Alkuraskauden oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Elennah
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
10+3 ja pitkästä aikaa töissä pystyin olemaan "kuin ennenkin" eli ei etonut ja mielelläni pidin lounastauon ;)

Mua toi doppleri kiinnostais kans kun olen nyt eka ultra lähentyessä pelänny mitä sieltä sitten löytyy.. Jos mun oireet onki ollu täysin psykosomaattisia xD

Note to self - älä laita aamulla tiskejä koneeseen, joudut sen jälkeen halaamaan posliinialttaria.. Pitkästä aikaa..! Nyt siis jo rv 12+2, toivon ettei tätä taipumusta jatku pitkään..!

Mää oon huomannu myös tiskikoneällötyksen ja ruuanlaitto altaassa aiheuttaa pahoinvointia... Pitää varmaan kohta jättää miehelle ne hommat :) Ennen ei mitään ongelmia asian suhteen...

Heh, autocorrect toimii... ruuanlaitto altaassa = ruuantähteet altaassa :D

Muokattu viimeksi:
Onko jollain tosi pahasta väsymyksestä kärsivällä tämä oire yhtään helpottanut? Alkaa ahdistaa ihan todenteolla kun on kulkenut jo viikkoja niinku unissakävelijä aamusta iltaan. Pian loppuu oikeasti puhti ja on jäätävä kotiin :(

Emmu_ma mulla oli pahaa väsymystä, sellaista koomaista oloa, jonka aikana menin nukkumaan klo 20 ja heräsin vasta klo 9 kun oli pakko. Väsymys on helpottanut, en vain tarkalleen muista milloin (tänään ollaan 11+6). Yksilöllisiähän nämä on että paha sanoa, muuta kuin että kyllä sen pahimman kai pitäisi ekan kolmanneksen jälkeen helpottaa..

Mulla väsymys on pahempaa kuin öllötys. Vaikka olisi nukkunut hyvät yöunet on silti koko päivän sellainen olo kuin ei olisi nukkunut juuri ollenkaan. Viime viikolla tuli vielä lenssu siihen päälle ja vaikka se on helpottanut on nyt parina iltana ollut pientä lämpöä ja kipeä olo. Aamulla ei sitten kuitenkaan enää ole lämpöä joten töihin oon mennyt. Töissä ollut tosi hiljaista ja tunnit oikein matelee eteenpäin. Ihan hirveetä välillä kun meinaa nukahtaa siellä pystyyn ja välillä tulee huono olo ihan vaan sen väsymyksen takia.

Esikoista oottaessa pahoinvointi ja väsymys helpotti viikolla 14. Jos nyt menee samoin niin vielä 5 viikkoa pitäis tätä jaksaa. Toivottavasti helpottais aiemmin.

Mulla en tiedä onko tän pitkän lenssun vai minkä syytä illalla tulee toodellahuonp olo ja yleensä joutuu vähän halailee pönttöö.... Myöskin syömisen jälkeen tulee paha olo tai sellanen jännä.. ja sitten jos oot syömättä tulee paha olo :D ei ole naisen elämä helppoa;)

Mulla väsymys kans jäätävä. Ja etominen edelleen. Aloin uudestaa 12+ oksentaa, nyt se hieman helpannu. Nyt rv 13+0.

Tuosta kotidopplerista, löysin ekan kerran sykkeen 9+1, ihan häpyluun päältä pitkän ettinnän jälkeen. Seuraavan kerran kuulin vasta 11+1 varmaan 5cm ylempää ja eri puolelta. Sitte 11+3 kaveri (joka on terveydenhoitaja) halus koittaa kuunnella ja kuuli ne taas toiselta puolen mahaa :D nyt ultran jälkeen en oo viä kokeellu.

Väsymystä täälläkin. Menin eilen nukkumaan yhdeksältä. Ajattelin että kerrankin saan nukkua. Vielä mitä, saan hypätä joka yö vessassa ja viime yönä heräsin vessaan kolmen aikaa. Sen jälkeen ei unta millään. Siskon kanssa riidoissa, pohdin ja vatvoin asioita. Sitte se kello pian olikin seitsemän :/ nyt unille toivoen parempaa yötä.

Kohta pitäs töihin lähtee ja nyt toisen kerran raskauden aikana kaikki lensi ulos mitä aamulla sain sisääni... olo on kamala ja heikko. Kaippa se täytyy vaan koittaa ryhdistäytyä ja lähtee töihin. Toivon kyllä että sie ei ala oksettaa. :oops:

Spunk onpa tosi inhottavaa :/ toivottavasti sulla on semmonen työ että pääset välillä livistää yökkimään! Tsemppiä töihin!

Tinttarilla nuo riidat ja kaikki tulee aina öisin kummittelemaan, tiedän niin tunteen! Toivottvasti saatte pian sovittua asiat niin saisit öisin nukuttua.

Tinttarilla-, täällä juostaan vessassa noin kolme kertaa yössä ja siihen päälle vielä taaperon heräilyt, joten et ole yksin rikkinäisten öiden kanssa. Toivottavasti saatte riidat selvitettyä!

Oon aivan kahden vaiheilla lähteäkö töihin vai jäisinkö kotiin. On reilun tunnin olit hereillä ja aivan valmis menemään takaisin nukkumaan. Pakko varmaan kertoa pomoille tästä tilanteesta, jos saisi jotakin apua ja kenties kevennystä työhön.

Emmu_ma varmaan kannattaa jutella tosissaan pomon kanssa että ymmärtäisivät sua paremmin töissä. Itse oon kertonut yhdelle työkaverille jonka kanssa yleensä oon iltavuorossa. Helpotti tilannetta kunmasti kun nyt se ymmärtää jos ravaan vessassa tai juomassa tai oon muuten vaan omassa pienessä kuplassa :'D

Mulla on onneks vaan osa-aikainen työ nyt, oon ollut siitä aivan älyttömän iloinen kyl kun on väsyttänyt ihan älyttömästi. Joinain päivinä oon ollut tunnin hereillä, niin on tuntunut siltä että pakko vaan nukkua päikkärit. Työpäivien jälkeen en oo uskaltanut pitkään aikaan sopia enää yhtään mitään menoa, kun nukahdan väkisin. Just yks päivä olin nukahtanut sohvalle ja unohtanut sopimani menon... Nyt oon kyl jo pirteämpi kuin muutama viikko sitten, varmaan valon määräkin vaikuttaa aika paljon. Aiemmin en uskaltanut käydä kylässä missään, kun pelkäsin etten jaksa ajaa takaisin kotiin. :D Ja kylässäkin vaan pötkötin jossain sohvan pohjalla.
Huutelin jo eilen tuolla poksumisketjussa, että vihdoinkin hyvä olo. No, ei erityisemmin okseta tai väsytä (joka tuntuu tosi omituiselta viime viikon vatsataudin jälkeen), mut sit eilen illasta oli taas pahoinvointia, varmaan liittyi väsymykseen tms.

Mai ittekkin oon nyt saanu kiittää sitä että oon vaan osa-aikainen eli teen pari päivää viikossa vaan töitä! Kesällä sit kun lomat alkaa pyöriä ni sit on täyttä viikkotuntia mut toivottavasti kesään mennessä nää alkuraskauden oireet alkaa sen verran helpottaa että onnistuu nuo työt :)

Oon keittiöllä töissä eli en kauheen helpostinpääse livahteleen :D kaiken kukkuraksi tiskivuoro ja uunikalaa ruokana. Haisen vielläkin sille kalalle. Ja se haju. hyii!! Selvisin ilman oksennuksia mutta kyllä sai pahaa oloonsa nieleskellä. Ja kaiken kukkuraksi loppupäivästä alko armoton pään särky. Onneks enään pari päivää ja saa viikonlopun taas kerätä voimiaan.

Kiitos tsempeistä. Välit ovat olleet poikki siskon kanssa puolisen vuotta ja niitä on vähän hankala korjata. Meidän nuoruus oli alkoholin huuruinen, viimeisen 10 vuotta vanhemmat ovat olleet lähes juomatta. Siskoni jaksaa vatvoa asioita, itse olen antanut kaikem anteeksi ja minulla ei ole tarvetta sellaiseen. 300km välissä ja harvoin kun nähdään niin hän ajaa ajatukset ikäviin asioihin. Eikä riitä, että sanon ettei minulla ole tarve muistella. Sitten saan kuulla olevani mielisairas kun en pysty asioista puhumaan. Huoh ja huoh.

Väsyttää väsyttää ihan koko ajan. Menen lasten kanssa samaa aikaa nukkumaan :) ja välillä nukun vielä päikkäritkin.

Takaisin