Aikaisin raskausoire

  • Ketjun aloittaja PianoGirl83
  • Aloituspäivämäärä
Heippa!

Itselläni heräsi vahva epäilys raskaudesta kun nännit turposi melkein kolminkertaisiksi normaalista ja tummuivat nännipihojen kanssa ihan hirveästi. Tai mies sen huomasi kun tulin suihkusta [:D] Sen ilme ei kyllä unohu koskaan. "Ootko kattonu tissejäs??" Suunnilleen 5 rv oli menossa kun se kävi. Ja sinä päivänä eka kertaa plussasin (edellisestä testistä oli viikko.)

Ja kuudennella viikolla tulikin sitten jo kauhea pahoinvointi ja hajuherkkyys. Mutta ne meni ohi jo 9 viikon lopussa mikä helpotti kauheesti. En tajunnnut edes säikähtää oireiden loppumista mutta hyvä niin, turhaa se olis ollutkin :)
 
Aikaisin oire oli haukottelu ja lisäksi itkuisuus. Tätä osattiin jo odottaa, ja tänään tein testin ja tulos oli [:)]
Jatkoa odotellessa... Tuon laskettu aika laskurin mukaan sikiön sydän alkaa lyödä Ystävänpäivänä, ja kyllä taas itketti onnesta
 
Mulla oli vähän samoja oireita kuin mkk:lla.
Kävelin metsässä kävelytietä jumpalle, kun iso musta koira yritti hyökätä äristen kimppuun. Omistaja roikkui hihnassa ja torui. Säikähdin ihan hulluna ja aloin melkei parkumaan. Siellä jumpassa oli vähemmän dramaattinen meininki, en pystynyt pidättelemään jatkuvia haukotuksia...
Nyt rv 5+5 ja väsyttää yhä vaan. Öiset painajaiset eivät auta asiaa. Viime yönä hukutin unessani siskoni vauvan. Kamalaa! Illalla ajattelin lukea Havukka-ahon ajattelijaa, jospa siitä tulisi sopivan leppoisat unet?

Muut oireet:
- rintojen aristus
- alavatsan vihlaisut
- keskittymiskyvyn puute (paitsi vauva-asioissa)
 
Itsellä ensimmäiset oireet oliivat pienet mielialavaihtelut ja hajuaisti parani.
Olen baarissa töissä ja siellä tuli huomattua että alkoholien haju tuli paljon nopeemmin ja tarkemmin nenään :/ Ja mielialat vaihteli. Kaiken lisäksi kaverini kertoi olevansa raskaana ja meinasin alkaa itkemään. Siinä menkkoja sitten odottelin ja tämän raskaana olevan kaverini kanssa laskeskeltiin että niiden olisi pitänyt alkaa ja 2.12 tein raskaustestin joka näytti plussaa. Menkat olivat 2 päivää myöhässä ja oli jännä että näytti niin nopeesti.
Ensimmäisessä raskaudessa, joka kuitenkin meni kesken, tein testin 5pv menkkojen jäämisestä eikä näyttänyt vielä silloin positiivista.
 
Nyt kun aloin miettimään tätä raskautta taakse päin niin kyllä mulla ihan eka oire oli silloin kierron loppupuolella oli se kauhee selkäkipu mikä iski syyslomaviikolla (vko42??) kesken työpäivän ja samalla nous kuume. luulin jo saaneeni possutaudin..[;)] sitä kesti kaksi päivää ja sen jälkeen alkoi se jatkuva yökötys ja oksentaminen josta en vieläkään tajunnut olevani raskaana. lämpöä mittailin ja se tuntui aina olevan se 37 kun aijemmin ollut hädintuskin 36...[:D] soitin jo ravintoterapeutilleni ja ihmettelin että onkos mulle tullut taas elimistöön hiivaa ja aloitanko taas sen ruokavalion jota noudatin pari vuotta aijemmin. oireet olivat niin samanlaiset.
noh ostin pahoinvointirannekkeetkin mutta ei niistä ollut mitään apua. sitten aloin miettimään että mullahan on menkat myöhässä.. siitäkään ei kyllä hälyytyskellot soineet vasta ku lokakuun lopussa tein ne kolme testiä ennenku tajusin. määhän olen raskaana!!!!! [:D][:D]
siinä vaiheessa olisin voinut nukkua kellon ympäri ja hajuaisti oli parantunut tosi paljon ja kaikki hajut oksetti ja oksetus alkoi jo yöllä. autossa oli aina pusseja oksentamista varten ja laukussa kulki rusinoita, pikkuporkkanoita ja pieni pussi aamiaismuroja sekä mandariineja. sitä jatkui viikolle 19 asti.laihduin ekan kolmanneksen aikana kun mikään ei maistunut/pysynyt sisällä. . rinnat oli jonkun aikaa toooosi isot ja arat mutta se meni varmaan jo viikolla 10 ohi. lantion seutu alkoi muokkaantua melkein heti plussaamisen jälkeen. kaikki vaatteet kiristi,, niin ja sitä valkovuotoa[:@][&:][:@]sitä on riittänyt välillä jo ihan vitutukseen asti ja närästystä. eli alkuraskauden oireet:
- selkä meni ihan jumiin ja kauhee särky sekä kuume pari päivää muutama-kolme viikkoa ennen plussaamista.(plussasin raskausviikolla 6+3)
- lämmön nousu pari viikkoa
- jatkuva oksentaminen jo ennen plussaamista-viikolle 19 asti
- päänsäryt
- heikkko olo syömättömyydestä
- rinnat arat ja turvonneet joitan viikkoja
- heti alkoi vaatteet kiristämään (turvotus lisääntyi)
- valkovuoto lisäänty
- menkkamaista verenvuotoa oli 9viikolla ja jatkui muutaman viikon tosi niukkana.
- väsymys
- närästys
- hengästyin tosi helposti
- keskittymiskyvyn puute. - sekä aloin unohtelee asioita mikä tuntu ihan tosi oudolta. jostain luinkin sitten että se olisi odottavilla äiteillä ihan tutkittu juttu.. [;)]

elikkä näin täällä... ;)
 
Ihan kiva Hani kun kirjoitit tosta valkovuodosta. Täällä sitä ehdin jo ihmetellä!
Kaverit ei osanneet sanoa siihen juuta eikä jaata... paitsi "ei kai sulla vaan hiivaa ole?" Kiva, kiva.
En usko että on, kun ei haise eikä kutise.
Vaniljakastiketta muistuttaa, ei sitä kirkasta liimaa mitä oviksen aikoihin tulee.
 
Onpa ollut tosi mielenkiintoista lukea näitä viestejä. Juuri äsken sitten liityin tänne, kun halusin teille myös omistani kertoa.

Jätin pillerit pois lokakuun lopulla ja kierto on ollut kaikkea 28 ja 35 päivän välillä. Nyt kp31 menossa. Viikko mahdollisesta hedelmöityksestä kramppasi alavatsaa tosi paljon ja vähän sen jälkeen alkoi ihan järkyttävä väsymys. En todellakaan herää öisin pissalle, niinkuin toiset täällä, nukun kuin tukki [;)] ..ja oon koko ajan uninen ja töissä pinna kireellä. Vatsassa ihan samanlaiset fiilikset kuin ois menkat tulossa, oikeestaan tosi oikeanpuoleista kipua - miksiköhän?

Noniin. Oon siis tosiaan niin väsynyt, että unohdin puolet 'oireista' ja piti tuolla niitä muokkimaan.
- kauhea nälkä koko ajan
- kahvi alkoi yhtäkkiä närästää ja ällöttää, vaikka olen juonut vuosia pari kuppia päivässä
- rinnat on sairaan kipeet

No, aion tehdä testin huomenna. Jännittää [:D]
 
Seuraavana aamuna kun olen hedelmöittynyt mulla oli sellanen olo että olen tullu raskaaksi.. En osaa sanoa miksi näin ajattelin koska emme vielä yrittäneet lasta.. koko viikon mietin tupakoidessani että tämä on väärin että kun olen raskaana. Ja sitten aina nauroin itselleni että mitä pelleilen ja miksi ajattelen tollasta kun ollaan 1 kerta oltu ilman ehkäisyä.. Noh, olihan mulla kylmä joka päivä jo ekalla viikolla ja kävin pissalla tosi usein.. Välillä se pyöri mielessä että voihan sitä tulla jo ekasta kerrasta raskaaksi mutta sitten aina hautasin ajatuksen.. Joulukuun puolivälin jälkeen mulla oli viikon verran ollut jo ns. kk- kipuja muttei vaa kuukautisia kuulunut. Siinä alkoi mun hälytyskellot soimaan koska yleensä mulla on tosi pahat kivut ja menkat alkaa heti. Odottelin siinä vielä muutaman päivän ennenkuin tein testin.
Plussaahan tuo testi sitten näytti [:)][:D]
 
Maha tuntui turvonneelle aika ensimmäisillä viikoilla ja tissit olivat todella kipeät, muita oireita ei kyllä alussa pahemmin ollut. Vihlonta kivut tulivat siinä rv 5-6 paikkeilla.. etova olo kesti rv 6-8.. ja nyt rv 9+4 niin oireet ovat alkaneet hieman häviämään.. tisseihin vaan sattuu!! [:)]
 
Heippa!

Ekaa kertaa nyt kirjoittelen tänne, vaikka olenkin jo jonkin aikaa lueskellut palstaa :) Ensimmäinen lapsi on vihdoinkin "yrityksessä" ja ensimmäinen kierto menossa pillereiden lopettamisen jälkeen. Oli muuten jännä huomata, miten hyvin ovulaationkin voi tuntea (ainakin oletan sen olleen ovulaatio), tiedä sitten johtuiko pillereiden lopettamisesta vaiko vain oman tarkkaavaisuuden lisääntyminen.

Tosiaan, sitä kuuntelee omaa kehoaan ihan haukan lailla verrattuna aiempaan. Nyt on noin viikko kulunut ensimmäisestä "luomuovulaatiosta" ja tänään tunsin ensimmäisen kerran tosi pahaa vihlontaa vatsassa. Välillä pisteli oikean munasarjan kohdilla, mutta koko ajan sellanen kokonaisvaltainen ihme "muljuilu", joka sitten lopulta asettui alavatsaan. Voi johtua noin miljoonasta asiasta, mutta näin vauvakuumeilijana sitä tietysti toivoo parasta :) Ensi viikon lopuilla voi odotella kuukautisia, saa nähdä miten pitkään maltan odottaa ekan testin tekemistä :)

Onnea kaikille plussanneille!
 
Heippa! Mulla raskaus alkuvaiheessa ja oireita edelleen. Meneillään rv 4+1.
Menkkoja oottelin muutaman päivän, ja luulinki että tulossa ne ovat ku rinnat tosi tosi kipeet (pelkkä hipaisuki jo sattuu) ja alavatsaa juilii ja nipistelee. Just niinku menkka kipuja! Kuinkahan kauan kestää????
En malttanu enää sit oottaa menkkoja ja kävin apteekista hakeen raskaustestin, ja positiivista näytti! :)  Oottelen vaan nyt että alavatsakipu hellittää... toivottavasti ei kovin kauaa enää kestä.
Pahoinvointia ei oo ilmenny vielä ollenkaan, toivottavasti ei tuukkaan. Töitten kannalta ois erittäin hankala...

Jonkin verran on ollu myös huimausta ja närästystä.. Ja tuntuu et sais kokoajan olla jääkaapilla :D pohjaton vatsa?? [:D]

Tää on aika jännää aikaa.. [:)]
 
Itsellä alkoi samana päivänä kun menkat olis pitäny alkaa ja olin kaupoilla, ohimenevää huonoa olo, ekaa kertaa otin mehun kahvin sijaan janotti ja pissatti koko ajan.
3-4 päivää myöhemmin tein testin, kun juoksin öisin vessassa, yhtäkkiä saatoin herätä huonoon oloon.
Ja edelleen jatkuu nyt EHKÄ olis joku rv8 on päiviä kun ei ole mitään ja päiviä kun siirryn sohvan ja sängyn väliä, huono olo ja väsy, selkää särkee :/
 
Pääskynen,olitko raskaana tuolloin kun kirjoitit noista oireista???Itselläni oli samanlaisia oireita vähään aikaan sitten ja mielenkiinnolla kyselen että tärppäsikö sinulla??
 
Eka oire oli rintojen kipeytyminen. Ne oli niinku kaksi kiveä. Ja oviksesta oli tuolloin vajaa viikko. Sittemmin oireisiin on tullu mukaan väsymys, etominen ja masun vihlonta ja nipistely (suunnilleen siitä lähtien kun menkkojen olis pitäny alkaa).
 
Täällä kuumeillaan. Mulla oli ovulaatio 10.5. Viime viikolla alkoi vatsan nippailu ja juiliminen. Lisäksi hajuaisti jotenkin tarkentunu ja viime viikolla oli myös lievää etovaa oloa. Lisäksi väsymys lisääntynyt. Välillä on kauhean kuuma ja sitten kylmä. Eilen oli ensimmäisen kerran niin paha olo, että luulin jo oksentavani. Rinnat ovat arat ja turvonneet. Mieskin sanoi, että rinnat ois kasvanut. Tänään mittasin lämmön ja se oli 37. Tänään ois menkkojen pitäny alkaa, mutta testi näytti vielä negaa. Vielä pitää odotella...
 
Kiitos Fearsome. Yksi juttu vielä. Olen normaalistikin hyvin tunteellinen ja liikutun helposti. Oltiin eilen siskon tytön tanhuesitystä katsomassa ja kun menivät estraadille ja aloittivat tanhuamisen, niin mulla alkoi kyyneleet valumaan. Mähän paruin kuin mikäkin. Iltaa kohden etominen lisääntyy...

Mulla on ollut aiemmin yksi valeraskaus, mutta nyt on jotenkin ihan erilainen fiilis. [8|]
 
Ekassa raskaudessa kuume nousi n. viikko hedelmöittymisen jälkeen ja olin kaksi viikkoa saikulla kunnes sitten lääkärissä mietittiin antibioottien yhteydessä että olisinko mahdollisesti raskaana, tietty näinhän se oli, antibiootit jäivät sinne ja kuume laski vasta synnytyksen jälkeen :)
Nyt toisessa raskaudessa kuume ei noussut, mutta taas noin viikko hedelmöityksestä alkoi ummetus, joka sekin lähtenee synnyttäen :)
 
Takaisin
Top