. Tästä on hyvä jatkaa "luomistyötä" :)

Täällä myös käytä tänään ensimmäistä kertaa alkuraskauden ultrassa. Huikea kokemus. Kaikki hyvin, sydän pamppaili pikkuisella ja kuultiin sykeäänetkin. Kokoa pienellä oli niinkin paljon kuin 1,13 cm :D Lasketuksi ajaksi tuli 12.11. Arvion mukaan rv 7+2, omien laskujen mukaan 7+3, eli aika samoissa mennään. Perhe Arte oli paikkana oikein mukava. Kätilö oli ihana, niin ystävällinen ja lämminhenkinen :) Hauskinta oli, kun kätilö käytti meidän pienestä ykssenttisestä sanaa hän ;) Jäi oikein hyvä mieli. Tästä on hyvä jatkaa "luomistyötä" :)

Aika hauska sattuma: Perhe-Artessa mekin tänään käytiin ja saatiin täsmälleen samat mitat ja sama LA :D

Liityn mukaan keskusteluun. Pakastealkion siirron kautta raskaaksi. Menossa 5+3 tänään. Ensiviikolla pääsen alkuraskauden ultraan. Kahden viikon välein tehdään, koska olen erään lääkärin tutkimuksissa mukana. Pitää vielä siis jännitellä :)

Aika hauska sattuma: Perhe-Artessa mekin tänään käytiin ja saatiin täsmälleen samat mitat ja sama LA :D

Eikä, olipa hauska sattuma :D Hauskaa odotella yhdessä ;) Kävittekö Lahdessa vai Helsingissä? Me jälkimmäisessä. Voin kyllä lämpimästi suositella paikkaa. Oli koko ajan hyvä ja turvallinen olo vaikka jännittikin. Saatiin myös kuvia mukaan <3 Kätilö näytti "Syntyy uusi ihminen"-kirjasta valokuvan siitä, miltä pieni nyt näyttää. Ensi viikolla (siis 8+ viikolla) kuvissa näkyi jo ihan mini-ihmisen alku. Niin hurjaa :)

Muokattu viimeksi:
Tänään ois meilläkin vihdoinkin. :) saa nähdä mitä löytyy, vai löytyykö mitään. Oon melko jalat maassa tyyppi joten en pelkää vaikka mitään ei löytyiskään. Niin se vain joskus menee.

Takaisin