Alkuraskauden oireet???

Papsu74; Kuvailit minun oireeni! Ite oon tosi alussa (vihdoinkin, melkein vuosi yritettiin), ja nyt varsinkin öisin inhottavia kipuja alavatsassa, "menkkasärkyä", joka säteilee jalkoihin eli nekin särkee... Muita oireita ei ole, mutta nuo kouraisut, vihlaisut ja jomotukset on mietityttäneet, joten helpottavaa lukea, että tuntuu olevan ihan normaaleja. Hyvää odotusta kaikille! 
 
ALKUPERÄINEN: Carmen

Papsu74; Kuvailit minun oireeni! Ite oon tosi alussa (vihdoinkin, melkein vuosi yritettiin), ja nyt varsinkin öisin inhottavia kipuja alavatsassa, "menkkasärkyä", joka säteilee jalkoihin eli nekin särkee... Muita oireita ei ole, mutta nuo kouraisut, vihlaisut ja jomotukset on mietityttäneet, joten helpottavaa lukea, että tuntuu olevan ihan normaaleja. Hyvää odotusta kaikille! 


Täällä on kanssa ollut tuota kipua. Ilmeisesti jotain venytykseen liittyvää, p*skalla käyntikin on ollu hankalaa ku sattuu niin paljon ettei saa ponnistettua [:D] Mietin vaan että kirraako kohtu enemmän vastaan kun 1. tuli sektiolla, sitä odottaessa kun ei ollut minkäänlaisia kipuja vatsassa.

Muuten olo on miltei mainio, iltaisin vähän elottaa ja mikä tahansa ruoka ei mene alas (jonka seurauksena painoakin on lähtenyt pari kiloa).
 
Mun oireet senkun pahenevat vaikka raskaus vasta näinkin alussa :o
Kokoajan kuvottaa ja oksettaa, hirmuinen nälkä ja mieliteot, väsyttää niin että saatan nukahtaa istualleni, pissalla saa ravata kokoajan, rinnat ihan kipeenä ja turvoksissa...mut en valita [:)]
 
Lune, kuulostaa aika samalta kuin itsellä oli muutama viikko sitten! Onneksi se jäikin suurimmaksi osaksi sinne alkuraskauteen, nyt helpottanut todella paljon. Nyt sitä melkein jo kaipaa jotain oireita.. kuin todistukseksi raskaudesta.. outoa kyllä...[8D]
 
Hajut on tulleet mun maailmaan...jotkut saa voimaan pahoin, jotkut taas ovat vain voimakkaita. Rinnat on tosi arat ja turvonneet.
Ja mieliala on tosi ailahteleva, räjähdän ihan mitättömistä asioista tai itken telkkarille [:D]
 
Onko teillä muilla ollut paljon alavatsakipuja? Mulla ei oo pahoja, mutta jonkin verran ns. munasarjojen kohdalla ja navan tienoilla. Mietin vaan, että onko yleistäkin vai pitäsköhän huolestua?
 
Kovat alavatsakivut oli hedelmöityksen jälkeen ja kesti aika pitkälle ensimmäiselle kolmannekselle, harveni onneksi vähitellen. Kaikki tuntui pahalta: kireät vaatteet, vatsalla nukkuminen ei  onnistunut ja muutenkin aina välillä vihloi. Munasarjan kohdalla tuntui myöskin kipua ja varhaisultrassa yksityisellä gyne totesikin, että oikeasta munasarjasta oli solu irronnut. Raskaus on tosi yksilöllinen ja ihmisillä erilainen kipu kynnys, että tälläin netin välityksellä aika vaikea sanoa, milloin pitää huolestua, mutta yllättävän paljon on erilaisia kipuja ja kremppoja raskauden aikana ollut. Sellaista neuvoa olen noudattanut, että jos kipu on sellaista, että saa edelleen nukuttua, eikä siihen liity veristä vuotoa, niin olen yrittänyt olla huolestumatta, vaikeaahan se toki on. Neuvolaan voi toki soittaa aina[:)].
 
^ joo, no mä tilasin tosiaan ultran ens viikolle, katellaan ainakin missä toukka on :) Samalla puhelen sitten noista kivuista.
Mutta ei todellakaan ole sellaisia, etteikö pystys nukkumaan tai muuta :)
 
Hei!

En ole ihan varma, olenko raskaana. Kuukautiseni ovat aina olleet todella säännölliset, kierron pituus keskimäärin 31 päivää. Nyt kuukautisten olisi pitänyt alkaa 11.4., mutta ei niitä vielä kuulu tänäänkään (15.4.). Oireita on ollut tässä muutaman päivän ajan huonovointisuus, ei siis suoranainen oksetus, mutta ylävatsasta on painanut ja koko ajan röyhtäyttää on vähän ähky olo. Eikä se huono olo ole vain aamulla vaan koko päivän, itse asiassa aamulla vähän vähemmän. Päätä on myös särkenyt ja rintoja aristaa minusta enemmän kuin yleensä kuukautisiin liittyen. Ja välillä tuntuu alavatsassa niinkuin siellä olisi elohiiri. Onko kellään muulla ollut sellaista tuntumaa?

Tein sunnuntaina testin (eli kuukautisten oletettuna alkamispäivänä) ja tulos oli negatiivinen. Oletin sen ja lievien kuukautiskipujen merkitsevän, että kohta ne kuukautiset sittenkin alkaa. Mutta nyt kun tosiaan kuukautisia ei ole kuulunut useampaan päivään, tein eilen illalla uudelleen testin, ja siihen nousi hentoinen pystyviiva. Pakkauksen ohjeissa sanottiin, että hentoinenkin viiva tarkoittaa positiivista tulosta. Enhän minä tietenkään voi ihan täysin siihen luottaa, joten kävimme mieheni kanssa ostamassa 2 testiä lisää, jotta saatoin tänä aamuna testata uudelleen - ja mieheni ideasta tosiaan 2 testillä samaan aikaan :D Toiseen testiin, johon piti tulla plus-merkki, nousi kyllä kummatkin viivat, mutta se vaakaviiva oli huomattavasti vahvempi, pystyviiva hentoinen. Vaakaviivahan yksin tarkoittaa negatiivista tuossa testissä. Ja siihen toiseen testiin, samanlaiseen jonka tein eilen illalla, ei tullut oikein mitään.

No, nyt en tietenkään osaa sanoa, mihin luottaa. Joten päätinpä minäkin odotella vielä viikon ennen kuin varaan mitään lääkäriaikoja tms. Viikonloppuna voisi kuitenkin tehdä uuden testin - siitähän testaamisesta on näköjään tulossa ihan harrastus... :)

Kuulostaako nämä mun oireet kenestäkään tutuilta?

t. Kea
 
Noista testeistä sen verran, että silloin, kun sain ensimmäisen haalean positiivista tarkoittavan tuloksen soittelin kaverille, jolla on jo lapsi, hän sanoi, että positiivinen testi on aina positiivinen, negatiivinen testi taas ei välttämättä kerro absoluuttista totuutta. Ja paikkansa piti, että haalea positiivinen tulos tarkoitti sitä, että raskaana oltiin ja nyt jo maha kasvaa kovaa vauhtia[:)] Positiivinen tulos on käsittääkseni siksi melko varma, useimman testin kohdalla, koska sen antaa tietty hormoni, jota ei erity muuten kuin raskaana ollessa. Aamuisin hormonin pitoisuus on suurempi kuin muina vuorokauden aikoina+ pitoisuus on vielä aivan raskauden alussa pieni, joten antaa haaleamman viivan.
 
Kylläpä niihin negatiivisiinkin testeihin kuumeilijat näkevät sen viivan kun oikein siristävät, joten ei se kyllä ihan luotettavaa ole jos 'viiva näkyy'.

kea kokeile Clearbluen digitaalista testiä, se ei anna vaihtoehtoa 'ehkä', joko oot raskaana tai et :) Meillä antoi viivatestit niin hailakkaa viivaa että meni hermo, testasin tolla digitestillä ja plussahan sieltä pärähti. Ja teet vielä aamupissasta niin on varmasti konsentroitunutta virtsaa.
 
Hei,
kiitos paljon vinkeistä.

Ostin eilen sen digitaalisen testin, tein testin varmuuden vuoksi tänään aamulla heti heräämisen jälkeen. Jo ensimmäisen minuutin kuluessa tulos kertoi: Raskaana. Jee, jee [:D] ja huh - nyt alkaa jännittää...

On siis 5. viikko menossa ilmeisesti, toivottavasti kaikki menee hyvin seuraavienkin viikkojen aikana. Ekat 12 viikkoa on nähtävästi ne kriittisimmät. Missäs vaiheessa pitää mennä neuvolaan? Ajattelin mennä todentamaan raskauden virallisesti kuitenkin vakiogynekologillani, joten neuvolaan menolla ei sitten ole varmasti niin pikaista tarvetta? 

t. Kea
 
Onnea Kea![:)]

Kannattaa sinne neuvolaan kuitenkin jo soittaa. Itse soitin samoilla viikoilla kuin sinä nyt ja sain ajan vasta rv10, jolloin oli ensimmäinen neuvola. Ensimmäisessä neuvolassa saa kuitenkin myös np-ultraan ajan, ainakin meillä, joka tulee tehdä, jos kromosomiseulan haluaa viimeistään joskus rv13 paikkeilla. Tarkkoja viikkoja en nyt muista. Neuvolasta sai kanssa paljon lippusia ja lappusia, joita oli kiva lukea silloin alkuun, kun itsellä ainakin ensimmäinen raskaus, niin ei sitä tietoa ole vieläkään kauheasti kertynyt. En tosin tiedä, millainen vakiogynesi on ja teidän hoitosuhde, että saatko sieltä kaiken tarvittavan.

Niin ja tässä on tuosta kriittisistä ajoista jotakin tietoa ja paljon muutakin. Mm. neuvolaan kohdassa lukee, että ensimmäinen neuvola käynti ajoittuisi rv8-12:

http://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid=66
 
moikkis,

Mulla pisteli vatsaa viikoilla 3-5 nyt ei enään niinkään... nyt vaan rinnat on tooooooooooosi kipeet ja paisuu ku ilmapallot.. ei kivaa kun muutenkin on aika iso kuppi jo valmiiksi... noh.. toivottavasti ei ainakaan kok 9 kk paisu sama vauhtii tai sitten en pääse enää ulos kotoota ku rinnat osuu maahan... haha :)
 
Mä oon tässä jo puoltoista viikkoa ollut saikulla kun  laatta lentää 24/7....siis aivan kammottava olo. Nyt sain jotain lääkettä apteekkiin, mutta pääsen hakemaan sen vasta huomenna. Lisäksi mun iho on kuin milläkin teinillä, siis finnejä täys. Mieliala on sentäs hiukka parempi, olin aika monsteri tossa tovi sitten. Mutta ei pidä valittaa kun tätä on toivonut yli kaiken, mutta oisin nyt voinut olla pikkasen miedommilla oireilla [;)] Rinnat on edelleen tosi piukeat ja kipeät, mies tosin on tykästynyt niiden uuteen uhkeuteen...heh.
 
Huomenta leidit.

Voiko muuten alkuraskaudessa tulla kuinka nopeasti oireita?niinkuin esim että maha on sekaisin ja muutkin oireet?Jos olisin raskaana niin mulla viikkoja olisi vasta tasan 3+0..Voiko tuossa vaiheessa oireilut alkaa jo?Kun mun pitää olla jatkuvasti vessassa ja mahakin on välillä sekaisin.[8|][&:]
 
Moikka Minnuska89,

virallisesti raskausoireethan alkaa vasta, kun istukka on kiinnittynyt..

Mutta itselläni oli heti sellainen kiilto silmissä ja siitä aloin jo aavistelemaan.
 
Kaika Okei[:)]No pitääpä vaikka odotella sitä ensiviikon lauantaita että tuleeko täti käymään vai ei ja testaan sitten.[:)]Jos vaikka istukka olisi kiinnittynyt silloin,JOS nyt olen ollenkaan raskaana.Sen näkee sitten.[:)]

Rinnat on kipeät,vaikkei niihin koske,nännit on arat ja sitten on pieni kysymys onko kenelläkään ollut raskauden alussa tämmöistä oiretta mitä mulla on:Eli onko kellään muulla nännipihojen alueella sellasia vaaleita näppyjä,ihan ku ois jotain rasvanäppyjä..? Ja voiko viitata raskautumiseen? Huomasin vasta nytten että mulla on tuommoisia ja ennen ei ole ollut,eli ne on melkein vasta tullut..[8|]
 
Takaisin
Top