Alkuraskauden pelot/jännittelyä!

relanna, mä oon huono vastaamaan mitään muuta tähän kuin että tsemppiä ja toivottavasti kaikki on kuitenkin okei! :( <3 Mulla kun ei alkanut spontaanisti niin en osaa sanoa.. Oireet kyllä alkoivat huomattavasti vähentyä siitä saakka kun pieni oli menettänyt sykkeensä. Onneksi sulla on melkein heti tuo neuvola niin saat selvyyttä tilanteeseen!
 
Voi ei Relanna! :( :( Olen tosi pahoillani! Onko vuoto yltynyt? Voi ku olis nopeesti keskiviikko niin pääsisit tarkastukseen! 
 
Valkovuoto saa pelkäämään limatulpan poistumista ja hiestä kostuneet pikkuhousut lapsivesien tihkumista.
 
Relanna: Toivottavasti ei pahinta ole sattunut. Minulla oli eilen täysin oireeton päivä (ainoa tähän asti). Ei edes tullut pienintäkään pahoinvointikohtausta. Tänään rinnat ovat kipeämmät kuin koskaan ja kymmeneen asti aamulla yökötti kaikki. Viikot 6-7 taisi olla lähes oireettomia (hyvällä mielikuvituksella osasi kuvitella jotain oireita). Mitkä viikot sinulla on?
 
Laurushka: Se kohtukuoleman pelko vaihtuu vain kätkytkuoleman peloksi synnytyksen jälkeen. :/ Nyt minä murehdin jo 2- ja 3,5-vuotiaiden poikieni mahdollisuuksia aviomarkkinoilla. :D
 

Heippa, kiitos myötäelämisestä kaikille... Viikothan on nyt 9+1, viikolla 6+5 näkyi vielä varhaisultrassa se syke. Eipä se tietysti mitään lupaa, mutta kyllähän tässä alkaa aika epätoivoinen olo olla. Surettaa kun joudun ottamaan esikoisen mukaan neuvolaan huomenna ja jos siellä sitten tuleekin huonoja uutisia. Raskausoireita ei siis edelleenkään ole, mutta vuoto on kyllä loppunut. Huomenna sit selvinnee jotakin... :(
 
Relanna: Toivottovasti saat huomenna hyviä uutisia ja koita jaksella. <3

Mulla on huomenna varhaisultra ja olisin huomenna viikolla 7. Toivottovasti tulee hyviä uutisia. :) Jännittää kyllä ihan hirveesti mennä sinne ja mies ei pääse mukaan kun on töissä. :/
Mulla kun ei muutenkaa kauheesti ole ollut mitään oireita muutakun et tissit/nännit on ollu aika arat ja pissalla pitää käydä aika useasti.
Eka neuvolakin olisi sitten 8.4 ja sinne kans jännittää mennä. Eniten vaan toivon et huomisessa varhaisultrassa kaikki olisi hyvin ja et siellä näkyisi jotain.

Jaksamisia teille kaikille. :)
 
Relanna: Tuu kertoo mitä sanottaan huomenna! Mä toivon parasta, kaikki varpaat ja sormet pystyssä! 

Ite on joutunut kertomaan töissä jo muutamille asiakkaille tulevista muutoksista. Jännittää jos jotain tapahtuu, mutta sitten on myötäeläjiä jos niin käy. Koska en pysty enää pitämään salassa mahaani. :P
 


Hei kaikille!

Eilen kävin tosiaan siellä neuvolassa ja neuvolantäti suostui kuuntelemaan sydänääniä, vaikkei niitä varsinaisesti vielä välttämättä kuulekaan. Siellähän se pieni syke jumputti ja sekä minä että täti huokaisimme helpotuksesta. Jälkeenpäin vasta kertoi olleensa todella huolissaan, kun oireet äkkiä katosivat. Mutta täällä siis KAIKKI HYVIN! :)
 
relanna MAHTAVAA! :)

mäkin käväsin lekurissa ja kaikki oli ihan hyvin, vielä ei sydänääniä ole mutta vastaa viikkoja menkoista laskettuna  <3
 
Ihana kuulla Relanna! :)

Voih, oisimpa itekki päässy tarkistamaan oman tilanteeni, mutta ku eivät samperi vieköön ota mua mihinkään tutkittavaksi vuodoista ja kivuista huolimatta! Ärsyttää niin suunnattomasti! Varasin melkee heti plussan jälkeen varhaisultra-ajan, nii pääsen nyt sitte sunnuntaina lopulta näkemään onko mahassa enää ketään. Vuoto on onneksi jo loppunu ja välillä mahaa vihlonu, että kaippa sielä vielä jotaki tapahtuu. Mutta pelottaa ja ahistaa silti, kun ei tiiä onko vai eikö oo raskaana.

Eilen ois ollu neuvola, mutta peruin sen, koska hän sanoi että katotaan eka ultrassa onko mitään jälellä.
 
Täällä ilmoittautuu uusi odottaja! Laskettu aika nyt näiden alkutietojen mukaan olisi 7.11.

Pelko on tällä hetkellä suuri. Nyt noin viikko sitten kaikki oireet katosi, pahoinvointi, rintojen arkuus, väsymys jne. Viikkoja siis nyt 10+3 eli oireet katosi n. 9+?. Neuvolassa käytiin 9+0 ja sillon vielä kaikki oli ok, neuvolareissun jälkeen oireet alkoi katomaaan. Asiasta ei olla kerrottu vielä kellekään, joten yksin asian kanssa panikoin, kun mies on sitä mieltä, että oireet muuttuu ja vaihtelee, varsinkin kun on eka raskaus.

Ultra on vasta viikolla 12+0, joten sinne asti pitäis odotella. Varmaan pitäis ennen jo mennä johonkin tarkastuttamaan, mutta en vaan pysty. Tuntuu, että jos panikoin ja ajattelen asiaa, niin siellä ei oo ainakaan enää ketään elossa :sad001

Onko kenelläkään tapahtunut vastaavaa siten, että lopputulos ois kuitenkin positiivinen eli kaikki on hyvin? Oon liikaa lukenut noita foorumeja, joissa ihmiset kertovat keskeytyneistä keskenmenoista/tuulimunista :/

Noh.. Ultraa odotellessa. Tänään sunnuntailenkillä mietin, että mä kyllä niin paljon haluisin tätä vauvaa. Mutta toisaalta oon ehkä niin pessimisti, että oon jo valmistautunut pahimpaan..
 
Täällä ilmoittautuu uusi odottaja! Laskettu aika nyt näiden alkutietojen mukaan olisi 7.11.

Pelko on tällä hetkellä suuri. Nyt noin viikko sitten kaikki oireet katosi, pahoinvointi, rintojen arkuus, väsymys jne. Viikkoja siis nyt 10+3 eli oireet katosi n. 9+?. Neuvolassa käytiin 9+0 ja sillon vielä kaikki oli ok, neuvolareissun jälkeen oireet alkoi katomaaan. Asiasta ei olla kerrottu vielä kellekään, joten yksin asian kanssa panikoin, kun mies on sitä mieltä, että oireet muuttuu ja vaihtelee, varsinkin kun on eka raskaus.

Ultra on vasta viikolla 12+0, joten sinne asti pitäis odotella. Varmaan pitäis ennen jo mennä johonkin tarkastuttamaan, mutta en vaan pysty. Tuntuu, että jos panikoin ja ajattelen asiaa, niin siellä ei oo ainakaan enää ketään elossa :sad001

Onko kenelläkään tapahtunut vastaavaa siten, että lopputulos ois kuitenkin positiivinen eli kaikki on hyvin? Oon liikaa lukenut noita foorumeja, joissa ihmiset kertovat keskeytyneistä keskenmenoista/tuulimunista :/

Noh.. Ultraa odotellessa. Tänään sunnuntailenkillä mietin, että mä kyllä niin paljon haluisin tätä vauvaa. Mutta toisaalta oon ehkä niin pessimisti, että oon jo valmistautunut pahimpaan..
 
Tanja: itsellä on sama pelko kanssa tällä hetkellä. Oireet katos noin vk 8, neuvolassa kävin ja mihkään tutkimuksiin ei pääse. Nyt kans odotellaan vappua ennen olevaa ultraa... Toivotaan että kaikki olis ok
 
Oh voi ei :sad001 Ikävää, että joku muukin on samassa tilanteessa, eikä sen enempää tietoa ole! Oot siis ottanut asiasta yhteyttä neuvolaan? lääkäriin? Mä en oo viittinyt :/

Tää on ensimmäinen raskaus, joten sinällään ihan kaikki tähän liittyen on uutta.
 
Tanja: eipä se auta ottaa yhteyttä. Jos et ole yltiökipee tai vuoda rajusti, ne ei oikeen ota täällä Espoossa ainakaan sua mihkään. joten odottava vain on. totesinkin neuvola tätille lähtiessä et katotaan jos vielä tavataan :D itsellä takana kaksi kkm vuoden sisään joten edes sillä taustalla eivät tee mitään niin... Kaksi pitkää viikkoa edessä
 
Eivät tee myöskään HKI mitään jos ei ole jotain ihan TODELLA selkeitä oireita kkm.. Mulla nostaa kanssa joka kerta huoli päätään jos oireet helpottaa. Onneksi toi oksentaminen on vielä päällä mutta tänäänkin olen saanut syötyä joten mielikuvitus laukkaa :wink Mulla on ultra vasta kolmannellatoista viikolla ja siihen asti pitää yrittää pärjätä ilman tietoa, onneksi kotoa löytyy doppleri jonka hankin käytettynä ennen ensimmäistä kkm joten jossain vaiheessa voin kaivaa sen kaapin perukoilta :)
 
Hmmh ok. Espoossa myös asun, joten kiitos tiedosta :) Panikoin siis yksin ja odotan ultraa.

Ja siis nää mun oireet ei oo mitenkään vähentybeet, etteikö välillä enää ois paha olo vaan ei oo enää mitää! Ajoittaista kipua alaselässä (johtunee flunssan vuoksi makoilusta?) ja alavatsakipua, joka kestää 1-2sekuntia..
Että jos ruoka maistuu, niin itse oisin vain tyytyväinen kun tietää, että kaikki muuten kunnossa :)
 
Heippa,

kyllä ne Espoossakin ottavat Jorviin, jos on kipuja ja vuotoa.
Itse juuri kävin naistentautien päivystyksessä em. syiden takia ja siellä näkyi pieni sykkivä sydän. :) Kaikki hyvin. Oireista sen verran, että mulla tämä on ollut koko ajan lähes oireeton, en arvaisi, jos en tietäisi olevani raskaana.

T. Sitruunapippuri joka ei jaksa kirjautua
 
Jonsku, vapaaehtoisia ultria on kaksi, ja ensimmäisen ultran yhteydessä on mahdollisuus seulontaan missä tutkitaan mm. Downin syndrooman mahdollisuutta. On hyvä kuiteskin muistaa, ettei mikään näistä takaa tervettä lasta, asia selviää loppujen lopuksi vasta syntymän jälkeen. Samoin joskus joku ultra saattaa näyttää että jotain häikkää sattaa olla, mutta tuloksena onkin täysin terve lapsi. :) Tietty huoli on varmaan ihan normaalia, mutta jos se tuntuu rupeavan elämää hallitsemaan niin kannattaa jutella vaikka neuvolassa asiasta reippaasti!
 
Takaisin
Top