Ajatuksia elokuusta syntymäkuukautena

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ruusa#
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
:joyful: Musta elokuu kuulostaa aika hyvälle syntymäkuukaudelle! Ihanaa kulkea kesämekoissa mahan kanssa:) en osaa kyllä yhtään arvata miten tukalaakin siitä voi tulla.. olen toiveikkaan positiivinen :grin olen itse syntynyt alkuvuodesta keskellä sydäntalvea ja oon aina ajatellut että se on just paras aika syntyä, mutta vaikea sitä on lähteä ajoittamaan joten antaa tulla kun tulee ja otetaan parhaat puolet esiin kaikesta :)

Mun esikoisella oli la elokuussa, synty kyllä heinäkuun lopussa. Musta kesä meni hyvin, vaikka silloin olikin kuuma kesä. Vauvan pukemisen ja ulkoilun kannalta ehkä helpointa aikaa kun ei tarvinnut kytätä lämpömittaria, kun taas kakkosen aikana joka on syntynyt marraskuussa. Nyt eniten ahdistaa kun pitäs varmaan ruveta käyttämään tukisukkahousuja ja ne yhdistettynä kesään ei tunnu kovin kivalta ajatukselta.

Tosi kiva kuukausi, elokuu! Esikoinen syntyi tammikuun kovilla pakkasilla, pukeminen/ pukeutuminen viimeisillään raskaana ei ollut mitään herkkua (kun en saanut edes sukkaa saatikka talvikenkiä itse jalkaan)! Ja nyt saa sitten mennä varvassandaaleilla ja mekossa, aaah!! Mutta samaa mietin kun monet muut, käytin tukisukkia paljon (auttoi turvotukseen ja levottomiin jalkoihin oikeasti!) niin mites nyt kesällä? Ja vielä se jalkojen turvotus helteellä! Huh! Mutta innolla odotan kesää :D oma rantapallo aina mukana!

Mullakin on haaveissa kesä kunnon vauvamasun kanssa, kevyissä mekoissa. Sinänsä olen kyllä kiitollinen jos vauvan ylipäätään syliin saan ihan mihin aikaan vuodesta tahansa, niin monta keskenmenoa on takana, mutta tuota kesämasuhaavetta oon jostain syystä kantanut pitkään. Esikon kanssa aikanaan maha-aika meni pitkälti takkien alla, vasta viimeisille viikoille iski kunnon helle ja sen myötä turvotus. Eihän se mukavaa ollut, mutta koska helle jatkui synnytyksen jälkeenkin, hikinen vauva jatkuvasti iholla ja imetyksessä ja itsellä kunnon synnytyksenjälkeiset lämpöaaltoilut päällä tuntui kyllä vieläkin tuskallisemmalta. Elokuun vauvan kanssa juuri ne raikkaat alkusyksyn vaunulenkitkin kuulostaisi ihanalta. Ja kestäisi kantaa ehkä liinassakin alusta asti kun ei olisi niin kuuma. :)

No juu, se että loppuraskaus helteillä, mutta vielä vauvan kanssa ihokontaktissa :P voi olla hikistä touhua! Mutta ihana mielikuva, syksyiset vaunulenkit ja vauva kantoliinaan ja sienimetsään! :D

Mun mielestä elokuu kuulostaa hyvältä kuulta syntyä! Edellisen kanssa oli alkuraskauden pahoinvoinnit pahimpaan helleaaltoon ku lämpöä oli 25-30 astetta ja se oli aivan tuskaa kuumassa kaupunkiasunnossa... Ainakin toistaseks ajattelen, ettei se voi olla niin kamalaa ison mahan kanssa. Ja jotenki on päässä ajatus ihanista, liehuvista, pitkistä mekoista jättimasun kanssa ja rennoista kesäpäivistä. Tosin todellisuus voi sit olla jotain ihan muuta turvonneine nilkkoineen ja selkäkipuineen :D

Elokuu on aina ollut mun ehdoton lempikuukausi. Olen itse ja myös mieheni on syntynyt elokuussa ja olemme menneet naimisiin elokuussa. Eli jotenkin tuo elokuu lapsen syntymäkuukautena tuntuu luonnolliselta ja oikealta.
Toki tuo kesän kuumuus vähän arveluttaa, eikä kesälomasuunnitelmia voi samalla lailla tehdä, mut eiköhän tuo kestetä.

Takaisin