Alatie vai sektio?

Toivon alatiesynnytyksen onnistuvan kuten kahden edellisenkin kohdalla. Haaveilen synnytyksestä ilman epiduraalia, mutta mulla on ollut synnytyksissä todella tiheät ja pitkäkestoiset supistukset, joten voi olla että jää haaveeksi :angelic:
 
Alatiesynnytys haaveissa tässäkin raskaudessa. Edellinen käynnisteltiin rv 37+6 ja nyt toivoisin luonnolista käynnistymistä ja eritoten sitä että pääsisin ammeeseen avautumisvaiheessa.
 
Edellinen synnytys käynnistettiin ja synnytin alateitse. Tällä kertaa haaveilen spontaanisesta alatiesynnytyksestä. Mutta se on sitten sellainen kuin se on.:rolleyes:
 
Mulla kokemusta ainoastaan kertaluontoisesti alatiesynnytyksestä, joka vastasi täysin mun toiveita ja odotuksia. Olin perehtynyt etukäteen lääkkeettömään synnytykseen ja lääkkeettömiin kivunlievitysmenetelmiin. Lisäksi mieheni osasi painaa juuri oikeista akupisteistä oikeaan aikaan. Esikoistyttäremme syntyi täysin spontaanisti ja lääkkeettömästi viiden aktiivisen tunnin jälkeen:Heartpink Toivon vastaavaa synnytystä myös tämän seuraavan kohdalla:Heartred
 
Täällä myös toiveissa alatiesynnytys. Esikoista odotan ja ihan samat tuntemukset. Eli synnytys pelottaa aika lailla, toivottavasti synnytysvalmennuksesta yms. olisi aikanaan apua :)
Meillä järjestettiin täällä Turussa esikoisen odotusaikana Heidekenillä sellaisen kätilö-doulan pitämät raskaustreffit, joista oli tosi paljon hyötyä. Siellä esim. opetettiin noita akupisteitä, joista meille oli ainakin hyötyä.
Lisäksi kävin Turun joogayhdistyksellä äitoysjoogassa, missä opin hengitystekniikan, jonka avulla menin läpi koko aukeamisen:happy:
 
Kaikki syntyny alateitse. Ekassa oli epiduraali käytössä. Seuraavassa ei ehtiny muuta ku ilokaasulla, ja sillä on menty loputki kaks synnytystä. Nyt toivon et pystyis jättää ilokaasunki pois, ku viimesimmäs se aiheutti lisälyöntejä mulla. Mutta katsotaan miten käy. Mietin josko ostais tens-laitteen omaksi ja kokeilis sitä sit synnärillä. Ja ammeeseen tahtoisin synnyttää, nyt kun se on tullut mahdolliseksi. Viimeksi ei ollu vielä. Ekan synnytin puoli-istuvassa, kaks seuraavaa kyljellä ja viimesen polviltani. Synnytysjakkaraa kokeilin, mut ei ollu yhtään mun juttu kuitenkaan.
 
Meillä järjestettiin täällä Turussa esikoisen odotusaikana Heidekenillä sellaisen kätilö-doulan pitämät raskaustreffit, joista oli tosi paljon hyötyä. Siellä esim. opetettiin noita akupisteitä, joista meille oli ainakin hyötyä.
Lisäksi kävin Turun joogayhdistyksellä äitoysjoogassa, missä opin hengitystekniikan, jonka avulla menin läpi koko aukeamisen:happy:

Hei kiitos vinkeistä! Täytyykin tutustua Turun tarjontaan, kun täällä asustellaan. Tuo äitiysjooga kuulostaa aivan loistavalta, sellaiseen on päästävä :happy:

Ja nuo kätilö-doulan raskaustreffit kuulostaa kanssa tosi hyvältä, jos sellaisia vielä järjestetään.

Vähän huolettaa tuo kohdun iso myooma, kun on ilmeisesti aika alhaalla ja saattaa vaikuttaa mahdollisuuksiin synnyttää alateitse. Mutta toisaalta yritän olla murehtimatta sitä sen enempää, tilannetta kartoitetaan joskus raskauden puolivälin jälkeen. Ja onhan se jo onni, että pääsisi sinne asti. Ei se sektiokaan maailman loppu olisi, kunhan saisi terveen pikkuisen mahdollisimman turvallisesti maailmaan aikanaan. :love017
 
Meillä järjestettiin täällä Turussa esikoisen odotusaikana Heidekenillä sellaisen kätilö-doulan pitämät raskaustreffit, joista oli tosi paljon hyötyä. Siellä esim. opetettiin noita akupisteitä, joista meille oli ainakin hyötyä.
Lisäksi kävin Turun joogayhdistyksellä äitoysjoogassa, missä opin hengitystekniikan, jonka avulla menin läpi koko aukeamisen:happy:
Olisiko sulla jakaa joku linkki tästä kätilö-doulajutusta ja paljonko maksoi?
 
Kaikki syntyny alateitse. Ekassa oli epiduraali käytössä. Seuraavassa ei ehtiny muuta ku ilokaasulla, ja sillä on menty loputki kaks synnytystä. Nyt toivon et pystyis jättää ilokaasunki pois, ku viimesimmäs se aiheutti lisälyöntejä mulla. Mutta katsotaan miten käy. Mietin josko ostais tens-laitteen omaksi ja kokeilis sitä sit synnärillä. Ja ammeeseen tahtoisin synnyttää, nyt kun se on tullut mahdolliseksi. Viimeksi ei ollu vielä. Ekan synnytin puoli-istuvassa, kaks seuraavaa kyljellä ja viimesen polviltani. Synnytysjakkaraa kokeilin, mut ei ollu yhtään mun juttu kuitenkaan.
Turussa kans ilmeisesti saa nyt jo virallisesti synnyttää ammeeseen, aiemmin syntyi "vahingossa" kokeneen kätilön valvonnassa. Esikoisen kohdalla olin toivonut itselleni ammeen ja mahdollisuuden synnyttää ammeeseen, mutta kävin vain dippaamassa ammeessa todetakseni, ettei ollut mun juttu ainakaan sillä kertaa. Amme oli jotenkin kauhean liukas:hilarious:
 
Olisiko sulla jakaa joku linkki tästä kätilö-doulajutusta ja paljonko maksoi?
Voin koittaa etsiä:cat: Ja ei maksanut mitään muuta kuin kahvin ja pullan verran(oisko ollu 3€). Perhetalo Heidekenillä järjestettiin, en tiedä järjestetäänkö joka vuosio_O
 
Muokattu viimeksi:
Hei kiitos vinkeistä! Täytyykin tutustua Turun tarjontaan, kun täällä asustellaan. Tuo äitiysjooga kuulostaa aivan loistavalta, sellaiseen on päästävä :happy:

Ja nuo kätilö-doulan raskaustreffit kuulostaa kanssa tosi hyvältä, jos sellaisia vielä järjestetään.

Vähän huolettaa tuo kohdun iso myooma, kun on ilmeisesti aika alhaalla ja saattaa vaikuttaa mahdollisuuksiin synnyttää alateitse. Mutta toisaalta yritän olla murehtimatta sitä sen enempää, tilannetta kartoitetaan joskus raskauden puolivälin jälkeen. Ja onhan se jo onni, että pääsisi sinne asti. Ei se sektiokaan maailman loppu olisi, kunhan saisi terveen pikkuisen mahdollisimman turvallisesti maailmaan aikanaan. :love017
Ajattelin itse aloittaa tammikuun kurssilla, ties vaikka nähtäis siellä:happy:
 
Joo Lahdessa vielä tammikuussa 2018 ei päässy ammeeseen synnyttämään. Mutta 2 viikkoa kuopuksen syntymän jälkeen ne ilmotti että tulee remppa ja samalla synnytysallas. Ai että mä olin niin katkera silloin :biggrin Nyt täytyy todella toivoa, että sinne pääsisin eikä olisi varattuna just silloin.

Kuopuksen kanssa oli polikliininen synnytys. Oli tosi ihanaa päästä kotiin vielä samana iltana kuin oli synnyttänyt. Ja silloiselle 2v pojalle ei ollu niin paha, kun mun ei tarvinu olla yötä. Vauva ikäänkuin vaan käytiin "hakemassa" sairaalasta :) Tosin nyt mä oon vielä kahen vaiheilla toivonko polikliinistä synnytystä. Toisaalta se yks tai kaks yötä sairaalassa antaisi mulle rauhan tutustua vauvaan yksin ensin ja samalla lepoa. Nykyinen kuopus on niin vvativa, nopea ja mustasukkainen että voi olla muutenkin tulossa rankka alku. Mut sit toisaalta mulle tulis ihan hirveä koti-ikävä kuitenkin. Ehkä se sit tässä selkiytyy ajan kanssa. Toinen miinus polikliinisessä oli se, että laittoivat vauvan synnyttyä mulle oksitosiinipiikin, kun halusivat saada mahdollisimman paljon verta pois, jottei jää kotiin vuotamaan. Toisaalta mulla ei oo ikinä ollu niin niukkaa jälkivuotoa kuin silloin.
 
Kaikki syntyny alateitse. Ekassa oli epiduraali käytössä. Seuraavassa ei ehtiny muuta ku ilokaasulla, ja sillä on menty loputki kaks synnytystä. Nyt toivon et pystyis jättää ilokaasunki pois, ku viimesimmäs se aiheutti lisälyöntejä mulla. Mutta katsotaan miten käy. Mietin josko ostais tens-laitteen omaksi ja kokeilis sitä sit synnärillä. Ja ammeeseen tahtoisin synnyttää, nyt kun se on tullut mahdolliseksi. Viimeksi ei ollu vielä. Ekan synnytin puoli-istuvassa, kaks seuraavaa kyljellä ja viimesen polviltani. Synnytysjakkaraa kokeilin, mut ei ollu yhtään mun juttu kuitenkaan.

Multa lämmin suositus tensille, oon 2 synnyttäny sen jeesillä ja on kyllä hyvä! Siinä on vaan se jippo et se pitää laittaa meneen heti ku synnytyksen ees epäilee alkavan ja nostaa tehoja aina ku se tuntuu enemmän hyvältä ku ikävältä (säädöt ei kyl pääse loppuun kesken) jotta se ehtii kerätä puhtia. Ja ammeen kans silleen huono et kun ei voi pitää vedessä niin sit kun laittaa takas, täytyy tehojen nosto aloittaa alusta ja voi olla ettei enää ehdi saada kipujen tasoo "kiinni" sillä.
 
Meidän tarttee laittaa jotkut sovitut tunnistus keinot ettei tartte miettiä, että kukahan se vau-tuttu on:joyful:
Mä laitoin toissapäivänä jo toiveen tonne salaiseen ryhmään pääsyks, mutta vielä ei oo tullu pääsyä:)
 
Meidän tarttee laittaa jotkut sovitut tunnistus keinot ettei tartte miettiä, että kukahan se vau-tuttu on:joyful:
Mä laitoin toissapäivänä jo toiveen tonne salaiseen ryhmään pääsyks, mutta vielä ei oo tullu pääsyä:)
Todellakin! :hello
Tiistaisin ja torstaisin käyvät ne hakemukset läpi, joten iltaa odotellessa! :thumleft
 
Takaisin
Top