Alkuraskauden oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Elennah
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu oireita on ollut vähän ja vaihtelevasti, nyt menossa 10+2 ja olo ollut hyvä viime viikkoina mitä välillä hetkiä jolloin mitään ruokaa ei tee mieli vaikkei etookaa...nla-lääkäri käski vaan olla tyytyväinen että selvinnyt vähällä, että oireettomuudesta ei kannata kauhiaa stressiä ottaa :)

Tinttarilla, auts! No sitten varmasti kaipaat jotain järeämpää. Mulla oli tuon näköstä pattia, mutta hävisi sinkin avulla. Onneksi. Oli meinaan kipeitä...

Täällä kans yks näppynaama. Ei auta sinkitkään, jotka ollut jo käytössä ennen raskautta. Kaikille tekis mieli vaan selitellä ettei tää johdu suklaasta :)

Tinttarilla voi vitsi! Tsemppiä kovasti ja toivottavasti lääkärinkäynti tuo helpotusta tuohon iho-ongelmaan.

Mulla taas iho on paljon puhtaampi ja parempi kuin ennen plussausta. Ei mulla kyllä oo muutenkaan finnejä aikaisemmin ollut, mutta kuukautisten aikana tuli aina epäpuhtauksia ja pieniä finnejä.

Jos ei raskauden vuoksi kavahda stygyjä rasvoja niin suosittelen tätä (en tiedä yhtään miten näitä suositellaan raskaudessa)! Mulla on nyt viime aikoina, ennen plussaa siis, tullut aivan järkyttävän kipeitä ja kokoisia näppylöitä joita ei ikinä aikasemmin ollut tullut ja tämä täsmärasva oli kyllä niiin iso apu. Kosmetologi sanoi muistaakseni että on juuri hormoniperäisiin näppyihin tarkoitettu.
(Kuvassa pelkkä näyte, myydään sellasessa pikkusessa tuubissa)

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    819.5 KB · Katsottu: 33
Neljä iltaa perä jälkeen oksennin kaikki, mitä söin, eilen oli kyllä juhlailta, kun kaikki pysyi sisällä. Hieman huonoa olo kyllä, mutta siitäkin selvisi. Ei liikaa passaa tuulella, kun tätä iltaa ei taas pysty ennakoimaan, mutta kyllä se yksikin hyvä päivä antaa taas ihan erilaista energiaa ja voimia. Töissä kun kuitenkin sinnitteliniin koko ajan. Työkavereiden oli pakko kertoa, sen verran nuutunut ja huonovointinen olin. Huomenna eka neuvola, jännittää

Täällä taas oireet on kadonneet kokonaan! Ei väsymystä, kiukkua, aristusta tai pahoinvointia. Nyt ois rv11. Joskus 10+2/3 rupesin asiaa ihmettelemään, ja nyt olo on ihan normaali. Ei silti mitään vuotoja/kipuja ole, tosin, mulla on jalka tikattu ja otan pari panadolia päivässä muutekin, kunhan tuo haava vähän paranee. Ens viikolla ois np-ultra, saapa nähä onko siellä enää elämää..

Mulla on pahoinvointi nyt seilannu laidasta laitaan. Tänään ja eilen ollut tosi huono olo ja olen joutunut tosi tarkkaan miettimään, että mitä tekee mieli, ennenkuin syön mitään. Väärät valinnat on saanut mahan ihan sekaisin ja sitten tuleekin jo oksu.

Tänään söin aamulla banaanin ja join mehua, sen jälkeen alkoi tuntua kummalta ja sitten mentiinkin jo juosten vessaan ja ekat ykät tuli jo seisaaltaan :D Ai että voi olla vaikeaa ;) Nyt myöhemmin on maistunut taas banaanit, mutta niitä alkoikin tehdä mieli..

Olen ihastunut marenkiin. Se oli viimeraskaudenkin aikana ykkösherkku. Loppuraskaudessa se mieliteko kyllä loppui kun tein itse marenkeja ja niistä tuli tosi pahan makuisia. Nyt maistuu taas :smiley-angelic003

Esikoista kun odotin, niin mun iho suorastaan hehkui. Nyt sitten tosiaan näppyjä jonkin verran, mutta pysyy sinkillä (onneksi) aisoissa. Muutenkin sellainen raskauden hehku on kyllä toooodeeellaaaa kaukana yleisestä ulkoisesta habituksesta ja olosta.

Eipä hullua hurskaammaksi tullut. Lääkäri googletteli ja totesi hetken päästä, että vain reseptivapaat voiteet, kuten basiron on turvallista käyttää.. antibioottikuuria ei halunnut antaa.

Nyt rv 11 ja mulla on kaikki näppylätkin kadonneet, johtuivat vissiin enemmän kuivasta ihosta jota oon nyt rasvaillut kookosrasvalla. En kylläkään käytä päivittäin meikkiä tai mitään ihonhoitotuotteita pl. toi kookosrasva.

Vihdoinkin pahonvointi on alkanut hellittää (alkoi rv 6), nyt vaivaa enää nälkä, väsymys ja tietty rinnat on turvonneet ja kipeät - se tuskin enää täs helpottaakaan. Ei huoleta kyl, ku kotidopplerilla kuuluu selkeä syke. :)

Mai ihana kuulla että siellä on selätetty pahoinvointi! :) paljonko tuommonen kotilaite muuten maksaa?

Ostin käytettynä joskus huuto.netistä 20 eurolla, et aika halpa vehje oli siihen nähden kuinka paljon mielenrauhaa toi. (Tietty jotkut sanoo myös vaaralliseksi, kun sitä sykettä ei aina välttämättä kuulu ties mistä syystä, eikä siitä kannata mennä paniikkiin. Mä oon muutenkin aina pelko perseessä keskenmenojen takia, niin mulle sykkeen kuuleminen on ollu aina vaan iloinen yllätys, kuulumattomuus taas "normaalia") Näköjään uutena maksaa 63e ainakin Raskauskeijussa toi mikä mulla on: http://www.raskauskeiju.fi/angelsounds_kotidoppler_jpd-100b_kotidoppler_1
Mä oon käyttäny "ultraäänigeelinä" ihan tavallista kirkasta liukkaria. :D

Mä ostin kans dopplerin käytettynä, mutta koska en erota mitään sykettä sen viuhunan takaa, oli hyvä, että ostin sykenäytöllisen (Jumper)

Mistä ootte löytäneet sykkeen? Itse en oo onnistunut löytämään kuin omani, nyt rv 9+2.

Mulla on nyt rv 8+5 ja mietin, että viittiikö vielä edes kokeille doppleria kun todennäköisesti sykkeitä ei vielä löydy. Esikoista oottaessa hankin dopplerin vasta joskus nt-ultran jälkeen ja sitten sykkeet löytyikin jo ihan helposti. Nyt pitäis varmaan ettiä niitä ihan häpyluun kohdalta/yläpuolelta jos tässä tohtisi joku ilta kokeilla.

Takaisin