Alkuraskauden ultra

Ihania ultrakuulumisia täällä! Minä sain eilen ajan nt-ultraan [emoji4] Vielä pitäisi kolme viikkoa jännittää.
 
Joo Helsingin Perhe-Artessa mekin käytiin! Ja saatiin kuvia mukaan. En oo koskaan aiemmin ymmärtänyt niistä ultrakuvista mitään, kun kaverit on näyttäneet niitä (oon vaan hämmentyneenä yrittänyt hymistä ja tulkita sitä jonain "musteläikkätestinä"). Mutta nyt huomaan ite esitteleväni niitä kuvia ihan yhtä tohkeissaan :D
 
Mekin käytiin tänään Perhe Artessa ja viikot näytti 8+6. Siellä pieni jo liikkui ja sydän pomppaili niin lujaa :Heartred Napanuorakin oli muodotunut ja ruskuaispussi näytti olevan surkastumassa.

Mahtava fiilis ja niin ihanaa palvelua Perhe Artessa:Heartred Niin onnellinen!
 
Huomenna toka ultra...silloin olis 8+3. Pelottaa kauheasti..koska oireita ei juuri ole..paitsi väsymys ja ilmavaivat, närästys, rinnanpäät hieman arat. Alavatsa tuntemuksia ei ole mitään, joten siksi pelottaa onko taas kesken mennyt. :sad001

No niin...Ensimmäinen neuvola käynti takana ja siis toinen ultra. Aika huono oli neuvolan emätin ultra tai hoitajan noloutta joka ei oikein osannut säätää näytön näkyvyyttä...mutta sieltähän se pikkuinen kuitenkin löytyi ja syke näkyi. Ja sykkeen löytyminen oli mulle se pääasia tällähetkellä kun olin jo varma että kesken mennyt ja odotin surullisia uutisia. Koosta en tiedä kun ei mitattu eikä heidän laitteella ole edes yritetty mitata kun ei saa tarkkuutta. Viikot nyt 8+3. Otin uuden ultra ajan parin viikon päähän.

Olin jo heittänyt lähes toivoni kun eilen alkoi vuotamaan ruskehtavaa limaa...tuli muutaman kerran vessakäynnin yhteydessä ja tänään välillä jopa tummaa veristä limaa ja mahassa oli menkkajomotuksia juuri ennen meuvola aikaa..veristä limaa tuli vaan pyyhkiessä ja kokeillessa paperilla "syvältä". En tiedä mistä vuoto johtui. Ja mistä alkoi menkkajomotus kun yli viikon on ollut hiljaiseloa ettei ole ollut mitään tuntemuksia. Liekö vuotoa sen takia kun nyt olis menkkojen aika. Vai ovatko alapään limakalvot herkkinä. Olen huomannut että myös nenän limakalvot ovat kuivat ja välillä niistäessä tulee kuivanutta verta, samoin nielu on kuiva.

On niin epätodellinen olo..että tosiaanko tämän vauvan saamme pitää. Iloita en uskalla vieläkään..josko sitten kun liikkeet alkavat tuntumaan. Mies tosin hyppii kattoon kokoajan ja itse yritän vetää häntä maanpinnalle että älä nyt vielä hätiköi...Toki hänelle ensimmäinen lapsi niin ymmärrettävääkin että on onnensa kukkuloilla.
 
Heips! Keskiviikkona oli tosiaan toinen varhaisultra, jossa kaikki siis hyvin! :) Tyyppi oli 14,3mm pitkä ja sydän pamppailli tasaisesti :Heartred nyt oli eri lääkäri kuin viimeksi, ja tämä ei löytänyt hematoomaa tai muutakaan epäilyttävää. Joku pieni vesirakkula siellä ilmeisesti näkyi, mutta muutoin ei mitään ylimääräistä. La pysyi ennallaan toistaiseksi.
 
Ultrassa käyty, vastasi viikkojaan eli 7+6 ja sydän loi hienosti! Voin suositella kiehtoa, edullinen 75€ ja mukava nainen, ultrasi mahan päältä ja alakautta ja höpisi niitä näitä. :)
 
Täällä käyty toisessa varhaisultrassa ja nyt ollaan hyvin sekavissa tunnelmissa..:sad001Tämän ultran teki kätilö, etsi tosi pitkään sikiötä ja oli ensin sitä mieltä, että on mennyt kesken eli kohtu olisi täysin tyhjä. Ihmettelin miten voisi olla täysin tyhjä, kun viimeksi on kuultu sykkeet, eikä vuotoja ole ollut. Etsimisen jälkeen sikiö löytyi ja saatiin sykkeetkin, syke 179. Huolestui kuitenkin sikiön muodosta joka oli pallomainen, nyt jäi epäselväksi, että oliko sikiö vain sellaisessa kippurassa asennossa selkä ultraan päin ettei raajoja näy vai onko jotain vialla.. Nyt mitattuna olis 7+3, edellisen ultran perusteella pitäisi olla 8+6. Nyt sitten mietitään mennäänkö ensi viikon lomamatkan jälkeen uudestaan yksityiselle lääkärin ultrattavaksi vai odotellaanko nt-ultraa kuun lopussa.
 
Täällä käyty toisessa varhaisultrassa ja nyt ollaan hyvin sekavissa tunnelmissa..:sad001Tämän ultran teki kätilö, etsi tosi pitkään sikiötä ja oli ensin sitä mieltä, että on mennyt kesken eli kohtu olisi täysin tyhjä. Ihmettelin miten voisi olla täysin tyhjä, kun viimeksi on kuultu sykkeet, eikä vuotoja ole ollut. Etsimisen jälkeen sikiö löytyi ja saatiin sykkeetkin, syke 179. Huolestui kuitenkin sikiön muodosta joka oli pallomainen, nyt jäi epäselväksi, että oliko sikiö vain sellaisessa kippurassa asennossa selkä ultraan päin ettei raajoja näy vai onko jotain vialla.. Nyt mitattuna olis 7+3, edellisen ultran perusteella pitäisi olla 8+6. Nyt sitten mietitään mennäänkö ensi viikon lomamatkan jälkeen uudestaan yksityiselle lääkärin ultrattavaksi vai odotellaanko nt-ultraa kuun lopussa.

Voi kuinka kurjia uutisia ja aiheuttaa inhottavasti epävarmuutta, toivottavasti kaikki kääntyy kuitenkin hyväksi :Heartred
 
Tänään ensimmäinen varhaisultra. Omien laskujeni mukaan rv8+3 menkoista päätellen, kierto tosin välillä pitkä. Kohtu oli kasvanut mutta huonosti näkyi, kätilö tunnisti jonkin renkaan(ruskuaispussi?) joka kuuluu näkyä? Kätilön mielestä voi olla niin alussa ettei sen vuoksi näy mutta omien laskujeni perusteella pitäisi jo sykekin löytyä[emoji24] raskausoireita on, kuvottaa, tissit kasvaneet ja arat, mahaa juilii. Otettiin hcg-arvo mutta vasta ylihuomenna saa vastauksen. Inhottaa kovasti epätietoisuus, odotin jo kovasti että näen siellä pikkuisen köllivän [emoji22]
 
Meillä hankala tilanne, maanantaina ultra ja esikoista ei voi mukaan ottaa. No hoitajina on ollut kaksi mummua yleensä jotka ovat tosi uteliaita mihin menen sillon jos jompi kumpi hoitaa poikaa :) kauhealla tuntuisi valehdella mutta kai näin on tehtävä. :/ En uskalla vielä kertoa jos ultrassa ei näykkään mitään.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla varhaisultra sai mielen tajuamaan miten pieni ja herkkä olento mahassa vielä on. Että kuinka paljon vielä tapahtuu kehitystä, ja kuinka monta miljoonaa kehityksen vaihetta voi mennä pieleen. Ja en voi suojella pientä mitenkään! Nyyyh!
 
Mulla varhaisultra sai mielen tajuamaan miten pieni ja herkkä olento mahassa vielä on. Että kuinka paljon vielä tapahtuu kehitystä, ja kuinka monta miljoonaa kehityksen vaihetta voi mennä pieleen. Ja en voi suojella pientä mitenkään! Nyyyh!

Pientä vauvanpoikasta suojelet parhaiten niin, kun pyrit parhaasi mukaan välttämään ei-suositeltuja juttuja (esim. ruokaan, lääkkeisiin ja elinrapoihin liittyen) raskauden aikana, keskittymällä itseesi ja olemalla itsellesi armollinen. Hyvin me pärjätään kaikki ihan varmasti vaikka jännittävää aikaa onkin.
 
Mulla on maanantaina eka ultra enkä malttais millään odottaa!! Sillon olis 7+1 niin eikö syke pitäisi jo kuulua? Siihen asti pitäisi jännitellä. Eka raskaus loppui lyhyeen kun ei sykettä kuulunut, siksi suurempikin jännitys nyt :sad001 silloin en osannut tuommosta edes ajatella että niin voisi käydä
 
Huomenna olisi ultra :nailbiting: vähä jänskättää!! Tyttö on sairaana joten nyt en töissä jää kiinni, mut hoitaja pitää hommata.:shifty: eli varmaan pitää siskoa kysäistä, äiti on niin huono pitämään salaisuuksia et ei sinne ainakaan :hilarious: ja siskolla itelläki kokemusta keskenmenoista joten osaa pitää suunsa kiinni.
 
Mulla on huomenna kaksi viikkoa odottelua jäljellä neuvolaan ja nyt mietin, että pitäiskö tähän odotteluajalle varailla vielä ar-ultraa. Onko kuinka hyviä kokemuksia Lahden Perhe-Artesta tai Hämeenlinnassa yksityisistä ultraajista? Hintahaitaria voi myös kertoa
 
Takaisin
Top