Alkuraskauden oireet???

papsu74

Vasta-alkaja
Heippa [:)]


Positiivinen testi tehty 31.12.2010 [:D]
Nämä kuukautiskipuja muistuttavat alavatsa- ja jalkakivut ovat minun kohdalla jatkuneet jo viikon verran.
Jalkäsäryt ehkä vielä voimakkaampina kuin kuukautisten aikaan oli.
Nytpä tässä kyselen, että onko muilla ollut moisia jalkasärkyjä ja koska nämä oireet ovat helpottaneet??
Ensimmäistäni odottelen ja siksi hieman pihalla kaikesta [:-]
 
Onnea plussatestistä [;)]
Ei kokemuksia moisista jalkakivuista mutta voisi sanoa että melkein kaikki oudot ja vähemmän oudot kivut, tuntemukset ym. voi laittaa raskauden piikkiin.
Itse viikolla 15 nyt ja alkanut väsymys ja etova olo helpottaa. Uni pätkittäistä ja paljon painajaisia ja unia muutenkin on taas raskauden edetessä lisääntynyt. olen tosin hyvin stressaavaa luonnetta ja ensimmäistä odotellaan....
 
Onnea positiivisesta tuloksesta.
Itse tein 2.12-09 testin joka näytti positiivisen tuloksen. Nyt siis rv 13+4.
Oireina ei ole ollut muuten jalkakipuja paitsi kun teen töitä, jossa joutuu aika paljon seisomaan, niin silloin
jalat väsyy tosi herkästi. Väsymystä on ollut ihan koko ajan mutta nytten alkanut aina iltaa myöten helpottamaan ja piristymään :) Pahoinvointia on vieläkin mutta harvemmin kuin ihan alussa jolloin oli ihan pakko mennä ihan vessaan saakka. Nyt alkanut aika usein öisin heräämään käymään vessassa :D
 
oireita..
vihlova alavatsakipu.. tulee välil sellane fiilis et jos ne munkt kumminki alkaa, väsymys ja nälkä :)
 
Kuinka kauan teillä on kestäny ns. "menkka kivut". Mulla alavatsa oireillu jo parisen viikkoa. Viikko ennen testin tekemistä luulin että on menkat tulossa, mut sit ku ei alkanu kuulumaan, tein testin ja plussaa näytti <3 5.raskausviikko menossa, ja onko normaalia että noita "menkka kipuja" on edelleen päivittäin. Välillä joutuu meneen ihan kippuraan ku juilii niin kovaa!!! oon jo aatellu et soitan neuvolaan ja kysyn onko normaalia, mut en vielä oo rohennu..

Pelottaa vaan et jos tuolla masussa ei ookkaan kaikki kunnossa..... [:(]
 
melela: mulla oli just tollasta edellisessä raskaudessa, mutta kaikki meni kuitenkin loistavasti. Ite olin kyllä ihan vainoharhainen hermoraunio kun panikoin niin kovaa... Pahimmat juilimiset loppuivat rv8 tai rv9. Nyt tässä nykyisessä raskaudessa, ei läheskään niin pahoja kipuja oo ollu, ja tietty sitä sitten pitää nyt murehtia... [8|]
 
elian: Ompa helpottava kuulla, että jollaki toisella samoja oireita ollu ku mulla nyt. Eli turhaan varmaan panikoin sen asian suhteen! Toivottavasti kivut helpottais kohta... 
 
Hei voisiko olla mahdollista että olisin raskaana, kun minulla oli aikaisin jo raskausoireita esim. rinnat kipeet, pahoinvointiaja kovaa nälkää ja menkkakivun tuntuisia kipuja ja menkkojen olisi kuulunut alkaa 23.2 ja minun kuukautiset kestävät yleensä ainakin viikon ja muoto on mahdoton ja häiritsevä, mutta nyt alkoi 20.2 ja todella paljon pienempinä eli tuli vuotoa ja klönttejä (jotka yleensä tulee lopussa ) pienin määrin ja välillä pari päivää väliä ja taas ihan tippa ja eivät kestäneet edes viikkoa. eikä ollut kuukautisten aikana yleensä ilmaantunutta todella kovaa kipua. nyt kuitenkin ovat palanneet pahoinvointi aamusin ja iltaisin, tuntuu että voisin vaan nukkua ja nälkä on melkein koko ajan kuten myös vessahätä ja tekee mieli aivan kaikkea mahdollista mutta se mieliteko kestää vaan hetken. Äitini epäili että voisin olla raskaana koska olen kuulemma niin herkillä kun yleensä en herkisty tai loukkaannu mistään enkä myöskään saa raivareita. Laskujen mukaan jos ei tuota veristä vuotoa lasketa olisin n. 5 viikolla raskaana ja olen tehnyt kolme testiä ja kaikki näyttävät negaa. Kannattaako uskoa enää että voisin olla raskaana? Olo on aika toivoton tällä hetkellä 
 
Pauliina**: Kannattaa varmaa mennä terveyskeskukseen testauttaan. Sieltä saat ainakin varman tuloksen verikokeella! Kyllä noi sun "oireet"  sopisivat raskauteen, mutta monilla naisilla myös ovis ilmoittelee tulostaan vastaavalla tavalla. Eli jos ei kuukautisia kuulu niin terkkarille mars! [:D]
 
ootan vielä viikon että jos sit näkyis :) kiitos kuitenkin neuvoista. Olen aika tietämätön oireista ym että miten pitää suhtautua, koska ei ole vielä yhtään lasta mutta kovasti toivoisin että plussaa näyttäisi. Pelkään vaan että haaveet romahtaa.
 
Hei!
 
Mäkin oon tässä kovasti miettinyt näitä alavatsakipuja.. RV 6+6 ja aina vaan jatkuu, etenkin sillon kun pissattaa, mutta muutenkin menkkakipuilun tuntuista, välillä tosi kovia kipuja, ja samalla iskee kuvotus (niinkuin menkkojenkin kanssa aikaisemmin). Mitään vuotoja ei oo ollu, mutta raskauslaskurin "viikkoseurannassa" vasta vkon 9 kohdalla kohdun ruvettua kasvamaan pitäis tuntua alavatsakipuja.. lisäks oon aivan poikki. Voisin mennä nyt nukkumaan ja silti huomenaamuna 6:15 vois jatkaa uniaan pitkään.. Töihin on vaan pakko mennä..
 
Mulla kans on aivan kauheesti väsyttäny viime aikoina. Tuntuu et vois vaan päivät ja yöt siihen perään nukkua. Illalla yheksältä nukkumaan melkeen joka ilta, tiukkaa tekee nousta seittemäksi töihin! Mielialat vaihtelee ihan miten sattuun. Välillä ittiäki huvittaa, ku hermostun ja loukkaannun nykyään niin helposti... :D Itku tirahtaa vähän väliä. Nyt mukaan on tullu se ällöttävä kuvottava olo aina ku jotain voimakkaita hajuja tulee nenään.. :/ yök!
 
Viikko ennen kuukautisia:
Pistelyä ala-vatsassa ja kyljissä. Väsymys oli jotain uskomatonta. Pystyi nukahtaan istuma-asentoon [;)]

Pari päivää ennen kuukautisia tuli pientä vuotoa. Pissalla käydessä paperiin jäi verta. Loppui samana päivänä.
Väsymys jatkui ja nännit tuntui aroilta.
Tein testin seuraavana päivä ja himmeä plussa. Pari päivää meni ja taas pientä vuotoa,joka loppui samana iltana.

Siitä lähtien väsymys,kuvotus,kipeät nännit,kiukku kohtaukset,tekee mieli syödä herkkuja..on jatkunut tähän päivään saakka eli nyt vkoja 7.
Eilen ekaa kertaa jouduin oksentamaan. samoin tänään töissä heti ruuan jälkeen.
Muutenkin koko ajan huono olo ja nälkä. Turvotusta mahassa.
 
Oon nyt rv 5+1.
Tiesin olevani raskaana kun kuukautiset olivat pari päivää myöhässä, mikä on harvinaisuus mulla. Mitään kipuiluja ei ollu, ei edes normi kuukautiskipuja ei normi hikoiluja öisin, ei mitään. Kaikki oireet oli siis poissa.
Lisäksi näin vielä unen pari päivää ennen kuukautisten odotettua/luultua alkamispäivää, että raskaustestiin tuli kaksi punaista viiva (olikohan enneuni, hah hah)
No kuitenkin, tein testin ja plussaamisen jälkeen parin päivän päästä vatsassa tuntui kihelmöintiä ja vihlaisevia kipuja. Niitä jatkui nelisen päivää ja nyt ei oo oiereita juurikaan ollut. Rinnat on kipeät ja öisin oon heränny vihlaiseviin tuntemuksiin vatsassa. Aloin jo epäillä, että kun nuo kihelmöinti tuntemukset loppui, että onko tämä jotain muuta kuin norm.raskaus. Tosin jalkasärkyjä on ollu, toisinsanoen oon ollu ihan jumis. Kenkien jalkaan laittaminenki kinnaa jalkoihin toosi kipeästi ja pistävää selkäkipuakin on esiintynyt...Nyt on ollu pari päivää ihan hiljaiseloa ilman tuntemuksia....Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia alkuraskaudesta?
 
mulla ainaki oli noita alavatsa kipuja aika paljonki, alko ennen ku tein edes testiä. yölläki heräsin monesti niihin juilimisiin. normaalia kuulemma... nyt ne on oikeestaan melkeen kokonaan hävinny (7+2) mutta tää oksettava olo!!! tää on niin kuvottavaa!!! 
 
Täällä odotellaan koska se toinen lapsonen ilmestyisi mahaani,3 yritys kerta oli nytten menossa viime viikolla ja testaukseen aikaa enään 8pv..Menkkamaisia kipuja on alavatsalla välillä ja rintoja nipistelee,väsyttää,janottaa kokoajan,närästää ja huimaa välistä..Toivottavasti olisi tälläkertaa onnistanut jo..[8|]
 
Mulla oli tissit tosi kipeät jo ennen kuin tiesin olevani raskaana (en tosin pitäny epätavallisena koska niihin sattui usein menkkojen aikana ja ennen niiden alkua) ja oli tosi menkkamaisia kipuja eli siis en edes epäilly olevani raskaana kun mun menkkakivutkin on yleensä ihan jäätäviä.. Ainoa erikoinen asia oli että olin alkanu heräämään yöllä vessaan jo viikkoja ennenkuin plussasin, enkä muista aikuisikänäni ikinä heränneeni vessaan yöllä ja silloin heräsin joka yö... niinkuin vielä nykyäänkin vähintään kerran [:D] Ja siis mun tissit on ollu alusta asti kipeät ja on vieläkin, suorastaan kosketusarat [8|]
 
Mulla menossa rv 4+2 ja kahtena viime päivänä olen voinut todella pahoin. Myös alavatsa on juilinut ja rinnat arat. Pientä vuotoa on myös ollut, sellaista ruskeaa aina välillä tippa pari, toivottavasti ihan normaalia.
 
Takaisin
Top