Alkuraskauden ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Asiris
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aion varailla myös yksityiseltä ultran ja menen samaan tuttuun paikkaan, jossa kävin myös esikoista odottaessa. Vaikka sykkeen löytäminen ei mikään tae ole siitä, että kaikki menee ok, niin kyllä se silti mieltä rauhoittaa. Omat viikot nyt 4+2, joten kiire ei ole varata aikaa vielä :) lisäksi odotan, että digissä alkaa viikot nousta, ennen kuin varaan ar-ultraa.

Ja toki ultra on pääosin vain asian varmistamista, niin haluan myös kuvamuiston pikkupavusta jo heti ensimmäsiltä viikoilta :) saa sitten samat kuvat vauvakirjaan, kuin mitä esikoisesta on

Minulle tehtiin tänään neuvolassa ultra. Sikiökaiku löytyi, mutta sykettä ei vielä varmuudella erottanut. Kahden viikon päästä sitten uusi ultra. Kamalaa vaan odottaa niin kauan..

Mitkä viikot sulla nyt on? Mulla to on ultra julkisella ja silloin on 5+6 tai 6+0 ja mietin et pitäiskö niillä viikoilla jo sikiökaikua näkyä. Tuulimuna pelottaa..

Täällä myös ultra torstaina. Jännittää jo aikalailla :confused: toisaalta kiva saada tietää millä viikoilla mennään (jos nyt vaan kaikki on hyvin) :)

Varasin yksityiselle 7+0 1.2. alkuraskauden ultran. Kätilön tekemä stadissa, eka mikä googlessa tuli vastaan. Pitäsköhän googlailla kokemuksia tästä Kiehto äitiyspalvelusta, vielä ehtis vaihtaa tuohon mitä monet kehuu.

Varasin yksityiselle 7+0 1.2. alkuraskauden ultran. Kätilön tekemä stadissa, eka mikä googlessa tuli vastaan. Pitäsköhän googlailla kokemuksia tästä Kiehto äitiyspalvelusta, vielä ehtis vaihtaa tuohon mitä monet kehuu.

Jahas, googlasin: Tämä Kiehto on ihan uusi, viime syksynä vasta avattu. Selkeä ero oli siinä, että he tekee uä:n vatsan päältä, kun taas Perhe Artessa tehdään emättimen kautta. Jotenki maallikkona tuntuis että jälkimmäinen ois luotettavampi?

Hemmis terkkari sanoi silmämääräisesti, että koko vastaa n. 6-7vko:a. Neuvolan laskujen mukaan pitäisi olla nyt 7+4, mutta aavistinkin jo että ovis oli myöhemmin. Nyt sitten jännätään mitä kahden viikon päästä näkyy..

Jahas, googlasin: Tämä Kiehto on ihan uusi, viime syksynä vasta avattu. Selkeä ero oli siinä, että he tekee uä:n vatsan päältä, kun taas Perhe Artessa tehdään emättimen kautta. Jotenki maallikkona tuntuis että jälkimmäinen ois luotettavampi?

Yleensä ensimmäiset ultrat tehdään emättimen kautta, kun päältä ei välttämättä saa näkyvyyttä alkioon. Tai ainakin sairaalassa näin...

Mä oon yhden lapsen kohdalla käyny yksityisellä ar-ultrassa vuotojen takia. Kerran oon itkuraivareilla saanut lähetteen gynen polille ultraan kun oli kovia kipuja ja vuotoja. Kun neuvola vaihtui, kätilö siellä kurkkas ekassa nlassa et vauva oli oikeassa paikassa ja että sydänäänet löytyi. Nykyään joutuu vissiin keskussairaalaan saakka ultraan. Pitkät viikot edessä odotella että pääsee vauvan näkemään ekaa kertaa.

Onko muuten kukaan oululainen käynyt yksityisellä ultrassa? Kokemukset ja hinta kiinnostaa :)

Hei äityli,

Viime viikolla kävimme Oulussa gynekossa alkuraskauden ultrassa. Hinta oli 120e kela korvauksen jälkeen. Erittäin lämmin ja ystävällinen palvelu. Suosittelen.

Täällä olisi nyt viikkoja 6+3. Hermostunut ja pelokas olo. Kauan odotettu ja nyt pelkään ihan jatkuvasti ettei olisi siellä missä pitää. Tänään sain ekan ultran ens viikolle. Aluksi ei meinannut hoitaja sitä antaa mutta lopulta lupasi että saan. Toivotaan että kaikki hyvin ja voisi alkaa pikkuhiljaa nauttimaan tästä raskaudesta.

Hei äityli,

Viime viikolla kävimme Oulussa gynekossa alkuraskauden ultrassa. Hinta oli 120e kela korvauksen jälkeen. Erittäin lämmin ja ystävällinen palvelu. Suosittelen.

Aiemmassa raskaudessa käytiin Meri-Oulun neuvolassa ar-ultrassa ja oli mukava paikka. Edullinen hinta vielä plussaa tietty. Nyt jos kaikki hyvin jatkuu (nyt ei vielä ole edes 4+0 viikko täynnä), varaan sinne varmasti taas ajan jonnekin 8+0 --> viikolle. :)

Kirjottelin eilen salaiselle puolelle ja nyt vielä tännekin. Mulla oli eilen alkuraskauden ultra. Raskausontelo ja ruskuaispussi viittaa normaaliin raskauteen, mutta koko ei vastaa niitä viikkoja kuin pitäisi. Sykettä ei (vielä) näkynyt, oli niin pieni kokoinen. Todennäköisesti tuulimuna, joka varmistuu naistenpolilla viikon päästä. Yllättävän raskaalle tuntuu eilinen tuomio. Ei ole ollut mitään kipuja, vuotoja eikä toisaalta kovin raskausoireitakaan. Kerron vielä kun saan lopullisen diagnoosin miten käy. Kaikille oikein paljon tsemppiä, luottoa ja tarrasukkia pikkuisille! Nauttikaa raskaudesta täysin sydämin :Heartbigred

Tutuuh, jaksamista sinne! Pidän vielä peukkuja, että kaikki olisikin hyvin!

Tutuuh voi ei :-\ ikävää jos tuulimuna pitää paikkansa. Tsemppiä!
Onko mahdollista että pikkuinen olisi vain nuorempi? Ovis myöhässä?

Tutuuh voi ei :-\ ikävää jos tuulimuna pitää paikkansa. Tsemppiä!
Onko mahdollista että pikkuinen olisi vain nuorempi? Ovis myöhässä?
En tosiaan tiedä milloin ovis ollut. Lääkärikin puhui viikon elävistä siittiöistä. Yritti kai lohduttaa. Mä en itse jaksa uskoa että ois mahdollista. Viikon päästä selviää. Kidutusta tämä odottaminen vaan...

Voi ei Tutuuh :/ pidetään kuitenkin vielä peukut pystyssä!

Mä tulin kirjottelemaan kun kotiuduin juuri varhaisultrasta ja siellä oli pienellä syke nähtävissä :Heartred oli kuitenkin vielä kovin pikkuinen (5,6mm ja viikoiltaan vastasi 6+3), joten tuohon käyntiin kuuluu nyt sit uusintakäynti parin viikon päähän, että on päässy kasvamaan vähän kivemmin. :happy: toistaiseksi kuitenkin kaikki hyvin, joten täällä voidaan hiukan huokaista helpotuksesta. :)

Tutuuh ei heitetä kirvestä kaivoon kuitenkaan vielä! Jaksamista tähän odotukseen! :Heartred

Tsemppiä tutuuh!
Sain julkiselta puolelta varhaisultra-ajan 5.2., jolloin raskausviikkoja 7+4. Jännittävää päästä näkeen, et onko siellä ketään ja jos on, niin kuinka monta..

Takaisin