Alkuraskauden pelot/jännittelyä!

Huomenna se sitten on, ensimmäinen neuvola... eivät kuulemma täällä edes yritä kuunnella sydänääniä, joten odotettava on vaan ensimmäistä ultraa :( olo on melkoisen oireeton, ainoa merkki tällä hetkellä raskaudesta on arat rinnat. Jos laskurit pitää paikkansa, niin ensimmäinen ultra lienee 2-3 viikon päästä vasta... huoh.. pessimistinen ajattelutapa pukkaa taas päälle, että ei siellä ketään ole...

mulla tarttui äsken ihan vähän punertavaa vessassa paperiin ja nyt on sydän syrjällään. pää täynnä ikäviä ajatuksia, neuvolan mukaan tänään 8+2 joten samat päivät kuin edellisessä kkm.. itkettää :(

voi ei laurushka :( toivottavasti nyt ei olis mitään vaarallista tuo vuoto!! jaksamista!

enpä saanu nukuttua stressiltäni.. en ole varma sainko dopplerilla istukan äänet vai sydämen, epätarkan kellon kanssa pääsin laskemaan noin sataan minuutissa ihan tässä kasiviikon alussa.. raskauskeijun ohjeäänten mukaan en osaa sanoa kumpi olisi :D niiden istukkaäänet on liianliian hitaat kun taas sydänäänet kuulostaa tosi nopeilta. olisin juurikin siinä välissä.. no tänään vähän lämpöä ja kipua vuotojen lisäksi joten aamulla heti soitan lääkärilleni.. :(

Tsemppiä laurushkalle <3! Toivottavasti ei olisi mitään kamalaa. Voimia, toivottavasti pääset nopeasti lääkäriin!

ei tuu pääsyä kun ei ole runsaita vuotoja ja kipuja joihin lääkkeet eivät vaikuta :( tosin aika hyvin sai hoitaja rauhoiteltua mieltä ja pakko vain odottaa vielä melkein kuukausi ultraan.. minulle kun annettiin vasta kolmannelletoista raskausviikolle np-ultra :D

Apuah... työreissussa Turussa tässä olen, vielä tämän ja huomisen päivän... eilen alkoi lievä verenvuoto, on ja off, sekä ruskeaa tuhrua että sitten kirkkaamman punaista, nyt äsken oli pieniä hyytymiäkin mukana. Vuoto ei ole kovinkaan runsasta, ja minkäänlaisia kipuja ei ole, mutta hiukan silti pelottaa :sad001 Tiedän kyllä, että tämä taitaa olla aika normaalia varsinkin ensimmäistä lasta odottavalle, liekö nämä niitä istukan hankauksen aiheuttamia vuotoja sitten... o_O Toivottavasti niin on, ensimmäiseen ultraan on vielä aikaa sen verran paljon, joutuu tässä odottelemaan tulisilla hiilillä 10.5. asti... onneksi työt vie ajatuksia muualle kohtuullisen tehokkaasti, ei ainakaan työaikana sitten pyöri kauhukuvat mielessä :) täytyy vaan yrittää ajatella positiivisesti, ei muukaan auta.

voih! mulla vuodot on vaihtunu sydänäänien kuunteluun ja sit jumpsutusta kyttään parikin kertaa päiväs jos löytyy :) Toivottavasti on vaan ihan normaaleja vuotoja! :)

Tosi hienoa laurushka! :cheers Ehkä nämä vuodot mullakin on jotain vaaratonta, kun eivät tosiaan mitään runsaita ole :) olishan se tosi hienoa itsekin sitten kuulla ekassa ultrassa niitä sydänääniä, jää nähtäväksi miten käy :)

Minulla taas huomenna ensimmäinen ultra. Aiemmin kerroinkin, että kaikki raskausoireet katosi sillon rv 9-10. Ainoa "oire" on ollut rintojen aristus, mutta ajattelen itse sen johtuvan siitä, kun ne ovat kasvaneet silloin ensimmäisten viikkojen aikana.
Pelko on kyllä suuri ja paineet kovat, olo on täysin 50-50, että onko siellä ketään enää. Huomenna sitten selviää, uskaltaako tästä edes kertoa vielä kenellekään. Mies ainakin odottaa kovasti omille vanhemmilleen kertomista, kun ensimmäinen lapsi on kyseessä.

No huomiseen asti jännittelyä vielä...

Tanja- miten kävi :) mulla on kanssa oireet vähentyny ja vaihtunu, ei ole enää mitää rintojen aristusta tms mutta ramppaan pissalla ja oksentelen satunnaisesti vieläkin.. Parina päivänä ei ole ollut mitään ja kkm kokeneena oon niinä päivinä panikoinu kunnes sain äänet dopplerilla kuuluviin :D

Ultrassa meni itseasiassa hyvin! Eli kyllä se pikkuinen siellä vielä on :) saatiin ultrasta kuvat mukaan (en siis tienny, että nyt jo saa) niin niitä vaan tuijottelen :) Päivitän tuonne toiseen ketjuun kuulumiset. Mutta siis minulla kai on vaan oireeton raskaus! :D

Entä Laurushka, onko sulla ultra millon? :)

16.5 vasta :( 12+4 silloin joten se menee niille rajoille että on suosituksissa kun seuloihin otan kuitenkin osaa :) nyt ei pelota niin paljon kun on äänet kuuluvissa :D silti tulee välillä painajaisia että on km tai jotain :D

Täällä mä vaan edelleen jännitän... pelottaa ihan oikeasti jo, pieni vuoto jatkuu edelleen, viidettä päivää. Kipuja ei vieläkään ole, ehkä aivan aavistuksen tuntuu menkkamaisilta kivuilta, mutta ovat todella lieviä ja voivat tietysti johtua kohdun kasvamisestakin. Vaikka miten tässä nyt yrittää olla positiivisella mielellä, niin väkisin pelottaa, ja negatiiviset ajatukset valtaa mielen, olen kyllä jo varautunut keskenmenoon henkisesti tässä viime päivinä, joten jos niin käy, en putoa sitten kovin korkealta. Sillehän ei mitään voi, jos menee kesken. Ultraan on vielä 2 viikkoa. Soitin eilen neuvolaan verikokeiden tuloksista, ja puhuin terveydenhoitajalle tästä vuodosta, hän oli sitä mieltä, ettei vielä ole syytä hätäillä, kun ei ole isompaa vuotoa eikä kipujakaan. Päivä kerrallaan tässä on vaan mentävä... toivon parasta ja pelkään pahinta...

mulla oli vuodot itseasiassa just menkkojen "aikaan" sillai että oli mennyt 2x29 päivää ja sitten tuli vuodot.. eihän sulla voi olla sellainen aika? mä puhuin silloin terkan kanssa joka sanoi että se on aika yleistä että jatkuu keholla tietty sykli silti :)

onko millaista se vuoto nyt? toivottavasti se on ihan normaalia eikä mitään ikävää :(

Itse asiassa voisi kyllä olla sellainen aika nyt, että menkat olis normaalisti... vuodon "laatu" vaihtelee, välillä tulee ruskeaa joko limaista tai "tavallista" verta, joskus taas kirkkaamman punaista joko limaista tai "tavallista" verta, ihan pieniä "roitteja" välillä seassa, ja vuoto ei ole mitään järisyttävää, ei lähellekään edes kuukautisvuodon määrää. Välillä ei tule edes pikkuhousunsuojaan asti, huomaa vain vessassa käydessä pyyhkiessä, joskus taas tulee ihan vähän pikkuhousunsuojaan, jota ilman ei siltikään viitsi olla, ettei tarvitse pyykille ruveta :D

Eiköhän noin pieni vuoto voi ihan hyvin olla täysin vaaratonta. Aika monella tuntuu sellaista olleen. Monet keskenmenot vaikuttavat alkaneen joko täysin huomaamatta tai todella runsaalla vuodolla ja kivuilla. Toivotaan ja uskotaan parasta :)

Juu, voihan tämä olla vaaratontakin, aika yleistäkin taitaa kuitenkin olla varsinkin ensimmäistä odottavilla, mutta kai se on paree valmistautua pahimpaan kuitenkin. Aika näyttää miten käy :)

Toivottavasti se ei Kaari ole mitään sen vakavampaa! Mä en kyllä voi ymmärtää että miksei se neuvolatäti voinu kuunnella niitä sydänääniä sinulta koska eihän se mitään maksa, sillä se doppleri siellä kuitenkin on käytössä. Eikä maksa vaivaa jos kokeilee niitä kuunnella niinku se minun neuvolatäti sano että kokeillaan että jospa sydänäänet löytys vaikka sano siihen että tod näk ei kuulu jos viikot pitää paikkaansa. Mutta niinpä ne sydänäänet vaan sieltä löytyikin ja kyllä se meitä sitten nauratti :)

Takaisin